The Cave (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Horror / Thriller

geregisseerd door Bruce Hunt
met Kieran Darcy-Smith, Cole Hauser en Piper Perabo

Diep in het Roemeense woud stuit een groep wetenschappers op een klooster uit de 13e eeuw. Het klooster is gebouwd op een ingang van een gigantisch ondergronds grotten complex. Als ze daarna vermist worden, gaat een team duikexperts op onderzoek uit om uit te zoeken wat er met ze gebeurd is. Terwijl zij daar werken, stort de grot in waardoor ze vast komen te zitten. Alsof dat nog niet erg genoeg is, blijken er ook nog een aantal bloeddorstige wezens in de grot aanwezig te zijn...

Vervelende trailer die veelbelovend begint, maar te veel laat zien en een opgeblazen special effects extravanganza lijkt te worden. De hoofdpersonages lijken ook stuk voor stuk irritant. Hoog PITCH BLACK-gehalte en daarnaast lijkt het erg op het boek THE DESCENT van Jeff Long, wat trouwens een heel aardig boek is, maar veel te lang van stof.

Ik ben het met je eens. Op eerste gezicht lijkt het wel wat, maar het is echt weer zo'n "met een groep in een foute situatie terechtkomen" film.

avatar van Idol
Stevo schreef:

is daar wat mis mee dan?
dat betekend toch niet dat het gelijk niks is!

avatar van Gizzmann
Had je dan liever een film gewild waar "een groepje mensen in een goede situatie terechtkomen" te zien is?

Een groep duikexperts onderzoekt een grot op de bodem van de oceaan. Terwijl zij daar werken stort de grot in waardoor ze vast komen te zitten. Gelukkig blijken er ook nog een aantal aardige wezens in de grot aanwezig te zijn die met hun gaan picknicken en hun laten zien dat je er makkelijk uit kan komen als je maar in jezelf gelooft.

Leuke horrorfilm

avatar van Goodfella
Tel de clichés

De trailerguy had 'r weer zin in

Diesel
De trailer belooft weinig goeds. Dit soort films kan ik missen als kiespijn.

avatar van Safri
Formulewerk pur sang ben ik bang

avatar van TheRisingSun
Heb de trailer bekeken en tóch lijkt hij me wél vermakelijk!

zou er dan ein-de-lijk weer eens een goeie monsterfilm uitkomen?
Ik hoop echt dat dit goed is!

de trailer lijkt erg veel belovend!
alleen de naam en poster zou me al naar de bios lokken om de film te gaan kijken, nu ik de trailer heb gezien, moet ik hem wel zien.

wordt zeker weer een 'horror' die zich in het donker afspeeld?

avatar van Grsbk
Die donkere kerel is die niet van anaconda's? En die chinees is van 24 en Lost. Film lijkt me wel vermakelijk, maar niet hoogstaand natuurlijk.

Horrorfanaat
Jep die donkere kerel is van Anacondas.

Misschien wordt ie wel net zo spannend en goed als Pitch Black, het verhaal lijkt er wel op, zou zomaar kunnen.

avatar van Tom Savini
Hoe zit het met deze film? Gaat hij nog in Nederland draaien of wordt het een direct-to-video?

avatar van Captain Pervert
Zoals in het eerste bericht reeds vermeld, dit soort films worden vaak verneukt door de trailers die teveel laten zien.

Horrorfanaat
Wel vreemd nog niemand heeft hem gezien terwijl er stond 2 juni in de bioscoop.

Dat was een foutje.

Ok.

kos schreef:
Dat was een foutje.

wanneer komt hij dan wel ut?

Gizzmann schreef:
... Gelukkig blijken er ook nog een aantal aardige wezens in de grot aanwezig te zijn die met hun gaan picknicken en hun laten zien dat je er makkelijk uit kan komen als je maar in jezelf gelooft.

Deze film ging heel anders. De wezens waren allemaal kwaadaardig.

Goede film overigens. 3 sterren.

avatar van Spartaan1986
Niet vergeten te stemmen Mandrake.

avatar van Gizzmann
Mandrake2005 schreef:

Deze film ging heel anders. De wezens waren allemaal kwaadaardig.

Mijn reactie ging over die van Stevo

Stevo schreef:

Gizzmann schreef:

Leuke horrorfilm

gebeurt dus niet op de bodem van de oceaan maar onder een klooster in een grottencomplex

zie de trailer http://www.sonypictures.com/movies/thecave/

avatar van balosa
na de trailer te hebben gezien lijkt het wel een combinatie van Alien, Pitch Black en die film met die genetisch gemanipuleerde haaien (ben de naam even kwijt), o ja ik mis Vin Diesel ook nog

ga hem van het weekend bekijken, maar ik verwacht er niet al teveel van

dit is wat ik dr van kan maken heb het ook proberen te wijzigen

Diep in het Roemeense woud stuit een groep wetenschappers
op een klooster uit de 13e eeuw. Het klooster is gebouwd
op een ingang van een gigantisch ondergronds grotten complex
Als ze daarna vemist worden gaat een team duikexperts
op onderzoek uit om uit te zoeken wat er met ze gebeurt is.
Terwijl zij daar werken stort de grot in
waardoor ze vast komen te zitten.
Alsof dat nog niet erg genoeg is blijken er ook nog een
aantal bloeddorstige wezens in de grot aanwezig te zijn...

avatar van balosa
vandaag bekeken, en zoals verwacht was het niet helemaal top, ik vond vooral het camerawerk wanneer er 'iets' gebeurde erg snel en van té dichtbij, je zag gewoon niet wat er gebeurde, persoonlijk vind ik dat toch zó waardeloos, je wilt als kijker toch zien wat er gebeurt of niet soms ? verder is het verhaal weer erg voorspelbaar zoals je wel meer in zulk soort films ziet, groepje mensen raakt opgesloten, ze zoeken de uitgang, ze komen eng beest tegen, wat confrontaties... je hebt het allemaal gewoon al een paar keer gezien, en het brengt dus niets nieuws 2.5*

Redelijke standaardhorror, spanning bouwt zich langzaam op, redelijk geacteerd, mooie onderwaterbeelden,kreeg af en toe het gevoel dat ik naar de "Predator" zat te kijken.
Al met al 3 sterretjes.

Aardige film met een voor mijn aardig gegeven, alleen die vreselijke camera voering dat was echt een min punt.
Een soort gelijk soort film is de The Descent die vele malen beter is en nu al een cultstatus heeft.

avatar van Master Blaster
Ik heb de film gezien en vond het een goede en vermakkelijke film

ik hou hier wel van