The Cave (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Horror / Thriller

geregisseerd door Bruce Hunt
met Kieran Darcy-Smith, Cole Hauser en Piper Perabo

Diep in het Roemeense woud stuit een groep wetenschappers op een klooster uit de 13e eeuw. Het klooster is gebouwd op een ingang van een gigantisch ondergronds grotten complex. Als ze daarna vermist worden, gaat een team duikexperts op onderzoek uit om uit te zoeken wat er met ze gebeurd is. Terwijl zij daar werken, stort de grot in waardoor ze vast komen te zitten. Alsof dat nog niet erg genoeg is, blijken er ook nog een aantal bloeddorstige wezens in de grot aanwezig te zijn...

avatar van MrEd
Film wordt niet echt spannend, slap verhaaltje en matige acteerprestaties. Geen aanrader dus. 2* voor de moeite.

Ik vond het erg saai, niks vernieuwends of verassends, werkelijk alles is al eens eerder voorgedaan en het is zo standaard als de pest.
Heeft me niet weten te boeien, gaf geen reet om de personages en de monsters waren ook belachelijk, net als het einde. The Descent is 1000000000000000x beter!!! Wilde dees nog wel op de gok kopen pas, ben blij dat ik het neit gedaan heb! 2 sterren.

avatar van Skrean
Goede film, ondanks dat de film ´the descent´ bestaat vind ik het een verrassend goede film.
verrassende actie, en verrassend goede acteurs zoals up-coming star cole hauser die in paperazzi schitterde.
Dat sommigen de film afkraken vanwege special effects vind ik wel jammer. Je kan zien dat er veel moete gedaan is om een goed kunstwerk neer te zetten. Naar mijn mening is ze dat gelukt. 3,5*

avatar van Mescalino
Slechte acteurs en een waardeloze film.
Zeer standaard einde.

1.5 ster

kArIzMa_TuRk
darkcity schreef:
The Descent is 1000000000000000x beter!!!
eigenlijk best wel een goeie film. maar 'The Descent' is inderdaad stukken beter dan deze.

Zoals ik het hier lees bij sommige personen, camerawerk is niet zo goed en als het monster aanvalt gaat het veel te snel, da's een minpuntje.
En alles was wel een beetje voorspelbaar.

Nog iets: in Belgie heeft men een andere cover van The Cave en het heeft verdacht veel weg van "Tremors".
Kijk maar: http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/images/movie-the-cave.jpg

avatar van TheRisingSun
finalman schreef:

Kijk maar: http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/images/movie-the-cave.jpg

Dit is de cover van de dvd zoals hij in Nederland óók in de winkels ligt.

wist ik niet nu dus wel

avatar van Vader81
toffe film, om eens een avondje te griezelen !

Gisteren gehuurd en gekeken, maar ik vond het niks. Vooral de dialogen vond ik erg slecht. Verder vond ik de personages zwak uitgewerkt, en nogal stereotiep. Het was ook geen horror verhaal.

Al met al viel het me knap tegen.

Ik had gehoopt op een leuke avontuur-horror film maar dat viel wel erg tegen. De dialogen waren idd zwak en voor de rest kon het me echt niet boeien.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond er toch ook echt niet veel aan.
Totaal niet eng, verhaal was zwak, acteren ging nog wel.
Maar zoals sommige al zeggen The Descent is echt beter dan deze film.
Ook vond ik het 'monster' niet eng, het deed me eigenlijk echt weinig.
De sfeer was dan nog wel goed opzich, maar dat kan niet op tegen de rest van deze hele matige film.

Zoals ik het hier lees is het geen aanrader.
Ik heb 'm gepindakaasd en ga binnenkort kijken.
We zien wel

avatar van Skrean
Na het zien van de descent moet ik toch zeggen dat deze wat minder is. Toch vind ik het nog steeds een goede film.
Wel doe ik er een half puntje af.

avatar van AmazingPP
Ik ben een echte horrorfreak. Als is het B-horror, ik kijk alles. Dit pretenteert een A-film te zijn. Mooie decors, mooie belichting, middelmatige acteurs enz. enz. Maar deze film bewijst maar weer eens waar het allemaal fout kan gaan. Belachelijke dialogen, een script vol gaten, het is absoluut niet spannend te noemen en de special effects zijn bedroevend. Ik heb de film halverwege uitgezet. Jammer, gemiste kans. 2 * voor de moeite.

Reinbo
Film kwam tegelijk uit met The Descent dat op alle vlakken beter is. Ondanks dat de film vol zit met clichees en vanheel veel andere films leentjebuur heeft gespeeld was het toch best vermakkelijk. 3* (Misschien viel het mee omdat ik hiervoorThe Dukes of hazard heb gezien. )

avatar van Linn
The descent is inderdaad veel beter als deze film. Ik vond deze film nergens echt spannend worden. En op sommige momenten uitermate saai. Het monster in de grot ziet er absoluut niet goed en zelfs nep uit. Het kon mij verder ook totaal niet schelen dat de hoofdpersonen erdoor vermoord werden. Want de karakters in deze film zijn ook de moeite niet waard en je weet ook maar weinig over hen in deze film

Al met al een 1,5* voor een lekkere constante duistere sfeer meer niet.

Het verhaal op zich was leuk, alleen tjonge, wat was het camerawerk rommelig zeg. Er gebeuren te veel dingen op het scherm waardoor het een beetje onoverzichtelijk werd.

Een 2.5* omdat het verhaal toch wel grappig is en het donkere sfeertje in de grot.

Ik vond deze film supergaaf! Ik keek hem met mijn zus, en we hebben de monsters pluizenbollen genoemd. We hadden echt lol met de film. het einde was wel open....Komt er een deel 2 !!??

avatar van Epitaph
Weinig goeds gehoord hierover, viel me misschien daarom reuze mee. Vind 'm zelfs een ietsie beter dan The Descent. 3***

avatar van %%%%%%
Vond Geen goeie film.Inderdaad een standaart einde.En zwakke acteer werk.De spanning is ver weg in deze film.De film duurt wat te lang.En die kan niet boeien 1,5 ster

avatar van danny61
ik vond het een zeer zwakke film,de spanning was maar met matige maten aanwezig.

het allemaal nogal rommelig en toch wat voorspelbaar.

Het einde van de film laat ons daar maar van zwijgen.

Ik geef 1,5 sterren

Veel beter dan : The descent.
The descent kon mij niet boeien deze film wel.
in the descent zijn het meer gillende meiden en steeds slecht camerawerk in deze film loopt de camera tenminsten goed.

Viel wel mee.
Alleen is alles veel te donker (alles gebeurd in de grot)
Ik vond er niet veel aan in het begin maar in het midden werd alles steeds beter.

avatar van nightbreed
Wel een leuke film maar een nadeeltje is dat de 'creatures' steeds zo kort in beeld zijn (halve seconde) dat het gewoon irritant wordt want als horrorliefhebber wil ik die creatures natuurlijk in volle pracht zien.
Tegen het einde van de film zijn ze een paar keer wat langer in beeld (2 a 3 seconde per keer) maar dan gaat de camera zo schokken en trillen dat je ze nog niet goed ziet.
De acteurs zijn weer erg cliche, van die goed uitziende hippe eind twintigers, begin dertigers die het meer van het uiterlijk dan van het acteertalent moeten hebben.
Al met al een lekkere wegkijker, helaas was het script niet al te goed anders had het een zeer goede film kunnen worden.
Popcorn op de bank, verstand op nul en kijken die hap.

Cijfer: 3

Matig, zeer matig. Zeker minder dan de descent (alhoewel beiden in de categorie "10 in een dozijn passen).
De gemiddelde score van 2.5 kan ik mij in vinden.

avatar van Boeikens
The Cave moet men gezien hebben voordat men The Descent kijk en dan valt hij eigenlijk wel nog mee. Als je hem gaat vergelijken met The Descent dan verliest hij natuurlijk op elk vlak!
De film zelf heeft een toch leuk verhaal in een mooie duistere claustrofobische omgeving, bevat de nodige spanning maar minder goede acteurs en niet echt creepy monsters.
Zonder rekening te houden met films als The Descent of Creep geef ik hem toch 3*

avatar van Poeha
Nou, ik vond hem nog niet eens zo heel slecht.
The Descent heb ik nog niet gezien, maar lijkt me toch weer een zelfde soort film.
Welke ik wel gezien heb is "Caved In" uit 2006 en dan is deze film absoluut gewoon goed te noemen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Zeer tegenvallend. Weinig tot geen verhaal, spanning, creativiteit, gore en amusement. Wat moet je nou hiermee? Hij kijkt redelijk weg maar het is niet een film waar je nog eens aan terug denkt.

jammer dat het niet is gebleven bij een realistische horror in plaats van alien achtig verhaaltje....