Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre (2002)

Alternatieve titels: Asterix & Obelix: Missie Cleopatra | Asterix and Obelix Meet Cleopatra | Asterix en Cleopatra

Frankrijk / Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Alain Chabat
met Gérard Depardieu, Christian Clavier en Monica Bellucci

De Egyptische koningin Cleopatra sluit een weddenschap af met de Romeinse keizer Julius Caesar, die denkt dat het haar niet zal lukken om in drie maanden tijd een nieuw paleis voor hem te bouwen. De eer van het ontwerp valt Numerobis ten dele. Mocht hij niet slagen in zijn missie, dan zal hij worden gevoerd aan de krokodillen. Hij vraagt hulp aan zijn oude vriend Panoramix uit Gallië. Asterix en Obelix helpen de oude druïde in zijn reis naar Egypte.

avatar van kleez
hele matige film, tekenfilm blijft echt leuker, vooral met deze slechte
effects.

avatar van hannes64
film_kaza schreef:
Klopt het dat 1 van de acteurs een arm mist? Mij is zoiets opgevallen.

Mwah. Zag de eerste niet, maar was ook niet echt nodig volgens mij. Helaas maar sporadisch een leuke grap (wat ik van A&O las vroeger, niet veel overigens, vond ik al niet bijster grappig), maar echt leuk wordt het eigenlijk nergens. De verwijzingen naar de verschillende filmstijlen waren wel lollig overigens. En Belucci blijft heerlijke eyecandy.

avatar van tommykonijn
Een erg Leuke Film van Asterix & Obelix, Gerard Depardieu deed het voornamelijk heel Goed acteren in de Film en soms ook nog Grappig dus ik ben hier erg tevreden mee.

***

Erg leuk vervolg op een origineel. Weer veel humor en weer veel geweld met humor. Ook veel actie, maar ja, wat verwacht je van een Asterix en Obelix film. Maar goed, ik heb me perfect vermaakt met deze film.

4 sterren.

avatar van timburton
Heiligschennis voor de stripboeken naar mijn mening.

garlic senior
Heiligschennis voor de stripboeken naar mijn mening.
Asterixfilm 1 had veel meer de goede sfeer...

Daar ben ik mee eens, de Gallische sfeer maakte het eerste deel tot een echte Asterix & Obelix film. Maar nu die sfeer weg is hou je een film over dat niet echt past bij de personages.

avatar van dualcia
Asterix en Obelix is gewoon leuk .
De eerste film is beter, maar deze is zeker weten ook heel vet.
Leuke nieuwe karakters in Egypte.

avatar van darkjaap
deel een was leuker..
die sfeer die daar hing was veel leuker dan dit egyptische stijl en dat vond ik persoonlijk niet echt leuk zoals ik van asterix en obleix ben gewend...
jammer 2*

avatar van DeCol
Asterix en Obelix is super vet! Maar dan de tekenfilms.. De films vind ik stukken minder.

Lad
Relaxte film...Paar keer goed gelachen.

avatar van T.Bos
Echt leuke film. De sfeer van de stripboeken is goed in beeld gebracht. Monica Belucci heeft uiteraard toegevoegde waarde. Uitstekende rol voor de Italiaanse schone, die ook groot gevoel voor humor heeft.

avatar van -happy
leuke grappige film zeker een aanrader!

avatar van Betamax
Aardige film, veel leuke effecten.
De humor was mij af en toe wat te kinderachtig.

SLJENCT
Asterix en Obelix zijn en blijven mijn favoriete strippersonages. Dat er films over gemaakt worden stemt me dan ook blij.

Deze film is geslaagd met glans, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. De film weet een zeer leuke, juiste sfeer te creëren en respecteert de personages zoals ze in de strips zijn. Voor mij persoonlijk al een groot pluspunt!

De humor zit in deze film ook goed, ook al vergelijkbaar zoals in de strips. Zeer knap van de regisseur om dat te kunnen toepassen.

3,5 sterren.

avatar van chevy93
Tekenfilms blijven het leukst, maar deze komt toch aardig in de buurt

Van de moderne woordspelingen tot de oude culturele feiten. Ik was geboeid van begin tot het eind.

Geen moment zonder humor en geen moment zonder actie.

garlic senior schreef:

Volgens mij moeten jullie de stripboeken en tekenfilms nog maar een keer bekijken, dan zal je zien dat bij 50% Gallië amper in beeld komt

Blijf dit toch een enorm geslaagde flauwe bende vinden.
"Die ene met die snor, dat is wel een schatje"
"Beetje oud, niet?"
"Nee, die ander."
"Beetje dik, niet?"

Heerlijk, staan daar drie Galliërs met snor .

Halfje erbij op. 3,5*

Vermakelijke film die prima slaagt in zijn opzet. Het verhaal is volstrekt ondergeschikt natuurlijk, maar het plezier straalt er vanaf. De dialogen zijn grappig (met name de dubbelzinnige namen) en de actiescenes zijn leuk gemaakt. De aanwezigheid van Bellucci is natuurlijk ook niet verkeerd. De film duurt alleen wel iets te lang.

2 punten voor de bloedmooie Monica Bellucci (vooral in de openingsscène vond ik haar zeer aantrekkelijk uitzien. Volgens mij ging er toen ook iets overeind staan ) en 1 punt voor de mooie beelden. Ik heb deze film alleen uitgekeken vanwege Monica Bellucci want het verhaal stelde weinig voor (wel soms grappig). 110 minuten is overigens veel te lang voor deze film 90 minuten was meer dan voldoende geweest.

avatar van soom
Ik geloof dat ik nu alleen nog Asterix en de Olympische Spelen moet kijken, en dan heb ik alle Asterix films gezien, die tot nu toe gemaakt zijn, dacht ik. En hey, wat een verrassing, die heb ik voor mijn vader voor zijn verjaardag gekocht, dus ik vang 2 vissen in één klap !
Hartelijk kunnen lachen om deze Asterix film, leuke aankleding, en Monica Bellucci is inderdaad een prachtig mooie vrouw.

Niet zo een heel goede film. Ik hou ook al niet echt van franse films. Hij valt redelijk mee, verhaal zit wel iets in. Heel grappig was hij ook niet.

avatar van SnakeDoc
Overdreven bende, ....

avatar van RSmovie91
Als je voor een goed verhaal of goed acteerwerk een film wilt kijken, ben je bij deze film aan het verkeerde adres.
Maar als je extreem flauwe humor wilt, is dit wel een aardige.

Heb ergens in 2004 of zo deze film voor het eerst gezien en toen echt slap gelegen van het lachen. Maar mij humor is lichtjes veranderd in de jaren, en echt zo grappig als toen vind ik het niet meer, maar toch nog wel leuk voor zo nu en dan (met de familie erbij of zo).

avatar van movie acteurs
Iets beter dan de eerste film. Qua vermaak vond ik hem veel vermakelijker. De acteurs deden het wel goed en Cleopatra is erg goed gecast. 3,0

avatar van AjaxRulezzz
Ik vond deze film wel vermakelijk. De acteurs waren ook wel redelijk.

avatar van marilynmonroe
leuk voor kleine kinderen.
ik hou er echt niet van.
grappig vond ik het ook niet,
maar goed,
smaken verschillen.
verdient toch wel 2sterretjes

avatar van Cinemaniak
helemaal vergeten hierop te stemmen...
Ik hou van Astérix & Obelix en vind dit wel een puike strip verfilming.

Monica Belucci

Asterixfilm 1 had veel meer de goede sfeer...

helemaal mee eens, dit had totaal geen sfeer en ook nog slechte grappen (zo die er al inzaten)

voor deel 1 3,5
hiervoor slechts 2*

avatar van stalinorgel
Van de drie films tot op heden veruit de beste.
De Olympische spelen waren wat geforceerd en miste wat acteurs en de eerste ontbrakt het nog wat aan perfecte grime, decors en kwam bij vlagen simpelweg amateuristisch over.

Dit deel volgt de verhaallijn van het boek best goed en voegt her en der genoeg toe om de film een aanwinst te maken.
Jamel Debbouze als Tekenis/Numerobis is perfect gecast en zo ook natuurlijk Monica B. als Cleopatra. De toegevoegde Darth Vader C+ is dolkomisch en ook de korte kreeft-scene geeft de film heel even een komische monty python meets Amelie feeling.
Oneliners als 'pardon vieux' zijn nu al tijdloos

Ver-schrik-ke-lijk.