Left Behind II: Tribulation Force (2002)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Bill Corcoran
met Kirk Cameron, Clarence Gilyard Jr. en Brad Johnson

Een week nadat miljoenen mensen spoorloos zijn verdwenen, wendt een wanhopige wereld zich tot de president van de Verenigde Naties, Nicolae Carpathia. Genietend van de bewondering en het vertrouwen van de mensen, lijkt Carpathia de hele planeet volkomen in zijn macht te hebben. Maar ergens ver weg probeert een klein groepje mensen iedereen te overtuigen van de duistere identiteit van Carpathia.

avatar van paramount
Het is wel erg christus gericht. Zeker een christelijke regisseur.
Ik zat te wachten op een major uitkomst van Ufo's en Aliens maar is helaas niks van terecht gekomen. Ik hoop dat er in War of the Worlds wat meer spektakel zit.

ze gaan toch niet de hele serie verfilmen he?

avatar van De_Hollander
paramount schreef:
Het is wel erg christus gericht. Zeker een christelijke regisseur.
heb je deel 1 niet gezien?
Die zou je dan eerst even moeten bekijken.
het gaat over de laatste dagen wat in de openbaring geschreven staat (van de bijbel)
Het gaat ook over de antichrist.
Daar komen geen aliens in voor hahahah
Maar er is nu een deel 3 van uit die is gaaf

geweldige film,maar zoals de_hollander al typ je moet echt deel 1 ook hebben gezien,en vooral het laatste deel is top

goeie film met een echte boodschap!!!!
en dit is zeker 3000% waar

Beter als deel 1 meer spanning, een 3,7.

ange21 schreef:
goeie film met een echte boodschap!!!!
en dit is zeker 3000% waar
wat nou echt waar jij bent veel te zeker.....

avatar van centurion81
downthemall schreef:
wat nou echt waar jij bent veel te zeker.....

Anders heette het niet geloven he...

avatar van Roodkapje
B-film gevaar !!! Zeer slechte film die enorm (amerikaans) christelijk gestuurd is. Vol christelijke moraal en zonder een deftig einde. Het verhaal is enorm slecht en warrig opgebouwd en voor je het weet is de film gedaan. Ver weg blijven van dit onding.

Ik vind het verhaal bere interessant alleen de film...........
Zo slecht geacteerd, vooral degene die Nicolae Carpathia speelt en dat ook dat meisje...... tenenkrommend.
De special effects waren echt lachwekkend maar daar kan ik nog wel mee leven, niet iedere film heeft een groot genoeg budget.
Ook vond ik de bekeringen redelijk zweverig in beeld gebracht.
Sorry, ik had graag meer gegeven, maar 1,5 ster is echt de max.
De enige reden dat ik door heb gekeken is omdat ik de visie van de makers interessant vind.

avatar van sierrra
Roodkapje schreef:

Nee, dan Bruno een 4,5 geven . Dat is pas een goede film. Heb jij je pillen wel ingenomen.

avatar van WeZet
De_Hollander schreef:
heb je deel 1 niet gezien?
Die zou je dan eerst even moeten bekijken.
Het gaat ook over de antichrist.
Daar komen geen aliens in voor hahahah
Maar er is nu een deel 3 van uit die is gaaf

En wat als Satan en zijn gevallen engelen komen als 'aliens'? Openbaringen is veel symboliek en verwijzingen naar oude profetieën.

Aan deze film waag ik me trouwens (nog) niet, te B.

avatar van eavymetal
paramount schreef:
Het is wel erg christus gericht. Zeker een christelijke regisseur.

In de film The war of the worlds zit inderdaad heel wat meer spektakel, maar dat is dan ook een totaal andere soort van film, daar daar Left behind 2 sterk op de Bijbel is gebaseerd, en The war of the worlds niet.