The Cave (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Horror / Thriller

geregisseerd door Bruce Hunt
met Kieran Darcy-Smith, Cole Hauser en Piper Perabo

Diep in het Roemeense woud stuit een groep wetenschappers op een klooster uit de 13e eeuw. Het klooster is gebouwd op een ingang van een gigantisch ondergronds grotten complex. Als ze daarna vermist worden, gaat een team duikexperts op onderzoek uit om uit te zoeken wat er met ze gebeurd is. Terwijl zij daar werken, stort de grot in waardoor ze vast komen te zitten. Alsof dat nog niet erg genoeg is, blijken er ook nog een aantal bloeddorstige wezens in de grot aanwezig te zijn...

Wat een lovende woorden allemaal. Ik vond er eigenlijk weinig aan. Gejat van Alien/ Predator. Eerlijk gezegd nergens een spannend moment kunnen ontdekken. Hing aan elkaar vast van clichés. Dus in tegenstelling tot het merendeel hieronder: ik vond het een zeer matige film.

Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken. Het is één grote cliché. Samengevat in één woord: BAGGER!!

Ik kon geen band krijgen met de spelers van die film en vond het daarom ook niet zo'n mooie of spannende film. Net zoals Rene Rene1971 al schreef dat het weinig origineel was. Ik ken jullie wel verzekeren dat er een volgend deel komt en ik weet ook al de titel. De titel zal luiden "The City"

We zijn te verwend en bemerk ook aan mezelf dat het nog maar 2 op de 10 films zijn die me echt geboeid hebben. De bioscoop heeft zijn langste tyijgd gehad en heeft niets nieuws meer voor ons in petto dan herhalingen en uitgekouwde verhalen

Ik heb gelezen dat deze film 17 november in de bioscoop is of 7 December :S raar

avatar van nickvanzutphen
Verhaal heeft veel weg van The Descent die heel erg goed was , maar welke film er eerst uit was (gemaakt is)?

Heeft de trailer de aard van de monsters zo net verklapt or is it just me?

Het plot lijkt wel heel erg op dat van The Descent..

Mooie film en jah piper is gewoon knap dus...
5 sterren
En als je piper niet zo knap vind zou ik zegge,,,
Kijk de film Coyote Ugly

Marcellos.. er is meer in het leven dan alleen goed(5 sterren) en slecht (0,5 sterren) ik weet dat je gewend bent zo te stemmen dankzij TMF.. maartoch..

Leuke film, maar onder water praten ze elkaar de oren van de kop maar ze hebbem gewoon een duikbril op en een mondstuk in ..?? kweenie hoe ze dat voor elkaar krijgen...magoed...alsnog een leuke film...

wat een baggerfilm! het is het predikaat horror niet waard, ben 0x geschrokken in de hele film.
Alle zogenaamde schrikscenes waren veel te zacht en te kort opgenomen waardoor ze gewoon niet schrikachtig waren en die irritantie links- rechts geluiden achter (5.1) kennen we inmiddels ook wel en gaat op den duur irritant werken.

ow....de beschrijving klopt niet he....dat reddingsteam komt namelijk maar 30 jaar te laat :S (nee is geen spoiler, dit staat tenslotte al net na de begintiteling in beeld)

en als we het er nu toch over hebben, wat heeft die eerste groep (30 jaar geleden) nou eigenlijk met de film te maken? die monsters kunnen tenslotte al mensen zijn die er al veel langer zaten

avatar van De GeuS
Saaie, langdradige en oninteressante film. De personages waren zo plat als een dubbeltje en de "beesten" konden zo (onbedoeld) uit een "evil dead" film komen.... 2*

Niet saai, niet origineel, wel goede cast, zeker geen slechte acteurs, wel een vermakelijk filmpje, heb de descent niet gezien, de monsters waren een ripoff maar alles bij elkaar toch een voldoende.

En wat Spyn al duidelijk aangaf zijn er op MM te veel die of een 0,5 of een 5 geven, stem dan niet als je geen mening hebt. Kan de mensen van MM dat soort type's niet blacklisten?

ik vond hem niet echt geweldig en had er flink wat meer van verwacht.

je kan beter the descent gaan kijke want die is vele en vele beter

obuma
Hi all,

Idd vergelijkbaar met The Descent, hoewel de laatste veel beter is.

Op zich redelijk vermaakt. Maar waar het nou eigenlijk om ging is me totaal ontgaan. Waarom gingen deze mensen eigenlijk die grot in ?

Een standaardstukje. Als je echt helemaal niets beters te doen heb, kan je deze film gaan kijken. Is daarentegen je schoonmoeder niet op bezoek, zou ik wat anders gaan doen.

Greetz, Obuma (2 *)

nou ik vondt het wel een spannende film weer eens wat anders als al die andere films met messen, scheurende auto's en ontploffingen.
Wat het in deze film vooral spannend maakt is het clautrofobische met al die enge gangen en gaten ik leefde er helemaal in mee

avatar van SSeagal
Deze vlak na the descent gezien, tsja, eerlijk gezegd heb ik me stiekum wat beter vermaakt met The Cave, het was gewoon een leuke achtbaanrit, en het acteerwerk was wat beter. Alleen kent de film een gebrek aan gore, je ziet weinig. Wat gore betreft zit je met descent beter, hoewel ik The Cave toch vermakelijker vond, waarom precies weet ik niet te zeggen, it's just a feeling i have. **1/2

een erg leuke film.

goeie film om lekker ff weg te kijken op een avond.

Om niet in herhaling te vallen zal ik niet zeggen dat the descent en the cave qua verhaal erg veel op elkaar lijken.The cave heeft wat bekendere acteurs en actrices rondklimmen maar om nu te zeggen dat er daardoor beter geacteerd wordt dan bij the descent ???????? Voor de liefhebbers van een spannende film zeker de moeite waard om te gaan kijken.

avatar van maurice74
Vage film met belabberd acteerwerk. Ik kon er totaal niet inkomen, dus heb ´m na 30 minuten afgezet.

Zouden ze bij het maken van zo´n film bij centerparcs geweest zijn? Kennen jullie de wildwaterbaan?

Lichten uit, kleren aan, camara aan en glijen maar....

sla deze film maar over... dit verhaaltje kennen we nu wel... en die laatste scene.. hoezo cliché..... kan niet wachten op deel 2

Ging wel.

avatar van Spartaan1986
Niet echt te vergelijken met The Descent. Die was een klasse beter maar deze film is toch best vermakelijk.
Piper Perabo leek echt doorgebroken bij Coyote Ugly maar 5 jaar later zit ze in een middelmatige Science Fiction/Horror. Niet veel opgeschoten dus. 2,5*

Ik vond het gewoon een goeie film. Van het begin tot het eind spannend. en waarom moet je schrikken. En dat iemand het verhaal niet snap dat snap ik niet maar goed

Ik hoor er veel goeie verhalen over

De vergelijking met The Descent is niet terecht, The Descent was namelijk duidelijk een stapje hoger.

The Cave begon interessant maar kon het niveau niet vast houden. Er kwamen geen vernieuwende gebeurtenissen, allemaal te standaard waarvan we al veel hebben gezien.

Het camera werk was slecht, onduidelijk en bij sommige actie scenes gewoon niet meer te volgen. Verder irritante personages, vooral die van Cole Hauser. Er sprong nog wel een goede scene uit, degene met Piper Perabo die een rots beklimt. Vond ik een erg sterke, spannende scene. Ondanks dat het een beetje voorspelbaar was.

Voor de rest allemaal al gezien, vermakend en kijkt redelijk gemakkelijk weg. 2.5*

Geef mij maar The Descent

Zeer matige B-film. Redelijk geacteerd. Slap verhaal en de film duurd gewoon veel te lang. 1,5 sterren.

Ik vond hem goed te kijken. Spannend genoeg acteerwerk vond ik ook goed. Geen topper maar goed genoeg om een avond te vullen zonder saai te worden.

Wat al eerder is aangegeven is dat de onschrijving niet klopt. De duikers gaan er 30 jaar later heen om deze grot te ontdekken omdat Plaatselijke biologen menen dat de grot een onbekend ecosysteem zou kunnen bevatten. Hoe deze biologen er nu na 30 jaar achter zijn gekomen dat die grot daar ligt is me eerlijk gezegt nog een raadsel

"The Cave" is een thriller zonder inhoud. Een simplistisch verhaal met weinig inspiratie. Sommige mensen snappen het verhaal niet en kijken enkel naar de mislukte actiescènes en geraken geboeid door het grote beeldscherm en de mooie installatie van de bioscoop zelf. Die weten dus niet wat een goeie film is. Deze film is veel te slecht om nog in de zalen gespeeld te worden. Niemand begrijpt die film ook deftig. De acteurs spelen niet goed, maar dat kan niet anders met zo'n stom verhaal. EEN ECHTE FLOP!!!

cine-fiel: dat jij het een slechte film vind, wil niet zeggen dat de mensen die hem wel leuk vinden het verhaal niet snappen en alleen maar geboeid zijn door de instalatie...

Deze film hebben we gekeken en zagen dat deze film best een vermakelijke film is. Spannende momenten, zit best wel goed in elkaar. Wat sommige mensen hierover zeggen is strikt persoonlijk... misschien te hoge verwachtingen van een film?... gaat lastig worden om een goede film te vinden die wel boeiend is voor die mensen.
Maar deze film is zeker wel de moeite waard!!...

Regards,
Softrunner