Joker (2019)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Todd Phillips
met Joaquin Phoenix, Robert De Niro en Zazie Beetz

De jaren 80. Een clown, Arthur Fleck genaamd, voelt zich uitgekotst en verstoten door de maatschappij. Geleidelijk aan wordt hij krankzinnig, en ontpopt hij zich van vriendelijke, vrolijke clown tot schurk, beter bekend als 'de Joker'. Iemand die kickt op haat en het creëren van chaos.

• Vanaf 3 oktober in de bioscoop

avatar van Boneka
Ben geen liefhebber van Batman movies, maar dit soort werk bevalt me een stuk beter. Ik ga hier zeker naar kijken.

avatar van Oceanvolta
Gisteren de trailer gezien in de bios en dat belooft veel goeds. Mijn voorspelling, Ledger gaat van de troon gestoten worden als beste Joker tot nu toe.

avatar van JacoBaco
Oceanvolta: Ledger heeft nooit op de (Joker)troon gezeten. Jack Nicholson en Heath Ledger zetten beide een gedenkwaardige Joker neer. Joaquin Phoenix belooft inderdaad ook veel goeds. Jared Leto's rol is te klein in Suicide Squad, maar ik zag wel potentie.

avatar van de grunt
Phoenix heeft het in zich om Ledger in deze rol te overklassen.

avatar van richiedoom
Waarom toch elke keer die wedstrijd? Ik snap daar niks van. Ledger was fantastisch en Phoenix zal, denk ik, ook een fantastische rol neerzetten. Wordt sowieso een compleet andere rol want in deze film zullen we het origins verhaal krijgen...

avatar van JacoBaco
Ik heb een voorkeur voor de Jack Nicholson Joker, maar ik ga niet pleiten dat hij beter is dan de Heath Ledger's Joker. Jack Nicholson ligt meer in mijn stijl, maar de kwaliteit van Heath Ledger is tevens hoog en ook hij deed het met verve. Ik zie het niet als competitie .

avatar van Nicolage Rico
Heerlijke trailer zeg! Gaaf om het personage van the Joker op deze manier uit te diepen. Ik heb ook alle vertrouwen in Phoenix, hij had me binnen een aantal beelden al te pakken.

Ik maak me alleen zorgen over de regisseur. Bizar dat dit uit de handen komt van de maker van Road Trip en The Hangover films.

Maar goed, de trailer heeft me overtuigd.

Nicolage Rico schreef:

Maar goed, de trailer heeft me overtuigd.

Bijvoorbeeld Jim Carrey is een lolbroek, maar met veel gevoel voor drama. Het is bijzonder hoe vaak en overtuigend de grappenmakers drama kunnen overbrengen. En naast regisseur is Todd Phillips tevens scenarioschrijver. Todd Phillips is betrokken bij het script.

avatar van Nicolage Rico
Ik doelde niet op het komische aspect inzake Philips, maar over de kwaliteit van genoemde films - en de overige films die hij maakte.

avatar van Cikx
Ben niet zo van de superhelden films, maar de twee trailers doen me sterk denken aan Taxi Driver en King of Comedy en daar kan ik onmogelijk nee tegen zeggen.

avatar van de grunt
Joaquin Phoenix wat een fenomeen.

avatar van Nicholas
Jup.

Ik hoop niet dat ik er te veel van verwacht. Die R-rating zie overigens niet terug in de trailer. Bewaren ze dan al de juicy stuff voor de film zelf.

avatar van Ajax&Litmanen1
De trailer is wel erg stijlvol en met een bepaalde sfeer die ik wel tof vind. Eerste keer dat ik positief over deze film ben. Misschien wordt het toch nog wat.

Moet wel zeggen, in Batman uit 1989 viel Joker in een bak chemisch water. Dat vond ik eigenlijk wel de mooiste en meest logische verklaring voor zijn bestaan.

avatar van trebremmit
Goeie trailer en Phoenix in de hoofdrol, dat belooft wat!

avatar van John Milton
Nicholas schreef:
Ik hoop niet dat ik er te veel van verwacht.
Daar zit ik ook mee. Proberen die verwachtingen wat te temperen, dan maar.

avatar van Donkerwoud
Ook niet een enorm interessante regisseur, zeg ik eerlijk. Denk dat de potentie hier zeker wel gaat zijn, maar het zit 'm in de afwerking.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dit wordt veel beter dan al die andere superheldenmeuk. Hoewel ik die films ook niet bij voorbaat slecht vind...

Alles is goed aan die trailer(s). Erg veel zin in.

avatar van Vdk_Movie
Donkerwoud schreef:
Wel Scorsese als co-producent, dus verwacht wel een knap filmpje. Van IGN krijgt Joker zelfs een 10.

avatar van Banjo
Joker Review: The Antihero That Comic Book Movies Need - GameSpot

een 10!
En de trailer is gewoon al heel erg goed ik was al van plan om hem te zien maar nu is het zeker.
"Iemand die kickt op haat en het creëren van chaos." ja dat soort mensen bestaan zeker, die zien de wereld liever branden...

avatar van Krolock
Momenteel met 1.342 stemmen een 9.8 op IMDB

Oceanvolta schreef:

Mijn voorspelling is dat het deze week zou kunnen gaan regenen op de wadden

avatar van Ajax&Litmanen1
Haha, heb ik dit de hele tijd af zitten kraken, blijkt het de kraker van het najaar te worden

Hoe kan je dit dan ook afkraken

Het gebeurt eigenlijk maar zelden dat trailers mij laaiend enthousiast maken (als ik ze al kijk), maar bij deze film is dat gelukt!

avatar van Vdk_Movie
De trailer doet mij een beetje denken aan Taxi Driver uit 1976. Het ziet er veel belovend uit.

avatar van John Milton
Ehrlich heeft wel een kritisch geluid:

Joker Review: Joaquin Phoenix Changes Superhero Movies Forever | IndieWire

Joker" is the boldest and most exciting superhero movie since "The Dark Knight." It's also incendiary, confused, and potentially toxic.

avatar van Warp
Was ook eerst wat sceptisch maar het lijkt erop alsof het meer de psychologische kant opgaat in plaats van de ‘veilige entertainmentkant’ zoals die bij andere superheldenfilms vaak genomen wordt. Dit en met de 16+ rating lijkt het erop dat Philips toch de potentie die de Joker heeft gaat benutten.

avatar van de grunt
In Venetië zijn ze lyrisch over Joaquin.

avatar van IH88

Vreemde review. Hij zegt ook "It’s good enough to be dangerous, and bad enough to demand better. It’s going to turn the world upside down and make us all hysterical in the process. For better or worse, it’s exactly the movie the Joker would want." en "That perspective allows Phillips to feign an apolitical stance and speak to the people in our world who are predisposed to think of Arthur as a role model: lonely, creatively impotent white men who are drawn to hateful ideologies because of the angry communities that foment around them."

Sinds wanneer moet een regisseur rekening houden met hoe zijn film zou kunnen overkomen op het publiek. Had Scorsese daar rekening mee moeten houden bij het maken van Taxi Driver? Nolan bij het maken van The Dark Knight? Potentially toxic, is dat niet precies wat we willen als we naar een Joker film gaan kijken? Knap dat er ook weer een sneer in zit richting de blanke man. Een recensie kan tegenwoordig niet meer zonder...