Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre (2002)

Alternatieve titels: Asterix & Obelix: Missie Cleopatra | Asterix and Obelix Meet Cleopatra | Asterix en Cleopatra

Frankrijk / Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Alain Chabat
met Gérard Depardieu, Christian Clavier en Monica Bellucci

De Egyptische koningin Cleopatra sluit een weddenschap af met de Romeinse keizer Julius Caesar, die denkt dat het haar niet zal lukken om in drie maanden tijd een nieuw paleis voor hem te bouwen. De eer van het ontwerp valt Numerobis ten dele. Mocht hij niet slagen in zijn missie, dan zal hij worden gevoerd aan de krokodillen. Hij vraagt hulp aan zijn oude vriend Panoramix uit Gallië. Asterix en Obelix helpen de oude druïde in zijn reis naar Egypte.

avatar van The One Ring
Ik ben een klein beetje een fan van de strips en hoewel ik gewoonlijk wel van absurde humor hou vond ik het hier totaal niet op z'n plaats. Blijkbaar heeft niemand het hier in de gaten, maar de humor komt echt niet overeen met de strips. Vooral dat matrial arts gevecht tussen Tekenis en Plurkis op het eind. Dat is haast het tegenovergestelde van Asterix.
2 sterren.

Grote fan van de strips en was helemaal niet teleurgesteld.
Prachtige verfilming en ik vond hem nog leuker dan deel 1. (Heeft waarschijnlijk meer met Egypte te maken dan iets anders).
Maar waarom is er een andere Asterix??

Asterix en de Olympische Spelen' wordt verfilmd

Volgens de krant La Dernière Heure komt er een verfilming van 'Asterix en de Olympische Spelen'. Er zou kort geleden een contract getekend zijn met cineast Thomas Langmann.
De release is gepland voor eind 2007. Voor de stemmen in de film worden onder meer de namen van Alain Delon, Gérard Depardieu, Benoît Poelvoorde en zelfs Jean-Claude Vandamme genoemd.

Voor het zover is, loopt in september in Brussel een tentoonstelling over de beroemde Galliër die door Goscinny en Uderzo tot leven werd gewekt.

avatar van The One Ring
Ah, weer een tekenfilm. Leuk om te horen. De Olysche Spelen behoort sowieso tot mijn favorieten van de Asterixreeks.

avatar van Pieter Montana
Ook leuk dat het een tekenfilm is.Die oude tekenfilms van Asterix zijn nog altijd voor mij wel leuk.

verrassende film.
de eerste 5 minuten dacht ik nog naar een simpele familiefilm te kijken die het bekende stripverhaal effectief tot leven brengt met prachtige decors en meer.
dat op zich zou al leuk genoeg kijkvoer opleveren maar wat de film formidabel leuk maakt is de heerlijke humor die in de film zit.
van flauwe namen (een ezel die bijvoorbeeld canabis heet) tot geinige slapstick,filmparodieen op pokemon,starwars en crouching tiger hidden dragon enzovoort.
het is alsof de makers gewoon besloten eens lekker loos te gaan met het basisidee en de film besloten tjokvol te proppen met grappen.
tuurlijk,niet iedere grap raakt doel,maar het aantal en tempo ervan is ontzagwekkend hoog en heel vaak zit het er gewoon rats op .
dat de film een aardige duit gekost heeft is er ook aan te zien want de film ziet er indrukwekkend uit.
wat ook gezegd kan worden van de heerlijke monica belluci.
depardieu is erg passend als obelix en die kerel uit amélie die numerobis speelt is schitterend gewoon .
de film blijft trouw aan de strips maar voegt er zoveel heerlijke humor en absurditeit aan toe,gekruid met imposante decors en kostuums en een gezonde dosis spektakel krijg je een ontspannende leuke film die me vaak aan het lachen bracht.

Aanstaande zaterdag 20.30 op Yorin! ehm... Ik bedoel RTL7!!

Woutjinho
die namen zijn grappig, anti-virus, tekenis, alstmagoedis, en de rol van de goede architect is echt goed

seth gecko schreef:
verrassende film.
wat ook gezegd kan worden van de heerlijke monica belluci.

Als je vind dat deze film trouw is aan de strips zou ik Asterix en Cleopatra (de strip) er maar weer eens bij pakken. Die filmparodieën vond ik zelf juist niet op zijn plaats. Die zitten ook niet echt in de strips.

Woutjinho schreef:

Die acteur speelt toch ook die simpele ziel in "Amelie" of niet?

Art
Dat klopt inderdaad. Zijn naam is trouwens Mathieu Kassovitz.

avatar van BoordAppel
Je vergist je Art . De architect hier wordt gespeeld door Jamel Debbouze, die Lucien speelt in Amelie. Mathieu Kassovitz speelt Nino in Amelie. In deze film speelt hij niet mee.

Art
Een erge vergissing inderdaad Je hebt toch niet helemaal gelijk BoordAppel. Kassovitz speelt wel degelijk een rolletje in deze film.

leuke film... 3* zeker het kijken waard...

avatar van RolfWolf
seth gecko schreef:
verrassende film.

Helemaal mee eens. Heerlijke maffe film. Rare jongens die Fransen. En qua scenario een geweldige vooruitgang ten opzichte van de vorige Asterix en Obelix in deze setting. Vind ik. Want humor is zoooo persoonlijk.

****

avatar van BoordAppel
Art schreef:
Kassovitz speelt wel degelijk een rolletje in deze film.

Och ja, Physionomiste banquet zoals op IMDb staat te lezen. Wat dat ook mag zijn.

weet iemand een site waar de soundtracks van deze film op staan? ik zoek namelijk een italiaans liedje dat in deze film voor komt maar op imdb staat er geen soundtrack list...

MoChe schreef:

als je het nummer bedoeld waarbij asterix in katzwijm valt bij het hulpje met de vlechtjes?? die is van: unberto tozzi en heet: ti amor

heb me kapot gezocht....

succes

RolfWolf schreef:

****

Inderdaad 4 sterren!

Ik heb me dood gelachen! Heeft iemand ook de Darth Vader spoof opgemerkt?

avatar van The One Ring
Ja, die was erg duidelijk. Maar ik blijf erbij dat dat soort dingen wel grappig zijn, maar geen Asterix-humor.

umberto of unberto.... denk met een M.......

avatar van RolfWolf
manolo schreef:
umberto of unberto.... denk met een M.......

Waar heb je het over?

avatar van DiKKe_OsCaR
Toenet deze film nogmaals bekeken. Het blijft toch een heerlijke film. Heerlijk die stomme grapjes, dat Franze gemormel en al die woordgrapjes met die namen.

Echt mijn type film. 4 dikverdiende sterren blijven staan.

avatar van SmuttWars
Super gezellige en leuke film! Het heeft mij geen moment gestoord dat de film in het frans was (geintje)!

Deel 3 komt er nu zeker, aldus IMDB: Asterix et les Vikings. (maar dat zal waarschijnlijk wel eerder zijn gezegd).

avatar van Pieter Montana
Ik dacht dat dat Asterix en de Olympische spelen ging worden?

avatar van brielen
Ontspannende film. De idiootste invallen en burleske banaliteiten worden in zulk razend tempo op je afgevuurd dat je in een breuk ligt van het lachen.

Pieter Montana schreef:
Ik dacht dat dat Asterix en de Olympische spelen ging worden?

Heb ik niks over gehoord, de titel et les Vikings heb ik wel meerdere malen gehoord..

avatar van SmuttWars
Héérlijke film. Lekker tempo, lekker veel leuke grappen, lekker veel aktie en de lekker Monica in een hele sexy jurk. 3.5 sterrekens!

IMDB:

"Astérix et les Vikings (2006)
aka "Asterix and the Vikings" - (English title) ...

...Astérix aux jeux olympiques (2007)
aka "Asterix at the Olympic Games" - (English title)"

Grappig.