• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.941 acteurs
  • 199.148 gebruikers
  • 9.381.092 stemmen
Avatar
 
banner banner

Rambo: Last Blood (2019)

Actie / Thriller | 89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)
3,03 998 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

Alternatieve titels: Rambo V / Rambo V: Last Blood

Oorsprong: Verenigde Staten / Spanje / Bulgarije

Geregisseerd door: Adrian Grunberg

Met onder meer: Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada

IMDb beoordeling: 6,1 (118.662)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 19 september 2019

Plot Rambo: Last Blood

"Everyone has one more fight in them"

Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn vaardigheden uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Maar dit was een locale onderaannemer, Rambo had gewoon een El Chapo typo op een zwaar beveilgde compound met 250 man moeten slopen. 40 minuten carnage! Dat was wat ik wilde!

Ik ook. Narcos, maar dan met een Rambo einde.


avatar van pamela200

pamela200

  • 204 berichten
  • 333 stemmen

Indrukwekkend. Veel geweld en vergelding. Maak Rambo boos en krijgt al zijn lood, messen, pijlen en granaten in je nek. Mager verhaal zoals we gewend zijn Rambo films. Overleefd nauwelijks een mishandeling van foute mexicanen en gaat dan volledig los. Lokt de boze mexicanen naar zijn boerderij en prepareert zijn vluchtwegen a la "home alone" wat resulteert in een ware slachtpartij met op het eind een open hart operatie. (Maar dan andersom). Leuk materiaal voor chirurgen en operatie assitentes. Veel snijwerk met een Rambomesje. Voordeel, er wordt geacteerd in deze film ipv laptop effecten. 3,5 points ?


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Rated R for Rambo?

Na het geweldige vorige deel is dit een flink bummer. De aanloop is gewoon te lang en boring. Daar waar het vorige deel brute actiescenes bevatte, zoals de local minesweeper en de collectieve kleuterverbranding, maakt deze aanzet met een semi mexicaanse puber die niet luisteren wilt en waarbij ome Rambo to the rescue moet komen, nergens indruk en duurt het een uur voordat er actie verschijnt. En als de actie uiteindelijk verschijnt, dan is deze vrij slap in beeld gebracht en te snel voorbij om memorabel te zijn, zoals de massacre in deel IV bovenal wel was. Gemiste kans op een welverdiende epische afsluiter.

Hoe zijn die Mexicanen met hun 10 volgeladen G50’s in godsnaam langs de douane gekomen trouwens?

Krappe 2.5*, want blijft ome Rambo.


avatar van schumacher

schumacher

  • 4588 berichten
  • 4289 stemmen

Voor wie de film nog niet heeft gezien zeker mijn commentaar in het achterhoofd houden. .

Nu: je kan en mag Rambo niet vergelijken met de vorige films (maar de meesten zullen dit doen en dat zou in feite niet mogen). Rambo is al nimmer vd jongste en heeft na zijne laatste missie dan ook voor de rust gekozen tot er een jonge dame die hem mee heeft opgevoed wat tegen komt.

Er zit dus heel weinig aktie in de film, dat zal velen verrassen en teleurstellen denk ik maar je moet er rekening mee houden met de leeftijd van Rambo + die zit niet meer in den jungle enz...

Het verhaal is simpel maar daar lig ik niet meteen wakker van en je kan de film eerder wat vergelijken met Narcos.

Ondanks alles heb ik mij niet zitten vervelen, het was meer verhaal dan gewoonlijk en een Rambo die ook meer praatte dan toen hem nog jong was.

De eindscene was heftig en een paar keer effe moeten lachen maar ik vond dat het te snel ging, ze hadden het zoals in 1 van zijn oudere films moeten doen toen hem in den jungle zat, denk rambo 3 ofzo het was. De scenes waren vet en hard maar ging aan een sneltempo vooruit, vond ik een beetje jammer.

Is dit de beste Rambo? Absoluut niet.

Heb ik me toch vermaakt? Ja, omdat het gewoon nog leuk in elkaar stak en ik het verhaal simpel maar wel leuk vond en zoals ik al zei, het is idd wat Narcosachtig gedoe allemaal behalve het einde, dan is er nog eens een vleugje Rambo.

Een dikke 3.5 voor mij en veel respect voor Stallone en voor een generatie (denk maar aan Al Pacino/Arnold/De Niro/Nicolas Cage/Van Damme, Eastwood etc...) die er binnen een bepaalde tijd nimmer zullen zijn of voorgoed zullen stoppen, ik noem die de gouden generatie. Ik denk niet dat we nog snel zo'n vele toppers op ong hetzelfde moment gaan te zien krijgen.

Nu kijk ik hard uit naar Terminator .


avatar van barcam

barcam

  • 910 berichten
  • 896 stemmen

73 jarige toont met brio dat hij nog steeds het effectieve dodelijke eenmansleger kan spelen.

Heerlijke pulp met zeer expliciet geweld dat op het einde met een welverdiend applaus in de filmzaal afgesloten werd.

Verstand op nul en genieten van begin tot einde.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4086 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je maakt deel 1 wel groter dan dat deze is. Dat was gewoon de lokale politie. Heel wat minder krachtig dat Mexicaanse mensensmokkelaars.

Volgens mij besef je half niet hoe groot dit soort groeperingen in Mexico zijn. Maar goed, het is wel kleinschaliger dan in de vorige 3 films, dat zeker. Alleen zijn er nu gewoon geen Vietnam of Afghanistan oorlogen meer waar je Rambo neer had kunnen zetten in een acceptabel verhaal.

Ik denk sowieso dat mensen door deel 2,3 en 4 een bepaald beeld krijgen van Rambo. Terwijl deel 1 eigenlijk best een moeilijk thema aansnijdt en wat kleiner is.

Ik vind het jammer dat alles groot, groter, grootst moet en eigenlijk de roots van de serie compleet uit het oog verliezen (uche uche Saw).

Wat dat betreft vind ik juist dat Last Blood juist dat relatief klein houden van de film misschien nog meer had moeten omarmen.

Ik ben overigens wel jaloers op de navigatieskills van Stallone en dat nichtje. Gewoon zo even naar een klein stadje in Mexico rijden en dan een gare buurt in 1x vinden


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4086 stemmen

Uier schreef:

Hoe zijn die Mexicanen met hun 10 volgeladen G50’s in godsnaam langs de douane gekomen trouwens?

.

Was gewoon in de film te zien. Ondergrondse tunnels. Die tunnels kwamen uit in een soort van loods waar de auto's al klaar stonden.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Ik ben overigens wel jaloers op de navigatieskills van Stallone en dat nichtje. Gewoon zo even naar een klein stadje in Mexico rijden en dan een gare buurt in 1x vinden

Beiden hadden toch gewoon het adres? Je zag nota bene bij het meisje nog een telefoonhouder in de auto hangen voor de navigatie.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Uier schreef:

Hoe zijn die Mexicanen met hun 10 volgeladen G50’s in godsnaam langs de douane gekomen trouwens?

Misschien pas in Amerika allemaal opgehaald? Ze zullen best wel geld hebben gehad en in Amerika krijg je zulke wapens bijna gratis bij een hamburger


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4086 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Beiden hadden toch gewoon het adres? Je zag nota bene bij het meisje nog een telefoonhouder in de auto hangen voor de navigatie.

Dat is me niet opgevallen. Zag alleen dat ze een oude Honda Civic oid reed. Misschien had ze Google Maps offline kaarten gedownload haha. Rambo zelf reed wel zonder navigatie iig. Betreft die tunnel moet je mijn reactie voor de jouwe even zien


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9809 berichten
  • 1421 stemmen

Basto schreef:

Die fun zit enkel in het laatste kwartiertje. Daarvoor een dik uur ergernis. Ik ben het met alle punten in deze review volledig eens. Een lokale boordeel eigenaar is een veel te slappe tegenstander.

Pfff... In deel 1 vocht hij tegen de lokale dorpsveldwachter en zijn koddebeiers en tegen een handjevol weekendsoldaten.


avatar van Basto

Basto

  • 11976 berichten
  • 7419 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Pfff... In deel 1 vocht hij tegen de lokale dorpsveldwachter en zijn koddebeiers en tegen een handjevol weekendsoldaten.

Dat was de national guard, maar ik geef toe dat die nog al schril tegen hem afstaken. Sla ze overigens nog steeds hoger aan dan een paar Mexicaanse wannabee gangsters met gouden geweren. Als je ook zag hoe zij de aanval inzetten op zijn boerderij, dan kun je ze niet veel dommer treffen...


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

Toch even wennen om John Rambo als een soort Barney Ross (The Expendables) te zien. Ik kreeg namelijk niet echt het John Rambo gevoel. Op het einde kwam dat gelukkig wel een beetje terug.

Het eerste uur van de film past meer in het genre Drama/Thriller dan een Actie/Thriller. Niets mis mee overigens. Maar jammer dat de finale eigenlijk gewoon niet spannend is en het gaat veel te snel.

De vorige Rambo had als verrassing dat het zo ontzettend bloederig en gewelddadig is. Rambo: Last Blood verrast helemaal nergens. Het verhaal is een variant op Taken (2008).

Genoeg kritiek op de film, maar ik heb genoten van deze laatste(?) Rambo film. En het acteerwerk is goed, dus dat helpt ook mee! En verder vaak keihard wat geweld betreft.


avatar van Basto

Basto

  • 11976 berichten
  • 7419 stemmen

Wij hebben hier de lange versie met een overbodige openingsscene

Rambo: Last Blood (2019) - Alternate Versions - IMDb


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4649 berichten
  • 2102 stemmen

Basto schreef:

Wij hebben hier de lange versie met een overbodige openingsscene

Rambo: Last Blood (2019) - Alternate Versions - IMDb

Vanwaar deze bizarre keuze? Waarom krijgen wij deze scène wel en de USA niet? Hij voegt niets toe (behalve dat een agent Rambo een "Vietnam burnout, but a great tracker" noemt), maar waarom zou je de Amerikaanse kijker dit onthouden?


avatar van DiDa

DiDa

  • 3650 berichten
  • 2802 stemmen

Captain Pervert schreef:

(quote)

Vanwaar deze bizarre keuze? Waarom krijgen wij deze scène wel en de USA niet? Hij voegt niets toe (behalve dat een agent Rambo een "Vietnam burnout, but a great tracker" noemt), maar waarom zou je de Amerikaanse kijker dit onthouden?

Omdat deze scène ('s) bij het testpubliek in de USA niet beviel heeft Lionsgate dit eruit geknipt. Ook bij de UK versie. Gelukkig hebben wij wel de volledige versie, want er zijn in de US en de UK meer scènes uitgeknipt (zoals de scène waar Rambo aan de keukentafel zit). Niet gek dat de recensies in de USA dan slecht zijn.


avatar van Basto

Basto

  • 11976 berichten
  • 7419 stemmen

DiDa schreef:

(quote)

Omdat deze scène ('s) bij het testpubliek in de USA niet beviel heeft Lionsgate dit eruit geknipt. Ook bij de UK versie. Gelukkig hebben wij wel de volledige versie, want er zijn in de US en de UK meer scènes uitgeknipt (zoals de scène waar Rambo aan de keukentafel zit). Niet gek dat de recensies in de USA dan slecht zijn.

Film lijkt me anders beter af zinder die scenes. Voegen toch helemaal niks toe. Zeker die keukentafel scenes waren vreselijk.

En het is enkel langer wachten op de actie.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tuurlijk voegt het wel wat toe. Je krijgt weer de bevestiging dat Rambo zijn leven nog steeds in zet om anderen te helpen. Dat geeft hem een hart. Blij dat het er bij ons wel in zit.

En de keukentafelmomenten vond ik ook wel pakkend. Rambo was daar heel menselijk.


avatar van Basto

Basto

  • 11976 berichten
  • 7419 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Tuurlijk voegt het wel wat toe. Je krijgt weer de bevestiging dat Rambo zijn leven nog steeds in zet om anderen te helpen. Dat geeft hem een hart. Blij dat het er bij ons wel in zit.

En de keukentafelmomenten vond ik ook wel pakkend. Rambo was daar heel menselijk.

Ga lekker rom coms kijken als je van dat soort zooi houdt. Totaal overbodig emo gedoe. Rambo heel menselijk en behulpzaam. Mag ik even een teiltje?


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Ga lekker rom coms kijken als je van dat soort zooi houdt. Totaal overbodig emo gedoe. Mag ik even een teiltje?

Alle Rambofilms draaien in den beginne om de menselijkheid van Rambo.


avatar van Basto

Basto

  • 11976 berichten
  • 7419 stemmen

Rambo VI: Nurse Rambo


avatar van DiDa

DiDa

  • 3650 berichten
  • 2802 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Tuurlijk voegt het wel wat toe. Je krijgt weer de bevestiging dat Rambo zijn leven nog steeds in zet om anderen te helpen. Dat geeft hem een hart. Blij dat het er bij ons wel in zit.

En de keukentafelmomenten vond ik ook wel pakkend. Rambo was daar heel menselijk.

Mee eens. In de US cut begint de film als Rambo door zijn tunnels wandelt. Raakt kant nog wal...


avatar van Basto

Basto

  • 11976 berichten
  • 7419 stemmen

DiDa schreef:

(quote)

Mee eens. In de US cut begint de film als Rambo door zijn tunnels wandelt. Raakt kant nog wal...

Werkelijk? Dat is toch een perfecte introductie: Rambo woont in een tunnel, daar voelt hij zich thuis... Past volledig bij zijn personage.

Wat voegt het redden van die vrouw, er een orkaan is en het feit dat hij paard rijdt toe? Allemaal zaken komen nergens terug in de film.

De tunnels wel....

Ik kan niet wachten op die versie. Kom ik zeker een punt hoger uit.


avatar van Macmanus

Macmanus

  • 13726 berichten
  • 3703 stemmen

Lol alsof de rest van het script wel kant noch wal raakte. Dit script is werkelijk armoedig slecht geschreven. Maakt echt geen ene reet uit of je dit met of zonder orkaan ziet.


avatar van Antinous

Antinous

  • 234 berichten
  • 169 stemmen

Net terug van de bios. en wat een rukfilm!! het heeft totaal niks met Rambo van doen. de film begint ook alsof je al midden in een eind scene zit. totaal overbodig begin. verder is de film heel ongeloofwaardig met een verhaal van kus m'n kloten. veel gepraat in de film wat totaal niet boeiend is met een pedagogische praatgrage Rambo die in de voorgaande delen toch een meer introvert en terug getrokken krijger was.. de charme is er totaal vanaf gehaald en ze hebben hiermee Rambo ernstig vermoord.

het heeft niks meer en doet volledig afbreuk aan Rambo zoals wij hem voor ogen hebben uit de eerste delen. ik snap niet dat ze er nog mee door zijn gegaan en al helemaal niet dat er nog mensen zijn die deze film zo goed vinden en 4 of 5 sterren geven .waarschijnlijk de voorgaande eerste delen niet gezien en alleen eens van de naam Rambo gehoord en van horen zeggen dat dit wel goed was.,of een hele slechte smaak wat films betreft. de makers van deze film hebben enkel de naam Rambo genomen om van jullie te kunnen cashen.

ik heb gelijk ook een voorstukje gezien van de nieuwe terminator. zag al zo dat dat ook niks was. daar ga ik dus niet naartoe en gelukkig moest ik voor deze nep Rambo film niks betalen. maar dit zijn films waarbij je je geld terug zou moeten krijgen als je ervoor betaald hebt. veel goede jonge acteurs zijn er tegenwoordig ook niet meer en bij gebrek daaraan gaan ze telkens maar door met die ouwe knarren waarbij hun glorie allang vergaan is.. erger nog is dat veel regisseurs ook helemaal geen nieuwe goede originele films meer kunnen maken/bedenken dan alleen maar bagger of remakes en daarmee alles wat goed was om zeep helpen.


avatar van Basto

Basto

  • 11976 berichten
  • 7419 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Alle Rambofilms draaien in den beginne om de menselijkheid van Rambo.

Gister deel 4 nog eens gezien. Wat een verschil. Na 12 minuten hebben we al tientallen doden gezien en heeft onze behulpzame mensen mens drie zinnen gezegd. ‘Fuck you! ‘ en ‘Fuck the world’ waren daar twee van.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9809 berichten
  • 1421 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Gister deel4 nog eens gezien. Wat een verschil. Na 12 minuten hebben we al tientallen doden gezien en heeft onze behulpzame mensen mens drie zinnen gezegd. ‘Fuck you! ‘ en ‘Fuck the world’ waren daar twee van.

Als je steeds dezelfde film wil zien, kun je inderdaad maar beter steeds dezelfde film gaan kijken.


avatar van Basto

Basto

  • 11976 berichten
  • 7419 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Als je steeds dezelfde film wil zien, kun je inderdaad maar beter steeds dezelfde film gaan kijken.

Ook voor de 10e keer blijft die stukken vermakelijker dan deze geriatrische praatfilm.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9809 berichten
  • 1421 stemmen

Er wordt in deze film toch echt minder geleuterd dan jij in dit topic doet.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Basto schreef:

(quote)

Gister deel 4 nog eens gezien. Wat een verschil. Na 12 minuten hebben we al tientallen doden gezien en heeft onze behulpzame mensen mens drie zinnen gezegd. ‘Fuck you! ‘ en ‘Fuck the world’ waren daar twee van.

Ja, leuk dat je het nogmaals probeert, maar ook daar draaide de film een aardig deel om de menselijkheid van Rambo. Die zendelingen gaat helpen, die gebroken zijn ouwelui op de ranch bezoekt.

Dat deel 4 veel beter is ben ik direct met je eens hoor. Deel 4 is sowieso de allerbeste Rambo.