Joker (2019)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Todd Phillips
met Joaquin Phoenix, Robert De Niro en Zazie Beetz

De jaren 80. Een clown, Arthur Fleck genaamd, voelt zich uitgekotst en verstoten door de maatschappij. Geleidelijk aan wordt hij krankzinnig, en ontpopt hij zich van vriendelijke, vrolijke clown tot schurk, beter bekend als 'de Joker'. Iemand die kickt op haat en het creëren van chaos.

• Vanaf 3 oktober in de bioscoop

avatar van Uier
Ziet er interessant uit. Een meer menselijke- en psychologische invalshoek dan de standaard superhuman formule. Dat was ook wat mij wel beviel aan Batman Begins.

avatar van Shinobi
mjk87 schreef:
Maar dit staat weer los van DC Universe of?

Dit is een standalone film. Blijkbaar hebben ze bij Warner ingezien dat zo een - geforceerd - universum niet gaat werken.

avatar van horizons
Ajax&Litmanen1 schreef:

What. The. Fuck

What
The
Fuck

Whathefuck.

Ik vond Ledger oké maar niet meer dan dat. Leto heb ik niet gezien.

horizons schreef:

Ik vond Ledger oké maar niet meer dan dat. Leto heb ik niet gezien.

Je noemt Phoenix op basis van deze beelden beter dan Ledger en Nicholson. Ik weet niet wat ik lees.

Hij is vast beter dan Leto. Maar dat was dan ook de slechtste Joker die ooit Joker speelde. Een aanfluiting.

avatar van Zwolle84
Leto vond ik dan weer de fijnste.

Maar die mening is niet erg populair geloof ik.

Zwolle84 schreef:
Leto vond ik dan weer de fijnste.

Maar die mening is niet erg populair geloof ik.

Leto speelde een ADHD junk. Geen Joker. Echt zelden zo'n belabberde acteerprestatie gezien. Niet voor niets dat Suicide Squad een drol van een film was.

avatar van Zwolle84
Ajax&Litmanen1 schreef:

Leto speelde een ADHD junk. Geen Joker. Echt zelden zo'n belabberde acteerprestatie gezien. Niet voor niets dat Justice League een drol van een film was.

Suicide Squad bedoel je. Maar totaal niet mee eens. Goede, speelse film ook.

avatar van Ajax&Litmanen1
Excuus, SQ ja. Erg matig. JL is overigens nog veel slechter.

avatar van mjk87
Ik vond Leto wel oké maar volstrekt overbodig in SQ, dat is nog erger. Nicholson was veels te cartoonesk.

avatar van Uier
In de cartoons blijkt de Joker ook tamelijk cartoonesk te zijn. En ook hyperactief trouwens.
Denk dat het vooral een kwestie van persoonlijke smaak is.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vind de Joker uit de Arkham-games met de stem van Mark Hamill persoonlijk het meest imponerend en angstaanjagend. Ik hou van diverse soorten, vond de clown Nicholson en de psycho Ledger ook erg sterk. Maar het moet wel een beetje op een Joker lijken. Die Leto kwam niet eens in de buurt en bij Phoenix heb ik ook twijfels. Maar vooral de film zelf lijkt me matig. En ik vermoed ook niet r-rated?

avatar van Basto
Joker nummer 5! Vroeger zat er maar eentje in het kaartspel. Hoeveel hebben we er nog nodig?

avatar van Aminam019
Ik heb hier wel vertrouwen in!
Joaquin is uitmuntend acteur, en de rol lijkt hem op het lijf geschreven.
Het internet val er alweer over dat "dit nooit ledger zijn joker gaat overtreffen!" Maar dat is na het zien van de trailer ook niet de bedoeling denk ik.
Lijkt mij meer losjes de origin story van the killing joke te volgen, over een aan lager wal geraakte entertainer/clown (jack napier).
Phillips schijnt voor de film geinspireerd te zijn door taxi driver, en scorsese is producent. Toch wel een hoop pluspunten!
Film gaat voor een R-rating maar die is er nog niet doorheen.

avatar van Aminam019
Uier schreef:
De film gaat voor een R-Rating? Smijt er 3 fucks in en je hebt je R-Rating.

Haha ja dat is zeker waar. De R-rating schijnt nu vooral te worden aangehouden vanwege "nudity". Maar goed we gaan het weer mee maken.
Een PG13 lijkt mij niet te passen bij deze film na het zien van de trailer. Maar we zijn laatste jaren al vaker teleurgesteld met een belabberde rating, met venom als meest recente voorbeeld.

avatar van thunderball
Basto schreef:

Hoe lang bestaat eigenlijk de figuur van de Joker al en is er voor Cesar Romero al iemand geweest die hem heeft gespeeld?

Edit: ik lees net dat hij in 1940 is bedacht.

avatar van Basto
Overigens ziet dit er wel weer stukken interessanter uit dan al die blije Marvel zooi.

avatar van Graaf Machine
Hier heb ik wel zin in. The Joker is sowieso een pak interessanter personage dan die saaie Batman.

avatar van Nicholas
Ze zouden eens moeten kijken naar een mogelijke verfilming van The Batman Who Laughs.
Dan heb je écht R-Rated materiaal.

avatar van clockwork72
Prachtige trailer, werkelijk schitterend. Van wat ik nu zie in deze trailer van Joaquin Phoenix's Joker qua zal dit denk ik zeker in de buurt komen van Heath Ledger's Joker, echt aan alles in die trailer zie je gewoon dat dit een meesterwerk gaat worden.

clockwork72 schreef:

Het is de trailer maar. Ik zie niet hoe dit in de handen van de regisseur van de Hangover 1, 2 & 3 een meesterwerk gaat worden. Had de regie liever in handen gezien van iemand als Lynne (You were never really here) Ramsay of een andere regisseur met een duister drama achtergrond. Soort Taxi Driver benadering ipv komedie waar het nu waarschijnlijk op uitdraait.

De hoop is volledig op Joaquin Phoenix.

Oeh, Joaquín Phoenix die Joker speelt? Mijn interesse is gewekt, wat normaal niet gebeurt met Marvel-achtig spul.

avatar van horizons
Richardus schreef:
Oeh, Joaquín Phoenix die Joker speelt? Mijn interesse is gewekt, wat normaal niet gebeurt met Marcel-achtig spul.
de c van DC heb je in ieder geval goed.

Pff stomme autocorrectie altijd

avatar van Vdk_Movie
Kijk hier wel naar uit, ik denk dat de Joaquin Phoenix prima de rol van Joker opzich kan nemen. Daarnaast ook leuk dat De Niro weer in een soort rol kruipt zoals in The King of Comedy (1982).

avatar van Basto

Een behoorlijk oppervlakkige analyse. Vooral de vergelijking met Raging Bull lijkt er met de haren bijgesleept.

avatar van Lovelyboy
Wat moeten we hier van verwachten mensen? Ledger was buitenaards maar als er dan toch iemand apart genoeg is zou het Phoenix kunnen zijn. Heb ook wel eens gehoord dat DD Lewis hem ging doen maar dat was vlak na Ledger's dood. Dan zie ik meer in Phoenix.

We wachten nieuwsgierig af zou ik zeggen.

avatar van zoutzak
Met Todd Phillips als regisseur, zou het een komedie worden?

avatar van eltorro
Uier schreef:
De film gaat voor een R-Rating? Smijt er 3 fucks in en je hebt je R-Rating.
Het gaat er dan ook om dat de film meer vrijheid krijgt.