Get a Job (2016)

geregisseerd door Dylan Kidd
met Anna Kendrick, Miles Teller en Bryan Cranston

Nadat Will (Miles Teller) en Jillian (Anna Kendrick) hun opleiding aan de universiteit hebben voltooid komen ze maar moeilijk aan de bak, ondanks dat ze hoog gekwalificeerd zijn. Terwijl hun financiële situatie steeds benauwder begint te worden, wordt Will gedwongen werk aan te nemen dat ver beneden zijn kwalificaties ligt. Ondertussen blijft Jillian werkzoekende, echter langzaam maar zeker begint zij de vrije ‘levensstijl’ die bij werkloosheid mogelijk is, steeds meer te waarderen.

Komt niet vaak voor dat ik de eerste ben met een recensie, wat een eer..... nou daar komt ie dan...
Ondanks een behoorlijk aantal bekende namen (Bryan Cranston van Breaking Bad en Miles Teller met Whiplash) is deze "Get a Job" niet echt een succes. De cast doet zijn best maar de film zelf is het allemaal net niet. De komedie moet het letterlijk hebben van poep en plas humor en zelfs van hertensperma(!). Verder gebeurt er allemaal niet zoveel. Wat akkefietjes op kantoor.
Kleine 85 minuten duurt de komedie en dat is nog best een zit.

avatar van schumacher
Ik vond hem vooral vermakelijk, goeie acteurs, leuk verhaal.

avatar van IH88
“I just need something to keep the lights on until I find my dream job.”

Tegenvaller. Ik had een scherpe komedie verwacht die echt iets te melden zou hebben over de moeilijke zoektocht naar werk na je afstuderen. Een soort Up in te Air (ander onderwerp) met veel situaties en dialogen die zowel een grappige als donkere ondertoon hebben. Maar Get a Job vervalt al snel in wiet- en seksgrappen en gaat daar de gehele film mee door. Alleen de verhaallijn met Bryan Cranston heeft nog een beetje niveau en wanneer Cranston zijn baan verliest denk je toch bij jezelf, zou iets met scheikunde niet wat voor hem zijn...

Teller is ook goed maar het wordt hem iets te makkelijk gemaakt in zijn zoektocht naar een baan. Geldproblemen worden heel kort aangestipt en na een belachelijk slecht sollicitatiegesprek krijgt hij toch een baan, yeah right. Zijn vriendengroep bestaat uit de gebruikelijke losers en overachievers en je bent ze zo weer vergeten. Wat ik wel heel knap vind van regisseur Dylan Kidd is dat hij Anna Kendrick een nietszeggende rol geeft en Alison Brie totaal misbruikt als oversekste collega van Teller. Ik bedoel, je hebt Brie tot je beschikking en je doet er dit mee? Knap, erg knap. Marcia Gay Harden heeft dan nog wel een aardige rol maar dat komt meer door haar acteerwerk dan door de dialogen die ze op moet dreunen. Het einde is wel redelijk maar het gebruik van zoetsappige "alles komt goed" voice-overs moet echt stoppen. Get a Job heeft het verhaal en de acteurs maar verzandt al snel in heel veel flauwekul. Jammer!

avatar van Collins
Een feelgood-comedy combinatie met een standaard verhaaltje over moeilijkheden hebben en overwinnen. Het luchtige verhaaltje over werkloosheid en jezelf promoten is in een typisch Amerikaanse setting geplaatst. Ik had er geen enkele connectie mee.
Veel humor. Dat wel. Maar van een dermate hoog puberaal niveau, dat het geen enkele lach oproept.
Platte humor is niet per sé onleuk, maar dat type humor werkt eigenlijk alleen als er een klik is met de personages die de grap maken of ondergaan. Dat is hier niet het geval.
De personages zijn vervelende en oppervlakkige karakters. Er ontbreekt simpelweg inleving. Deze constatering is meteen de voornaamste reden dat het onderdeel feelgood evenals het onderdeel humor, niet werkt.
Het acteerwerk is redelijk. Teller en Kendrick kunnen natuurlijk wel wat. Volgende keer graag in een betere film. Deze nietszeggende film wekte simpelweg weinig feelgood en weinig lach op.

avatar van Barry83
Niet goed, en niet slecht. Een feelgood film voor een keer tussendoor, maar meer ook niet.

avatar van missl
Geen grappige film. Er zit wel een kern van waarheid in, dat het nou eenmaal moeilijk is om een baan te krijgen. Maar dit is geen waarheid film maar dus ook geen grappige. Flauw en plat.

avatar van keimpeS
Inderdaad een tussendoor filmpje, lekker feel good.

avatar van blurp194
Ietwat teleurstellend.

De omschrijving wordt maar nauwelijks waargemaakt, er is nergens iets voelbaar van echte nood en de tegenstelling tussen wel en geen werk komt er ook niet echt uit. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, denk ik dan. Wel wat flauwe humor, en tamelijk charmant maar wel wat mat acteerwerk. Van Kendrick en Cranston had ik eigenlijk wel wat hogere verwachtingen.

En aan het einde nog de echte afmaker. Dat de makkers in Hollywood nog steeds niet door hebben dat beelden tijdens de aftiteling een kenmerk van een matige film zijn. Rot op met je bloopers en treppenwitzen. Doe je eigen werk nog even de dood aan, hoe stompzinnig.

avatar van Pazmaster
Valt een beetje tegen. Het ligt niet aan de cast want er wordt redelijk gespeeld, niet geweldig maar het kan ermee door. Het verhaal is gewoon niet zo boeiend maar daar zou ik nog mee kunnen leven als de humor leuk was. Helaas bleef het bij één keer glimlachen, het is gewoon niet grappig ook al wordt het wel geprobeerd. Het moraaltje aan het einde deed de film trouwens ook geen goed. Geen voldoende

avatar van opa-ben
Best wel een leuke film, vooral het laatste uur is wel goed. Live your dream, daar komt het eigenlijk op neer.

komedie met een boodschap

avatar van Marcel1971
Een relaxte feel good film.. Miles Teller moest me beetje denken aan John Cusack in zijn jonge jaren.

Wat een verschrikkelijke zit. Door de bekende namen, had ik behoorlijk hoge verwachtingen van deze film, maar wat was dat een deceptie. De film kruipt in een tergend langzaam tempo vooruit en bestaat uit opeenvolgende saaie, nutteloze gebeurtenissen. De film wekt echter de overtuiging dat er ergens een punt van ommekeer komt, waarin het grappig of interessant wordt. Ook dit is een enorme deceptie. Wat heb ik veel spijt dat ik deze film niet na een kwartier heb afgezet; tijdverspilling.
Wegens de goede acteerprestaties toch nog 1,5*

avatar van Daan258
Vreselijk.
Ik had echt niet zo'n onwijs saaie film verwacht. Met name door de cast keek ik behoorlijk uit naar dit filmpje maar het was echt een grote tegenvaller. Het verhaal wist mij totaal niet te boeien, comedy was ver te zoeken en hij keek gewoon niet lekker weg.
Erg jammer dit, want ik ben best een fan van Miles Teller en Bryan Cranston.

Tegenvallende film over een paar vrienden die na hun studie hun best doen om een baan te vinden. Van een echt verhaal is niet echt sprake en de personages zijn nogal ondermaats uitgewerkt (mede door de korte speelduur, wat dan ook weer in het voordeel werkt aangezien de film gelukkig niet te lang duurt). Het wordt misschien niet vervelend, maar echt grappig wordt het nergens en het heeft allemaal weinig te weinig om het lijf. Net geen 2.5 sterren.

Best vervelend.

Maar dat zijn comedies die gebaseerd zijn op één of andere hang-up wel vaker. Vooral wanneer het thema eigenlijk niet zo héél veel voorstelt. Maar iedereen in deze film is hard aan het worstelen met het verkrijgen van een job, sociale status, verwachtingen en verplichtingen ... zoals brave sociale zombies zich horen te gedragen.

Gooi er wat verschillende clichés tegenaan, zodat elk jobverhaaltje net wat anders loopt en het kan blijkbaar doorgaan als comedy. Jammer dat de grappen zelden leuk zijn, dat behalve Kendrick bijna niemand talent heeft voor comedy en dat het drama compleet lam is.

Wat rest zijn wat domme moraallesjes en een film die mensen die bijna afgestuurd zijn allicht veel onnodige stress kan bezorgen. Dit soort comedies zijn eerder vervelend en zeurderig dan grappig, kan toch echt niet de bedoeling zijn lijkt mij.