Rambo: Last Blood (2019)
Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)
Alternatieve titels: Rambo V / Rambo V: Last Blood
Oorsprong:
Verenigde Staten / Spanje / Bulgarije
Geregisseerd door: Adrian Grunberg
Met onder meer: Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada
IMDb beoordeling:
6,1 (118.633)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 19 september 2019
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Rambo: Last Blood
"Everyone has one more fight in them"
Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn vaardigheden uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,1 / 118633)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Rambo: Last Blood (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
John Rambo
Carmen
Hugo Martínez
María Beltrán
Gabriela
Don Manuel
'El Flaco'
Víctor Martínez
Male Hiker
Becky
Video's en trailers
Reviews & comments
Basto
-
- 11969 berichten
- 7415 stemmen
Ja, leuk dat je het nogmaals probeert, maar ook daar draaide de film een aardig deel om de menselijkheid van Rambo. Die zendelingen gaat helpen, die gebroken zijn ouwelui op de ranch bezoekt.
Dat deel 4 veel beter is ben ik direct met je eens hoor. Deel 4 is sowieso de allerbeste Rambo.
Maar die menselijkheid was ook wel duidelijk geweest doordat hij die dochter zou gaan redden. Daar voegen die keukentafelsscenes niks aan toe. En wat je schrijft, we weten dat ook al uit voorgaande delen. Kortom: schaar erin!
mjk87 (moderator films)
-
- 14540 berichten
- 4522 stemmen
Hoe dom het einde ook is (waarom blijft men aanvallen als je door allerlei valstrikken wordt afgeslacht) was dat wel erg vermakelijk en lekker hard en lomp en samen met enkele korte scènes eerder in de film maakt dit bijna een voldoende. Qua sfeer is het ook wel oké, maar er zit een hoop overbodige ballast in van een mompelende oude man. Ik ken ook alleen Rambo II dus ik heb niet veel met het personage en een groot deel van de film leunt toch daarop. Maar buiten dat is het ook gewoonweg niet interessant genoeg uitgewerkt, beetje clichématig ook wel. Het is dus steeds wachten op weer wat actie, om vervolgens weer in nietszeggendheid terug te vallen. 2,5*.
Terminator05
-
- 142 berichten
- 63 stemmen
Zeer zwakke vertoning van stallone ... als kind was rambo 2 1 van mijn favoriete films, samen met commando. Waar ik bij rambo 4 me nog enigszins kon vermaken, was dit helaas bij dit deel niet het geval. Enig pluspuntje was dat hij de mannen rechtstreeks door hunne kop neerstak met zijn mes. Komen ze af met 4 wagens op het einde en maakt ie een halve leger af ?????
Zware teleurstelling
Terminator05
-
- 142 berichten
- 63 stemmen
Deel 2 was de beste trouwens ... krik krak microfoon vastpakken ... lone wolf, this is wolf nest ... murdock ... murdock, i'm coming to get you baaaam en toen begon het hé ... en tot daar was het ook extreem vet ... deel 4 ??? deel 3 ??? deel 1??? deel 5 ???
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Een iets te saaie en langdradige aanloop, wat gelukkig grotendeels wordt goed gemaakt wanneer de film wel los barst. De actie is namelijk waanzinnig bruut. De traps op het land van Rambo zorgen stuk voor stuk voor heel wat gore, maar ergens is het jammer dat Stallone niet een heel kartel uit moord op hun grond gebied, de achterstandswijken van Mexico. Het echte Rambo gevoel blijft echter een beetje uit. Wat dat betreft had je Mel Gibson ook in deze film kunnen zetten als main character en had niemand gedacht 'hey, dit lijkt wel een Rambo film'. Uiteraard bestaat de Mel Gibson variant al op deze film: namelijk Blood Father (2016)
In interviews hint Stallone al naar (mochten er vervolgen komen) een verhaallijn waar Rambo zijn skillsets overbrengt aan een jongere variant (type buitenechtelijke verloren zoon). Mag toch hopen dat dat niet het geval gaat zijn. Dan nog liever een 78-jarige Stallone met wandelstok. Een ISIS achtig iets had ik overigens nog wel een gedroomde tegenstander gevonden.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik denk dat John Rambo en Sly dezelfde leeftijd hebben. Ik denk niet dat John Rambo zogenaamd 5 jaar minder oud is. Dus wat krijgen wij: een Rambo op leeftijd die eigenlijk alleen nog kan winnen door overal vallen te plaatsen en zich ondertussen te verstoppen. Klinkt misschien geloofwaardig, maar eigenlijk is de uitwerking kut. Gelukkig is het heerlijk bruut allemaal, maar anders is dit best wel een matige film.
Wat betreft diepgang in het karakter Rambo. Je kan First Blood (1982) en Commando (1985) over één kam scheren en de films zien zoals lompe actiefilms. Ik zie John Rambo wel als een persoon met wat diepgang. Een getraumatiseerde soldaat die eigenlijk op zijn best is als killer i.p.v. dat hij getrouwd is met een vrouw, 2 kinderen heeft en 3x per dag de hond uitlaat. Maar niet dus. In tegenstelling tot Kolonel John Matrix in Commando. Dus vrolijk samen met zijn dochter een hertje te eten geeft en ijsjes met haar eet.
John Rambo is toch net even anders. Zijn menselijkheid is nog aanwezig, maar dat kost hem moeite. Iemand vermoorden doet hem weinig. Bij normale mensen is het andersom. Moeite om iemand te doden en geen moeite om wat liefde te geven. Ja, ik vind het fijn dat ze de menselijkheid in John Rambo laten zien. Al vanaf deel 1.
Thorongil
-
- 1622 berichten
- 691 stemmen
Vond hem geweldig. Ja die intro met die storm was wat overbodig maar voor de rest een gestage opbouw naar een mooie wraakvol eind.
elhopper
-
- 26 berichten
- 140 stemmen
Ik ben net terug uit de bios. SPOILER ALERT
Ik vond het een Bazenfilm. Het sfeertje moet het m altijd doen. dat was dik in orde.
alle guts en glory waren lekker over de top, mijn broer zei hetzelfde als wat ik hier lees: idioot dat ze die tunnels in gaan met al die valstrikken. ten 1e: wat had je verwacht dan als je hem ziet met al dat wapentuig.
ten 2e: ze weten niet wat ze aantreffen: zelfs het korps commando troepen was nog de tunnels in gegaan.
En indien niet had je een saaie film.
Best goed bedacht een final stand op homesoil. Lekker redneck.
Niet al te ingewikkeld maar gewoon een goeie sfeervolle spannende rambo film om eens heerlijk voor te gaan zitten. Een van de betere van de serie!
Mooi detail: als de film afgelopen is laten ze allerlei shots uit de eerdere rambo films zien, bijna iedereen bleef zitten!!
Waren alle remake uitkauwsels maar zo cool! Rambo we love u!
Thiver
-
- 475 berichten
- 5399 stemmen
Ik denk dat John Rambo en Sly dezelfde leeftijd hebben. Ik denk niet dat John Rambo zogenaamd 5 jaar minder oud is.
Als ik af mag gaan op Wikipedia is Stallone exact één jaar ouder dan Rambo.
Terminator05
-
- 142 berichten
- 63 stemmen
Ik denk dat John Rambo en Sly dezelfde leeftijd hebben. Ik denk niet dat John Rambo zogenaamd 5 jaar minder oud is. Dus wat krijgen wij: een Rambo op leeftijd die eigenlijk alleen nog kan winnen door overal vallen te plaatsen en zich ondertussen te verstoppen. Klinkt misschien geloofwaardig, maar eigenlijk is de uitwerking kut. Gelukkig is het heerlijk bruut allemaal, maar anders is dit best wel een matige film.
Wat betreft diepgang in het karakter Rambo. Je kan First Blood (1982) en Commando (1985) over één kam scheren en de films zien zoals lompe actiefilms. Ik zie John Rambo wel als een persoon met wat diepgang. Een getraumatiseerde soldaat die eigenlijk op zijn best is als killer i.p.v. dat hij getrouwd is met een vrouw, 2 kinderen heeft en 3x per dag de hond uitlaat. Maar niet dus. In tegenstelling tot Kolonel John Matrix in Commando. Dus vrolijk samen met zijn dochter een hertje te eten geeft en ijsjes met haar eet.
John Rambo is toch net even anders. Zijn menselijkheid is nog aanwezig, maar dat kost hem moeite. Iemand vermoorden doet hem weinig. Bij normale mensen is het andersom. Moeite om iemand te doden en geen moeite om wat liefde te geven. Ja, ik vind het fijn dat ze de menselijkheid in John Rambo laten zien. Al vanaf deel 1.
Dus jij vond het natuurlijk uitzien dat matrix destijds met jenny een ijsje at ???
Dien gast zijn zinnen waren niet aan te horen, maar zijn oneliners waren gewoon waanzinnig goed ... bad guy: right? Matrix: wrong , tjuk tjuk bam shotgun ... let of some steam benneth ? ... you're a funny guy, i'm gonna kill you as last ...
Ik zou deze film een pak beter gevonden hebben moest ie den eerste keer waar ie ineen geklopt werd heel dien kartel zou afmaken, en dan zou ik me niet helemaal storen aan het feit dat ie een goede oom was. Maar nee, hij wordt ineengeslagen, verzorgd door een vrouw, zijn boog met raketten is nu een gewone boog, dus 25 jaar geleden blies ie er trucks mee op en nu schiet ie gewoon 3 keer ofzo naar een man om hem vast te krijgen ?
Dit is gewoon een film die niet leuk is.
Terminator05
-
- 142 berichten
- 63 stemmen
Zelfs in de tekenfilms gebruikten ze steeds dien boog met raketten en het bijhorend deuntje ...
Nee nee ... rambo is niet meer wie ie was
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Deel 4 is sowieso de allerbeste Rambo.
Not!
Net nu ik je bijdrages wat meer begon te waarderen
... Deel 1 is natuurlijk de beste en daarna deel 2. Deel 4 is eigenlijk gewoon een moderne film met inderdaad bruut geweld en gore, maar dat maakt hem wat mij betreft niet beter dan de eerste 2 delen. Het voelde al niet echt meer aan als een klassieke Rambo film, wat wat mij betreft Rambo juist zo goed maakte en bovengemiddeld. Deel 4 moet het echt puur en alleen hebben van het geweld en de actie, welke wel goed in beeld wordt gebracht, maar de magie van de eerdere delen mist volledig. Ik vind eigenlijk deel 4 niet echt passen in de reeks maar meer een op zichzelf staand deel. Zo zal het met dit deel niet anders zijn vermoed ik.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Dus jij vond het natuurlijk uitzien dat matrix destijds met jenny een ijsje at ???
Nee! 
linxde1
-
- 395 berichten
- 346 stemmen
Leuke film. Een beetje over de top. Maar ja, wat wil je. Het is Rambo!
Captain Pervert
-
- 4648 berichten
- 2102 stemmen
[..] tjuk tjuk bam shotgun
Hahaha. Gij zijt Vlaming? VIndt u het erg als ik uw posts hardop lees met Jambers accent? Dan wordt het nog kostelijker.
Inhoudelijk zijn we het oneens over deze film maar je posts lees ik graag. Vooral de sterren-aanduiding van de vijf Rambo delen in smileys 
Slikbeer Slikbeer
-
- 141 berichten
- 19 stemmen
Prachtig emotioneel laatste (?) deel.
Ben van '76 en zie mezelf dus als een jaren tachtig kind.
En dus in de bevoorrechte positie dat er in mijn tijd nog ECHTE actiehelden waren, voor mannen die nog gewoon man mochten zijn en op niet-genderneutrale wc's staand pisten. De zeikende correcte millenial hipster moest toen gelukkig nog geboren worden.
How times have changed.....
Dank u, Stallone, dat u ons met deel 5 weer even mee terug neemt.
Dank dat de film niet hyper correct is, niet veilig, niet soft. Niet buigt voor het moderne bij elkaar gepijpte Hollywood.
Welke correcte imbeciel in de toekomst ook besluit dat Rambo ook best een genderneutrale gehandicapte neger travestiet moet zijn, Last Blood nemen ze ons niet meer af.
Ik ben na Rambo 5 een gelukkig man.
Dank u Sly.
GrobbekuikenXL
-
- 590 berichten
- 1234 stemmen
Eerste Rambo film zonder Rambo Vibe. Eind is leuk, verder teveel melodrama en actie komt te laat. Als afsluiter wel ok als het hierbij blijft !
Couto
-
- 19 berichten
- 35 stemmen
Echt een hele slechte film. Vooral het laatste half uur met een heel hoog Home Alone en Mc Gyver gehalte was dramatisch.
DiskjockeyEast
-
- 426 berichten
- 362 stemmen
Wat een domper..... geweld om het geweld... bad guys maken totaal geen indruk.... Bijrollen hebben per stuk 2 scenes en worden niet uitgewerkt... En 1 uur en 15 minuten wachten tot een geweldige slachtpartij vond ik een marteling....
Deel 4 was rauw, hard maar goed in balans..
Nu is het gewoon het script van Taken, maar dan met vergezochte (maar wel goed gefilmde) bloederigheid...
Nee.... bah..
Master Blaster
-
- 747 berichten
- 1639 stemmen
Vond het een leuke film om te kijken met brute aktie.
Maar het was geen Rambo film.
Had deze dan ook liever niet in de Rambo-reeks gezien
3,5*
Berenklauw Saté
-
- 13 berichten
- 69 stemmen
Jammer dat ie geprobeerd heeft er een verhaal van te maken. Niet geloofwaardig. Deze film is karaktermoord op Rambo.
Duke Nukem
-
- 1791 berichten
- 1988 stemmen
Geen slechte film, deed mij inderdaad ook denken aan Taken. En de Rambo vibe ontbrak inderdaad een beetje. Stallone wordt gewoon te oud voor dit soort actiefilms, net als die andere icoon uit de jaren '80 schwarzenegger. Beide heren zijn intussen meer dan 70 jaar oud. Stallone past op zijn leeftijd beter in een karakterrol zoals in de film Cop Land (1997), daar vond ik hem erg sterk acteren. Dat soort films gaat hem beter af dan actiefilms waarin hij als bejaarde een heel leger in de pan weet te hakken. Voor mij mag deze Last Blood ook echt de laatste Rambo worden. Maar goed, de film was wel genietbaar hoor. De actie laat lang op zich wachten, maar wordt de laatste 20 minuten van de film lekker hard in beeld gebracht. Mijn favoriete Rambo-films blijven toch Rambo First Blood en Rambo IV.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Best een geslaagd slot, hoewel als deze film een succes wordt de kans aanwezig is dat Stallone er nog eentje gaat doen. Het is een extreem harde actiefilm geworden die echter wel een beetje het Rambo-sfeertje mist. De setting is dit keer Mexico en Arizona wat zorgt voor wat sfeervolle straatjes vol gespuis die elk moment vol kunnen worden gepompt met lood. De aanloop naar de actie is helaas nogal lang met best wat dramatische momenten die niet aanslaan.
Zo'n Monreal acteerde nog best wel oke, maar Stallone was weer niet sterk. Vooral het moment waar Gabriëlle het leven liet en Rambo zijn verdriet liet zien was nogal koel. De twee badguy broers waren van redelijk niveau, vooral de doorgeslagen Vito, maar zijn geen uitblinkers. Dat is bij momenten nog steeds Rambo zelf, die zich een grotere sadist waant dan ooit tevoren.
Want als de actie eenmaal ontpopt zit er geen rem meer op. Mensen worden letterlijk afgeslacht waarbij menig slasher verbleekt. Extreem gewelddadig, heerlijk vermaak. De setting echter staat me niet helemaal aan. Sly is inmiddels zo oud dat je zou verwachten dat ze alleen al voor de ren-scenes een stuntman hebben ingezet, maar zo'n tunnel met vallen is niet echt de actie waar je op hoopt van een icoon met een rode bandana en mitrailleur die in vorige delen honderden mensen omver heeft geknald. In plaats daarvan lijkt er inspiratie te zijn op gedaan bij Home Alone. De uitwerking is echter wel top, zoals gezegd.
Terminator05
-
- 142 berichten
- 63 stemmen
Hahaha. Gij zijt Vlaming? VIndt u het erg als ik uw posts hardop lees met Jambers accent? Dan wordt het nog kostelijker.
Inhoudelijk zijn we het oneens over deze film maar je posts lees ik graag. Vooral de sterren-aanduiding van de vijf Rambo delen in smileys
Hehe thanks bro ... het is wat het is. Ik heb eigenlijk de dubbele nationaliteit en vertoef het laatste jaartje in istanbul, maar je kwam er aardig in de buurt ?
Het blijft wel een gegeven dat deze laatste rambo film gewoon niet had mogen gemaakt worden, althans niet op de manier dat het gebeurde ...
Terminator05
-
- 142 berichten
- 63 stemmen
Not!
Net nu ik je bijdrages wat meer begon te waarderen
... Deel 1 is natuurlijk de beste en daarna deel 2. Deel 4 is eigenlijk gewoon een moderne film met inderdaad bruut geweld en gore, maar dat maakt hem wat mij betreft niet beter dan de eerste 2 delen. Het voelde al niet echt meer aan als een klassieke Rambo film, wat wat mij betreft Rambo juist zo goed maakte en bovengemiddeld. Deel 4 moet het echt puur en alleen hebben van het geweld en de actie, welke wel goed in beeld wordt gebracht, maar de magie van de eerdere delen mist volledig. Ik vind eigenlijk deel 4 niet echt passen in de reeks maar meer een op zichzelf staand deel. Zo zal het met dit deel niet anders zijn vermoed ik.
Deel 2 was echt wel den killer uit de serie ... ik vond deel 3 ook tegenvallen, beetje raar, maar het kon er nog door ...
met die oneliners zou je een decennia lang hollywoolfdilms kunnen maken ?
Op zijn russisch "your friend dies, if you do not answer" haha zalig toch gewoon
Terminator05
-
- 142 berichten
- 63 stemmen
Hehe thanks bro ... het is wat het is. Ik heb eigenlijk de dubbele nationaliteit en vertoef het laatste jaartje in istanbul, maar je kwam er aardig in de buurt ?
Het blijft wel een gegeven dat deze laatste rambo film gewoon niet had mogen gemaakt worden, althans niet op de manier dat het gebeurde ...
En ja, ik zou me er wel aan storen moest het met jambers' zijn accent gelezen worden, dien gast is gewoon niet aan te horen ... liever eddy wallies of sven segers' accent, of eender wie, maar niet jambers ?
bzzz
-
- 45 berichten
- 149 stemmen
laat ik ook eens een 1 uitdelen. Deze film had niet gemaakt mogen worden. Rambo 1 en 2 was top vermaak. In deze film is daar niets van over
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Deel 2 was echt wel den killer uit de serie ... ik vond deel 3 ook tegenvallen, beetje raar, maar het kon er nog door ...
met die oneliners zou je een decennia lang hollywoolfdilms kunnen maken ?
Op zijn russisch "your friend dies, if you do not answer" haha zalig toch gewoon
Zeker weten, maar qua "verhaal" was het eerste deel toch echt de beste. Denk dat deel 2 ook heel lang mijn favoriet is geweest, maar te vaak gezien en het eerste deel blijft staan als een huis.
Pre- en sequels

Rambo
2008
1.913 reacties

Rambo III
1988
336 reacties

Rambo: First Blood Part II
1985
570 reacties

First Blood
1982
914 reacties
Gerelateerd nieuws

Sylvester Stallone ziet mogelijke opvolger voor zich: 'Misschien is hij te knap om Rambo te zijn'

Pathé Thuis trapt actie af met 'Rambo: Last Blood'
Bekijk ook

Grand Prix: The Killer Years
Documentaire, 2011
5 reacties

T-34
Oorlog / Actie, 2018
73 reacties

Ride like a Girl
Biografie / Sport, 2019
4 reacties

Yip Man 4
Actie / Drama, 2019
17 reacties

The Game Changers
Documentaire, 2018
18 reacties

Rambo
Actie / Thriller, 2008
1.913 reacties
Gerelateerde tags
post-traumatische stress-stoornisarizonamensenhandelvervolgfather figurelast standhorse ranchmexican american border revenge plotmexican cartel
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








