ad

Geregisseerd door: Denis Villeneuve

Met onder meer: Timothée Chalamet, Rebecca Ferguson en Oscar Isaac

Releasedatum: 15 september 2021

Over Dune

"Beyond fear, destiny awaits."

Paul Atreides is de erfgenaam van het Huis Atreides. Hij staat op het punt om met zijn familie de planeet Caladan te verlaten voor Arrakis, een woestijnplaneet die ook bekend staat als ‘Dune’. De nieuwe planeet is rijk aan melange, dat meestal ‘the spice’ genoemd wordt. De unieke drug met levensverlengende, geestverruimende en soms dodelijke krachten wordt beschouwd als het meest waardevolle goed in het hele universum.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Duke Leto Atreides

Gurney Halleck

Baron Vladimir Harkonnen

Glossu Rabban Harkonnen

Dr. Wellington Yueh

Henry Spencer

Amai, dat zijn ruime tijdzones! Of rekenen ze met de tijdzones op Arrakis?

Filmtotaal is trouwens een Nederlands tijdschrift, dus die zitten toch in dezelfde tijdzone als wij?

Ben alvast benieuwd!

avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

Henry Spencer schreef:

Amai, dat zijn ruime tijdzones! Of rekenen ze met de tijdzones op Arrakis?

Ben alvast benieuwd!

In het artikel lees je dat ze refereren naar een tweet van Timothée Chalamet, en naar mijn weten woont hij niet in Nederland ;p.

Arri

^ De teaser toch, de trailer is nu nog nergens te zien en kan dus niet gelekt zijn?

Officieel zal ‘ie 9 sept verschijnen.

Ik heb géén geduld. Voila!.

Officieel zal ‘ie 9 sept verschijnen.

Oké Nog 7260 minuten, jongens. Ik begin opnieuw af te tellen!

avatar van chevy93

chevy93

shugenja schreef:

Ik wil alleen maar zeggen, als ik het boek lees dan hoeft het geen 150 miljoen te kosten als je het een beetje slim aanpakt kan je met de helft al heel veel en dan zul je meer keuzes maken die in de richting van een goed scenario en dito acteerprestaties gaan. Mijn punt is dat deze film zo moeilijk te maken is omdat regisseurs zich veel teveel verliezen in het spektakel terwijl het merendeel van het verhaal gewoon in grotten in een woestijn afspeelt met wat nomaden in vodden. Dat de essentie en de boodschap van de film er niet uitkomt omdat de regisseur liever een bende freemen op een zandworm ziet surfen.

de originele blade runner kostte "maar" 28 miljoen en die ziet er ook piekfijn uit. Ik vind niet dat de nieuwe versie voor rond de 160 miljoen nou zoveel meer aan verhaal levert.

Ook bedenken dat 28 miljoen in 1982 gelijk staat aan 72 miljoen in 2017. Nog steeds geen 160 miljoen, maar scheelt even een factor 2,5.

avatar van Warp

Warp

Op basis van de trailer vind ik het er vooral uitzien als een generieke sci-fi film. Ook vind ik het er best kleurloos en tam uitzien, gezien dit van dezelfde man komt die BR2049 heeft gemaakt. Maar goed, ga nog steeds wel met een open mind de film in.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Leuke trailer voor de nieuwe Star Wars.

avatar van martijn011

martijn011

Er zijn maar een handjevol regisseurs waarvoor ik altijd naar de bioscoop ga zonder dat het me uitmaakt waar de film over gaat: Tarantino, Nolan, Scorsese, maar ook deze Villeneuve gaat zich bij dit rijtje voegen.

avatar van rep_robert

rep_robert

Harde plasser alarm hierzo.

avatar van horizons

horizons

• 1960 stemmen

Visueel oké van wat ik zie.

Die muziek op het einde is best matig.

Ik ken het verhaal door en door...

avatar van schram101

schram101

Ben niet bekend met het bronmateriaal en had ook niet behoefte om me daarin te verdiepen maar door de hype wel redelijk benieuwd geworden naar de trailer. Het is zover nu, maar ik zie hier weinig episch in. Nee, saai wil ik zelfs noemen.

avatar van clockwork72

clockwork72

Damn wat een vette trailer, en Eclipse van Pink Floyd

Henry Spencer

Ik begin nu een beetje te vrezen eigenlijk. Ik weet het, ik ben opgegroeid met de versie van Lynch en hoeveel er ook geklaagd wordt door maker en publiek, ik vind die wel erg sterke kanten hebben: in die versie zit de noodlottige en religieuze sfeer er erg goed in en de decors en sets zijn geweldig donker om nog niet te spreken van het geweldige sound design. De nieuwe versie lijkt me inderdaad nogal braaf en clean. De viscerale morbiditeit van de navigators of de Harkonnens, de enge kilheid van de Bene Gesserit en Alya: allemaal weg of opgepoetst. Je krijgt het gevoel dat het een blockbuster MOEST worden, ongeacht het verhaal. Daarom ook erg safe casting van getalenteerde, maar middle of the road acteurs en actrices (op misschien Stellan Skarsgaard na). Het doet me de versie van Lynch nog meer waarderen. Blijkbaar weten niet veel filmmakers dat unieke sfeertje van Duin te vatten...

Uier

Damn, die sandworms. Epische shit.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Leuke trailer voor de nieuwe Star Wars.

Dune was dan ook één van de inspiratiebronnen voor Star Wars.

Warp schreef:

Minder kleur maar toch kan je zien dat het van dezelfde makers is.

Arri

Deakins is deze keer niet aanwezig, he.

AC1

Maar Villeuve wel, hè. Deakins zei ooit dat hij en Villeneuve hetzelfde gevoel voor esthetica hebben. Je ziet dan ook die typische soberheid en leegte die je in alle Villeneuve films ziet. Minder kleur dan BR 2049 maar toch wel gelijkaardig met Sicario (wat wel Deakins is).

avatar van horizons

horizons

• 1960 stemmen

AC1 schreef:

Dune was dan ook één van de inspiratiebronnen voor Star Wars.

Zelfde effect als Valerian.

Uier

Pfff, uitgesteld naar oktober 2021. Fak, wat een pittig kut filmjaar. .

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Uier schreef:

Pfff, uitgesteld naar oktober 2021. Fak, wat een pittig kut filmjaar. .

Alleen Wonder Woman nog, eind december. Die gaat ongetwijfeld ook naar 2021.

Ben bang dat je tot het voorjaar geen blockbuster van formaat meer krijgt.

avatar van Gish

Gish

bummer

avatar van aeverhoog

aeverhoog

Trailer was erg fraai in de bioscoop. Nu alleen nog een jaar wachten.

Dune krijgt een streaming release op HBO Max

avatar van Kondoro

Kondoro

Hier heb ik erg veel zin in.

Arri schreef:

Dune krijgt een streaming release op HBO Max

En tegelijk een bioskoop release.

avatar van kinjutsu

kinjutsu

Warp schreef:

Maar goed, ga nog steeds wel met een open mind de film in.

Geruststellend

avatar van deridder

deridder

Ik vind Dennis Villeneuve nou echt zwaar overschat: prisoner, arrival, sicario. Ik vind ze allemaal een beetje tegenvallen (in vergelijking met de reviews/beoordelingen). Maar Dune ziet er niet zo pretentieus uit. Sterker, de trailer ziet er heel gaaf uit. En ik ben ook stiekem wel een fan van science-fiction/fantasy. Dus ik kijk er erg naar uit!

avatar van kissyfur

kissyfur

Ik hoop dat er ook weer een RTS-game komt: Dune - The Grandfather of Real-Time Strategy - YouTube