Jason X (2001)

Alternatieve titels: Friday the 13th Part 10 | Friday the 13th Part X

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door James Isaac
met Kane Hodder, Lexa Doig en Chuck Campbell

In de verre toekomst is de Aarde niet langer bewoonbaar, en dus heeft de mensheid andere planeten gekoloniseerd. Tijdens een schoolreisje naar Aarde vindt de klas twee bevroren lichamen: een mooie vrouw en een man met een hockeymasker. Ze besluiten de twee lichamen mee te nemen voor onderzoek. Wat ze echter niet weten is dat de man de beruchte moordenaar Jason Voorhees is.

BoordAppel schreef:

Zo origineel is dat niet. Pinhead ging m al voor.

en die was (in tegenstelling wat de meesten vinden) nog wel aardig ook

avatar van BoordAppel

en die was (in tegenstelling wat de meesten vinden) nog wel aardig ook

Zou goed kunnen, maar ik denk niet dat ik dat vond. De enige film waarbij ik in slaap viel .

M. Rodriguez Fan
Wat een tijd en geld verderf, ik heb me maar even vermaakt en dat was in de kampeersters scene, dat was wel even behoorlijk lachwekkend. beoordeling 0.5 sterren voor het 1 minuut durende vermaak.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De moorden zijn op zich nog best aardig en er zit hier en daar wel een geinige scène verstopt, maar over het algemeen is dit toch behoorlijk matig. Heeft op meneer Voorhees ook geen ene zak meer te maken met de originele Friday the 13th reeks.

avatar van bioscoopzaal
Best wel een slechte film, maar nét geen bagger door een aantal geinige postmoderne grapjes en die scènes met die twee naakte grieten in de slaapzak. Naar verluid is het een knipoog naar een van de meest memorabele Jason-moorden, maar het was in dit geval ontzettend grappig

Ook de look van Jason was dik in orde (zowel de bedorven als de cyber-look), maar het acteren en vooral de muziek waren rotslecht.

Toch nog net 2 sterren

avatar van Sjan
Het is allemaal niet spannend, maar toch had de film wel grappige stukjes de scenes met het bevroren hoofd en de scene op de schroef, en natuurlijk de lachwekkende scene van de kampeersters. Verder was t allemaal cliché en op het eind veeeelste lang uitgesmeerd. 2*

Dit is de allerminste film die ooit gemaakt is.

Als ik 3 seconden een sprinkhaan op een graspriet film is het al boeiender dan deze crap!

avatar van Ralfke
Microcosmos al eens gezien dan?

avatar van tovenaar
Is inderdaad boeiender, Boule heeft gelijk.

avatar van jedymaster
goede film want er zitten vette knipogen naar de voorgaande delen

T®inity
Geef mij maar de kampeer-scene :evil

avatar van jedymaster
juist ja vanwege die natuur oeps spoiler

Jij vat hem..

avatar van jedymaster
omadt ik vroeger in het betamax tijdperk mijn eerste jason film zag heb ik een zwak voor deze reeks gekregen en de natuur scenes her en der helpen daarbij

T®inity
ik heb ook een zwak voor de Friday The 13th serie. Geen hoogstandjes maar het vermaakt wel, alleen het enige jammer was dat bijna heel de film ruk was en op het einde de doden gingen vallen, en dat was de reden waarom je hem keek :evil

avatar van tovenaar
Dit is waarschijnlijk één van de allerslechtste films die ik ooit gezien heb. Ik kan hier echt he-le-maal niets uit halen dat het meer dan een 0,5 waard maakt.

Derkje
Toen ik hoorde dat Jason x zich zou gaan afspelen in de ruimte, had ik er een hard hoofd in. Uiteindelijk valt het nog mee, het is in ieder geval beter dan deel 8 en 9. Een 2,5

Derkje schreef:

niet me eens ze worden al slechter jammer eigenlijk.

saske
jason x was niet veel die was slecht geef mij maar de films van jason in Camp Crystal Lake

avatar van pjotr
Geef mij maar leestekens.

avatar van SSeagal
Aardige Jason film, niet heel serieus te nemen, maar ik vond hem best vermakelijk. **1/2

saske
pjotr schreef:

Geef mij maar leestekens.

ja sorry, ik tik gewoon zonder leestekens gebruiken, een slechte gewoonte.
ik weet het.

saske schreef:

Vind ik ook daar hoort hij teminste thuis,in de ruimte hoe komen ze op dat idee.

deze film kan echt niet door de beugel

Maar goed ik vind het een film van niks.

Middelmatige horrorfilm. Toch wel vermakelijk. Heb me bij 1 stuk kapot gelachen
de campeerscene is echt meesterlijk

2.5 * van mij

avatar van jassonn
Heb je ooit zoiets slechts gezien?!! 0,5*

Waarom moet het in hemelsnaam toch altijd zo hip en zo MTV achtig? Die scene met die vrouwelijke androide die als een ware terminator achter jason aangaat is echt te triest voor woorden.

De fans mogen dan met Kane Hodder weglopen, ik vond hem een uiterst beroerde Jason. Veel te gefocused e.d. Dan vond ik Ken Kirzinger 't vele malen beter doen in FvJ.

Ik hoop werkelijk dat er ooit eens een slasher (Zij het Halloween of Friday the 13th) komt die een keer géén grapjes of leuke knipogen bevat. Eentje die echt om 't hakwerk gaat en voornamelijk concentreert op sfeer. Want dat is wat totaal ontbreekt bij de sequals. Er zit geen sfeer in. En dat is de regisseur en de schrijver zwaar aan te rekenen.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)

Mee eens !

avatar van bioscoopzaal
Hobbes schreef:

Denk je dat het echt zoveel uitmaakt wié er onder dat masker zit? Zowel Hodder als Kirtzinger hadden toch de ideale lichaamsbouw?

Als ze nou iemand anders hadden genomen voor Freddy, dat was een heel ander verhaal geweest. Maar Jason? Dat maakt toch weinig uit?