Transporter 2 (2005)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Louis Leterrier
met Jason Statham, Alessandro Gassman en Amber Valletta

Frank Martin is gepensioneerd en woont in Miami. Hij verdient zijn geld nu als chauffeur voor de rijke familie Billings en al snel raakt Frank bevriend met hun kind Jack. Wanneer de jongen ontvoerd wordt besluit Frank het heft in eigen handen te nemen om de jongen terug te halen en de FBI er buiten te houden.

avatar van dikkop
Aardig in de lijn van deel 1 voortgezet, alleen wel jammer dat ze van de BMW naar de Audi zijn overgestapt. Maar ja ik denk dat de generatie van nu meer gecharmeerd is van de Audi.

avatar van krosnicky
goeje film maar er is wat overdreven actie bijvoorbeeld de scene met de bom aan zijn auto

avatar van Arie18
Hele vermakelijke film. Elke minuut heeft me geboeid. Een echte film voor de vrijdagavond!

Alleen 1 groot minpunt

Die vliegtuigscene op het eind, ik dacht even dat ik was overgeschakeld naar een animatieserie. Heel erg jammer.

En idd die overdreven actie met die bom en dat ie over die steeg rijdt met 2 wielen op het ene gebouw en 2 wielen op het andere. Met zulke scènes verpest je het gewoon totaal!

avatar van Day-V
Heb ze alle 3 gezien de laatste paar dagen en vond deze het leukste

M21
Ik vond deze iets vermakelijker dan het eerste deel, maar nog lang geen topfilm.
Alleen erg jammer van de vliegtuigscene inderdaad.

avatar van Pistons
Weer een typische soort actiefilm die je maar net effe moet kunnen waarderen. En ondanks wat porties saaiheid in de film kan ik dat nog maar net.

avatar van Lennert
Lennert schreef:
Terwijl ik laatst nog een gesprek had met een maat over het feit dat actiefilms tegenwoordig zulke verdomd slechte actiescenes hebben, kreeg ik ineens deze film te zien. Ik ben helemaal om, het heeft alles wat ik in een actiefilm zoek: verwaarloosbaar verhaal, gave one-liners, martial arts, shoot-outs en een mooie vrouw (als in Amber Valletta, die blonde meid was afgrijselijk zowel qua uiterlijk als acteerwerk, maar daar gaat het natuurlijk niet om ).

Jason Statham heeft de perfecte combinatie van de kicks van Jean-Claude van Damme en het briljante 'ik gebruik de hele omgeving bij het in elkaar slaan van de badguys' stuntwerk van Jackie Chan. Iets extra's: de man kan nog redelijk acteren ook. Tijd om de eerste en derde deel te zien, ik geloof niet dat ik het noodzakelijk was dat ik het eerste deel voor deze film zag.

Na een tweede keer toch een half puntje omlaag omdat het verhaal me na herzien toch een klein beetje stoorde vader en moeder van het jochie die huwelijksproblemen hebben etc.. De actie blijft nog steeds van hoog niveau, maar ik denk dat ik deel 3 op het moment dan toch het meest vermakelijk vond.

avatar van mock turtle
leuke film.

erg onwaarschijnlijk allemaal, maar dat maakt het juist zo leuk. dit is een film waar je soms ook wel 's zin in hebt; dan hoeft het allemaal niet zo hoogdravend en diepzinnig: gewoon lekker actie. en statham is natuurlijk altijd goed!

avatar van Woutrr
Bij deel 1 vond ik de overdreven actie niet storend vermits het daar mooi was uitgewerkt, maar in deze 2de film is het toch iets teveel van het goede.

Statham zit natuurlijk weer lekker in z'n rol, maar het wist me minder te boeien dan het eerste deel (paar saaie stukken, niet veel variätie,...)

Naar het einde toe had men naar mijn mening ook wat meer tijd en geld in een realistischere vlucht mogen steken (we mogen blij zijn dat het vliegtuig al in 3D was uitgewerkt )
Computerspelen van 2005 zijn zelfs realistischer?

Dus niet helemaal geslaagd dit 2e deel, afwachten of deel 3 me kan bekoren.

avatar van boemboem27
Arie18 schreef:

Alleen 1 groot minpunt

ben het geheel met je eens maar al met al eeen lekkere wegkijker

avatar van lagaiske
Zeer leuke actie film met een opnieuw uitstekende Statham.
Een paar actie scenes zijn er wel serieus over maar dat neem ik er in deze film graag bij.
Op naar deel drie die hier nu al klaar ligt.

avatar van Sportingerke
Transporter 2 is een film die ongeveer de meest ongeloofwaardige (actie)scènes bevat die ik ooit gezien heb. (zoals de bom onder de auto en hoe hij ervan afgeraakt en het gevecht met de brandslang, hoe het vliegtuig neerstort zonder in stukjes uiteen te vallen).

Toch is het op tijd en stond eens leuk om een dergelijke film met het verstand op nul te bekijken.

Wat Jason Statham betreft, hij ziet er echt misdadig uit. Zou hem niet graag tegenkomen in een duister steegje. De ideale man dus voor een dergelijke rol.

Enig minpuntje: de rol van zijn kennis annex kok had wel wat beter in het verhaal mogen fitten.

Voor de rest: degelijke film in zijn genre, maar geen topper.

michael1992
Sportingerke schreef:

En die scene waar die vrouw als een soort van kung fu tarzan aan touwen zwiert?

avatar van J0K3Rg9
1000e stem van deze film uitgebracht

Actionfreak
Leuke film niet beter dan deel 1 maar toch wel een goeie actiefilm!

Ronnuz
Erg over the top allemaal.

2,5 * omdat de actiescènes mij aan het lachen maakte.

avatar van jumpstylemovie
Hele sterke actiefilm. Enige deel van de reeks die ik nog moest zien en zoals ik verwacht had, hij was hardstikke leuk. Statham is natuurlijk dé man voor de rol van Frank. De rest van de Cast is ook wel goed maar die Lola is echt lelijk. Verhaal was aardig maar dat hoeft ook niet heel goed te zijn als de actie zo heerlijk wegkijkt.

avatar van s0062423
Stukken beter dan het origineel.

Waar het eerste deel schromelijk tekort schoot in z'n actiescènes, wordt hier niets geweerd; alles vliegt, ontploft en spat van het scherm. Het verhaaltje trekt wederom op niets, maar blijft de ganse rit wel entertainnend. Actieheld Statham voldeed aan de verwachtingen, wel jammer dat er geen schoon vrouwevolk te bespeuren viel.

avatar van JDSsmetje
Zowat het zelfde fenomeen als Transporter 1.

Een lekkere, stoere, vette actiefilm, met de juiste dosis humor. en een waardige opvolger van deel 1

avatar van Betamax
een stuk slapper verhaal dan deel 1

deze vindt ik beter dan de eerste

avatar van Rosicky
over-the-top actiespektakel/onzin. Maar wel effe lekker voor anderhalf uur.

avatar van Movie Jim
Spectaculair 2de deel uit de reeks Transporter. Vooral veel mooie scenes zoals auto-achtervolging schieten vechten explosies.

avatar van Bottleneck
Precies tussen deel 1 (geweldig) en deel 3 (rampzalig) in. Denk dat Audi flink in de buidel heef getast, maar dat vind ik niet erg. Statham speelt weer een puike rol, het contrast van strak pak/dure auto en keihard geweld blijft leuk om te zien, net als zijn vriendschap met Jack. Zoals eerder gezegd worden sommige actiescenes wel erg ongeloofwaarig, maar vooruit, het stoort me nog nét niet.

avatar van Impulzer
Een actiefilm zoals die bedoeld is! Na deel 1 te hebben gezien (een dag voordat ik deel twee keek) kon ik niet wachten om deze te gaan bekijken. Typische Statham film als ik het zo mag noemen, veel over the top actie, mooie vrouwen en snelle auto’s… niets mis mee! Het verhaal zat goed in elkaar en blijft boeiend tot het eind. Leuk waren ook de verwijzingen naar het eerste deel zoals het begin van de film, de regeltjes van Statham, de kok etc. leuk detail in mijn ogen. En uiteraard het eind… ‘I’m looking for a transporter…’ ‘I’m listening’. Op naar deel 3!

Gisteren deel 1 gezien, en vandaag deel 2.. en ik vind deze net zo goed als de eerste film.
Wederom veel actie en stunts, sommige wat over the top, maar kom, dat is nu eenmaal het opzet van deze filmen.
Wederom een puike prestatie van Jason Statham, die zicht prima van zijn taak kwijt.
Het verhaal is er een als 13 in een dozijn, maar het blijft leuk amusement.
Prima soundtrack ook trouwens.
Op naar deel 3 ....

avatar van sinterklaas
Toch weer een vermakelijk vervolgje van Transporter. Dit keer niet scheuren door Zuid-Frankrijk maar door Miami. De actiescenes waren weer nice en Jason Statham maakte er ook weer iets leuks van. Die tegenstander (die ene meid) vond ik daarintegen wel spuuglelijk maar schieten kon ze wel. Ook vond ik die scenes van oa: met die auto over die twee randen van die gebouwen rijden en die helicopter uit de lucht knallen met een pistoolschot wel erg leuk.

Al met al niet zo uitgemolken hoor. Gewoon weer hersenloos vermaak.

avatar van Near_Dark
Ik was vooral benieuwd naar deze actiefilm omdat hij is geregisseerd door Louis Leterrier, zijn "Danny the Dog (2005)" & "The Incredible Hulk (2008)" vond ik goed, dus dit kon niet mis gaan

Voor diegenen die hier eens komen rondkijken om te weten te komen of ze deze film de moeite zullen vinden zal ik een kort beeld schetsen van de beginscène, als je dat leuk vindt zal je de rest ook wel goed vinden, hier gaan we:

Plot: Frank Martin heeft zich gespecialiseerd in het vervoeren van gevaarlijke transporten. De ene keer vervoert hij in opdracht een pakje van punt A naar punt B, zonder vragen te stellen over de inhoud, dan weer een belangrijk persoon die heelhuids op zijn bestemming wil aankomen.

Het begin zet meteen de toon: Frank zit zwijgzaam in zijn wagen te wachten op een volgende opdracht, hij staat geparkeerd in zo'n grote parking met vele verdiepingen.

Een tienermeisje klopt op zijn ruit om iets te vragen, als Frank zijn raam laat zakken duwt ze een pistool in zijn gezicht.
Zonder te verpinken stapt hij uit, intussen komt een bende jongeren op hen afgerend die met zijn wagen proberen weg te rijden maar die is beveiligd met een code, uiteraard weigert Frank die te geven.

Ze stappen terug uit met de bedoeling hem in elkaar te slaan, dan zal hij wel spreken.
Da's buiten onze held gerekend !
Met acrobatische vechttechnieken vloert hij één na één dat crapuul, op't einde staat dat onnozel wicht nog steeds met haar pistool naar hem te zwaaien. Koelbloedig stapt hij op haar af en zegt dat ze moet maken dat ze thuis is om haar huiswerk te gaan maken, en een beetje rap !!
Uit pure zenuwachtigheid laat ze het pistool vallen en rent in paniek weg, opgeruimd staat netjes.
Onbewogen stapt Frank terug in zijn wagen, de telefoon gaat...

Zijn volgende opdracht is het vervoeren van de zoon van een rijke Magistraat: de voorzitter van de anti narcoticabrigade.
Misdadigers slagen er toch in de jongen te ontvoeren.

Frank to the rescue !!

Man man man, dat was weer lachen !
Met zijn zware Audi crasht Frank door betonnen muren, smakt met zijn wagen 10 verdiepingen lager tegen de parkingvloer en raad eens....?
Inderdaad, geen schrammetje te bespeuren op zijn fonkelende wagen, Zo wil ik er ook een !

Dit is een plezant "over-the-top" Actiefilmpje met knappe man-tegen-man gevechten, spectaculaire auto achtervolgingen en leuke oneliners.
De korte speelduur van amper 80 minuten werkt in zijn voordeel, da's juist gepast voor zulke films.

7/10.
Een goeie Actiefilm die zichzelf nergens serieus neemt, zo hoort het
Jason Statham is TOP !

avatar van 606
Erg vette actie en gevechten mooie gevechten en auto achtervolgingen.
Leuk verhaal en goed geacteerd.

4 sterren