Genre: Western / Thriller
Speelduur: 148 minuten
Alternatieve titel: Koolhoven's Brimstone
Oorsprong:
Nederland / Frankrijk / Duitsland / België / Zweden / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Martin Koolhoven
Met onder meer: Dakota Fanning, Guy Pearce en Emilia Jones
IMDb beoordeling:
7,0 (48.804)
Gesproken taal: Nederlands, Engels en Portugees
Releasedatum: 12 januari 2017
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via NPO Start
Bekijk via CineMember
Bekijk via NLZIET
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Brimstone
"Retribution is coming"
De negentiende eeuw. Liz is een jonge vrouw die een gelukkig leven leidt, totdat een duivelse priester in het dorp verschijnt en alles wat Liz lief heeft probeert te verwoesten. Maar Liz is een doorzetter, geen slachtoffer. Een krachtige vrouw die terug vecht voor een beter leven waar zij en haar dochter recht op hebben.
Externe links
Reviews & comments
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Zonder die zinsnede, die helemaal op het einde tussen neus en lippen door wordt gefluisterd, had ik van een antireligieuze boventoon i.p.v. ondertoon gesproken. Wie biedt het platform waarop de duivelse show kan doorgaan? De kerk. Wat zorgt ervoor dat alle kerkgangers meegaan in de gruwelideeën van de priester? Hun christelijk geloof. Wie laat er zich gewillig in de luren leggen door een op hol geslagen TV-dominee? Puriteins Amerika. Om van de zwaar aangedikte vrouwenhaat in de Bijbel nog maar te zwijgen. Er valt moeilijk omheen te gaan dat de makers hun antireligieuze sentimenten nauwelijks konden onderdrukken. De hele film lijkt hierom te draaien.
Ten dele.
Wat is een valse profeet (trouwens gefluisterd? Hij dreunt dat nogal op met wolven gejank van hemzelf erachteraan.) dan? Een valse profeet misbruikt de Bijbel, cq vertaald deze verkeerd naar zijn volgelingen, om anderen te misleiden en weg te leiden van het goede pad.
Was het anti-religie geweest dan was hij een dominee die in zijn overtuiging bleef dat wat hij deed God's wil was maar zo wordt hij duidelijk niet geprofileerd. Nee, hij is een valse profeet. Hij zegt dat hij al lang verdoemd is dus hij weet, is bewust, dat hij niet God volgt.
De film lijkt eerder een aanklacht tegen het volgen van zulke mensen. De dominee had dus net zo goed een sherrif kunnen zijn.
En wie toont dan de vrouwenhaat in deze film? Niet de man van het doodgeboren kind. Hij is (vanuit zijn optiek) oprecht boos op haar en niet op zijn eigen vrouw. De echte haat komt van de dominee af. Samuel (Harington) toont zichzelf ontzettend menselijk op dat gebied. Evenals de man van Liz/Joanna. De ene toont zich niet gelovig de ander wel. In het bordeel gebeuren ook acties die niet zijn goed te praten op dat gebied uiteraard.
Alles maar in spoiler quote gezet...
Donkerwoud
-
- 8673 berichten
- 3946 stemmen
Met de kleine kanttekening dat het toch echt 'The Reverend' is die als enige geloof representeert. (m.u.v. Liz aan het einde) Dan kan het wel een verkrachte versie van het Christendom zijn waarvan hij zelf weet dat hij de spelregels niet meer volgt, maar de film biedt zo meer een anti-religieus geluid dan dat het ruimte biedt voor religieuze ambiguïteit. Sowieso is het letterlijk citeren van gewelddadige bijbelpassages een duidelijke keuze met een specifiek doel: de misogynie van het christendom als ideologie bekritiseren
Arri
-
- 913 berichten
- 350 stemmen
Grappig dat inderdaad het gemiddelde op imdb heel langzaam oploopt. Nu zelfs een zeven en een half.
Zo, dat is knap. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen wanneer de film released wordt in het buitenland (vooral 'Murica)
De filosoof
-
- 2458 berichten
- 1671 stemmen
De meningen bleken enorm verdeeld over deze film, zodat ik me geroepen voelde om dan maar zelf de film te gaan kijken om mijn oordeel te vellen en om ‘m niet te hebben gemist als hij inderdaad geniaal blijkt. Maar helaas, ik moet het kamp van de negatieve beoordelaars helemaal gelijk geven: wat een slechte film is dit!
Ikzelf ben geen kunstenaar, omdat ik geen fantasie heb. Maar een film als Brimstone zou ik wel kunnen maken: het probleem met de film is dan ook dat hij totaal fantasieloos is. Iedereen heeft een beeld van het Wilde Westen en deze film doet niets anders dan dat beeld bevestigen: de hele tijd dacht ik dan ook van ‘ja natuurlijk, ze wordt verkocht als prostituee, ja natuurlijk is haar eerste klant een extreme perverseling, ja natuurlijk zijn alle hoerenlopers extreme perverselingen zodat al haar klanten haar mishandelen, ja natuurlijk betekent seks in het Wilde Westen dat je de vrouw halfdood slaat, etc’. “Ja, natuurlijk”, omdat het zo fantasieloos is: het is precies wat je verwacht bij een hele slechte scriptschrijver die niet boven de karikaturen van het Wilde Westen weet uit te stijgen.
Ik begrijp dat het punt dat Koolhoven wil maken is dat het leven in het Wilde Westen vooral voor vrouwen heel zwaar was. Nu lijkt me dat geen grote historische ontdekking en hij weet dat punt helaas niet anders te maken dan door alle karikaturen – al het geweld – van het Wilde Westen op te lepelen. Nu zijn de klassieke westerns zoals Once Upon A Time In The West natuurlijk ook heel karikaturaal, maar die verheffen dat karikatuur tot een mythe waardoor die het Wilde Westen tot een cultureel archetype maken. Bij Koolhoven blijft het slechts een karikatuur omdat hij anders zijn punt niet kan maken: het is immers niet de bedoeling dat het geweld tegen vrouwen en kinderen een mythisch aura krijgt; het moet slechts schokken om zo op goedkope wijze onze morele verontwaardiging op te roepen.
Dat brengt me tot het typisch Nederlandse van de film. Af en toe leek het wel of ik naar een roman van onze klassieke schrijvers (Wolkers, Reve, etc.) keek: de thematiek is opnieuw die van de hypocrisie van de kerk/pastoor, het huiselijk geweld dat door het geloof wordt geïnspireerd, de onderduik van (Joden) cowboys (aan wie de dochter des huizes haar lichaam aanbiedt), en zo naar een eigen, antikerkelijk moralisme (hier over het onrecht dat vrouwen wordt aangedaan) waar ook de film zwanger van is. Een oude Nederlandse hobby/obsessie en Koolhoven weet er helaas niets origineels aan toe te voegen.
Ook de plotontwikkeling is clichématig, inclusief de bekende trucjes als het dubbele einde (gelukkig is er een goed einde, o nee, toch niet!). De omgekeerde volgorde van de hoofdstukken doet denken aan Memento, behalve dat het bij Memento een inhoudelijke reden had: bij Brimstone is de omkering louter bedoeld om de oninteressante plotontwikkeling interessant te doen lijken door de kijker te dwingen om na te denken om het verhaal te kunnen begrijpen.
Ten slotte vond ik bij tijden het acteerwerk amateuristisch en het script lachwekkend slecht (zoals wanneer de priester in een volslagen slechte, ongeloofwaardige scene in brand wordt gezet en het dan nodig vindt om nog een quasi-wijsheid te uiten als ‘mensen denken dat de hel pijnlijk is vanwege de vlammen, maar het is de eenzaamheid die echt pijn doet’ terwijl zijn gezicht wegsmelt van de hitte). De film neigt zo naar een slechte parodie op zichzelf.
De film laat zich aldus in één woord beschrijven: belachelijk. Het was zonde van mijn 148 minuten. De film verdient eigenlijk hooguit twee sterren maar omdat ik de lange film wel heb kunnen uitkijken (al kostte dat af en toe moeite) en ik de Nederlandse film een warm hart toedraag, geef ik ‘m 2 ½ ster.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
De meningen bleken enorm verdeeld over deze film, zodat ik me geroepen voelde om dan maar zelf de film te gaan kijken.
Donkerwoud 3.0*, De filosoof 2,5* en jacobine_rodijk 2,5*
Zwolle84 4,5*, de grunt 4,5* en Bélon 4,0*
The plot thickens...
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Ik weet niet of je 'm héél goed gaat vinden maar wel de moeite waard om voor naar de bios te gaan, zeker voor een Nederlandse film. Een verademing vond ik dat er een keer geen omroeplogo's aan het begin van de film voorbijkwamen zoals bij de gemiddelde Nederlandse (tele)film.
En het steenkolen Engels van Carice van Houten kwam bij deze film prima van pas 
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Zoals Refn bij neon Demon zei: beter film die verdeeld dan nietszeggende film.
anne J
-
- 1525 berichten
- 976 stemmen
Zondag gezien en de film hangt nog steeds in mijn hoofd... Goed teken.
De filosoof
-
- 2458 berichten
- 1671 stemmen
Als tegenwicht heb ik zojuist ook een recensie geschreven van een western-drama dat wel heel goed is, namelijk van The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)

Donkerwoud
-
- 8673 berichten
- 3946 stemmen
Donkerwoud 3.0*, De filosoof 2,5* en jacobine_rodijk 2,5*
Zwolle84 4,5*, de grunt 4,5* en Bélon 4,0*
The plot thickens...
Nog altijd geen Onderhond...! We need you man!
dennis013
-
- 175 berichten
- 504 stemmen
Voor een "droomproject" waarvan Koolhoven al jaren de spanning aan het opbouwen was, is dit niet al te best. De ene naar de andere misselijkmakende scene wordt aan elkaar geregen op een bordje van western-genre maar doordrenkt met occulte horror saus. Ik vind de manier waarop al het gruwelijks in beeld is gebracht, niks anders dan goedkoop effectbejag. Iets wat naar mijn mening niet past bij de stijlvolle western waar ik al een tijdje op gehoopt had. Guy Pearce straalde in zijn hoofdrol, maar het was geen Reverend Harry Powell. Ook de muziek van Junkie XL... tsja, het is goed gedaan en vol kwaliteit, maar het doet een beetje a la Hans Zimmer aan, maar zo een film was het nou ook niet. Ik denk dan meteen aan Batman, maar eigenlijk was dit meer een slasher film dan wat dan ook.
Al met al best wel een tegenvaller. Te veel cliches, te veel ongeloofwaardige figuren. Geen spanning, alleen maar schokkende scenes. Jammer Koolhoven, eigenlijk 2 sterren maar omdat jij het bent...
Arri
-
- 913 berichten
- 350 stemmen
Ook de muziek van Junkie XL... tsja, het is goed gedaan en vol kwaliteit, maar het doet een beetje a la Hans Zimmer aan, maar zo een film was het nou ook niet. Ik denk dan meteen aan Batman, maar eigenlijk was dit meer een slasher film dan wat dan ook.
Ik kan je niet volgen. Wat is 'a la Hans Zimmer'? De Hans Zimmer uit de beginjaren, recente Hans Zimmer, de klassiek geïnspireerde Zimmer, de synthesizer periode Zimmer? En hoe had de muziek dan wel moeten zijn?
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Donkerwoud
-
- 8673 berichten
- 3946 stemmen
Zou hem sowieso eerst zelf eens zien, maar ik ben oprecht benieuwd wat Onderhond eruit haalt. Ook als hij het opeens heel goed vindt ofzo.
neo
-
- 15435 berichten
- 10038 stemmen
Ik kan je niet volgen. Wat is 'a la Hans Zimmer'? De Hans Zimmer uit de beginjaren, recente Hans Zimmer, de klassiek geïnspireerde Zimmer, de synthesizer periode Zimmer? En hoe had de muziek dan wel moeten zijn?
Ik hoor het totaal niet. En ik ken praktische alle scores van Holkenborg (en Zimmer)
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1577 stemmen
maar ik ben oprecht benieuwd wat Onderhond eruit haalt. Ook als hij het opeens heel goed vindt ofzo.
Die kans acht ik zéér klein. 
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Deze film afgelopen avond maar eens bekeken en laat ik maar beginnen te zeggen dat ik het tot nu de meest gewelddadige western vind die ik heb gezien. Bij dat tong afsnijden durfde ik zelfs even niet te kijken. En dat komt dan uit de koker van een Nederlandse regisseur. Moet niet gekker worden. Ondanks het extreme geweld vond ik deze western zeker niet slecht, integendeel zelfs. Het einde na de wraak van Joanna vond ik zelfs heel goed, hoewel ik dat einde nu niet direct verwacht had.
Wat voor mij deze western zo interessant maakt is het verhaal waar het fundamentalistische christendom genadeloos wordt neergesabeld. Niets blijft er van heel. Het lijkt wel de christelijke variant van de islam van de Islamitische Staat. De vrouw stelt niets voor. Haar enige plicht is kinderen op de wereld brengen en dan nog liefst met een dwangbuis om. Je zou haast zeggen dat de regisseur Martin van Koolhoven zelf uit een fundamentalistisch christelijk nest komt want hoe kun je anders zo'n film maken waar de haat tegen dat orthodoxe christelijke geloof er zo vanaf druipt.
Een film om over na te denken dus dit Brimstone die in alles het radicaal tegenovergestelde is van La La Land die ik onlangs voor de 2e keer heb bekeken.
4.0*
Basto
-
- 11969 berichten
- 7415 stemmen
De meningen bleken enorm verdeeld over deze film, zodat ik me geroepen voelde om dan maar zelf de film te gaan kijken om mijn oordeel te vellen en om ‘m niet te hebben gemist als hij inderdaad geniaal blijkt. Maar helaas, ik moet het kamp van de negatieve beoordelaars helemaal gelijk geven: wat een slechte film is dit!
Je kraakt de film af om dat het naar jouw idee een kunstwerk in de trant van Once Upon a time in the West had moeten zijn. Maar voor mij is het veel meer een brok gewel(dda)dig vermaak zoals ook Tarantino dat voorschotelt. Gewoon lekker hakken op het orthodoxe geloof, die mooie Hollandse traditie. Heerlijk!
De a-synchrone vertelwijze in hoofdstukken deed me dan ook veel meer denken aan het werk van QT dan die vervelende hoogdravende mislukking die Memento voor mij is. Ook het groot aantal knipogen naar/citaten uit andere flims plaats deze veel eerder in de school van QT dan iets anders.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Denk dat je het inderdaad beter met films als Hateful Eight (matig) en wellicht High Plains Drifter (goed) kan vergelijken dan Once Upon a Time in the West (goed).
Kan me alleen nog steeds niet vinden het "hakken op het orthodoxe geloof". Niet dat er geen kritiek is maar echt anti kan ik het niet noemen (vanwege laatste hoofdstuk). Eerder in de hoek van: hoe mensen zich kunnen laten misleiden.
Maar zal ook Donkerwoud nog beantwoorden maar dan heb ik echt de quotes uit de film nodig. Zal wss effe duren, dus vasthouden. 
Misschien dat Wouter daar nog iets aan kan toevoegen? Of hij laat het in het midden zodat iedereen het voor zichzelf kan uitzoeken. 
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Ik weet niet of je 'm héél goed gaat vinden maar wel de moeite waard om voor naar de bios te gaan, zeker voor een Nederlandse film. Een verademing vond ik dat er een keer geen omroeplogo's aan het begin van de film voorbijkwamen zoals bij de gemiddelde Nederlandse (tele)film.
En het steenkolen Engels van Carice van Houten kwam bij deze film prima van pas
Sterker, dat heeft ze moeten aanzetten.
Donkerwoud
-
- 8673 berichten
- 3946 stemmen
Ja, in Game of Thrones heeft ze dat accent helemaal niet, beetje flauw Bélon.
Donkerwoud
-
- 8673 berichten
- 3946 stemmen
Misschien dat Wouter daar nog iets aan kan toevoegen? Of hij laat het in het midden zodat iedereen het voor zichzelf kan uitzoeken.
Niks ten nadele van de maker/maakster, maar ik vind het zelf niet bijzonder interessant wat zijn/haar bedoeling zou zijn geweest. Zodra een werk uit handen is gegeven leeft het voort onder de mensen die er meningen over gaan hebben. Alleen maar uitgaan van 'de bedoeling' maakt het werk tot iets wat maar één ding kan en mag zijn, en daarmee doe je elke kunstuiting m.i. tekort, zeker als het bewust of onbewust ruimte laat voor discussie en overdenking. Dan vind ik feitjes, weetjes en anekdotes leuker, want die voegen wél wat toe aan de context waaruit een film is ontstaan. (excuus als ik offtopic ga)
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Niks ten nadele van de maker/maakster, maar ik vind het zelf niet bijzonder interessant wat zijn/haar bedoeling zou zijn geweest. Zodra een werk uit handen is gegeven leeft het voort onder de mensen die er meningen over gaan hebben. Alleen maar uitgaan van 'de bedoeling' maakt het werk tot iets wat maar één ding kan en mag zijn, en daarmee doe je elke kunstuiting m.i. tekort, zeker als het bewust of onbewust ruimte laat voor discussie en overdenking.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Zullen genoeg kunstenaars rondlopen die schoenenkasten vol opvreten omdat mensen niet de juiste meningen/ideeen over hun werk hebben. 
En dan maar snel terug naar de film:
Ik vond het nu niet zo erg slecht wat Carice v Houten liet zien eigenlijk. Zowel verbaal als non-verbaal.
De filosoof
-
- 2458 berichten
- 1671 stemmen
Wat betreft de relatie met het christendom zou ik het volgende willen zeggen.
Zoals ook Koolhoven volgens mij heeft gezegd is de film niet gekant tegen het christendom per se. En ik voeg toe: de film getuigt van het typische Hollandse calvinisme dat bijna al onze literatuur e.d. doordrenkt, dus als een erg calvinistische film is het zeker niet antichristelijk. Het calvinisme legt wel sterk de nadruk dat we (voor God) allen gelijk zijn. 'Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg', maar ook draagt dit bij aan onze grote weerzin tegen autoriteiten (mensen die denken dat ze boven anderen staan). En dus bovenal aan een grote weerzin tegen de kerk die ons altijd enorm heeft onderdrukt en geknecht en dat ook nog in de naam van Jezus doet, de hypocrieten!
Tegelijkertijd is de film zo niet alleen de zoveelste calvinistischee aanval op de kerk/priester die meent in naam van Jezus boven de anderen te mogen staan en het geloof misbruikt voor eigen machtswellust (zie ook de werken van Marquis de Sade die niet toevallig juist de bisschoppen en andere vertegenwoordigers van de kerk opvoert als de grootste seksuele perverselingen en machtswellustelingen) maar zelf ook vreselijk moralistisch in zijn morele verontwaardiging over de onderdrukking van vrouwen in vroegere tijden. Ikzelf heb daar niet zo veel mee: de Sade liet e.e.a. al zien in de 18de eeuw en dat Hollandse moralisme ben ik eerlijk gezegd al lang beu...
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1577 stemmen
Tjsa een salaris van 5 ton -bij de publieke omroep
- zou ik ook niet willen verliezen: niemand op de teentjes trappen zal z'n devies zijn
Allemaal één pot nat: de NPO, de kranten, het parlement. Wordt hoog tijd dat Thierry Baudet de boel daar een beetje gaat opschudden in Den Haag. 
Donkerwoud
-
- 8673 berichten
- 3946 stemmen
Damn, wat scherp, je doet je username 'De filosoof' iig eer aan!
Toch ben ik het niet helemaal met je eens in de zin dat religiekritiek in populaire media-uitingen breder getrokken kan worden dan alleen het Nederlandse calvinisme. Al is antichristelijk inderdaad misschien te zwaar aangezet, omdat het een hele specifieke tak van die georganiseerde religie (het calvinisme) onder de aandacht brengt. Maar buiten de Nederlandse traditie die jij terecht schetst, is het bij lange na niet de enige recente cultuuruiting waarin specifiek machtsmisbruik en mysogenie gethematiseerd worden door ze te koppelen aan de extreme uitwassen van 'de Kerk'. Een serie als South Park doet dat (bij wijze van spreken) al twintig seizoenen lang. Meer serieuze televisieseries als 'True Detective' en 'Fargo' vertrekken ook vanuit een soortgelijk uitgangspunt, wel met een andere uitkomst. 'The Brand New Testament' (2015) van Jaco van Dormael.
Daarnaast zijn er ook aspecten die niet specifiek calvinistisch zijn, zoals de titelhoofdstukken als: 'Openbaring', 'Genesis', 'Exodus' en 'Vergelding'. Ook de bijbelteksten waar Guy Pearce naar verwijst zijn terug te voeren op het bronmateriaal en niet per se op alleen een interpretatie van de calvinistische doctrine. Ik meen dat Koolhoven zelfs iets zei na onze screening van: 'het was niet moeilijk om gewelddadige teksten in de bijbel te vinden' (Bélon?
) Misschien heb je gelijk dat ik doordraaf als ik het antichristelijk noem, maar ik vind wel dat er een zekere kritiek op christelijk fundamentalisme in de brede zin zit verscholen achter de gekozen thematiek. Het calvinisme als historisch fenomeen is meer de Hollandse kleuring die eraan wordt gegeven, maar het valt breder in te passen in manieren waarop georganiseerde religie in progressieve cinema wordt gekoppeld aan vooral de negatieve aspecten ervan.
Donkerwoud
-
- 8673 berichten
- 3946 stemmen
Allemaal één pot nat: de NPO, de kranten, het parlement. Wordt hoog tijd dat Thierry Baudet de boel daar een beetje gaat opschudden in Den Haag.
Je druk maken over wat een ander op zijn bankrekening heeft staan, dát is pas Hollands...:P
Earth
-
- 863 berichten
- 375 stemmen
Wederom een mooi bericht:
http://www.ad.nl/film/martin-koolhovens-brimstone-blijft-bezoekers-trekken~af147733/
Gerelateerd nieuws

De deels Nederlandse western 'Brimstone' van Martin Koolhoven is gratis te zien op NPO Start

Western 'Brimstone' van Martin Koolhoven vandaag te zien op televisie

Bloed op de prairie: Dit zijn de beste western horrorfilms

De drie beste films van de jarige Kit Harington (35)
Bekijk ook

Den 12. Mann
Oorlog, 2017
45 reacties

Hostiles
Western / Drama, 2017
176 reacties

Andre the Giant
Documentaire / Sport, 2018
6 reacties

Kapsalon Romy
Drama, 2019
49 reacties

Min Dit: The Children of Diyarbakir
Drama, 2009
10 reacties

Gifted
Drama, 2017
72 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








