Jason X (2001)

Alternatieve titels: Friday the 13th Part 10 | Friday the 13th Part X

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door James Isaac
met Kane Hodder, Lexa Doig en Chuck Campbell

In de verre toekomst is de Aarde niet langer bewoonbaar, en dus heeft de mensheid andere planeten gekoloniseerd. Tijdens een schoolreisje naar Aarde vindt de klas twee bevroren lichamen: een mooie vrouw en een man met een hockeymasker. Ze besluiten de twee lichamen mee te nemen voor onderzoek. Wat ze echter niet weten is dat de man de beruchte moordenaar Jason Voorhees is.

avatar van M_M
M_M
Ik heb net de trailer gekeken, lijkt me geen zak aan maar goed ik neem de moeite maar om het eventjes te kijken...

Bespaar je de moeite...

avatar van Spetie
Waardeloos pulp fimpje. Het valt me op dat ze in sommige horrorreeksen de gekste manieren verzinnen om een bepaalde seriemoordenaar weer tot leven te wekken. Het is allemaal standaard, voorspelbaar en van enige spanning is nooit sprake.

Max en Joep
welnee mensen
Jason moord gewoon verder en voor de fans is dat meer dan zat genoeg.
ik bedoel, moeilijk gaan doen over Friday the 13th......

avatar van Spetie
Max en Joep schreef:
welnee mensen
Jason moord gewoon verder en voor de fans is dat meer dan zat genoeg.
ik bedoel, moeilijk gaan doen over Friday the 13th......

Ik doe er niet moeilijk over . Tja als je 10 keer tevreden bent met pizza, dan zul je deze film ook wel lekker vinden. Ik vond het echter vrij weinig. Freddy vs Jason bijvoorbeeld is ook niet best, maar een stuk vermakelijker dan deze film.

avatar van FredKrueger
Weer zo'n gave Friday The 13th film

Max en Joep
Spetie schreef:

ja, natuurlijk is een film als deze bagger, je hebt ook gelijk.

het is inderdaad zo'n beetje het pizza verhaal.

avatar van sabsabsab
dit was me een beetje te modern voor jason

avatar van paul83
Dit vond ik een leuke twist in de Jason series. Geslaagde humor en leuke variatie in de moorden. Die vrouwtjes in de slaapzakken was leuke vondst!

Zeker de moeite waard om met een stel vrienden te kijken. Popcorn gehalte is weer hoog.

paul83 schreef:
Die vrouwtjes in de slaapzakken was leuke vondst!

Die was echter al eerder gebruikt, naar ik meen in deel VII. Las dat die scene uit pure frustratie is geboren. Die moordscene moest de hele tijd opnieuw en daar kreeg de acteur zo de balen van, dat hij, om zijn ergernis te koelen, de slaapzakken pakte en ze tegen de boom beukte. De regisseur vond dit wel bruut eruit zien en heeft die scene er toen in gelaten. In dit deel heeft men het nogmaals geprobeerd, maar ditmaal stond het wel in het script.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Jason in outer space klinkt leuker dan dat het is. Niet het allerdiepste dieptepunt in de serie maar ook deze slaagt vrijwel alle planken mis. Matig.

Zinema schreef:

Ik vond het al niet leuk klinken en ik vind dit zeker wel het allerdiepste dieptepunt in deze serie.

avatar van guylopez93
geing filmpje
niet echt spannend maar de moorden zijn wel goed gedaan, het acteerwerk is ook niet echt bepaald geweldig en het einde was helemaal rampzalig. Ik vond dat de film ook niet echt in de modernere tijd afgespeeld moest worden

avatar van Ajax&Filmfreak
Een van de slechtere films die ik gezien heb, stoorde me vooral aan de goedkope niet uitziende decors.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
psycholamp schreef:

Als je de Friday The 13th serie nogal matig vind, zoals ik, dan klinkt Jason in outer space wel lekker hoor.. Hoopvol bijna

avatar van starwars321
ga hem vanavond kijke

avatar van Thorak
MIschien dan niet de beste uit de reeks maar zeer zeker niet de slechtste! Deel 9 "Jason goed to hell" was naar mijn idee het slechtste deel gevolgd door deeltje 5 "A new beginning".

A.J
Echt een belachlijk idee om Jason in de ruimte te zetten!Een zwakke 1ster.

avatar van ILDIB
Ik snap de lage score niet zo goed. Oke, tis een nikszeggende film die van het jatwerk aan elkaan hangt, maar tis wel behoorlijk goed jatwerk. Mooie beelden, en nog redelijke effects, Met het budget nog behoorlijk wat bereikt als je het mij vraagt.. Freddy vd Jason is veel saaier,.,

avatar van knd_boy
Natuurlijk begingt het nu weer saai te worden hoeveelste deel is dit al ? 9de ??
Ze hadden moeten stoppen na deel 7 .
Sommige moorden zijn wel veel beter dn de andere filmen zoals Die mevrouw haar gezicht werd bevroren en dan kapotslaan

avatar van niethie
Ik dacht dat we met het ontelbaar aantal vervolgen alles inmiddels wel hadden gehad maar dit sloeg werkelijk alles. Jason in space laat me niet lachen, geldklopperij ten top dit. Het neemt zichzelf overduidelijk niet echt serieus te zien aan de humoristische wijze waarop het verhaal wordt verteld maar ik vond het persoonlijk te belachelijk voor- woorden. De campy sfeer die altijd in de reeks heerste lijkt en de voorgaande films altijd nog wel kijkbaar maakte is compleet verdwenen en het enigste wat dit nog- onderscheid van de ander delen is het Jason karakter maar meer dan dat ook absoluut niet, voor de rest is dit gewoon een vreselijk saaie en inspiratieloze rukfilm.

1 ster

Dit geeft me meer een gevoel van een spin-off dan dat ik naar een Friday film zit te kijken.

Ze hebben niet eens de moeite gedaan het Friday the 13th te noemen, hetzelfde geld voor Jason Goes to Hell.
Zegt al heel wat denk ik, deze films zijn die titel gewoonb niet waardig.
Grote zonde voor een Horrorheld als Jason.

Ze wisten me trouwens wel weer te verassen met de grote titanen strijd tussen Freddy en Jason in Freddy vs. Jason.
Wat eigenlijk ook meer een spin-off is maar wel een erg sterke naar mijn mening.

Nu maar uitkijken wat de nieuwe Friday film die deze maand in de bios komt ons brengt.

avatar van Le Edzel
Afgrijslijk, schandalig dat ze zon film dúrven maken van een 'cultheld'.

avatar van B_B
B_B
Jason is een cool personage, maar deze film is totaal overbodig.

Dacht dat Jason in space nog best een leuk filmpje zou opleveren maar helaas. Het script is te idioot voor worden en de film is vooral vreselijk saai. De pogingen tot humor (one-liners) zijn echt verschrikkelijk slecht en dacht eerder te moeten huilen dan lachen. Slecht acteerwerk is wel iets wat je vaker ziet bij dit soort films, maar dit is toch echt wel heel erg. Tel daarbij de brakke soundtrack en het gebrek aan sfeer bij op en je hebt een film die je moet vermijden als de pest. Zelfs die ene leuke kill kan de film niet aan de 1* helpen.

Dus 0.5*

avatar van Yvo1983
Wat een KLUCHT!!

avatar van Skrean
Het was leuk, maar het had stukken beter gekund, het camerawerk was het voornaamste struikelblok, was het iets meer paul verhoeven gefilmd of ala jan de bont dan was dit gelijk een stuk beter geweest. Daar komt bij dat de houten decors vrij ongeloofwaardig waren eveneens het acteer werk. Verder was jason jason en de gore was goed. De meeste special effects waren normaal. Er had iets meer vaart in gemogen, een aantal kleine stilte momenten verpesten het een beetje, was waarschijnlijk bedoelt voor de suspence, dus slecht uitgewerkt.

kaydegreef
Een leuke film.
Wel niet zoals de andere Friday The 13th films, maar wel leuk om Jason eens in de ruimte te zien

slechte film

avatar van bollepeer
nou ik zou eerst zeggen, jah leuke film, maar als je m met freddy vs jason gaat vergelijken dan is dit geen goede film, en jason in de ruimte? wat een onzin! dat jason ook een nieuw gezicht kreeg was ook een nadeel. wel een aantal aardige afslachtingen maar toch niet hoger dan 2 *

avatar van bollepeer

goede beoordeling zeg