• 11.285 nieuwsartikelen
  • 9.026.224 stemmen

Joker: Folie à Deux (2024)

Nog geen stemmen

IMDb beoordeling: Nog geen beoordeling

Releasedatum: 3 oktober 2024

Plot Joker: Folie à Deux

"Put on hapy fase!"

Arthur Fleck, beter bekend als Joker, is in Arkham Asylum beland. Daar krijgt hij de psychiater Harley Quinn toegewezen. Tussen Joker en Harley Quinn ontstaat een verknipte relatie.

avatar van Kondoro

Kondoro

In Film > Nieuws > Joker: Folie a Deux (2024):

Warner Bros. Pictures heeft volgens Deadline de releasedatum vastgesteld voor 4 oktober 2024 voor "Joker: Folie a Deux" (werktitel), het door Todd Phillips geregisseerde vervolg op zijn Oscar-winnende sensatie Joker.

Warner Bros. heeft wel goed nieuws voor 'Joker 2' | FilmTotaal filmnieuws

Tweede Joker-film met Joaquin Phoenix en Lady Gaga verschijnt in oktober 2024 | Films & Series | NU.nl

avatar van Kondoro

Kondoro

Dit is het verhaal van 'Joker 2' en deze legendarische locatie wordt bezocht | FilmTotaal filmnieuws

Wordt dus een soort musicalfilm, hmm... Toch blijf ik wel onwijs veel zin in deze film houden .

avatar van ghostman

ghostman

Nice !

The Wrap meldt nu dat Joker 2 zich vooral focust op Arkham Asylum.

Welke rol de locatie precies te spelen heeft in Joker 2 is niet zeker, al horen we dat het verhaal zich grotendeels afspeelt binnen de muren van de iconische locatie in Gotham City.

en dit heb ik bij The Batman (2022) neergepend :
ghostman schreef:

Ik hoop dat we de volgende keer iets meer van Gotham City en de Arkham Asylum kunnen zien , en qua sfeer een beetje in het spoor van de Resident Evil-games ...

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 3 oktober 2024 in de bioscoop (Warner Bros. Pictures)

Jotil schreef:

Vanaf 3 oktober 2024 in de bioscoop (Warner Bros. Pictures)

Waarom moet dat zo lang duren?

Wat liedjes zingen, wat rondspringen met een nepgrijns, en verder de zielige uithangen. Dan ben je er toch? Misschien wat extra drama hier en daar? Maar moet dat allemaal nog zo lang duren dan?

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Graaf Machine schreef:

Waarom moet dat zo lang duren?

Ik zou zeggen: mail Warner Bros.

Jotil schreef:

Ik zou zeggen: mail Warner Bros.

Ja, dat gaat natuurlijk niets uithalen. Ik laat het maar bij zeuren in dit topic. En zelfs dat is na één bericht wel weer genoeg hoor.

avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

Eerste blik Lady Gaga in Joker Folie à Deux.

avatar van ibendb

ibendb

Fijne trailer! Dat men er een musical van gemaakt heeft snap ik wel. Ik hoop dat ze een mooie balans tussen donker realisme en overdreven zullen vinden. Dat Gaga kan acteren heeft ze in het verleden al meermaals bewezen. Ik snap de haat online rond de casting niet zo goed. Maar we zullen zien.

Basto

Joker in La La Land. De jeuze voor musical is een briljante zet. Opent ongekende creatieve mogelijkheden. Kijk hier erg naar uit.

avatar van Uier

Uier

• 1944 berichten

Ik haat musicals en zal ze ten alle tijden vermijden, maar deze wordt de uitzondering die de regel bevestigt.

Graaf Machine

Ben hier net zo enthousiast over als ik indertijd over Joker was.

Dat viel uiteindelijk dik tegen, maar resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, dus blijf ik gewoon lekker enthousiast.

avatar van de grunt

de grunt

Basto schreef:

Joker in La La Land. De keuze voor musical is een briljante zet. Opent ongekende creatieve mogelijkheden. Kijk hier erg naar uit.

Ga je weer met 2* aanvangen en daarna opschalen naar een 4,5/5

Of deze keer meteen raak

Spannend ...

de grunt schreef:

Ga je weer met 2* aanvangen en daarna opschalen naar een 4,5/5

Of deze keer meteen raak

Spannend ...

Ik starte hier net een 3,5, ging beide 2e kijkbeurt naar beneden en bij de 3e keer omhoog. Maar zoals ik heb toegelicht kun je de film op meerdere manieren bekijken. Of bedoelde je La La Land, want die vond ik juist de 2e keer beter.

Musicals vind ik overigens doorgaans beter bij herziening, zeker als je de muziek nog niet kent. Dat vergt altijd wat afstelling. En vaak kijk ik ze de eerste keer overdag in de bios en kan ik de herziening veel beter timen met een goed glas wijn.

Films zijn nu eenmaal vloeibaar net als muziek. Soms staat je hoofd er niet naar en soms past het perfect bij je stemming.

avatar van de grunt

de grunt

N.a.v. jouw waardering van het 1e deel

Sloeg destijds met name hierop aan weet ik nog :

Klik

"Het blijft allemaal een beetje hangen op het niveau van de Hangover."

de grunt schreef:

N.a.v. jouw waardering van het 1e deel

Sloeg destijds met name hierop aan weet ik nog :

Klik

"Het blijft allemaal een beetje hangen op het niveau van de Hangover."

Op zich vind ik dat nog steeds als je naar de transformatie van clini clown naar Joker kijkt.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Dit gaat een van de beste films van het jaar worden.

Ik was destijds zeer negatief over Joker 1 in de aanloop, maar ik zat er enorm naast. Heel sterk geacteerd en het verhaal was indringend goed. Dus ik maak me geen zorgen over dit vervolg.

The Oceanic Six schreef:

Dit gaat een van de beste films van het jaar worden.

Met Furiosa, Megalopolis, Civil War, Dune 2, Poor Things, Nosferatu, een nieuwe Carax, Cronenberg en Sorrentino is dat een boud statement…

Basto schreef:

Beter dan Dune 2 wordt dit sowieso, beter dan Poor Things wordt dit waarschijnlijk ook. Nosferatu en Civil War hangen er om. Megapolis is van die uitgebluste Coppola, verwacht ik ouwewijvengeleuter van. En Cronenberg en Sorrentino kan alle kanten op.

Wat me echt triggert in je post is de nieuwe Carax. Welke is dat?

Graaf Machine schreef:

Wat me echt triggert in je post is de nieuwe Carax. Welke is dat?

Is helaas geen nieuwe speelfilm.

Leos Carax Helms Self-Portrait 'It's Not Me,' Sold by Films du Losange - variety.com

Maar Coppola is zeker niet uitgeblust. Zijn laatste werken zaten ook een paar hele goede (Twixt) tussen en er is erg enthousiast gereageerd op de eerste screening.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Basto schreef:

Een van de zei ik, niet de beste.

En het is voor iedereen persoonlijk en verschillend. Mij boeit een nieuwe Cronenberg niet.