Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (2017)

Alternatieve titels: Star Wars: The Last Jedi | Star Wars: Episode VIII

Sciencefiction / Fantasy

geregisseerd door Rian Johnson
met Daisy Ridley, John Boyega en Mark Hamill

Terwijl ze haar eerste stappen heeft gezet in een grote wereld, gaat Rey verder op haar epische reis met Finn, Poe en Luke Skywalker in het volgende hoofdstuk van de saga. Rey gaat in de leer bij Luke Skywalker op Ahch-To. Luke moet ondertussen afrekenen met een geloofscrisis. Ondertussen bereidt het verzet zich voor op de komende strijd met The First Order en brengt ze naar nieuwe plaatsen in het sterrenstelsel, waaronder een casinostad waar de bovenklasse zich bevindt.

avatar van themariner
Matig verhaal, nog altijd onbegrijpelijk personage die Rey, humor die vaak de plank mis slaat...zucht.
Ik heb de film 3x gekeken, de eerste keer in de bios (ongeloof en heel raar gevoel overgehouden), nog een keer in de bios omdat ik hoopte dat ik iets over het hoofd zag ofzo (teleurstelling groeide), en laatst op Netflix (lat zo laag gelegd, maar nog altijd meh). Ik denk dat ik nog liever Attack of the Clones op repeat kijk dan nog eens deze film. En dat zeg wat want die film is tenenkrommend slecht maar heeft tenminste nog enkele toffe stukken.

Alleen al die eerste 10 minuten 'misplaatste Mamma-jokes, en aandacht voor een total onbekend en onbelangrijk bijpersonage die later in de film ook niet veel soeps wordt. Daarna de evenzeer en nog altijd onbegrijpelijke Rey bij wie het door de filmmakers nog altijd onmogelijk wordt gemaakt enigzins emotioneel in te investeren, een plot-lijn over een schip en brandstof dat te saai en ongeloofwaardig voor woorden is en een hele sub-plot lijn op een casino planeet dat zo uit de film geschrapt kon worden.

Ook zag de film er naar mijn gevoel matig uit. Neem bijvoorbeeld het duel tussen Luke en Kylo..ziet eruit als een groot photoshop plaatje voor greenscreen. Erg jammer, voor een film die echt geen hogere wiskunde hoeft te zijn om op zn minst vermakelijk te zijn.

avatar van Aristocraat
themariner schreef:

avatar van Hando
sierrra schreef:

Serieus? Zou die scene nog maar eens goed bekijken...

Serieus. Wie ziet dat nou terwijl hij aan het kijken is? Dit soort continuïteitsfouten zitten in elke film.

avatar van Bonbonella
Toch wel een van de minste uit de reeks tot nu toe.