Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre (2002)

Alternatieve titels: Asterix & Obelix: Missie Cleopatra | Asterix and Obelix Meet Cleopatra | Asterix en Cleopatra

Frankrijk / Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Alain Chabat
met Gérard Depardieu, Christian Clavier en Monica Bellucci

De Egyptische koningin Cleopatra sluit een weddenschap af met de Romeinse keizer Julius Caesar, die denkt dat het haar niet zal lukken om in drie maanden tijd een nieuw paleis voor hem te bouwen. De eer van het ontwerp valt Numerobis ten dele. Mocht hij niet slagen in zijn missie, dan zal hij worden gevoerd aan de krokodillen. Hij vraagt hulp aan zijn oude vriend Panoramix uit Gallië. Asterix en Obelix helpen de oude druïde in zijn reis naar Egypte.

Kaffeefiltjer
Angrod_Pallanén schreef:

Heb ik niks over gehoord, de titel et les Vikings heb ik wel meerdere malen gehoord..

Gaat normaal in 2007 komen,

Michael Schumacher heeft al getekend voor een kleine gastrol.

Ook nog in de cast; Benoït Poelvoorde en ons eigene Jean Claude Vandamme

Asterix et les vikings is NU uit, maar is een animatiefilm.

film_kaza
persoonlijk vind ik er niet zoveel aan. beetje saai en voorspelbaar.

2 sterren

deze film is pure humor. je ligt constant in een deuk. echt grappig

avatar van Dirk1969
De sfeer van de stripboeken is naar mijn idee heel goed getroffen in deze film. Knap hoe getekende figuurtjes geloofwaardig zijn omgezet in mensen van vlees en bloed.

avatar van Purmerend
Ik vind die scene dat ze opgesloten zitten in de piramide wel leuk en dan vooral in het donker met die animatie oogjes.

Maandag weer!

avatar van D-ark
De meest geslaagde van de twee films.
een 3,0

avatar van Redlop
Briljant! 4*

avatar van Thomas83
Ik dacht dat deze Asterix & Obelix verfilming niks zou zijn, maar nadat ik een goede recensie in de gids las was ik toch benieuwd en heb hem gekeken. En ik moet zeggen, best een aardige en vermakelijke film. Het haalt het wel niet bij de strip, maar toch weet het de sfeer nog redelijk goed te benaderen.
De grapjes en verwijzingen zijn soms leuk, soms minder geslaagd. Maar het is een leuke film, vooral voor kinderen denk ik. Visueel ziet de film er vaak ook fraai uit, en de special-effects zijn best aardig. Ook de muziek vind ik wel leuk en sfeervol.
Al met al is Axtérix & Obélix: Mission Cléopâtre een vermakelijk filmpje om eens te kijken, vooral voor kinderen. Toch nog best een goede verfilming van de strip, en goed voor bijna 2 uur vermaak.

avatar van Gabriel
Ik ben een groot fan van Asterix & Obelix. Heb zo'n beetje alle strips gelezen en alle tekenfilms gezien. Toch proefde ik bij deze film de sfeer helemaal niet. 2 *

avatar van Turkeyloverz
Franse humor is blijkbaar niet voor mij weggelegd en de film boeit ook niet. Laatste 3 kwartier ongeveer begon het pas iets leuker te worden.
Maar de film is absoluut niet saai, integendeel een vermakelijk filmpje.

Monica Belluci en die meid met de vlechten waren wel erg mooi trouwens

Ik heb me doodgelachen! Depardieu IS gewoon Obelix!

En ik ben op een gegeven moment ook maar gestopt met persiflages van andere films tellen. Zo droog af en toe!

vol punt erbij! 4.5

rens_1993
was wel een lachen film zeg. vol humor, nou was het wel een beetje kinderachtig en daarom ook nep. maar ik heb wel gelachen op de bank! was een leuke film om zeker de avond mee door te komen. tenminste, als je van humor houdt want anders is het gewoon... saai. mijn cijfer was 3,5

avatar van anne J
Deze film is op de een of andere manier iets leuker dan 1.
Maar ik geef hetzelfde punt, want wat ik mis bij 2, en wel bij 1 erg leuk was:
- De sfeer van het dorpje, echte Astrix en Obelix. 's Avonds eten, veel everzwijnen. Zanger aan de boom gebonden, etc..
Nu zaten ze in Egypte, ook leuk wel.
- Deze Panoramix is minder leuk, vind ik personelijk.
- En ik had nog iets, maar dat ben ik vergeten.

De humor is ook wel wat flauw soms, maar dan wel leuker flauw..
En het gevecht tussen Tekenis en Astmagoedis is echt relaxt. Haha, mijn broer (21) ligt elke keer ook weer dúbbel.. 21 ..

avatar van olsenfreakie
jaja, tof! 3*

veron35
Deel 1 was 200 keer leuker.

Heerlijk droge humor! Ja hier train je wel redelijk goed je lachspieren. Die namen ook die ze hebben, geweldig!

film_kaza
Klopt het dat 1 van de acteurs een arm mist? Mij is zoiets opgevallen.

Erg grappige film. Zeker geen meesterwerk. Leuk dat het in het frans is. Veel meer heb ik er niet over te zeggen.

Kevin13
supergrappige film, met toffe stemmetjes, en voora tekenis is fun

avatar van timburton
Geen goed vervolg van de Asterix & Obelix-reeks. Té druk, en té vreemde humor. Waarschijnlijk omdat het zowel Franse als Duitse humor is. En dat is niet bepaald te vergelijken... Cleopatra was wel goed vertolkt. 2,0

avatar van jumpstylemovie
leuk , maar minder gezellig om te kijken dan deel 1
kvind numerobis een saai personage
3***

Wie weet welk lied gezongen/gebruikt wordt bijna op het einde als asterix met die vrouw in passionele houding staat achter een gordijn....

avatar van Bombong
Zo mogelijk nog slechter dan de eerste film. Een aaneenschakeling van melige grappen. Ik had de Asterix-strips altijd wel hoog staan en in mijn herinnering waren die toch veel grappiger. Ik kreeg ook de indruk dat de meeste flauwiteiten uit de film niet in het boek zaten. Trieste dieptepunten waren de romance van Asterix en het duel tussen de twee architecten. Enige lichtpuntje was om Monica Bellucci in de ezelinnenmelk te zien baden.

avatar van predator
Ik ben een enorme Asterixstripboeken -fan, maar hier kan ik helaas helemaal niks mee.

2* en dan vooral voor Belucci.....

avatar van murtcelP
Hele leuke film, met geweldige humor! Constant moeten lachen eigenlijk. Lekker overdreven, zoals de strips en tekenfilms.
De film ziet er erg mooi uit, mooie decors die ook allemaal een stripsfeertje uitademen. ***1/3

Die film vind ik echt humor!!! Ik geef 4 ...

Haha! Geweldige film.. ik vrees alleen dat veel Nederlanders de meeste humor niet begrijpen. Jamel Debouze speelt goed, net als Clavier en Depardieu.. erg komisch! 3,5 ster..

avatar van timburton
al een paar keer herzien. Mij valt nu pas de ontzettend goede acteerprestatie's van Jamiel nog wat op. (Dezelfde van Amélie)
Verhoogd naar een 3,5. Ik was met een paar vrienden naar deze film aan het kijken. We waren zonder dat we het merkte de hele tijd naar de rechterhand van jamiel aan het kijken. Die is er namelijk sinds kort af door een auto-ongeluk. Dan is het vreemd om zo'n hand op een of andere manier te zien.

avatar van Statiegeld
Dit is gewoon een echt een hele matige film. Ik heb hem echt heel lang geleden gezien en ik kan hem nog goed herinneren. Er zat bijna geen enkele leuke grap in en het verhaal was nou ook niet echt top.