Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (2017)
Genre: Sciencefiction / Fantasy
Speelduur: 150 minuten
Alternatieve titels: Star Wars: The Last Jedi / Star Wars: Episode VIII
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Rian Johnson
Met onder meer: Daisy Ridley, John Boyega en Mark Hamill
IMDb beoordeling:
6,8 (712.481)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 13 december 2017
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
"Let the Past Die"
Terwijl ze haar eerste stappen heeft gezet in een grote wereld, gaat Rey verder op haar epische reis met Finn, Poe en Luke Skywalker in het volgende hoofdstuk van de saga. Rey gaat in de leer bij Luke Skywalker op Ahch-To. Luke moet ondertussen afrekenen met een geloofscrisis. Ondertussen bereidt het verzet zich voor op de komende strijd met The First Order en brengt ze naar nieuwe plaatsen in het sterrenstelsel, waaronder een casinostad waar de bovenklasse zich bevindt.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,8 / 712481)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Star Wars: The Last Jedi (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
Social Media
Acteurs en actrices
Luke Skywalker / Dobbu Scay (stemrol)
Leia Organa
Kylo Ren
Rey
Finn
Poe Dameron
Snoke
Maz Kanata
General Hux
C-3PO
Reviews & comments
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Het is de zoveelste keer dat je dit aankaart. Door constant te focussen op huidskleur en geslacht, plaats je jezelf in een hoek.
Dat je het jammer vindt dat bepaalde Marvel en Disney-personages bepaalde films ten onrechte niet of wel halen, kan ik begrijpen. Maar Three billboards outside Ebbing, Missouri?
Het betoog op het casino-eiland? Over dat oorlog en wapenhandel een hoop geld oplevert voor de elite van die planeet? En ten koste gaat van de onderklasse? Tja, is dat nou zo ver bezijden de realiteit?
Zwarte mannen vinden Finn maar niks? Vreemde opmerking. Bedoel je niet Star Wars fans van het eerste uur, die toevallig een kleurtje hebben en man zijn? Er zullen vast genoeg zwarte mannen rondlopen die Finn prima te pruimen vinden.
Warning
-
- 456 berichten
- 575 stemmen
Het is de zoveelste keer dat je dit aankaart. Door constant te focussen op huidskleur en geslacht, plaats je jezelf in een hoek.
Afijn, je hebt het klaarblijkelijk niet begrepen and speelt overduidelijk de racisme-kaart, zwak.
Bijvoorbeeld, het betoog van Rose Tico op de casino-planeet was niet op huidspolitieke kleur en geslacht, het was op rijk en arm, wapenhandel. Je ziet deze film overduidelijk doordrenkt worden met politieke linkse denkpatronen, wat niet thuishoort bij een film als Star Wars. Dat eerder genoemde gebruikers dat ook opmerken zou een teken aan de wand moeten zijn.
Als je 'Three billboards outside Ebbing, Missouri' aanhaalt, haal dan ook 'Annihilation' waar ik me, anders dan een andere gebruiker, niet gestoord heb aan een volledig vrouwelijk team.
Juist, er zullen vast genoeg zwarte mannen rondlopen die Finn prima te pruimen vinden, echter meestal zijn de reacties negatief vanwege het feit dat hij in het begin probeerde te deserteren.
Nogmaals, zoveel politiek correct links gedram hoort niet in een Star Wars film thuis IMO, dat je daarover met mij van mening verschilt, prima.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Prima joh, jij begint steeds over sekse en ras, maar mij wordt de racisme-kaart verweten. Vermoeiend. Politiek correct links gedram is inderdaad ergerlijk, maar in Star Wars en de andere voorbeelden is dat niet bepaald aan de orde.
Juist, er zullen vast genoeg zwarte mannen rondlopen die Finn prima te pruimen vinden, echter meestal zijn de reacties negatief vanwege het feit dat hij in het begin probeerde te deserteren.
Het verband ontgaat me compleet.
IH88
-
- 9739 berichten
- 3186 stemmen
Dat er mensen zijn die zich ergeren aan een vrouwelijk team in Annihilation zegt meer over die mensen dan de film. Niet al te serieus nemen zulke figuren, ze zijn waarschijnlijk iets te vaak gedumpt tijdens hun middelbare schooltijd
.
Maar on-topic: ik vind het gewoon belachelijk dat er tegenwoordig veel mensen zijn die een film beoordelen op sekse, ras en of iets politiek correct is of incorrect. Wapenhandel is een lucratieve business waar veel geld in te verdienen valt, maar waar ook veel mensen het slachtoffer van worden. Iedereen die Star Wars Rebels heeft gezien of de strips/boeken heeft gelezen weet al dat de Empire jonge kinderen rekruteerde en dat er een hele onderwereld is waar louche figuren (Jabba the Hut) veel geld verdienen. De rijk/arm kwestie zit in het DNA van Star Wars, dus om Rian Johnson hierop aan te vallen is belachelijk.
sierrra
-
- 465 berichten
- 275 stemmen
Disney moet gewoon met een goed verhaal op de proppen komen, dan hoor je niemand meer over het politiek correcte geneuzel dat Disney blijkbaar nodig vindt in de Star Wars films te moeten verweven.
IH88
-
- 9739 berichten
- 3186 stemmen
Disney moet gewoon met een goed verhaal op de proppen komen, dan hoor je niemand meer over het politiek correcte geneuzel dat Disney blijkbaar nodig vindt in de Star Wars films te moeten verweven.
Er is een vrouwelijke Jedi, een zwarte Stormtrooper en een Aziatische rebel en de hele Star Wars fandom staat in vuur en vlam. Je moet eens op YouTube filmpjes kijken die hier over gaan, het racisme en de misogynie stralen ervan af. Gelukkig zijn er genoeg Star Wars fans die normaal kunnen nadenken en ook wel weten dat een geheel blanke cast ten tijde van Lawrence in Arabia prima was, maar dat tijden nou eenmaal veranderen.
IH88
-
- 9739 berichten
- 3186 stemmen
Mark Hamill zegt het zelf het beste Mark Hamill slams Star Wars fans after Kelly Marie Tran's online abuse | Metro News - metro.co.uk Dan ben ik liever politiek correct dan dit soort doorgesnoven figuren.
sierrra
-
- 465 berichten
- 275 stemmen
Er is een vrouwelijke Jedi, een zwarte Stormtrooper en een Aziatische rebel en de hele Star Wars fandom staat in vuur en vlam. Je moet eens op YouTube filmpjes kijken die hier over gaan, het racisme en de misogynie stralen ervan af. Gelukkig zijn er genoeg Star Wars fans die normaal kunnen nadenken en ook wel weten dat een geheel blanke cast ten tijde van Lawrence in Arabia prima was, maar dat tijden nou eenmaal veranderen.
Onzin. Vrouwelijke Jedi waren ar altijd al en de clonetroopers waren getint en niemand hoorde je erover. Ooit iemand horen klagen over Mace Windu?
Tevens is het een galaxy far far away. Verpest dat galaxy niet door Star Wars politiek correct te maken en op dat the force is female geneuzel van KK ziet al helemaal niemand te wachten. Idioten en racisten zal je altijd blijven houden. Gelukkig is dit maar een minderheid. De meerderheid beoordeeld een film gewoon op de inhoud. En die inhoud wordt er onder Disney niet beter op. Dat is het echte probleem van Star Wars tegenwoordig.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
En waarom dan de grote hetze tegen Kathleen Kennedy vanuit gedeelte fan(?) community met als hoofdredenen de feministische klank die men meent te horen in TLJ?
Gaat echt niet over de film(s) inhoudelijk. Zeker TFA en Rogue One niet die gewoon (erg) goed beoordeelt worden.
Komt toch ergens vandaan dat de actrice die Rose speelt van social media wordt weggepest.
IH88
-
- 9739 berichten
- 3186 stemmen
Onzin. Vrouwelijke Jedi waren ar altijd al en de clonetroopers waren getint en niemand hoorde je erover. Ooit iemand horen klagen over Mace Windu?
Tevens is het een galaxy far far away. Verpest dat galaxy niet door Star Wars politiek correct te maken en op dat the force is female geneuzel van KK ziet al helemaal niemand te wachten. Idioten en racisten zal je altijd blijven houden. Gelukkig is dit maar een minderheid. De meerderheid beoordeeld een film gewoon op de inhoud. En die inhoud wordt er onder Disney niet beter op. Dat is het echte probleem van Star Wars tegenwoordig.
Vreemd, eerst zeg je dat vrouwelijke Jedi's altijd al bestaan hebben en clonetroopers getint zijn, en daarna zeg je dat Disney en KK opeens politiek correct zijn. Star Wars is altijd al divers geweest en George Lucas heeft altijd al voor diversiteit gestaan en politiek actief geweest (Nazi's, dictaturen in het algemeen). Dus om KK daarvan te betichten is raar. KK heeft rare uitspraken gedaan (Luke is geen held voor jonge meisjes?), dat geef ik gelijk toe. Maar TFA en Rogue One zijn ijzersterke films en hebben veel geld opgeleverd, en TLJ heeft meer dan 1.5 miljard opgeleverd. Dus KK doet het gewoon goed. Solo had gewoon in december in de bioscopen moeten komen, dan had de film het veel beter gedaan.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
En er heeft voor Solo volgens mij ook veel minder marketing plaatsgevonden.
Ik denk ook dat Disney voor Solo, zeker na regisseurs gedoe, geen verwachting had dat Solo +1 miljard zou opbrengen. Staat tegenover dat ze denk ik ook niet verwacht hadden dat Solo relatief gezien zo weinig zou opbrengen in de VS.
sierrra
-
- 465 berichten
- 275 stemmen
Veel Star Wars fans die de films altijd door een roze bril hebben bekeken zijn na TLJ ook eindelijk tot de conclusie gekomen dat wat Disney ze voorschotelt helemaal niet zoveel soeps is. Van deze teleurstelling heeft Solo heel veel last gehad. Zeker nu de film zo snel na TLJ in de bios uitkwam.
Wat Kelly Mary Tran nu overkomt is triest maar niets nieuws onder de zon. Denk aan wat Jake Lloyd en Hayden Christensen is overkomen. Daarmee wil ik het zeker niet bagatelliseren. Toen je in de tijd na de prequels op bepaalde SW fora iets positiefs over de prequels of iets negatiefs over de OT durfde te zeggen werd je met zoveel haat bejegend dat ik me wel eens heb afgevraagd of er bij een gedeelte van de fanbase misschien een draadje los zit...
clubsport
-
- 3858 berichten
- 6969 stemmen
En waarom dan de grote hetze tegen Kathleen Kennedy vanuit gedeelte fan(?) community met als hoofdredenen de feministische klank die men meent te horen in TLJ?
Gaat echt niet over de film(s) inhoudelijk. Zeker TFA en Rogue One niet die gewoon (erg) goed beoordeelt worden.
Komt toch ergens vandaan dat de actrice die Rose speelt van social media wordt weggepest.
Kathleen Kennedy heeft zelf in een statement gezegd ( i don't need to cater to male star wars fans )
dan word er een of andere promotiefoto gemaakt met mevrouw Kenndy en 3 andere dames waarin ze een shirt dragen met de text ( the force is female) .
Je kan dat allemaal wegwuiven als zijnde onbeduidend maar het geeft wel een beetje de mindset van deze vrouw aan , een identity politieke agenda ten gunste van vrouwen .
Met als resultaat een heel matig verhaal met slecht geschreven personages , met name Rose en Holdo springen hier extra negatief uit .
Maar laten we eerlijk blijven , we kunnen niet alle schuld op Kennedy schuiven , Ryan Johnson is even zo zeer verantwoordelijk voor dit zwakke deel .
clubsport
-
- 3858 berichten
- 6969 stemmen
Goh, er loopt weer eens een witte schurk rond en een held van het vrouwelijke geslacht of een niet-arisch ras, wat een schande zeg. Wat ben jij hier nou voor kruistocht aan het voeren, joh? Waar komt die opmerkelijke drang om witte mannen te beschermen vandaan? Zelfs het Star Wars universum - vol met rare wezentjes, robots en andere eigenaardigheden - denk je te moeten behoeden voor... ja, voor wat eigenlijk? Is het niet ontzettend vermoeiend om elke bad guy die je in eender welke film tegenkomt langs het kleurenpalet te leggen?
Tja als deze personages nou eens net wat meer diepgang zouden hebben gehad zodat ze wat geloofwaardiger zouden zijn overgekomen .
Wees eerlijk veel van de personages zijn op ras of sexe gecast en dat hoeft nog niet eens het probleem te zijn maar de doodsteek is gewoon de politiek correcte 1 dimensionale stereotypering .
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Het vervelende is, tot 15 jaar terug zag ik kleur niet eens. Maar als je dag in dag uit in de media bepaalde groepen hoort die zo focussen op kleur, ras, afkomst dan kan je ook niet eens meer onbevangen daar doorheen kijken,
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Tot twintig jaar geleden bestond iedere film uit een compleet blanke cast, de enkele zwarte acteurs die als schurken en verkrachters mochten opdraven daargelaten. Nu moet het toch wat diverser allemaal. Je kunt niet hameren op integratie en tegelijk alleen maar witte mensen op de tv gooien. Als je die diversiteit maar blijft typeren als politieke correctheid, vraag ik me wel een beetje af wie zich waar nou precies op focust.
Uiteraard snap ik het punt wel, men moet er niet in overdrijven. Maar zijn de karakters in Star Wars niet diepgaand en geloofwaardig genoeg vanwege hun sekse en ras? Dat geloof ik niet zo. Daarvoor spelen factoren als acteerwerk en scenario een grotere rol.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Ik denk dat hierbij ook meespeelt dat zowel de donkere jongen als het Aziatische meisje (om ze even zo te noemen) vrij overbodige rollen spelen. Zeker in deze film. Op de aanwezigheid van Donnie Yen in Rogue One was naar mijn weten geen kritiek, allicht omdat die rol veel beter en nuttiger aanvoelde.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Vooral die Aziatische meid vond ik weinig toevoegen. Ongeloofwaardig en oppervlakkig. Aan Finn heb ik mij niet gestoord.
clubsport
-
- 3858 berichten
- 6969 stemmen
Tot twintig jaar geleden bestond iedere film uit een compleet blanke cast, de enkele zwarte acteurs die als schurken en verkrachters mochten opdraven daargelaten.
Richard Pryor , eddy Murphy, Denzel Washinton, Forest whitaker , Morgan freeman , Cuba Gooding JR
Will Smith , Lawrence Fishburne , Wesley Snipes , Samuel l Jackson , Don Cheadle , Sidney Poitier ,
Martin Lawrence , Charles s Dutton , Louis gosset JR, James Earl Jones , Sammy davis JR, Carl Weathers ,
Gregory Hines , Chris Rock .
Allemaal zwarte acteurs meer dan 20 jaar geleden die hun sporen meer dan verdient hebben en bijna altijd the good guy speelden .
en de lijst is nog verre van compleet dus wat klets je uit je nek man
lijkt erop dat jouw filmkennis wat te wensen over laat zal ik maar zeggen
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Mijn uitspraak was wat gechargeerd, hoopte dat je dat wel zou begrijpen. Doet echter niks af aan de door mij beschreven teneur. Is toch ook niks nieuws? Nu je toch Chris Rock aanhaalt: kijk voor de aardigheid eens wat stukjes terug van de Oscaruitreiking die hij presenteerde.
erniesam
-
- 182 berichten
- 104 stemmen
Ben geen groot Star Wars fan, vind ze echter best vermakelijk. De OT vind ik leuk aan de ene kant vanwege nostalgie,. maar de trilogie is ook daadwerkelijk vermakelijk en onderhoudend. De prequels gaan ten onder aan teveel cgi en het werkelijk slechte acteren (wellicht doordat de acteurs constant met achtegrondprojectie werkten).
The Last Jedi presteert het om daadwerkelijk slechter te zijn dan The Phantom Menace, een hele prestatie. Er zitten zovel plotholes in, het acteren is door de bank genomen slecht en het is doorspekt met PC rommel. De humor is niet grappig, er zit geen spanning in... Ik heb er gewoonweg geen woorden voor. Zelfs als een op zichzelf staande film werkt het voor geen meter. Rogue One vond ik bijzonder geslaagd, dit gedrocht wil ik niet meer zien.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
The Last Jedi presteert het om daadwerkelijk slechter te zijn dan The Phantom Menace, een hele prestatie. Er zitten zovel plotholes in,
Welke plotholes?
Captain Proton
-
- 163 berichten
- 0 stemmen
Ben een Star Wars fan, maar vond deze deel echt tegenvallen. Cast, special effects en verhaal waren prima.
Alleen al in het begin van de film met zogenaamde humor, die bij echt niet grappig overkwam. Integendeel. Afijn, toch naar de film gekeken, want ik wilde weten hoe het gaat en ging met Luke Skywalker. Beetje hetzelfde verhaal, zoals met Luke Skywalker die door Dart Vader naar de keizer werd gebracht. Rebelse vloot die onder handen wordt genomen, etc. etc. Afijn, film uitgekeken en moet zeggen, vond 'm niet geweldig. Had meer van verwacht. En zo te zien, komt er weer een volgende episode.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Meer variaties op een thema. Net als bij de vorige film heb ik hier het idee dat de sommige plotelementen hier overgenomen worden met een aantal wijzigingen om het niet helemaal als een kopie te laten overkomen. Zo doet de confrontatie bij Supreme Leader Snoke erg denken aan het einde van Return of the Jedi Het maakt dat het allemaal vertrouwd aanvoelt, maar verrassend is het allemaal niet.
Wat erger is, is dat deze nieuwe trilogie erg slecht zijn spanningsbogen afhandelt. Hoe degene eruit ziet die achter het masker schuilt is natuurlijk een interessante vraag, die in de originele trilogie pas op het uiterste einde beantwoord werd. Hier al halverwege de eerste film. Wie is de vader van Luke Skywalker kreeg een bijzonder verrassend antwoord in de originele trilogie. Hier is de onthulling van de ouders van Rey een complete anticlimax. De makkelijke manier waarop Snoke aan de kant geschoven wordt is ook behoorlijk jammer. Doet overigens denken aan het einde van Count Dooku in de prequels.
Rey is natuurlijk de Luke Skywalker van deze trilogie, en de keuze voor een vrouw voor deze rol voelt best wel fris aan. De cast krijgt natuurlijk SJW-punten voor diversiteit, maar die diversiteit voelt in deze film erg geforceerd aan omdat de verhaallijnen voor de zwarte heer en Aziatische dame behoorlijk zwak zijn en zelfs overbodig lijken aan te voelen. Een gemiste kans.
Wat de echte Luke Skywalker betreft, Mark Hamill kan nog steeds niet acteren, maar het valt hier wat meer op. Zijn verhaallijn doet ook een beetje afbreuk aan zijn karakter. Ik had het idee dat Luke het beste in een mens wilde zien in de originele trilogie, maar dat is dus niet langer zo in deze trilogie.
Uiteindelijk wat minder dan de voorganger. 1,5* dus.
Onceuponanytime
-
- 823 berichten
- 1065 stemmen
Laat de saga maar doorgaan; de ingrediënten van Star Wars zijn gekend en opnieuw van de partij. De lichtsabel werd doorgegeven; een nieuwe generatie staat op. The force continues 
FlorisV
-
- 1854 berichten
- 795 stemmen
The Last Jedi laat een geperverteerde visie op Star Wars zien. Denk maar aan de South Park aflevering waarin George Lucas zich vergrijpt aan Indiana Jones. Ze mogen een nieuwe maken waarin Ryan Johnson zich vergrijpt aan Luke Skywalker. Wat mij betreft mogen JJ Abrams en Ryan Johnson (samen met Kathleen Kennedy) opzouten, laat Gareth Edwards de rest maar doen.
FlorisV
-
- 1854 berichten
- 795 stemmen
Wat de echte Luke Skywalker betreft, Mark Hamill kan nog steeds niet acteren, maar het valt hier wat meer op. Zijn verhaallijn doet ook een beetje afbreuk aan zijn karakter.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Hamill is samen met Driver zo'n beetje het enige genietbare aan de film voor mij en ik vind het allebei erg goede acteurs. De manier waarop in het verhaal Luke Skywalker verpest is, dat is een ander verhaal maar valt Hamill niet aan te rekenen. Hij en Driver krijgen eigenlijk een baggerscript aangereikt en veranderen het in hun eigen scenes zowat in goud nog. Misschien moet je Hamills stemmenwerk voor o.a. The Joker ook eens beluisteren, of zijn imitaties van andere acteurs horen. Ik denk dat de destijds jongensachtige Hamill uiteindelijk weinig werk kreeg in Hollywood omdat Harrison Ford meer paste in het keurslijf van stoere held. Zijn gezicht was ook al gehavend na de eerste Star Wars door een auto-ongeluk.
FlorisV
-
- 1854 berichten
- 795 stemmen
Een greep...
De complete casino scene is volstrekt overbodig omdat die doos van een Admiraal Holdo (Laura Dern, in Jurassic Park nog leuk om te zien, hier...brrrr) om raadselachtige redenen niets deelt met haar bemanning en zo'n wantrouwen in haar functioneren zaait dat Poe Dameron maar zelf wat gaat bedenken.
De ontmoeting met de codekraker is ook wel zeer toevallig.
Echte plotholes zijn fouten, maar er gaapt ook een enorm gat in het volstrekt lege karakter van Rey, waarvan we nog steeds niet snappen hoe ze zo snel haar force trucs heeft geleerd en de spiegelscene is even hol.
Voor wie het leuk vind foutjes (en cliche's) in een film aangewezen te zien, check Movie Sins op YouTube.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Maar dat zijn geen plotholes. Die scène in het casino mag dan weinig toevoegen maar het is geen fout in het verhaal. Wel een keuze waar je het wel of niet mee eens kunt zijn.
Warning
-
- 456 berichten
- 575 stemmen
Maar dat zijn geen plotholes. Die scène in het casino mag dan weinig toevoegen maar het is geen fout in het verhaal. Wel een keuze waar je het wel of niet mee eens kunt zijn.
Een plotgat is een gat of enige andere vorm van inconsistentie die tegen de logica ingaat van het verhaal. Deze omvatten zaken als onwaarschijnlijk gedrag of handelingen van personages, onlogische of onmogelijke gebeurtenissen, gebeurtenissen zonder aanwijsbare reden, of uitspraken / gebeurtenissen die eerdere gebeurtenissen tegenspreken in de verhaallijn.
Recente reviews, reviews van o.a. Erniesam, Captain Proton, Black Math en FlorisV geven aan dat deze film verre van perfect is, je kan wat objectiever in het beoordelen van films wezen, want nu is je bril even roze als het haar van Vice-Admiraal Holdo. 
Pre- en sequels

Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker
2019
1.081 reacties

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
2015
1.322 reacties

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
2005
2.022 reacties

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
2002
783 reacties

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
1999
775 reacties

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
1983
706 reacties

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
1980
723 reacties

Star Wars
1977
1.066 reacties
Gerelateerd nieuws

Nieuwe 'Star Wars' trilogie aangekondigd met Simon Kinberg aan het hoofd

Regisseur Rian Johnson reflecteert op kritiek rondom einde en casting 'The Last Jedi': "Het is gewoon zo deprimerend"

'Star Wars'-actrice Daisy Ridley gecast voor WOII-film 'Women in the Castle'

'Star Wars'-acteur Andrew Jack overleden aan de gevolgen van het coronavirus
Bekijk ook

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Fantasy / Sciencefiction, 1980
723 reacties

Dune: Part Two
Sciencefiction, 2024
349 reacties

Star Wars
Fantasy / Sciencefiction, 1977
1.066 reacties

Coco
Animatie / Avontuur, 2017
177 reacties

Ohikkoshi
Drama, 1993
11 reacties

Záhrada
Komedie, 1995
56 reacties
Gerelateerde tags
bunkerspace battlefailuredefeatvervolggoed tegen kwaadimaxruimte-operastormtroopermilitary operation walt disneydisneystarwarsstar wars absurdbitterbold
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








