Henry Poole Is Here (2008)

Alternatieve titel: A Perfect Day for an Imperfect Man

geregisseerd door Mark Pellington
met Luke Wilson, Radha Mitchell en Adriana Barraza

Het verhaal draait om Henry Poole die een huis koopt in zijn oude buurt. In het huis dat hij in eerste instantie wil kopen, is hij vroeger opgegroeid. Dit huis is echter al verkocht en hij neemt genoegen met een achterstallig huis, een stuk verderop. Daar wordt hij verwelkomd door zijn buurvrouw Esperanza, die hem wijst op de vlek op de muur in zijn achtertuin. Zij ziet hierin het gezicht van Jezus. Hij gelooft er echter niet zo in. Totdat zijn buurmeisje die al een jaar niet gesproken heeft, ineens weer begint te praten nadat ze de muur heeft aangeraakt.

avatar van klienie
Een heerlijke film, vond ik. Lief verhaal, goed geacteerd.

ik vond dit een zeer mooie film. halverwege misschien een beetje langdradig, maar toch een verdiende 4.
de film kon mij bekoren vanwege de goeie soundtrack, het goed in beeld brengen van de sfeer, etc.

avatar van hannes64
Hanna01 schreef:
Prachtige film! Heel mooi verhaal, goed geacteerd en ik was Blown Away by the soundtracks! Heerlijke humor af en toe en inderdaad meer drama maar dat vond ik juist prachtig

Precies!!!!!!!!!!!!!

avatar van f2sputnik
Wat een drama deze film, drama / Komedie, nou van komedie al geen sprake, althans hard gezocht maar niet gevonden, of de komedie moest die watervlek zijn die op de Heer leek, nou ik heb liever de duivel, maar daar heb ik zo mijn redenen voor.
Verder een erg zwak verhaal, enne ik zou er ook niet in geloven.

Niet vooruit te branden deze film, en ja, verspilde tijd, heb hem dan ook wat sneller afgespeeld om toch maar te kijken of er überhaupt enige actie in voorkwam.

Ik geef hem een 1,0 voor de moeite.

avatar van laurel
Zoals al meerdere malen gezegd, deze film heeft NIETS met komedie te maken. De film zelf is als drama nog lang niet slecht.
Hij komt wel langzaam op gang, en na de eerste 45 minuten wordt hij dermate interessant dat je hem af zult kijken.

avatar van stuffie
Het begon leuk, maar toen kreeg ik ineens door dat het een EO-film was. Hij werd steeds slijmeriger. gadver, niks voor mij. Op een gegeven moment maar snel doorgedraaid.

avatar van aytmara
Echt ontzettend saai! Hij bleef maar op een punt steken, zat geen vooruitgang in, heb hem na een uur afgezet.

Mooi en ontroerend en origineel. Mensen die het een EO film vonden of een reli-film, die hebben er helaas weinig van begrepen en halen de waardering van deze film helaas omlaag.
Dat het als drama/komedie staat, vind ik echt onbegrijpelijk. Dit is totaal geen komedie.

avatar van Ralf81
olafski72 schreef:

Relax, het is al aangepast

Milan07
De film is een groot drama. Onzinnig verhaal wat totaal niet uit de verf komt. Dikke onzin en een groot pulp gehalte. Het was zonde van mijn tijd.

Vre-se-lijk. Houdt het midden tussen een typisch indie-filmpje en een EO prent. kan de combi nog slechter? En dan met die vreselijke Wilson en z'n monotone gezever. brrr.
Alleen de muziek kan er mee door.

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind dit een sterke film met een sublieme soundtrack. Ik heb er echt van genoten. Luke Wilson in een totaal andere rol maar het gaat hem goed van af vind ik. Echt OK!

rose
Wat een fanta film...

kappeuter (moderator)
Wat is een fanta film?

rose
kappeuter schreef:
Wat is een fanta film?
Fantasie...Dat droop er hier vanaf...

avatar van Slynkin
Een matige pessimistische film. Deze moet je niet willen kijken.

wat een leuke film,

DonViseroo
Prachtige film, vond de acteerprestaties van iedereen zeer goed. Ja, er kwam wel een beetje fantasie bij, maar helemaal niet irriterend ofzo. En zoals hier boven al vermeld zeer goede soundtracks bij de film.

avatar van Mescaline
Over het algemeen een vrij standaard filmpje met een voorspelbaar einde, maar toch heeft deze film iets extras, de blik in de ogen van de hoofdrolspeler Luke Wilson is erg geloofwaardig wat er daarmee ook voor zorgt dat je al vrij snel in de film zit.
Dit houd zo aan de rest van de film, en kijkt voor de rest lekker weg, jammer van het einde maar dat brengt mijn stem niet omlaag.
3,5 sterren!

deze aparte creatieve film verdient een recentie.

zoals met zo veel bijzondere films, je haat ze of je houdt er van.

ik zit in het positieve kamp.

heel knap om met weinig middelen en rond 1 bijzonder feit/voorval een hele film op te hangen en kijker toch geamuseerd te houden.

hoofdrolspler acteert goed en onderlinge relaties/spanningen tussen buren/dorpsbewoners wordt herkenbaar neergezet.

verder nog wat mysterieuze en ongewone gedragingen van dorpsbewoners die bij mij regelmatig een stevige glimlach opwekte

avatar van egbert-Bos
Deze film is nog goed nog slecht maar je wordt er zeker door gegrepen en houdt je wel in zijn macht hoewel veel dingen redelijk standaard zijn kan ik hier wel door heen kijken. maar om na deze film nog een fim te gaan kijken kan ik redelijk afraden omdat het dan het gevoel van deze film weg neemt.

zeker de moeite waard

Ik weet niet goed wat ik van de film moet denken. Ik vond de film niet slecht maar ik vond het wel een dom verhaal. Luke Wilson speelde goed. De muziek in de paste goed bij de film. Ik ben niet voor drama en omdat het ene film is die je maar 1 keer ziet geef ik 2*

avatar van Alittleromance
Mooi intelligent menselijk drama , knap gemaakt en goed geacteerd.

Sterk, maar maakt het nét niet af.

Vond Wilson echt perfect voor deze rol, ook de rest acteert aardig mee. VIsueel gewoon knap. Niet ongemeen opvallend of apart, maar wel gewoon erg mooi vormgegeven.

Sterkte en zwakte is de soundtrack. Los van de nummertje érg mooi, maar al dat zagend gejengel tussendoor is gewoon van het goede teveel. Nummertje of drie had nog wel gekund, past ook wel, maar de 6-7 nummers doorheen de film helpen de sfeer niet echt.

Eerste uur zeker comedy, hoewel aardig bits en cynisch. Laatste half uur meer drama, dat ook nog eens blijkt te werken, maar met het eind gaat Pellington toch echt finaal de fout in. Je voelde het al een beetje aankomen, maar de "genezing" van Wilson is echt niet al te best..

Erg jammer, zonder die twee mankementjes had ik hier makkelijk 4* aan kunnen geven. Zitten ook echt prachtige scenes in, zowel op komisch als dramatisch gebied. Spijtig dat Pellington het niet helemaal durft doortrekken. Wel verrassend goed verder.

avatar van kuk
kuk
Vrij zeurderig, voorspelbaar drama waarin de clichés zich opstapelen. Uiteindelijk ontwikkelt zich een makkelijk verteerbaar verhaal.

avatar van Zandkuiken
Heb het op zich wel voor dit soort dromerige filmpjes, maar vond deze prent niet altijd even geslaagd. Henry Pool Is Here is wat mij betreft nogal middelmatig, op ongeveer alle vlakken.

Zo zijn de acteerprestaties niet slecht, maar écht overtuigen doen Wilson & co nu ook niet. Wat eveneens geldt voor de soundtrack: behoorlijk, maar daarmee is alles gezegd. Of neem de look van Henry Pool: allemaal niet lelijk of zo, maar 't leek wel alsof je als kijker zelf wat te lang in de zon hebt gezeten. Een beetje een doffe boel.

Niet slecht, maar nergens bijzonder voor mij. 2,5*

avatar van TragieStar.*
Deze film lijkt me best wel leuk, wil hem graag zien. Luke Wilson ken ik al van 6 films maar de meeste daarvan waren niet echt grote rollen. Ik hoop dat hij zijn rol hierin toch beter neerzet en ben er wel benieuwd naar.
Het verhaal klikt wel geinig.

avatar van Zeriel
Deze film is best ok. Het is alleen een bescheiden film. Redelijk geacteerd. Er gebeurd echter te weinig. Er viel mijns inziens meer uit dit gegeven te halen.

Wat er op de hoes staat is misleidend, zoals wel vaker bij wat afwijkende films. Inclusief het genre; comedy, is er puur voor de verkoop op geplakt.

avatar van MissyNador
Op de hoes stond Komedie.. Dus ik denk ff lachen..

Nou indd heel misleidend, want het was gewoon pure drama. Prima film maar ging er vanuit dat het een komedie was. Dus misschien nog een keer kijken

Een mooie film ondanks dat er op de hoes staat dat het een komedie is.
Alleen af en toe wat langdradig!

Dick2008
Ja op de dvd staat komedie, haha zelfs een romantische komedie voor de gehele familie. Kan je na afloop aanmelden bij de EO, gelijk weer een paar leden erbij.

Dit is natuurlijk gewoon een dramafilm met wat romantiek erbij. Ik vind trouwens Henry Poole is here een betere titel dan A perfect day for an imperfect man. (want waar slaat dat eigenlijk op, nobody is perfect). Goede en overtuigende rol van Luke Wilson, die sowieso een pak beter is als zijn broer Owen. Grappige rol ook van Adriana Barraza als Esperanza. Luke die als Henry een huis koopt voor zijn rust maar al gauw is het daarmee gedaan.

Behalve die (bij)geloofskwestie halen ze ook andere punten aan, over het verleden, maar ook de vriendelijkheid naar mensen toe..... Daarmee kan je aan het denken worden gezet maar je kan het ook naast je neerleggen en dan gewoon verder kijken,... of je zet hem af, vind ik ook best. De standvastigheid van Henry wordt erg goed neergezet. Weliswaar komt de voorspelbaarheid vroeg of laat toch wel in zicht maar toch is het einde daar helemaal niet duidelijk in. Het is maar net hoe je het wil interpreteren. Je moet gewoon doen wat je zelf het beste vindt en niet omdat hij of zij..... Ik vind het een mooie film die ook wel iets liefs in zich heeft. 4.0

Dick2008 was here.