Genre: Komedie / Oorlog
Speelduur: 125 minuten
Alternatieve titel: De Dictator
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Charles Chaplin
Met onder meer: Charles Chaplin, Jack Oakie en Paulette Goddard
IMDb beoordeling: 8,4 (236.697)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 14 oktober 2021
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot The Great Dictator
"Once again - the whole world laughs!"
Een Joodse barbier, die terugkeert van de oorlog van '14-'18, lijdt aan geheugenverlies. Nadat hij jaren in het ziekenhuis heeft doorgebracht, vindt hij zijn zaak weer in het getto. Maar het land lijdt nu onder het schrikbewind van de dictator Adenoide Hynkel, die als twee druppels water op de arme barbier gelijkt. De officier Schultz heeft genoeg van de tirannie en plant een aanslag tegen Hynkel. Schultz zoekt in het getto steun voor zijn plan en komt zo bij de barbier terecht.
Externe links
Acteurs en actrices
Adenoid Hynkel, Dictator of Tomania / A Jewish Barber
Benzino Napaloni, Dictator of Bacteria
Commander Schultz
Garbitsch
Field Marshal Herring
Madame Napaloni
Spook
Hannah
Mr. Jaeckel
Mrs. Jaeckel
Video's en trailers
Reviews & comments
morris_rednalooz
-
- 121 berichten
- 765 stemmen
We hebben deze film gekeken op school, maar door tijdnood skipte onze leraar naar het eind (de speech) toen we nog maar op de helft waren. Zonde .
SPT
-
- 421 berichten
- 3168 stemmen
Ik sta er werkelijk van te kijken hoeveel mensen deze film kunnen waarderen. Ik hoop maar dat ze de film hebben beoordeeld, en niet de intenties van Chaplin, zijn mening over het Nationaal Socialisme, of de historische waarde van de film. Hoe bewonderenswaardig de regisseur/acteur ook mag zijn, het is slechts het eindresultaat van zijn werk dat we uiteindelijk te zien krijgen en die op deze website centraal zou moeten staan. En daar baseer ik mijn beoordeling dan ook op. Stel je voor dat we elke film hier gaan beoordelen op zijn politieke boodschap. Dat heeft toch niets meer met films te maken???
Behoudens de eindscene vind ik het een ronduit flauwe en langdradige film. De humor zelfs bijna op het kinderlijke af. En dan het irritante gebrabbel (dat nep "Wiener Schnitzel" Duits). Ik kan er nog mee leven dat in veel oude films ook de Duitsers Engels spreken. Dit sloeg echter werkelijk helemaal nergens op. Slappe, platte humor.
Ik lees in dit de berichten bij deze film dat verschillende mensen hem proberen te beoordelen alsof ze in 1940 leefden. Nog los van het feit dat ik betwijfel of ik hem in 1940 wél leuk had gevonden, vind ik dat een verkeerd uitgangspunt. Het is nu eenmaal zo dat de cinema de afgelopen eeuw een flinke vooruitgang heeft doorgemaakt. Stellen dat beoordelingen relatief moeten zijn vind ik daarbij maar vreemd. Je kan uiteindelijk alles wel relatief maken.
Leland Palmer
-
- 23742 berichten
- 4699 stemmen
Fijne 1e kennismaking met Charles Chaplin. Ja deze ' The Great Dictator' is nog maar de eerste film die ik van de beste man zie.. en dat werd tijd. Knap, gedurfd, grappig.. bewonderenswaardig.
Leuk om wat trivia van deze film door te nemen. Chaplin en Hitler zijn in dezelfde week geboren, ongeveer even groot / zwaar en ze kenden armoede tot ze beide in hun eigen ''veld'' groots succes wisten te boeken. Toen Chaplin achter het beleid en de vreselijke ideeën van Hitler kwam, gebruikte hij hun vergelijkbaarheid om Hitler aan te vallen.. op film. Met deze 'The Great Dictator' als resultaat.
Mooi om te zien hoe Chaplin Hilter op zo'n manier te pakken wist te nemen en als goed belachelijk te portretteren. Dat zogenaamde Duitse geschreeuw (gaat nergens over), de Wereldbolscéne, Mussolini.. en alles dat leidt naar de sublieme eindspeech. De film kent tussendoor wat mindere momenten, maar dat is zowel bij Hynkel als bij de Joodse barbier zo. Ik vond de scénes met de joden tussendoor, vooral in het begin, wanneer de Barbier geen enkel benul heeft wat er aan de hand is (''who are you anyway?''), of de ontsnapping en de scéne op het dak, érg leuk en grappig. En gelukkig niet teveel slapstick.
De 1e film die ik van Chaplin zie is ook zijn 1e niet-stomme film. Ben benieuwd hoe zijn andere films mij gaan bevallen. Ben vooral benieuwd naar City Lights. Dit was in ieder geval een goed begin.
goodfella75
-
- 27 berichten
- 173 stemmen
Klassieke films moet je in hun tijd kunnen plaatsen; kun je dat niet houd het dan liever bij de moderne film, maar kraak niet één van Chaplin's beste films af. Een meesterwerk, vanwege de boodschap erachter maar ook filmisch! Maar nogmaals: je moet het weten te waarderen.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Bijzondere film van Chaplin, de eerste waarin hij spreekt, en hoe! Heerlijke satire en parodie op Hitler. De film werd aanvankelijk in veel (westerse) landen en staten verboden, in Italië was de volledige versie pas vanaf 2002 geheel ongesensureerd te zien. De scene met de wereldbol, maar ook die met de muntjes, vond ik zeker noemenswaardig. Zijn speech aan het einde van de film is tijdloos. De film oogde voor me als een soort overgang van de typische slapstick richting de meer serieuze film.
dreambrotherjb
-
- 193 berichten
- 307 stemmen
De eerste Chaplin-film die ik zag. Ik werd direct een liefhebber en dat ben ik nog steeds.
Meest krachtige en mooiste speech ooit.
TMP
-
- 1796 berichten
- 1629 stemmen
Na Modern Times en City Lights is dit de derde film die ik van Charlie Chaplin zie. Ook deze film is zeker de moeite waard. Los van het verhaal, is het in de context van die tijd een zeer gewaagde film. De slapstick-momenten konden mij vaak niet echt bekoren, daarvoor is de humor toch iets te flauw. Het plot is echter uitstekend en er zit ook een duidelijke boodschap in de film.
Na twee stomme films van Chaplin te hebben gezien, is het even wennen om hem te horen praten. Het komt de film wel ten goede, al was het brabbeltaaltje van Hynkel grappig noch functioneel. Al met al een zeer knappe film.
VincentL
-
- 1117 berichten
- 642 stemmen
The Great Dictator
Charles Chaplin is misschien wel de meest bekende acteur ooit. Waar namen als Costner, Pitt en Gere langzaam, helaas overigens, zullen wegsterven zal Chaplin altijd voorkomen. Zijn bekendheid, verworven met zijn humoristische acteerwijze heeft hem bijna onsterfelijkheid gegeven. Ik ging dus ook met een goed gevoel de film in. Wel eens waar zwart-wit en uit 1940 maar mét Chaplin!!!
Deze film is qua verhaal natuurlijk zeer zwaar. Het is echter ook een opluchting om te zien dan in 1940 ook het Nationaalsocialisme bestreden werd. Weliswaar in Amerika uit Hollywood, maar het werd bestreden! Daar gaat het al om.
De film begint op een beetje vage manier. Je treft een Chaplin, Hitler gelijkend, aan in de Eerste Wereldoorlog. De man raakt gewond en komt uiteindelijk terug in de getto bij zijn kapperszaak. Om komische, drollige wijze wordt de onhandigheid van deze barbier weergegeven. Ik keek er met een opgetrokken wenkbrauw naar. Het ergste vond ik alleen dat ik het nog grappig vond ook! Dat is de kracht van Chaplin.
Met een verrassend hoge snelheid stevent de film door het middenstuk op het einde af. Het middenstuk duurt lang, maar is kort te omschrijven. Een goede humoristische manier van zowel Hynkel, met prachtige dialogen!!!, als de barbier vullen de tijd goed. Het einde is dan weer zeer mooi. De overbekende speech over gerechtigheid en naastenliefde. Maar hart zwol een beetje op van trots. Echt een goed verhaal met veel humor.
Chaplin is de persoon in deze film. Ik zal dus ook alleen hem behandelen. Zoals ik al vertelde was de manier waarop hij deze film neer wist te zetten zeer komisch. Met bepaalde manieren van vallen, recht in een ton bijvoorbeeld, denk je eerst “wat is dit?” maar de komische wijze waarop Chaplin dit weet te brengen is geweldig en hilarisch!
Zowel als Hynkel als barbier is hij zeer sterkt. Hynkel zet hij met geweldige Duits-achtige dialogen neer. Heel typisch, maar een mooie parodie op de speeches van Hitler. Als barbier is hij wat minder, maar dat weet hij met de eindspeech helemaal recht te zetten. Schitterend gedaan!
Voor een film uit 1940 vond ik het visueel ook zeer goed weergegeven. Helemaal in het begin tijdens de oorlog heb ik mij zitten verbazen over hoe goed het er eigenlijk uitzag. Niets met maar twee pixels of zo, gewoon heel goed. Ook de muziek is goed geplaatst. Bij sommige scènes wordt echt het gevoel van de stomme film teruggebracht. Dit is een leuke afwisseling tussendoor.
Al met al in The Great Dictator voor zijn tijd een prachtstuk, maar ook nu in tijden van 3D en andere technieken weet hij zeker zijn mannetje te staan. Mijn stemgemiddelde gaat de laatste tijd ver omhoog ben ik bang. Ik moet alleen wel, ik kijk tot nu toe alleen maar goede films. The Great Dictator hoort daar zeker bij!
4*
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ondanks dat ik me wel degelijk vermaakt heb, viel dit wel wat tegen. Ik heb nog getwijfeld tussen 3,5 en 4 sterren, maar uiteindelijk voor het laatste gegaan, omdat de kritiek die ik gisteren gaf op The Gold Rush, hier minder van toepassing is. The Great Dictator is een duidelijke aanklacht tegen het totalitarisme en Hitler in het bijzonder. Chaplin zei ooit alles te willen geven om te weten wat Adolf Hitler er van vond. Ik zou niet alles er voor over hebben, maar wel ben ik bijzonder nieuwsgierig, want eerlijk is eerlijk, hij wordt hier bijzonder te kakken gezet.
Net als bij The Gold Rush vind ik het toch erg prettig dat hierin gesproken wordt. Gelukkig niet met zo’n gekke nasynchronisatie. Met dit thema bereik je sowieso veel meer wanneer je gebruik kan maken van volwaardige dialogen. De toespraken van Hynkel zijn fantastisch namelijk. Ook de situatie met ambtgenoot Mussolini (Napaloni), waarin constant de ‘ik ben de grootste’strijd afspeelt. Erg mooi gedaan. Het verhaal van de kapper doet me minder. Het is ook wel lollig (soms erg lollig), maar het is toch weer de standaard slapstick die we van Chaplin gewend zijn.
Dat andere verhaal komt uiteraard wel goed uit voor het einde, waar nog even een mooie toespraak gehouden wordt. Tegen de tijd dat de film verscheen, was West-Europa al veroverd en werd Londen regelmatig gebombardeerd. Het neemt niet weg dat The Great Dictator met de juiste insteek gemaakt en een prachtig document is.
Angelo2
-
- 673 berichten
- 2748 stemmen
Me 3e Chaplin film maar wat een held zeg die Charlie. Erg leuke, komische film, geweldig hoe Hitler belachelijk wordt gemaakt door 1van de grootste komieken die er ooit geleefd heeft. De film bevat veel hilarische scenes (muntjes in de toetjes, de wereldbol, de toespraken en zoals in zijn andere films ook wat mindere stukken. En ja die toespraak aan het einde is prachtig, een kippenvel momentje. Vond deze toch wel wat beter dan City Lights. Een klein meesterwerkje. Een dikke 9
royals
-
- 476 berichten
- 814 stemmen
Zeker met afstand de beste film van Charlie Chaplin. Hij weet zich altijd prima op een komische manier in te leven in zijn rollen. Goede afwisseling van geschiedenis, komedie en avontuur. En die moralistische eind speech was ook niet mis.
soom
-
- 24841 berichten
- 2687 stemmen
Nu niet direct hilarisch grappig. Eerder droefgeestig grappig, met tragiek die pijnlijk aanvoelt. Ik kan me dan ook niet zo heel goed vinden in het feit dat Chaplin dit product later afdeed als iets, wat hij niet gemaakt zou hebben, als hij wist wat voor dingen Hitler zou gaan doen. Dan had hij dit niet mogen maken. Vind ik.
De opmars van Adolf besloeg ten slotte zeker 10 jaar, en in de jaren '30, tijdens de tot stand koming van dit, begon de ellende in het echt al. Het kán niet anders dat Chaplin er wel iets van mee kreeg.
Genialiteit op momenten, waaruit maar weer blijkt dat sommigen onder ons toch uitzonderlijk talent bezitten (bezaten). Charlie is buitengewoon ongewoon meesterlijk.
Dictatuur is natuurlijk, helaas, nog steeds actueel, en wij (de wereld) kijken (kijkt) met opgeheven vinger toe. We roepen van alles, dreigingen heen en weer, maar natuurlijk zou je gewoon die meneer Kim Jong Un? Uit zijn isolement moeten halen en hem verplicht in de zandbak droppen. Probleem opgelost, met een schepje en een emmertje is 'ie ook zoet. Wij worden nl helemaal ratjetoe, als we als zoon van dictator de IV de in dit leven ter wereld komen. Macht stijgt ons naar het hoofd, net als de hebzucht en het idee dat we alles moeten. Rust en liefde, oog voor de natuur en bovenal geen afgunst en dictatuur. Dat maakt de wereld net wat mooier.
Fikret8
-
- 6124 berichten
- 4155 stemmen
De enige overgebleven Chaplin film in de top 250. Nog ff en het is gedaan met Chaplin.
K. V.
-
- 4106 berichten
- 3595 stemmen
Deze eens geprobeerd en 'k vond hem niet mis. De humor was af en toe wel wat minder m'n ding, maar soms ook wel goed. Vooral dat stukje met die scheerbeurt op klassieke muziek was wel goed gevonden.
Verder zaten er ook wel enkele memorabele scènes in, bv die wereldbol, speech op het einde en zo zaten er nog wel in.
De cast deed het ook wel prima.
Toch wel de moeite om eens gezien te hebben.
Sol1
-
- 555 berichten
- 260 stemmen
Ik kan me dan ook niet zo heel goed vinden in het feit dat Chaplin dit product later afdeed als iets, wat hij niet gemaakt zou hebben, als hij wist wat voor dingen Hitler zou gaan doen. Dan had hij dit niet mogen maken. Vind ik.
Is dat niet een beetje in tegenspraak met zichzelf?
Juist omdat Charlie Chaplin niet precies wist wat er gaande was, heeft hij deze film gemaakt. Pas toen hij er achter kwam, wat er gebeurd was, schrok hij. Maar toen was het al te laat, de film was een feit. En hij kon niet meer terug. Misschien was hij gewoon een beetje naïef en te sterk met zijn eigen werk bezig, totdat Amerika ook in de oorlog werd betrokken.
Ik ben Charlie Chaplin dankbaar voor zijn terechte kritiek op zijn eigen werk. Met de beruchte speech ben ik het wel eens, maar ik vind het aan de andere kant (op de manier waarop het gebracht wordt) beperkt over de top. Dat is slechts persoonlijk, hangt ook samen met de eerdere vermoedelijke naïviteit en de verhouding van de rest van de film tot de realiteit.
Een goede film buiten de context, maar door die context uiteindelijk minder goed (ook naar de mening van hemzelf).
soom
-
- 24841 berichten
- 2687 stemmen
Is dat niet een beetje in tegenspraak met zichzelf?
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Wel een beetje, misschien.. Ik ging er i.i.g vanuit toen ik dat schreef, dat hij wel een idee zou hebben wat er in de wereld gebeurde. Daarom leek het me raar dat hij er spijt van had dat hij dit had gemaakt.
Je hebt wel gelijk vind ik. Hij wist het wel. Dat hij een grappige film ging maken over een dictator, die bovendien ook nog bewondering had voor de maker is niet het punt. Het is de eerder de steeds grotere wordende misdaden en de duur van de oorlog. Ik denk dat het dat is. Daarom had hij spijt, maar dat wist hij niet en niemand. Zoiets weet je pas achteraf.
Kuck-x
-
- 399 berichten
- 729 stemmen
Precies. Deze film verscheen in 1940. Dat Hitler een bruut was wist iedereen toen. Dat de Joden in Duitsland werden vervolgd en gemarginaliseerd was ook bekend, evenals het bestaan van concentratiekampen. Maar het besluit om de Joden uit te roeien was nog niet genomen, dat gebeurde pas in de loop van 1941, toen Einsatzgruppen in het veroverde Oost-Europa al honderdduizenden Joden vermoordden. Vanaf eind 1941 werden de vernietigingskampen actief. In januari 1942 stelden de nazi's tijdens de Wannseekonferenz vast dat vernietiging op industriële schaal van het Joodse volk haalbaar was - met alle verschrikkelijke gevolgen die we nu kennen.
Logisch, dat Chaplin deze film nooit had willen maken als hij had geweten wat de wereld te wachten stond.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Niet dat ik ik dit een slechte film vind, integendeel, maar de sterke van Chaplin leek me toch wel de silents waarin expressie en de nodige dosis humor beter uit de verf kwam dan de talkies. Chaplin hield ook niet zo van de introductie van de spraak. Hij heeft ook maar heel weinig talkies gemaakt of aan meegewerkt. Dat deze film dan wel de top 250 haalt en geen van de Chaplin silents vind ik jammer. Modern Times en City Lights vind ik een stuk beter dan deze en typeren het werk van Chaplin ook meer naar mijn mening.
De filosoof
-
- 2023 berichten
- 1405 stemmen
Een bijzonder leuke satire. Die Chaplin hield wel van (linkse) maatschappijkritiek: dat maakt zijn slapstick mijns inziens een stuk interessanter dan bv. die van Laurel en Hardy.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30452 berichten
- 5199 stemmen
Zowel historisch als cultureel is dit een enorm belangrijke en grootse film. 1940, de oorlog is begonnen maar Amerika is nog niet ten volle betrokken. Links Hollywood zwijgt in alle talen, op 1 man na: Charlie Chaplin. Hij pakt Hitler waar hij hem het beste mee kan raken: humor en populariteit. De film moet volgens mij een enorme steun geweest zijn voor de soldaten (de film is ook in Europa verzeild geraakt). Wonderlijk ook hoe correct hij alles kan weergeven: Hitler, z'n gewoontes, het nazi-regime en voor een groot deel het hoe en waarom en vooral hoe het zover heeft kunnen komen. Zeer klassiek scenes in de film met een sterke eindspeech. Te bedenken dat Chaplin hier z'n eerste echte monoloog doet op het filmdoek omdat hij voordoen hoofdzakelijk stomme films maakte. Zeer sterke (zwarte) humor. Z'n accent is ook heel leuk als hij Hitler/Hynkel speelt. Ook het machtsspelletje met de persiflage op Mussolini is leuk om te zien. Dit moet zowat de belangrijkste oorlogsfilm zijn die er gemaakt is. Chaplin was de eerste met The great dictator die z'n mond durfde te openen in de massa tegen de zelfingenomen dicator Hitler. Later kwamen er nog meer anti-nazifilms (denk maar aan Cassablanca of de korte tekenfilmpjes met Donald en Mickey tegen het nazisme) maar geen van hen had de inpakt zoals deze film die had tijdens de 2e WO. Hitler kon alles bestrijden maar de populariteit van Chaplin en diens humor en verbaal verzet was voor hem een onbegonnen strijd. Chaplin zorgde voor het moraal bij soldaten en het volk dat leed onder het regime van Hitler.
Een indrukwekkende film. En een aparte film van Chaplin ook wel. Gewoonlijk is hij bekend vanwege zijn eerder melancholische humor met een gevoel van timing. Dit is een regelrechte persiflage op Hitler. Te bedenken dat de productie al begon in 1937, met Hitler al wel aan de macht maar nog ver van een wereldoorlog. De propagandafilm Triumph des Willens van Hitler zal wel vooral als trigger gewerkt hebben Het absurde is vooral de gekende kantjes van de dictator: de grootste zijn, indruk maken, de soldaten die blindelings volgen ook al maakt het niet uit wat er gezegd wordt, de willekeur om mensen te straffen, ... Door het uit te vergroten komt het zeker grappig over, maar helaas is het vooral triest hoe groot het aandeel van realiteit hierin is...
The Great Dictator is een grootse film en het is toch een schande dat hier geen enkele Oscar naar toe gegaan is. Een gemiste kans!
93.9
-
- 3122 berichten
- 4195 stemmen
Zelden geef ik een volledige punt erbij voor 2 minuten film. Maar die speech op het einde van Chaplin is er een van zo'n onschatbare waarde.
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Een hartstikke leuke satire totdat... dictator Napaloni ten tonele verschijnt. Vanaf dat moment neemt het kluchtgehalte toe en de amusementswaarde af. In mijn herinnering was dit een veel betere film, dan ik ‘m nu ervaren heb. Nog steeds vermakelijk. Zeker wel, maar dat geldt vooral voor het eerste deel.
De indringende boodschap die Chaplin verpakt in zijn afsluitende speech, is feitelijk nog steeds actueel. Hoewel ik dit lang niet z'n beste film vind, blijf ik onveranderd van mening dat Chaplin geniaal was.
Flavio
-
- 4478 berichten
- 4740 stemmen
Leuke film van Chaplin, die wel wat langdradig is af en toe- er had wel een half uur uit gekund zonder iets wezenlijks te veranderen. Nu kakte het toch net wat te vaak in, om zich op het eind wel erg sterk te herpakken met de speech van Chaplin, die wel legendarisch genoemd kan worden.
Ted Kerkjes
-
- 979 berichten
- 0 stemmen
Fantastische film.
Het is de eerste keer dat ik een film van Charlie Chaplin zag, en het beviel me erg goed.
De humor is een beetje melig. Het grootste gedeelte van de humor is vrij cartoonesk, en dat kon ik in deze film erg waarderen. Ik lees hierboven dat iemand de humor wat kinderlijk vond, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Nou ja, het is net wat je kinderlijk vind. Ik vind persoonlijk de humor van films als The Hangover of Bad Neighbours of dergelijke pulp juist kinderlijk. Of eigenlijk kinderachtig.
Het verhaal vond ik prima, evenals het acteerwerk.
Een minpuntje vond ik het bij tijd en wijle overdreven sentiment. Het paste aan de ene kant wel bij de film, maar ik houd daar niet zo van. Erg storend was het niet, maar een beetje wel.
Een ander minpuntje vond ik de tijdsduur. Als de barbier in het concentratiekamp zit (dat is tegen het laatste kwartier) begint het allemaal wat saai te worden. Tegen het einde wordt de humor toch wat flauw. Gelukkig maakt de finale wel erg veel goed.
In de film zitten erg veel memorabele scènes. (De wereldballon-scène, de knipbeurt-op-muziek-scène et cetera et cetera)
Dit is een komedie met veel inhoud. Dit is satire van de bovenste plank. (Ik weet niet of Erdogan hierom zou kunnen lachen.)
Ik heb ontzettend genoten van deze film. 4,0*
Het laatste nieuws
Netflix-gebruikers streamen massaal nieuwe misdaadfilm 'Rest in Peace', kijkcijfers stijgen snel
Misdaadfilm 'Catch Me If You Can' met Tom Hanks en Leonardo DiCaprio vrijdagavond op televisie
Kijkers ontdekken 'Too Old to Die Young' met Miles Teller op Prime Video: 'De beste serie van dat jaar'
Reboot van WOII-film 'Das Boot' binnenkort te zien in Nederland: 'Spat de klasse vanaf'
Bekijk ook
The Pianist
Drama / Oorlog, 2002
1.420 reacties
Das Leben der Anderen
Drama / Thriller, 2006
723 reacties
La Vita È Bella
Komedie / Oorlog, 1997
1.830 reacties
The Music Box
Komedie, 1932
13 reacties
Nuovo Cinema Paradiso
Drama, 1988
227 reacties
Al-Risâlah
Drama, 1976
55 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.