Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre (2002)

Alternatieve titels: Asterix & Obelix: Missie Cleopatra, Asterix and Obelix Meet Cleopatra, Asterix en Cleopatra

2,84

Frankrijk / Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Alain Chabat
met Gérard Depardieu, Christian Clavier en Monica Bellucci

De Egyptische koningin Cleopatra sluit een weddenschap af met de Romeinse keizer Julius Caesar, die denkt dat het haar niet zal lukken om in drie maanden tijd een nieuw paleis voor hem te bouwen. De eer van het ontwerp valt Numerobis ten dele. Mocht hij niet slagen in zijn missie, dan zal hij worden gevoerd aan de krokodillen. Hij vraagt hulp aan zijn oude vriend Panoramix uit Gallië. Asterix en Obelix helpen de oude druïde in zijn reis naar Egypte.

154 BERICHTEN 11 MENINGEN
avatar van Noodless
geplaatst: 11 januari 2016, 11:42 uur [permalink]
rcuppen79 schreef :
En de aanwezigheid van Monica Bellucci is natuurlijk ook altijd een pluspunt. De decors en aankleding zijn top verzorgd en ook de trucages zien er ditmaal overtuigend uit.

Inderdaad, best allemaal vermakelijk en op sommige momenten grappig. Kan me niet uitspreken over de eerste film , maar deze was wel plezant om naar te kijken. 6/10

MaartenTuinstra
geplaatst: 20 februari 2016, 11:35 uur [permalink]
Beter dan deel 1.

Absoluut een verbetering ten opzichte van Asterix contre César. De grappen zijn leuker, de cast speelt beter en de decors zijn mooier. Het verhaal stelt echter nog even weinig voor.

geplaatst: 30 oktober 2016, 10:36 uur [permalink]
Ik vond deze beter dan deel 1. Leuk gemaakt, aardig verhaal en regelmatig goede grappen.

avatar van Sergio Leone
geplaatst: 7 april, 11:10 uur [permalink]
Kinderlijk plezant.

Want inderdaad, als volwassene toch minder komisch dan x-aantal jaren geleden. Maar bon, de film is mede dankzij wat droogheid nog steeds vlot kijkbaar en da’s niet elke jeugdfilm gegeven. De domme kop van o.m. Gérard Depardieu doet zijn werk. En zo af en toe kom je humor om te lachen tegen.