Transporter 2 (2005)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Louis Leterrier
met Jason Statham, Alessandro Gassman en Amber Valletta

Frank Martin is gepensioneerd en woont in Miami. Hij verdient zijn geld nu als chauffeur voor de rijke familie Billings en al snel raakt Frank bevriend met hun kind Jack. Wanneer de jongen ontvoerd wordt besluit Frank het heft in eigen handen te nemen om de jongen terug te halen en de FBI er buiten te houden.

avatar van Anjin
vond hem veel beter dan deel 1..

Mooie audi trouwens ook..

Over de top echt niet , zeer spectaculair zelfs

Mooie en goede actiefilm..

avatar van Xen0n
"Over de top echt niet , zeer spectaculair zelfs"

Hmm, dat snap ik niet helemaal:P Is het niet, juist over de top én zeer spectaculair..? Dat zijn de sterkste punten van de film!

Fiegel1972
Ik vond deze iets minder hard en veel komischer, alles bij elkaar net zo leuk als deel 1. Nu deel 3 nog een keer zien.

avatar van akira124
vermakelijk over de top, precies wat je ervan verwacht. 3***

avatar van fritsy
½ punt aftrek / auto over de kop met die haak.

avatar van Timothyvdmeer
Anjin schreef:
vond hem veel beter dan deel 1..

Mooie audi trouwens ook..

Over de top echt niet , zeer spectaculair zelfs

Mooie en goede actiefilm..

dus de vliegtuigscene kan echt gebeuren of de Audi en de haak???
Nee das echt niet over de top....

GuyB
De actiescènes zijn mooi en bij momenten origineel. Het gaat zwaar over the top, en gelukkig maar. Je weet wat je mag verwachten van zo'n films en je krijgt het ook voorgeschoteld, alleen laat de CGI het bij momenten zwaar afweten. Zoals bij de ontploffing van de helicopter en het neerstortende vliegtuig. Onaanvaardbaar slecht.

Statham is de geschikte man voor dit soort rollen. Rustig, zelfzeker en charismatisch mannetje die ik graag zie spelen in actiefilms. Het personage Lola was zeker het mooiste aan de film: Twee submachine guns op rapidfire en blazen maar!

Redelijk filmpje dat ontzettend rap voorbij gaat, waarschijnlijk een mix van de korte speelduur en hypermontage.

avatar van notoirefilmhater
Scherper, moderner en boeiender dan Deel 1. Alleen de CGI is bereslecht, maar dat zien we dan maar even door de vingers. 3,5*.

avatar van RuudC
Ik wist het eigenlijk al na het zien van The Expendables, maar het drong pas echt door na het zien van Death Race: ik ben fan van Jason Statham. Heerlijk, zo’n a-charismatische lompe boer. Ook in The Transporter II zet hij zijn kenmerkende rol neer, maar al met al is de film niet erg bijzonder. Aan de ene kant is de actie gewoon goed. Degelijk en zeer genietbaar. Het verhaal daarentegen stelt werkelijkwaar niets voor en er zitten bovendien behoorlijk wat gaten in. De special effects waren dramatisch, al neemt dat niet weg dat de stunt waarin Statham de bom onder zijn auto wegtikt wel heerlijk spectaculair is. Leuk om eens gezien te hebben, maar al met al mis je er weinig mee. De lelijke blondine zorgt voor een half puntje, anders had ik het bij drie sterren gehouden.

avatar van StevenMighty
Het was geen slechte film en ook deel 3 ga ik nog kijken.
Deze film was eigenlijk niet van plan gemaakt te worden, en is er enkel gekomen na succesvolle verkoopcijfers van de eerste dvd, met het gevolg dat het hele concept van Transporter 1 hierin redelijk wordt uitgemolken.
Nog steeds dus veel actie-scenes en originele (helaas vaak hele fake) stunts, die wel wat gaan vervelen op de duur. Dit door de voorspelbaarheid dat alles wat hoofdpersonage Frank (Jason Statham) doet altijd wel perfect afloopt, tot meestal aan het ongeloofwaardige toe. Die perfectie vind ik dus redelijk saai in deze films, een actieheld mag gerust onderuit gaan bij momenten.
Het verhaal en alles bij elkaar maakt het toch een film om een keer (één enkele keer voor mij) te zien.
2,5 sterren

avatar van Ajax&Litmanen1
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ook een prima vervolg die net als deel 1 beter dan gemiddeld is door de aanwezigheid van Statham. Heerlijk actiefilmpje hoor!

Deze ook herzien en ik vind hem eigenlijk net wat leuker als het origineel. Waarom? Betere actie en ook het plotje met het kind was wel aardig. Gaf de film wat meer diepgang. Wel spijtig dat bepaalde effecten echt heel duidelijk uit de computer kwamen (de landing van de auto in de parkeergarage waar al die palen eruit gereden werden, auwsch... ), maar verder was het erg vermakelijk. Statham is erg op zijn plek in deze films. Dat viel me al op in de intro, bij het gevecht in de parkeergarage.

3,5* blijven staan.

avatar van K. V.
Hij lag wel in het verlengde van z'n voorganger. Voor mij mocht het gevecht met de bad-girl wel wat langer hebben geduurd, maar het gevecht met de brandslang was wel weer een originele vondst.
Misschien was deze wel minder realistisch dan de eerste, vb die jump van het gebouw of met die haak de bom er af doen.
Eens leuk om te bekijken met verstand op nul.

mrs A
Vindt deze toch een stuk minder dan de eerste, erg onrealistisch, waar de eerste nog wel redelijk geloofwaardig was. Vooral dat vliegtuig ook.. En waarom moest die bad-girl de godganse tijd in haar ondergoed rondlopen?
Wel pluspunt voor die brandslang-scene, die was wel weer erg leuk! En het jongetje & ouders, goeie acteerprestaties!
Al met al krijgt hij een 2,5 als hij niet zo onrealistisch was geweest, had 'ie misschien een stuk hoger gescoord.

vanavond op tv,
toch weer handig, eerst deel 3, dan deel 2.
snap de logica niet.

avatar van Lefgozer
Inderdaad, gorelover, ik snap daar ook helemaal niks van. Heeft er hier niet iemand goede contacten met RTL om te vragen welke idioot dit ooit heeft verzonnen? Dit is nou al de tiende keer ofzo dat ik het zie.

avatar van mar007
inmiddels deze trilogie maar eens herzien en vond deel 2 toch het leukst.
momenteel bekijk ik nogal wat films met jason statham gewoon lekker verstand op nul
vind het leuk om naar te kijken.
heb weer twee films op de plank liggen die ik ga bekijken en nog niet gezien heb dus
ben benieuwt.(killer elite en blitz)
ik vind statham gewoon heerlijk om naar te kijken en tot nu toe meestal wel goeie films.
alle drie de delen vond ik gewoon erg leuk en er verschijnt altijd wel een glimlach op
mijn gezicht.
heb eingelijk geen kritiek op deze film, ook omdat het mij bij het kijken niet zo uitmaakt
of alles wel klopt en zo, ik denk er verder niet bij na gewoon lekker actie niet meer en niet minder.

avatar van T-man
Zeker net zo goed als deel 1. Niemand kan dit soort rollen beter spelen dan Jason Statham.

avatar van Toontje G
Zo, je kunt niet zeggen dat er geen actie in voorkwam. Maar het is allemaal net iets teveel over de top. Er lopen toch wel een aantal hele slechte acteurs rond. Ook loopt er een mager scharminkel heel de film in haar ondergoed te paraderen. Geef dat kind een leuk jurkje aan of iets dergelijks maar geen outfitje van van een of ander postorderbedrijf.

Gelukkig is alles weer goed gekomen, de Audi heeft geen deuken opgelopen en Frank heeft maar twee kleine krasjes op zijn voorhoofd. Op naar deel 3, want ja je blijft toch benieuwd of het nu wel allemaal goed zal aflopen. Je weet maar nooit.

avatar van Barry83
Ongelooflijk wat een nepfilm. Vond ik deel 1 al over de top, dan slaat dit echt alles. Leek meer op een goedkope B-film, wat een belabberde special effects en wat een onzin allemaal. Niet mijn ding

avatar van TomPSV
Een prima vervolg op het leuke eerste deel. Ik vind ze eigenlijk wel redelijk gelijkwaardig. Al zag deze er naar mijn mening visueel wel iets beter uit en was de actie nog meer over the top dan in het eerste deel. Verder was het weer genieten van de vele actie. Erg vermakelijke reeks.

avatar van martijn011
Het tweede deel vond ik minder dan het eerste. Wat me vooral tegenviel is dat het verhaal eigenlijk totaal niet over het transporteren gaat. Weliswaar wordt het ventje ontvoerd, maar in tegenstelling tot het eerste deel vond ik dit stukken minder aanwezig.
Ook vond ik het verhaal slecht. Wat nog slechter was is het einde. Enorm afgeraffeld naar mijn mening.

Gelukkig is Jason Statham nog wel in prima doen. Enorm goed acteur voor films als deze. De vechtscenes, al dan niet wat overdreven natuurlijk, zien er erg sterk uit.
Ook z'n kop heeft hij mee natuurlijk. Stoere blik en strakke kop kenmerken hem toch.
Deze film vond ik dus minder dan z'n voorganger, dat levert een kleine onvoldoende op.
Op naar het derde deel!

Ha, geweldig!
En ja: over de top. Maar wel super! Ik heb zelf een A8 gehad en die kon ook wat truukjes, maar een sprong in de lucht én dan net de bom onder je auto er afstoten... LOL dat gaat wel echt ver.
Lekker film om te kijken als je van een stoere stoot houdt, snelle Audi's en Jason Statham.

avatar van Joy4ever
Ik heb het niet snel maar ik heb echt kromgelegen van het lachen gezien de vele onmogelijkheden
in deze film . Voor mij duidelijk de minste uit de reeks. Deel 3 blijf ik het sterkst vinden.

avatar van jumpstylemovie
Joy4ever schreef:
Voor mij duidelijk de minste uit de reeks. Deel 3 blijf ik het sterkst vinden.

wut

avatar van jipt
Lekker onzinnig knal en schiet gebeuren om mee wakker te worden. 3,5*

Zowel 1 als 2 zijn voor mij 3,5* waard. Vind de films goed in elkaar zitten, wat humor, actie en de rollen van Jason en François Berléand klasse! Goed koppel bij elkaar voor dit soort films.

De vechtscènes/ acties zijn natuurlijk vrij "over the top"; aan de andere kant vind ik ze dan weer minder overdreven zoals in films als bijv. The Matrix, Kill Bill en al de Jackie Chan, Mission Impossible. Dat had wat mij betreft nóg wel wat tandjes minder overdreven mogen zijn. Kijk graag naar het acteerwerk van Jason; ook al zijn de vechtscènes voor mij té, Statham zet ze wel goed weg!

Zowel 1 en 2; natuurlijk geen geweldige films, maar enorm vermakelijk en wat mij betreft gewoon 3,5* waard.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De combinatie van Luc Besson met snelle wagens werkt altijd. Ook al is hij hier producer en geen regisseur, je merkt zijn invloed wel. Jason Statham is weer in vorm. Het nieuwe is er wat af in een sequel en daarom werd gekozen voor meer spektakel, actie en wat extremisme. Denk aan die Lola die sexy en testosteron laat samenvloeien. De film loopt in een vaart van 'mag het ietsje meer zijn'. Bij de zogezegde meerwaardezoeker zal het misschien in ongenade vallen, net als de films van Michael Bay.

Ik merk ook duidelijk enkele invloeden. Het gevecht van Statham in de garage doet me zo hard denken aan Jackie Chan. De autoraces zijn die uit Fast & Furious. Maar uiteindelijk is het een nieuwe cocktail geworden: The Transporter. Actie, maar gestroomlijnd. Hard, maar met klasse. Ik ben wel fan van de reeks.

avatar van oemoemenoe
herzien en nog steeds SUPER , funny en overrated haha

avatar van hutsekluts
Niet veel meer dan simpel vermaak met een paar 'gaatjes' in het script. Grappig dat na een schuiver van 15 meter over het asfalt je kostuum nog steeds strak in de plooi en er nagelnieuw uitziet.

avatar van Kondoro0614
Transporter 2

Een fantastische tweede deel! Zelfs beter dan deel 1! Maar misschien was een andere naam beter geweest want het is eigenlijk niet echt, echt transporten wat hij deed.. Zoals je zag in deel 1!

Jason Statham speelt zijn rol weer gewoon goed! Lekkere vecht scene's had die in deze film zeker! Alessandro Gassman is mij totaal niet bekend, deze Italiaanse acteur! Moesten ze trouwens Russen voorstellen? Amber Valletta speelde haar rol ook wel goed.. Als de wanhopige moeder die haar kind terug wilt! Kate Nauta... Wat een lelijke vrouw is dat ook....... Kan er niks anders van maken.. Ze hadden wel een mooiere mogen uit kiezen haha... Hoe zij dood ging was wel geinig! Nou ja .. Geinig... Zag er niet echt bepaald lekker uit haha..

De film begint al lekker... Het zelfde als deel 1 en meteen een lekkere actie scene van Statham!

Transporter 2 gaat er over dat Frank een kind elke keer van school moet ophalen en brengen.. Maar de ouders van dit jongetje moet dood.. Volgens een bepaalde bende (Weet niet precies meer wat)... Ze willen dit kind een injectie geven waardoor hij ziek word.. Maar dit ging in eerste instantie niet goed want Frank zat er tussen.. Uiteindelijk krijgen ze het kind te pakken en geven ze de injectie.. Waardoor de ouders ook ziek worden.. Frank moet (gaat) het tegengif halen met alle gevolgen van dien.. Actie scene's over de top.. Soms iets te.. En een paar ongeloofwaardige stukken erin.. Zoals de bom die onder de auto zit en er precies optijd door de takel van hijskraan.. En het opeens mee gesleurd door het vliegtuig (Bij het wiel..)

Ondanks de ongeloofwaardige scene's heb ik erg genoten van de film! Ik geef hem een 3.5*! En aangezien ik alle films van de Transporter aan het herkijken ben... Here we go Transporter 3 (2008)