Joker (2019)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Todd Phillips
met Joaquin Phoenix, Robert De Niro en Zazie Beetz

De jaren 80. Een clown, Arthur Fleck genaamd, voelt zich uitgekotst en verstoten door de maatschappij. Geleidelijk aan wordt hij krankzinnig, en ontpopt hij zich van vriendelijke, vrolijke clown tot schurk, beter bekend als 'de Joker'. Iemand die kickt op haat en het creëren van chaos.

• Vanaf 3 oktober in de bioscoop

avatar van thunderball
Goed en interessant interview.

Nicholas schreef:
Ontzettend goede acteur hoor, die Leto .

Mwoh. Wisselt een aantal goede rollen af met een dozijn belabberde.

horizons schreef:

Tja, the hangover wordt niet voor niets vrij goed gewaardeerd voor een komedie.

Dat zegt niet zoveel. De meute heeft een wanstaltige smaak.

avatar van Basto

Het is toch eigenlijk te bizar voor woorden dat het filmpubliek (de interviewster voorop) het moeilijk vindt, dat ze bij zichzelf ontdekken dat ze empathie voelen voor een bad guy. Zo plat en simplistisch zijn de films kennelijk geworden, terwijl in de echte wereld elk mens goede EN slechte kanten heeft en ambivalente gevoelens juist de norm zijn. Begrip voor de ander is juist gebaseerd op dat besef.

avatar van de grunt
Basto wat ga je diep zo net voor het weekend.

avatar van YouDrunkGoHome
Basto schreef:

| EW.com

Lees voor de grap even deze ‘recensie’ en dan vooral de laatste 2 alinea’s...

YouDrunkGoHome schreef:

| EW.com

Lees voor de grap even deze ‘recensie’ en dan vooral de laatste 2 alinea’s...

Tja, nu Hollywood zelf in een grote copy cat machine is veranderd, kun je van hun publiek nauwelijks ander gedrag verwachten.

9.6 op imdb alleen maar omdat het over de joker gaat en nog steeds fanboy votes over heath ledger

Meeste voters op IMDB hebben heel die film nog niet eens gezien lol

avatar van thunderball
Hier heeft ook al iemand kennelijk gestemd. Is de film al aan de pers of elders vertoond?

thunderball schreef:
koekebakker is een festivalganger. Goed volk. Gok dat hij hem op TIFF gezien heeft.

Joker Box Office Trackign Suggests A Big Weekend – /Film - slashfilm.com

De verwachtingen zijn gunstig, maar ik verwacht alsnog een stortvloed van schijt hier op MM.

John Milton schreef:

Joker Box Office Trackign Suggests A Big Weekend – /Film - slashfilm.com

Hoezo verwacht je een stortvloed aan schijt? Lijkt me juist een film die het zowel bij superhelden fans als bij liefhebbers van ‘de betere film’ goed gaat vallen.

avatar van John Milton
Ik help het je hopen. Maar de actiezoekers met weinig geduld voor drama die een spektakel verwachten dan?

avatar van de grunt
Hoezo wordt dit geen spektakel !?

Haha, zalige poster.

Hoezo wel?

Aan de hand van de trailer verwacht ik meer karakterstudie dan actiefilm. Heb ik het mis?

avatar van de grunt
Ik verwacht een beetje van beide maar we zullen zien!

de grunt schreef:
Ik verwacht een beetje van beide maar we zullen zien!

Ik verwacht helemaal geen spektakel. Sterken nog, ik hoop van niet.

Vind de trailer erg saai, lijkt mij meer een psychologische film worden dan een film als dark knight of suicide squad

avatar van Uier
Ik hoop (en verwacht ook) dat de film een psychologische insteek heeft in tegenstelling tot die platgeslagen clichématige superhelden stuff waar we de afgelopen decennia mee dood zijn gegooid.

avatar van Graaf Machine
Man, wat heb ik hier toch ongelooflijke zin in. Mezelf eerst nog even door Ad Astra en Rambo Zoveel doorworstelen en dan kan ik hier naar uitkijken !

bart007bond schreef:

Juist de reden waarom deze film mij zo aantrekt. Superhelden marvelfilms genoeg. Heb daar sowieso al niks mee overigens.

Graaf Machine schreef:

Rambo zal geen worsteling worden, maar die Ad Astra ziet er best saai uit. James Gray is nu ook niet bepaald een hoogvlieger.

avatar van Koekebakker
John Milton schreef:

Festival inderdaad. Venetië. Ik was behoorlijk onder de indruk. John Milton heeft gelijk dat het geen spektakel- of superheldenfilm is, maar een grimmige (soms gewelddadige) karakterstudie en maatschappelijke analyse. En echt geweldig geacteerd. Oscarnominatie voor Phoenix op zeker.

Ik had Ema de Gouden Leeuw het meest gegund, maar die is wel erg love-it-or-hate-it. Daarna kwam voor mij een rijtje met andere favorieten, waaronder deze.

Die 9,6 op imdb gaat uiteraard zakken, maar de reacties in Venetië waren wel heel erg goed hoor. En ook in Toronto, begreep ik.

avatar van Graaf Machine
Alles SF wat er saai uitziet is voor mij een must see. Al weet ik dat het weer een klotenep wordt, ik moet het gewoon zien.
En nu met Brad Pitt, verwacht ik er zelfs iets van, dus wordt het een heel erg graag see.

avatar van nathaniel177
Graaf Machine schreef:

Ik denk dat je het over Ad Astra hebt

nathaniel177 schreef:

Ik denk dat je het over Ad Astra hebt

Eh ja, verkeerde filmtopic. Nou ja, kan het nu niet meer weghalen.

avatar van Nicholas
Nicolage Rico schreef:

Mwoh. Wisselt een aantal goede rollen af met een dozijn belabberde.

Kan ook aan de rol liggen. De scriptschrijvers, de regisseur. Acteren kan hij. Dan denk ik aan Requiem of Lord of War.

avatar van Nicolage Rico
Juist in Lord of War vind ik hem echt tenenkrommend. Net als in Panic Room.

Nicholas schreef:

Ik denk dan aan Mr Nobody

Erg hoge verwachtingen eigenlijk. Het psychologische lijkt sterk naar voor te komen en dat maakt het zeer aantrekkelijk. Phoenix is gemaakt voor deze rol en de aanwezigheid van De Niro maakt het enkel beter.