Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre (2002)

Alternatieve titels: Asterix & Obelix: Missie Cleopatra | Asterix and Obelix Meet Cleopatra | Asterix en Cleopatra

Frankrijk / Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Alain Chabat
met Gérard Depardieu, Christian Clavier en Monica Bellucci

De Egyptische koningin Cleopatra sluit een weddenschap af met de Romeinse keizer Julius Caesar, die denkt dat het haar niet zal lukken om in drie maanden tijd een nieuw paleis voor hem te bouwen. De eer van het ontwerp valt Numerobis ten dele. Mocht hij niet slagen in zijn missie, dan zal hij worden gevoerd aan de krokodillen. Hij vraagt hulp aan zijn oude vriend Panoramix uit Gallië. Asterix en Obelix helpen de oude druïde in zijn reis naar Egypte.

avatar van StuF
deze lijkt me geweldig!

TOPPIE FILm... super humor... echt heel erg leuk ...

avatar van jex
jex
De eerste helft valt tegen maar dan wordt het echt leuk en grappig. Moet je zeker een keertje huren!

BS
zeer leuke film.
Vond de 1ste best leuk,maar deze is veel beter!
Heb zelf de nederlandse versie gekeken want frans met ondertiteling vind ik maar niets.
De film is groot opgezet en houd zich erg goed aan het "orgineel".
de karakters zijn goed gespeelt en wat vooral opvalt in het 2de gedeelte is de humor.
ERG veel flauwe " hot shots" humor.
Geen complexe film,gewoon goed amuzant. 3 steren.

avatar van DiKKe_OsCaR
Toffe film!!
Heb hem laatst ook gekeken, maar dan wel Frans en met Nederlandse ondertitels (ik kan écht absoluut niet tegen dat nagesynchroniseer). Hij is echt grappig, en zo veel onnozele dingen I LOVE IT

btw: erg leuke egyptische dames

4 sterren

neo (crew)
best een leuke film door de vele verwijzingen naar andere films en de nodige woorspelingen en andere grappen over moderne dingen van nu. ook de aanwezigheid van Monica Bellucci deed de film geen kwaad. 3 sterren

Echt wel een leuke film, ik heb de nederlandse versie gezien en dan is dat belgische accentje wel lachuh.

uh 0,5?

avatar van bennie jolink
als deze film beter is dan de eerste, dan hoop ik niet die eerste ooit te moeten aanschouwen! ik snap niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen alle humor uit de strip volkomen weg te laten in de film. bovendien slaat obelix LANG niet genoeg soldaatjes in elkaar !!! hadden ze geen geld meer voor special effects of zo?

Een geslaagde film net als het 1ste deel in de reeks met goede acteerprestaties van onze striphelden van mij krijgt de film 3* toegeprezen.

avatar van narva77
Was toch best aardig. Best knap nog hoe ze van zo'n schijnbaar moeilijk verfilmbare strip een live-action film kunnen maken.
Met o.a. Jamel Debbouze, de retard uit Amelie

Gelukkig werd er aan het orginel verhaal gehouden, met kleine aanpassingen. De karakters van Asterix en Obelix worden leuk neergezet, net als in de eerste.
Er zaten erg leuke grappen in.

Maar ik me geïrriteerd aan de matrix-achtige vecht scene, en aan sommige muziek die heel ongepast was, zoals op het eindfeest.

Daarom kom ik niet hoger dan 3*

neo (crew)
empirekees schreef:

Maar ik me geïrriteerd aan de matrix-achtige vecht scene

Om even vollediger te zijn: sommige moves doen erg aan als matrixstyle maar het gevecht is een grote parodie op een paar vechtscenes uit Crouching Tiger samengesmolten tot 1 geheel

avatar van Idol
Door deze film ben ik er ook achter gekomen dat de sfinx in egypte echt geen neus meer heeft

Ik dacht dat het een kindefilmpje was maar ik heb gisteren toch enorm gelachen met deze film. Vooral omdat ze zichzelf helemaal niet serieus namen en de vele knipogen naar andere films.

Onbegrijpelijk dat dit is weggezet als een film voor de kleintjes...

cornelis schreef:

Onbegrijpelijk dat dit is weggezet als een film voor de kleintjes...
Mee eens. Wat ontzettend fout ingeschat.

Ongelooflijk grappige film, die erg goed in elkaar zit, met een humor die de film voorbij doet vliegen. Gerard Depardieu schittert werkelijk en ook Jamel Debbouze als Numérobis

Zit zo bijzonder knap in elkaar dat deze film de toch al prachtige strip in feite doet vergeten. Prachtige special effects ook. 4*

(De lift, en die documentaire tussen die geweldscenes zijn erg mooi, en bijzonder origineel)

bennie jolink schreef:

Welke film heb Jij gezien, zeker niet deze, gezien de hoeveelheid humor erin.

Dustyfan
Heel erg leuk en heel erg 'Asterix', deze film. De humor met een knipoog naar het heden, daarmee trouw aan het stripverhaal, is briljant.
Bovendien doet deze film absoluut niet onder voor de tekenfilmversie uit 1968, misschien zelfs beter.

Bovendien de enige verklaring voor het verdwijnen van de neus van de Sfinx

avatar van The Goss
Erg leuke film. Ik heb de nagesynchroniseerde versie gezien. Zoals al eerder gezegd, maakt het Belgische accent het grappig. Zoals de woordspelingen met de namen. Oa. Helmut Lottix en manneke pissix. Goed aan het originele stripverhaal gehouden, met eigentijdse grapjes.
3 1/2 ster.

avatar van BoordAppel
De makers van deze film hebben toch goed naar de Asterix strips gekeken. De toegevoegde grappen zijn goed in de stijl van de strips. Alleen dat gevecht ging me net iets te ver. Trouwens een keer positieve ervaringen met de ondertitels. Frans kan ik voor geen meter meer (nou ja, nooit gekund eigenlijk en toch een 6 op mn mondeling, haha) dus ik weet niet hoe de namen in het Frans zijn maar de Nederlandse vertalingen waren erg grappig.

avatar van Mischa
wat een tegenvaller! Slechte regie, en de decors vind ik over het algemeen behoorlijk lelijk. Alleen Clavier en Depardieu maken het nog een beetje de moeite waard.

avatar van Flipman
Geweldig! Ik herinner me dat de eerste film bij vlagen wel lollig was, maar deze film is werkelijk geniaal!

Ik heb een 3,5 gegeven, maar wellicht verdient ie meer!

leverafronny
Vanavond op VTM, maar er zijn nog zoveel andere goeie films... Zal moeilijk worden.

Als je die andere al gezien hebt is de keuze niet zo moeilijk hoor

Ontspannend filmpje
Depardieu en Clavier doen het zéér zeker niet slecht.
En euh, mja de film was op momenten wel grappig.
Maar ik was er niet zo weg van.
Wel leuke beelden dankzij de knappe speciale effecten

Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre
-2.5*-

Zuinigjes Kevin.

leverafronny
Zeker leuk gefilmd! Idd ook wel ontspannend maar nooit eigenlijk écht grappig... Maar toch zkr de moeite waard om te kijken. Dat Frans ben je natuurlijk ook niet echt gewoon in een film, toch even wennen...

avatar van sn@ke
asterix en obelix mission cleopatra *** 1/2

Duurste Franse productie ooit is de verfilming van de , voor mij , beste tekenfilm ooit. Ik had een gemengd gevoel bij deze film aangezien ik een erg grote fan ben van de tekenfilms. Asterix en obelix zijn dan ook striphelden , een film van hen maken is wat ondenkbaar. De eerste film was zoals gezegd bij vlagen erg lollig , deze film was zodoende nog grappiger. De absurde humor past perfect bij de sfeer van de tekenfilm en strip. Decors en omgevingen waren erg mooi. Toch blijft het wat knagen om mijn favoriete helden te zien als 2 Franse sprekende acteurs in veel te grote pakken. Ik heb allezins wat afgelachen met deze film dus een positieve waardering is wel op z'n plaats. Belluci slaagde er het best in om haar kartonnen rol te vertolken , ze was perfect als cleopatra , net zoals in de tekenfilm. Deze film volgt de tekenfilm dan ook vrij getrouw.

Ik vond deze film iets slechter as de eerste.Het verhaal van de strip tegenover de film wijkt wat af her en der,niet veel maar toch.Dat is wel spijtig.
2.5sterren