Joker (2019)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Todd Phillips
met Joaquin Phoenix, Robert De Niro en Zazie Beetz

De jaren 80. Een clown, Arthur Fleck genaamd, voelt zich uitgekotst en verstoten door de maatschappij. Geleidelijk aan wordt hij krankzinnig, en ontpopt hij zich van vriendelijke, vrolijke clown tot schurk, beter bekend als 'de Joker'. Iemand die kickt op haat en het creëren van chaos.

avatar van Uier
Scheelt weer in make-up kosten.

avatar van Nick Theunis
Poster, morgen de teaser.

Vanaf 3 oktober in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit gaat zo hard floppen.

Waarom denk je dat?
Begrijp me goed, ik heb er zelf nog geen oordeel over, geen idee of het wat is, het lijkt me vooral een erg vreemd project, zeker omdat ik Batman nergens aantref, maar ben gewoon benieuwd waarom je dit vindt.

avatar van Ajax&Litmanen1
Alles klopt niet. Phoenix als Joker niet, het DC universum (en dan vooral hoe ze de laatste jaren met de Batman-wereld om zijn gegaan), de eerste foto's, de berichtgeving, de poster.

avatar van Bram0108
thunderball schreef:
Waarom denk je dat?
zeker omdat ik Batman nergens aantref, benieuwd waarom je dit vindt.

Bij IMDB zie ik wel Young Bruce Wayne staan, dus waarschijnlijk is er wel een link met Batman.

avatar van thunderball
Phoenix vind ik wel een goed acteur, die in principe alles moet kunnen spelen en hij heeft wel van zich zelf een gezicht wat mij er met wat fantasie al aan doet denken.
Hij schijnt ook zijn projecten zorgvuldig uit te kiezen, dus dat zou een sprankje hoop kunnen geven?
Verder ben ik waarschijnlijk één van de weinigen die BvsS en JL wel behoorlijk goede films vond, die ik regelmatig 's avonds laat nog op zet en dus kan herbekijken, zonder dat ze me gaan vervelen.

Ik geef wel toe dat er iets aan dit nieuwe project is, dat niet helemaal goed voelt, maar wat het precies is?
Misschien dat ik niet perse op een origin story zit te wachten. Bij de Keaton Batman film viel Nicholson gewoon in een vat chemicaliën en hup: de Joker was geboren!

Bram0108 schreef:

Ok, goed opgemerkt van je!
Da's tenminste dan nog iets. Zal dan waarschijnlijk meer een zijplotje worden over Bruce als kind.

Ik doelde eigenlijk meer op een confrontatie in volle glorie tussen de Joker en Batman en ik denk niet dat dat er in zit.

avatar van Warp
Als ze zulke films nou eens R Rated maakte dan zit er naar mijn idee wat meer potentie in.

Dit lijkt me juist de 1ste in dat hele superheldenuniversum die me nog wel aardig lijkt.

Ugh, weer meer van dit

avatar van Matt81
Warp schreef:

Ik las al op een paar plekken dat de film R-Rated is.

avatar van Donkerwoud
Ziet er wel echt gaaf uit, ben benieuwd wat ze met die noir-insteek gaan doen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan al die flauwe Marvel-meuk.

avatar van Hollywood007
Na het zien van de trailer ben ik voorzichtig optimistisch.

avatar van kleintje 2
Ik ben het met sommige van jullie eens. De teaser lijkt niet heel erg overtuigend. Het laat ook niet de misdaad kant zien, maar er wordt wel over gesproken. Met deze teaser lijkt het echt meer op een drama film dan een misdaad. Ik houd nog wel sceptische aspecten. Phoenix als the Joker is iets nieuws. Ik vind het ook wel leuk om een andere soort Joker te zien, van de tijd voor hij Psychische stoornissen vertoonde, wat ook veel in de trailer naar voren kwam. Het geeft in ieder geval geen verdere spoilers over het plot of andere belangrijke personages weg, waardoor je eigenlijk alleen een Joker op straat ziet rondlopen. Deze teaser baart me zeker zorgen (Zelfs de eerste Venom Teaser was beter), maar ik probeer een positieve kant te bekijken.

avatar van Nicholas
In Phoenix I trust.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ziet er in ieder geval een stuk beroerder uit dan al die superieure Marvel-films.

avatar van HarmJanStegenga
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ziet er in ieder geval een stuk beter beroerder uit dan al die superieure Marvel-films.
Beter of beroerder?

avatar van HarmJanStegenga
Marvel of DC, in dat hele universum is dit de 1e film die me echt leuk lijkt. Rol lijkt Phoenix op z'n lijf geschreven.

HarmJanStegenga schreef:
Beter of beroerder?

Hé, ik moet ook niet direct iemand zijn bericht kopiëren en bewerken. Dan ga je fouten maken.

avatar van horizons
Phoenix op basis van de trailer al stuk beter dan Ledger. Misschien wel betere joker dan Nicholson. Zou wel cool zijn.
In ieder geval boeiende trailer.

avatar van schram101
Mooie trailer. Wel een typische eerste trailer. De tweede trailer zal zeer waarschijnlijk de andere kant van de film laten gezien. Hopelijk is die net zo goed.

horizons schreef:

What. The. Fuck

What
The
Fuck

Whathefuck.

avatar van mjk87
Hij bedoelt Leto en Ledger, en dan in die volgorde.

In Phoenix heb ik wel vertrouwen. Lijkt zijn Joker redelijk richting de versie van Ledger te trekken, maar ook zonder schmink oogt hij al enorm creepy wat ik dan weer minder waardeer. Niettemin kan dit best wat worden.

Maar dit staat weer los van DC Universe of?