Deadpool 2 (2018)

Actie / Komedie
119 minuten / 134 minuten (Super Duper Cut)

geregisseerd door David Leitch
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en Josh Brolin

Wade Wilson werkt al twee jaar als de gemaskerde held Deadpool. Op een dag verliest hij echter alles waar hij van houdt. Hij geeft zichzelf hiervan de schuld. Alles wat hij overhoudt aan de tijd met zijn geliefde Vanessa, is een Skee-Ball-munt.

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Macmanus
Zelfde gevoel als bij deel 1.

Val nu wel serieus buiten deze doelgroep. Dacht met het begin nog heel even, misschien wordt dit nog wel leuk. Maar toen met die kleine baby beentjes begreep ik dat dit wel echt voor de puber gemaakt is. Ik gun het ze van harte. Het is ook wel slim. Marvel/Fox houdt het netjes buiten de officiele reeks. Maar krijgen van de opstandige pubers wel wat kudo's voor the rating R. Slimme marketing.

Wat rest is een vlot filmpje met gelukkig nog Zazie Beetz. Echt geweldig wordt ze niet gebruikt maar ze is een fijn verschijning en een erg leuke actrice. Ik zit niet echt op een deel 3 te wachten maar wie zit nog wel op Marvel films te wachten? Ow wacht....

2.5 sterren.

avatar van mcdaktari
Ik heb het wel gehad met al die superhelden films van Marvel, maar Deadpool vind ik dan toch wel een uitzondering. De humor kan ik wel waarderen. Gewoon lekkere onzin. Na de aftiteling komt er nog wat extra's, dus even blijven kijken.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Meer van hetzelfde. Ryan Reynolds schiet als Deadpool opnieuw een reeks grappen af. Voor elke goeie grap zijn er helaas enkele flauwe grappen. Het werkt niet altijd en ik denk dat Deadpool gaandeweg de franchise gewoon vervelend zal worden. De show wordt vooral gesteeld door Zazie Beetz als Domino, de meest verfrissende filmsuperheld sinds lange tijd. Brolin als Cable valt ook beter mee dan verwacht. De film valt nog best mee, maar de franchise is sterk overroepen. Het is nog niet zo kinderachtig als Guardians of the Galaxy, maar je voelt de film wat zweven tussen R-rated en pubervriendelijk. Duidelijk een Marvel-product.

avatar van filmkul
Een leuk vervolg echter ten opzichte van zijn voorganger weinig vernieuwend. Maar dat is helemaal geen probleem. De film zit weer vol met grappen en grollen en de nodige cynische verwijzingen. Uiteraard gaat dat gepaard met de nodige actie die weer grof is. Het nodige bloed vloeit en de ledematen vliegen door het beeld. En dat alles in een lekker vlot tempo. Reynolds draait weer op volle toeren. Brolin haalt niet het niveau van Thanos. Beetz is een leuke toevoeging. De soundtrack is weer lekker fout. Heerlijk. 3.5/4.0

Helemaal mijn ding niet , vond het slaapverwekkend.

Vermakelijke film, paar grappige scenes ,aantal zalige killscenes ook.
De 1ste vond ik wel beter.

avatar van Koerok
Beter dan de eerste!

avatar van Rarara
Helaas haalt deze het niet met de eerste film. Men valt weer in de val van de overtreffende trap. Te veel effecten, te veel (flauwe) grappen, te veel alles eigenlijk.
"In de beperking toont zich de meester" Mijne heren . Een wijsheid zo oud als de weg naar Rome. Wel geinig natuurlijk is de Green Lantern grap in de aftiteling daar zijn een hoop DC fanboys behoorlijk pissed off van.

avatar van mixmaster
Net iets beter dan de 1e, leuke humor, actie, drama en muziek.
Op naar deel 3.

avatar van Vilmkritikus
Leuker dan deel 1 heerlijke grove humor weer.

avatar van Ste*
Pakweg het eerste half uur is heel erg leuk, daarna vond ik het middenstuk eigenlijk best inzakken. Vooral dat hele stuk in de Icebox is op een of andere manier best wel vervelend.

De grappen zijn zo ontzettend talrijk (eigenlijk non-stop) dat je er eerder een beetje murw door raakt dan dat ze echt goed werken. Dat deed Ant-Man and the Wasp toch beter. Ook een superheldenfilm met veel humor, maar een stuk beter gedoseerd dan dit waardoor een grap echt nog aankomt.

Overigens hou ik wel van die meta-humor, dus die stoorde me dan weer niet, maar verder heb ik eigenlijk niet heel veel gelachen (maar toegegeven, ik kijk nooit Marvels of wat dan ook, dus waarschijnlijk zijn er ook een hele hoop dingen langs me heen gegaan).

Uiteindelijk eindigt het nog wel oke, maar ik heb meer genoten van deel 1.

avatar van umbra
Sowieso leuke film, maar kon niet tippen aan de eerste, die vond ik echt de max.

avatar van Rickazio
Waar deze film een 0,5 verdient.
- Iedereen doodmaken zonder duidelijk doel (boring!)
- Een actieheld dat zelf niet dood kan gaan (really?!)
- Flinterdun emotioneel geneuzel over een vriendinnetje
- Continue flauwe kut-grapjes
- Marvel & Disney

avatar van james_cameron
Overdadige, vermoeiende sequel, maar uiteindelijk best leuk. Gekeken in de Super Duper Cut, die een kwartier langer is dan de bioscoopversie. De film zakt regelmatig in, vreemd genoeg vooral in het eerste uur, maar steevast wordt de boel gered door een extreem botte aktiescene of hilarische monoloog. De verwijzingen en injokes zijn amper te tellen. Net als in het eerste deel vormen de vlakke personages uit het X-Men universum het zwakste punt van de film.

avatar van gjnt
Deel 1 was vernieuwend en verrassend, deel 2 borduurt daar op door maar is in mijn ogen toch een stuk minder. Misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog, maar het verhaal is flinter dun en het gebeuren in de film is gewoon voorspelbaar geworden.

True gjnt helemaal mee eens en je vergeet nog die grappen die uiteindelijk gewoon irritant worden.Stukje minder dan deel 1 helaas.

avatar van xaid
Rickazio schreef:
Waar deze film een 0,5 verdient.
- Iedereen doodmaken zonder duidelijk doel (boring!)
- Een actieheld dat zelf niet dood kan gaan (really?!)
- Flinterdun emotioneel geneuzel over een vriendinnetje
- Continue flauwe kut-grapjes
- Marvel & Disney
dat je in uberhaupt begonnen bent aan deze film :/ wat had je op voorhand dan gedacht? -_- vage reactie van iemand die eerst deadpool 1 heeft gekeken

avatar van GuidO96
Hetzelfde als deel I. Prima vermaak. Eindelijk een superhelden film die wel waard is om te kijken na al die ellende in de bios.

avatar van clubsport
toch een stukje minder als deel 1 al had ik het vooraf erger verwacht , vooral de grappen lijken minder geslaagd en zijn soms flauw over the top , kreeg een beetje het idee dat men niet de juiste mix tussen
serieus verhaal en humor heeft weten te vinden waar dat in deel 1 een stuk beter uigebalanceerd was
et verhaal zelf valt nog best aardig te pruimen en weet nog wel te boeien .

avatar van Gerlof1378
Deadpool deel 2 is een leuke film, met een aardig en soms wazig verhaal mooie actie scenes en met name de rol van Josh Brolin als Cable. De humor vond ik in deel 1 grappig maar in dit deel heel erg flauw maar dat zijn vast wel meer mensen met mij eens. Oh ja let ook op de verschillende cameo's van o.a. Brad Pitt, Terry Crews en Matt Damon het zij klein maar best grappig.

avatar van Left4Dead
Het eerste deel had ik weinig mee, 2,5** was het eindoordeel.
Was daardoor natuurlijk gewaarschuwd dat dit deel even flauw zou gaan worden, toch wilde ik het een kans geven.
Ook hetzelfde qua humor die me niet sterk kon raken in deel 1, de soundtrack bevat hier ook weer enkele van de slechtere nummers uit onze popgeschiedenis, een drama met sommige nummers.

Nee.... ook ditmaal kan ik mij niet scharen onder de grote groep liefhebbers van het personage Deadpool. De puberhumor is mij wederom te slap, Ryan Reynolds komt mij al geruime tijd de strot uit.
Van de hak op de tak met de focuspunten,m.a.w. een samengeraapt en in elkaar ge-edit stuk camerawerk zonder een echt script. Het doet actie en daarmee is het wel ongeveer gezegd. Actie afgewisseld door babbelstukjes waar schijnbaar humor in zit, niet mijn humor duidelijk. De personages waren op geen enkel moment boeiend.

Het is me dus echt duidelijk, als er nog een vervolg komt zal deze niet op mijn beeldbuis geprojecteerd worden. 2**, deel 1 heeft het allemaal al gedaan, dit is Kopieergedrag pur sang en voegt niets extra's toe. Een mager plot moet als kapstok fungeren om de veel te lange zit door te kunnen komen.

Nergens is een spoortje van kwaliteit te ontdekken.Leuk voor de fans van superhelden en liefhebbers van erg platte humor. Duidelijk een 2** waard.

avatar van Dominootje
Vond hem mega tegenvallen, deel 1 was echt super! Dit deel, oef, veel too-much elke keer.. Gelukkig nog wel een paar x kunnen lachen.

avatar van MovieHolic
En wederom een geweldige film! Wat ontzettende baas is die Ryan Reynolds toch! Van het begin "tot en met" de aftiteling top.

avatar van Kondoro0614
Ik ben net terug van het weekje vertoeven in de Eifel, wat een heerlijk vakantie weekje is geweest (ik heb er nog twee) en wat vast stond was dat we bij terugkomst de film ‘Deadpool 2’ op zouden zetten, een film die mijn aandacht al enige tijd vast wist te houden en dat komt zeker omdat ik ontzettend fan ben van het ‘eerste’ deel, kon ik niet wachten op het tweede deel. Toch was mijn enthousiasme iets te groot en viel de film toch wat tegen, en dat is een flinke klap in mijn gezicht geweest! Het was een beetje moeilijk in komen, en het verhaal (wat je een verhaal mag noemen) wist me niet altijd te aangrijpen.

Al ben ik niet constant even negatief over de film, de actie wist mij echt wel weer te vermaken en er zat wat humor in, vond ik het toch allemaal gewoon slechter dan het eerste deel en kan ik misschien een keer vertellen dat ik er wel een beetje klaar mee ben, dat over-de-top filmwerk. Waar ik ‘Deadpool 2’ nog het meeste om kon waarderen (en dat merkte ik ook in deel één) was dat er genoeg zelfspot is, het karakter verteld doodleuk wat er gebeurt en dat het allemaal niets bijzonders is wat de film toch wat leuker maakt om naar te kijken. Toch zal dit niet genoeg zijn voor mijn eindoordeel en ben ik best geschrokken.

“Is that a fanny pack? I used to have one of those in nineteen-ninety-never.”

Nee, de film haalt in mijn ogen zijn komische gehalte echt niet meer vergeleken met zijn voorganger. Het lijkt allemaal iets te onderdrukt, en ze laten dat vaak wel merken. Onbedoeld grappig is de film zeker niet, en hilarisch is een verkeerd woord. Sommige dingen komen er nog wel leuk uit maar het meeste is niet meer waard dan een glimlach, en daar baal ik wel een beetje van. De film is wel nog steeds vol van zijn quotes, de one-liners en zinnen vliegen uit de mond van Reynolds en de rest van de cast en na een tijdje word je er een beetje gek van. Toch is het allemaal niet slecht, en kan ik het niet negatief of laag beoordelen maar dit tweede deel is echt niet beter dan zijn voorganger.

Waar ik nou niet echt om stond te springen is dat we hier enige referenties weer zien richting de X-men. Die dan wel weer op een geinige manier werd gebracht nadat Deadpool er weer uit gegooid was om het te vernoemen naar een genderneutrale groep: X-Force haha. Maar toch, de nodige referenties kwamen naar voren. Onder andere het begin maar ook na mate de film door speelt, het gaat constant over de X-men groep waarvan ik toch graag wel had gehoopt dat Deadpool daar buiten viel en zich niet in ging mengen. Ik vind Deadpool trouwens ook helemaal geen personage voor die groep, veelte onserieus. Dus als ze dit er uit hadden gelaten vond ik dat totaal niet erg.

En goed, het karakter ‘Deadpool’ gaat en kan niet dood. Of ik dit nou een grote last vond dan ga ik liegen, en stiekem vond ik het ergens nog wel geinig. Dat hij bijvoorbeeld met een stang door zijn hoofd op de grond zit, je ziet het niet snel terug in een actie film. Soms moet je het dan ook maar eventjes als een korrel zout nemen en er door heen kijken, neem de film vooral niet serieus. Dat word ook al een paar keer aangegeven in de film, en David Leitch legt er veel druk op om het duidelijk over te brengen.

“Woodpecker... Gingivitis... Cuntpop... Do you wanna build a snowman?”

Ik ben een grote fan van de cast. Ryan Reynolds begint zo langzamerhand één van mijn favoriete acteurs te worden en dat merkte ik ook wel weer bij deze film. Ik kan genieten van de man, hoe hij soms best grappig kan zijn maar ook ietwat serieus. Reynolds heb ik al langere tijd best hoog zitten en ook met zijn rol in deze film heb ik me prima vermaakt. Echter waren de poep, pis en seks grappen soms iets té veel. Josh Brolin deed het leuk als Cable, een leuke ‘vijand’ maar niets vernieuwend, zo zien we ze wel vaker. Julian Dennison deed het ook leuk met een vleugje zelfspot en een leuke personage, die ook niet héél bijzondere krachten had maar het wel leuk deed. Voor de rest kent de film een prima cast maar niet echt personen die ik nog wil benoemen hier.

Het verhaal was flinterdun en eigenlijk niet iets héél spectaculairs. We volgen hier wederom Wade die zijn vak als Deadpool nu twee jaar uitvoert. Hij zit onder andere weer achter de slechteriken aan, en vermoord iedereen die op zijn pad komt. Op een dag zit hij echter rustig met zijn vriendin in de woonkamer als hij word aangevallen door een groep die hij eerder al had aangevallen. Door middel van een kogel overlijd zijn vriendin en Wade wist niet meer wat hij moest doen en wou, het liefste wou hij dood maar dat kon niet door zijn krachten. Hij probeerde van alles, dronk bleek en sprong van een gebouw af en liet zich zelfs kapot knallen door twaalf vaten (benzine?) in te fik te zetten die later uit elkaar knalden. Hij word mee genomen door de grote chromen reus en word benoemd tot stagiair van de X-men. Ze gaan richting een oproep van een jochie die de boel naar de klote aan het helpen is door middel van zijn handen.

Eenmaal aangekomen probeert Deadpool de boel te helpen maar verkloot dit zelf ook door een begeleider van het jongetje door zijn hoofd te knallen. Hij word samen met Firefist richting de gevangenis gestuurd waar ze hun krachten allemaal kwijt zijn, dankzij een halsband. Hier komt de kanker weer omhoog zetten van Wilson en niemand is in staat wat te doen tot Cable langs komt en Wilson en Firefist wil vermoorden door iets wat zich in de toekomst zou af gaan spelen. Firefist zou namelijk een moordenaar worden. Na het gevecht komt Deadpool weer vrij en firefist gaat een team vormen met ‘Juggernaut’ omdat Wilson hem achter liet.

Nu is het de taak aan Deadpool om een team te vormen (X-force) en Firefist te redden maar ook om Cable te stoppen. Dit lukt niet en Firefist gaat samen met Juggernaut er van door en besluiten de overige leden van de X-force (die best geinig allemaal dood gingen) om met cable samen te werken en Firefist tegen te houden. Dit lukt maar dan zou Deadpool wel dood gaan, echter kan Cable in de tijdreizen en zorgde er na een tweede keer voor dat Deadpool gewoon bleef leven
. Dus een leuk verhaal maar nergens bijzonder, best doorsnee.

“You're not a fuckin' hero. You're just an annoying clown dressed up as a sex toy.”

Dan was ‘Deadpool 2’ geen saaie of verkeerde zit maar, echt totaal anders dan ik er van verwacht had en ook een stuk minder leuk. Soms werd de film wat eentonig, zeker op het einde aan maar er zijn ook genoeg scénes die me lieten lachen of genieten. Bijvoorbeeld de achtervolging op de scooter, heerlijk! Ook het aller laatste stukje dat Deadpool het reis instrument van Cable had gepakt en vervolgens ook in de tijd ging reizen om zo zijn vriendin te redden, en zelfs om Baby Hitler te vermoorden, dit kon te ver gaan maar ik vind het leuk dat ze het randje hiermee opzoeken, en heb er best om kunnen lachen. Prima zit maar helaas totaal anders dan ik er van had verwacht en dat is jammer.

avatar van HarmJanStegenga
Beter dan dit wordt het niet snel voor Marvel. Het universum dat - tot op zeker hoogte - op de been wordt gehouden door (vooral) deze Deadpool. Heerlijk om zo'n idioot te hebben, tussen al die zogenaamde serieuze, stoere en eigenlijk gewoon treurige volwassen mannen, in hun vieze apenpakjes. Deadpool, pakt het als enige echt goed aan. Totaal onnozel, nergens serieus, zeker flauw, maar ook messcherp tegelijkertijd. Vol met hilarische quotes en erg vermakelijke actie. Heb echt heel erg kunnen lachen om deze prent. Een held die z'n eigen universum tot op het bot op de hak neemt. Heerlijk. En beter dan deel 1.

ik besef nu dat josh brolin de perfecte terminator-look heeft. jammer dat hij in deze rol zit, had hem graag met dit uiterlijk gezien als slechterik in een terminator film..

avatar van max cady
Het nieuwe is er natuurlijk wat af vergeleken met deel 1 maar toch nog steeds een erg leuke film. Leuke Basic Instinct cameo ook met exact dezelfde muziek als in het orgineel! De muziekkeuze was weer geweldig al moet je er denk ik wel van houden. Fijne filmserie die zichzelf beslist niet serieus neemt. Ook wel eens lekker, op naar deel 3.

avatar van IH88
“I hope the Academy is watching.”

Uitstekende sequel. Deadpool 2 is wat groter en omvangrijker dan de eerste film, maar de sfeer blijft hetzelfde. Knotsgek, inventief en meestal hilarisch. De door James Bond geïnspireerde opening credits zijn briljant, en hetzelfde geldt voor de scene waarin de leden van de X-Force uit een vliegtuig springen.

Ryan Reynolds is gewoon Deadpool, en Brolin is een prima Cable. Zazie Beeth is een uitstekende toevoeging als Domino, maar ze had van mij nog wel wat meer schermtijd mogen hebben. Hetzelfde geldt voor Morena Baccarin, want haar (weinige) scènes met Reynolds laten zien dat dit duo nog steeds het hart van de franchise vormt. Naast alle inside jokes, de cameo's (McAvoy, Pitt, Damon, Jackman etc.), de sterke actiescènes en alle andere vermakelijke onzin, zorgen zij en de rest van de cast ervoor dat je ook echt meeleeft met de personages. 'This is a family film after all…'.

knip