Transporter 3 (2008)

Frankrijk / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie

geregisseerd door Olivier Megaton
met Jason Statham, Natalya Rudakova en Robert Knepper

Frank Martin, de chauffeur die zonder vragen pakketjes bezorgt, wordt wederom gevraagd een opdracht uit te voeren. Hij weigert echter en geeft de naam door van een andere bekwame chauffeur. Wanneer deze niet in zijn opdracht slaagt, wordt Frank alsnog gedwongen de rit verder voort te zetten. Op zijn tocht wordt hij vergezeld door een weinig spraakzame Oekraïense dame...

avatar van Earth
Niet te geloven dat zo'n middelmatige film nog zo'n hoge score heeft. Het is een nieuwendalletje van de bovenste plank. En dan nog het gebruik van de digitale effecten. Voor mij een net aan een 2.

avatar van riefenstahl
Eén grote commercial voor Audi

In welke zin dan? Het publiek waar deze film voor gemaakt is heeft meestal nog geen rijbewijs en de CEO's die zich wel een Audi A8 kunnen permitteren doen dat niet omdat ze the transporter 3 hebben gezien

avatar van Kondoro0614
Transporter 3

Het derde deel in wat ik vind super reeks! Alleen was dit toch wel het mindere deel!

Ik ben uiteraard groot fan van Jason Statham.. Al moet ik ik nog wel wat films van hem kijken.. Maar goed, het leukste voor het laatst ! Ik vraag me 1 ding af.. WAAROM kunnen die regisseurs van de Transporters films nou niet eens een keer een mooie meid uit zoeken? Nee dan komen ze aan met Natalya Rudakova... Die kon ik echt NIET uit staan in de film.. Bah! Natuurlijk waren vele acteurs en actrices veranderd door nieuwe... Maar wat was ik blij dat ik François Berléand weer zag.. Niet omdat hij nou het beste acteerde.. Maar omdat het een vertrouwd gezicht is samen met Jason Statham Vind ik.....

Transporter 3 had uiteraard zijn actie scenes er weer in! Daar kon je echt niet aan ontkomen! Ik vond het jammer dat de film niet meer het standaard Transporter intro had! Dat stil staan in een garage waar ze eerste auto showen.. Maar ik ben blij dat het telkens wel beter ging kwa keuze voor de auto's! De eerste auto in deel 1 zag er niet uit!! Maar in deel 2 had die al een mooie vernieuwing! Natuurlijk zoals iemand hier volgens mij al eerder zei.. Hoe kon het nou dat opeens de auto ruit weer heel was nadat hij erin dook tijdens de actie scene ???? Hoe kon de de auto zo perfect op twee wielen laten rijden door 2 vrachtwagens heen met zo'n irritant wicht achterin? Zulke punten vind ik erg jammer aan deze transporter film in vergelijking van deel 1 & 2.. Ja, deel twee had ook zo z'n punten maar deze net ietjes meer.. Jammer genoeg.. En ook dat belachelijke stuk dat hij ging ..... Met dat oerlelijke wijf.. Neh.. Toe!

Helaas door de laatste dingen ben ik teleur gesteld door de film, de actie scene's doen het bij mij nog wel goed.. En redde de meerderheid van de punten bij mij.. Derde deel het wat slechtere deel!! 2.5*!

avatar van Insignificance
Grappig of treurig. Wanneer Frank met auto een rivier induikt, legt de bad guy van dienst even snel uit hoe penibel de situatie is voor onze held. Niet stoer, lollig of wat dan ook, maar zuiver informatief. Dan heb je niet een hoge pet op van je publiek. Dat heb ik niet van Megaton, die me wat te veel in de actie zit te rotzooien. Bij EuropaCorp hebben ze regisseurs die een fijnere stijl hanteren.

Flitsend, ja, maar erg gelikt ziet het er niet uit met dat fietsje. Wanneer de Audi's er aan te pas komen, begint dat ook niet al te fraai, al gaat het vanaf de stunt tussen vrachtwagens wel beter. De gevechten zijn iets minder inventief dan in het vorige deel. Er zit wel eens wat leuks tussen en impact hebben de klappen van Statham wel, maar al met al gaat het net wat te vaak mis bij de actie.

Ander probleem is het sproetenmeisje. Qua uiterlijk snap ik de keuze, want apart, maar daar houdt het talent mee op. Dat valt voor lief te nemen, ware het niet dat ze veel te veel te doen krijgt en zo geregeld op de rem van de film drukt. Berléand is ook iets minder op dreef, maar met Knepper heeft het wel een geschikte schurk voor dit soort kul. Net geen drie keer drie uit drie voor deze reeks.

ipman-99
"Do I look like a man who came half-way across Europe to die on a bridge?" ... " !!!

Fantastische Actiefilm (Heropfrissing) !!! Puik 3-de deel met een
Jason Statham in bloedvorm qua gevechten en vuurgevechten.
Robert Knepper en Jeroen Krabbé zijn zoals 'gewoonlijk' een meerwaarde in hun rollen.
Een film die heerlijke adrenaline momenten kent en puur entertainment brengt.
De Luc Besson 'accenten' zijn duidelijk te zien en uiteraard een ware lust voor het oog.
Opnieuw heel wat stuntwerk waar zwaar met spek werd geschoten, maar dat is nu eenmaal
de charme dat deze franchise-reeks heeft. Ben benieuwd naar het 4-de deel (maart USA), weliswaar zonder Jason Statham in de hoofdrol.

avatar van woeler82
Ik vond deze film toch de beste van de reeks , maar doet niet af dat de andere 2 zeker niet slecht zijn,
Puike aktie en wat voornaam was, ik heb me niet verveeld vanaf begin tot het einde

avatar van Daan258
Een prima 3e deel.
Heerlijke actie, simpel maar geinig verhaal en weer prima acteerwerk.

avatar van mjk87
Niet heel slecht. Statham is - als altijd- vooral heel erg Statham, maar het werkt wel. Zolang de man maar niet echt moet acteren, dan kan ik hem erg goed hebben. Actie is op een enkel moment niet na heel spectaculair. Sowieso wordt er te veel gemonteerd, maar Statham is ook te sterk om gevechten echt spannend te maken. Daarnaast zijn de knokscènes maar matig. De racestukken zijn al beter - het is sowieso leuk dat er luxewagens rijden i.p.v. sportauto's- al had ook dit best beter gekund. De bijrollen zijn wisselend ingekleurd. Knepper als boef stelt wat teleur, Rudakova kan niet acteren maar ziet er wel verdomd leuk uit en Berléand heeft gewoon een hele fijne rol. Verder ziet de film er wederom mooi uit, met dat goud-gele palet. Ook zit er een enkele sterke scène in. Zo is dat stuk met de muziek van Portishead erg mooi en die cut van schip naar vissengraat is sowieso een bijzonder prettige. Redelijk vermaakt. 2,5*.

avatar van fritsy
Natalya Rudakova maakt de film toch minder aantrekkelijk pff lelijk wief acteren is ook niet wat.

avatar van Velazques
Wat een waardeloze film, love story was beter. De held behoort niet achter z'n pik aan te lopen.

avatar van hdehoon
De achtervolging op de fiets was het leukste. De gevechten van tien man tegen één waren zo dom en ongeloofwaardig dat het zelfs niet meer grappig was. Jeroen Krabbé was nog maar eens van stal gehaald. Kon de film niet echt redden.

Dick2008
Verkeerde inschatting met deze trilogie. Het leek dan nog wel leuk deze film vergeleken met de vorige twee maar de trailer ziet er veel leuker uit dan de uiteindelijke film. Ik heb wat films van Statham gezien maar ben er eigenlijk wel klaar mee. Er zijn toch wel acteurs die beter de held spelen. Verder is het alweer een matige film. Actiefilms zijn vaak ongeloofwaardig maar tot hoever moet je daarmee gaan. Rommelige film en de CGI is hier en daar toch wel slecht gedaan. Het begint nog vrij goed maar daarna verandert het in een soort compilatiefilm van andere actiefilms. Jeroen Krabbé in deze film voegt weinig toe. 2.0

avatar van TornadoEF5
Verschrikkelijk

Er wordt een breuk gemaakt met het verleden. De regels zijn niet meer van toepassing. Het regiewerk is uiterst vervelend (slechte editing, onnodig geknoei in het begin, slecht camerawerk bij actiescènes). Uiteraard is alles weer over the top, maar dat kan je natuurlijk wel verwachten. Het meisje was hier (net zoals de vrouw van de II (die wel aan de evil side een rol had)) uiterst irritant, en de romance tussen Statham en die Russische vrouw was een anticlimax doordat het slecht gebracht werd. Wie gaat er nu met tegenzin een meisje kussen? De vrouw was verder zodanig lelijk dat ik als hetero liever Statham een smakkerd zou geven. Neen, vreselijk gecast. Acteur Robert Knepper viel me trouwens heus tegen in deze film. Hij heeft veel meer in zijn mars. Statham is wel oké, maar ik heb al beter van hem gezien. De vijanden zijn wel een verbetering tegenover Transporter II, maar dat is ook het enige positieve dat ik kan zeggen.

Nee, dit was niet goed.

avatar van xxERWINxx
Leuke vermakelijke actiefilm, even goed als deel 1 en deel 2, nu moet hij een vrouw vervoeren in zijn auto met alle gevolgen van dien, ook een rol voor onze eigen Jeroen Krabbe! Alleen ze hadden wel een wat mooiere vrouw kunnen nemen zeg, dit was niets...
Op naar Transporter Refeuled.

avatar van Phantasm
Aardige aktiefilm die lekker wegkijkt.

geweldig vervolg.net zo leuk denk ik als deel 2.iets beter dan deel 1.maar de hele trilogie is leuk.heb me weer prima vermaakt.

avatar van IH88
“Let me guess. You're the smart one.”
“No. I am the big one.”

De Transporter franchise en sowieso Staham films in het algemeen staan garant voor pretentieloos vermaak en over the top actie. Dit Transporter avontuur heeft genoeg actie en een aantal sterke vechtscènes, maar toch stelde het allemaal wat teleur. De romance tussen Rudakova en Staham komt niet echt van de grond, en er wordt te veel tijd verspeeld aan het niet echt interessante plot. Er wordt te veel gepraat en er is te weinig actie. Soms is dat niet erg, maar als de personages niet echt interessant zijn wil je gewoon zo snel mogelijk naar de volgende actiescene. Die zijn indrukwekkend, dat dan weer wel.

avatar van schnoetsz
Wat een naar personage, die vrouw. Verpest de film.

avatar van Brabants
Klein van soort opgezet James Bond achtige trilogie met een uiterst goed gecaste Jason Statham. Het verhaal van de man met zijn auto en als basis het koerieren van alles op aarde is hierin uiterst origineel. Met een missie, de politieagent en het meisje komt het ook op grote lijnen op hetzelfde neer. Dit derde deel is kwalitatief gezien beduidend minder dan de twee voorgangers. Verhaaltechnisch is het te zwak en dan ook snel enigszins wat saai. Jammer om de reeks met deze superheld ermee af te sluiten. Niettemin blijft het concept prima.

avatar van Shadowed
Niet bijzonder.

Vond dit niet meer hebben dan deeltje 1, ik moet deel 2 nog een keertje bekijken. Dit deel is vooral qua verhaal en acteerwerk wat vervelender, vooral die Rudakova was een vrij vervelend karakter en ze speelde soms ook behoorlijk irritant.

Nog steeds wel prima actie en Statham die goed in zijn rol past. Het probleem is dat dit soort films eigenlijk maximaal 2 films mogen hebben, bij deel 3 is hier de lol wel een beetje vanaf en zie je eigenlijk weinig nieuws aan het karakter van Statham.

Verhaal is ook eigenlijk hetzelfde, maar dan nog steeds met een vervelende knappe vrouw. Het blijft wel (gelukkig) vrij vermakelijk maar ik kan dit niet bepaald beter noemen dan de eerste. Deel 2 zal waarschijnlijk ook niet ver erbovenuit steken.