Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (2017)

Alternatieve titels: Star Wars: The Last Jedi | Star Wars: Episode VIII

Sciencefiction / Fantasy

geregisseerd door Rian Johnson
met Daisy Ridley, John Boyega en Mark Hamill

Terwijl ze haar eerste stappen heeft gezet in een grote wereld, gaat Rey verder op haar epische reis met Finn, Poe en Luke Skywalker in het volgende hoofdstuk van de saga. Rey gaat in de leer bij Luke Skywalker op Ahch-To. Luke moet ondertussen afrekenen met een geloofscrisis. Ondertussen bereidt het verzet zich voor op de komende strijd met The First Order en brengt ze naar nieuwe plaatsen in het sterrenstelsel, waaronder een casinostad waar de bovenklasse zich bevindt.

In Film > Nieuws > Star Wars: The Last Jedi (2017):

Volgende Star Wars uitgesteld tot winter 2017 | Film | de Volkskrant

Rian Johnshon, die als regisseur het stokje overnam van George Lucas, start in februari met de opnames van deel acht van het space-epos.

Star Wars: Episode VIII (2017) - imdb.com

AHWA
Ze hebben het inmiddels aangepast.

Rian Johnson, die als regisseur het stokje overnam van J.J. Abrams, start in februari met de opnames van deel acht van het space-epos.

Ah ja, slordig.

avatar van DVD-T
Ik zie ook dat Benicio del Toro en Laura Dern aan de cast zijn toegevoegd.

avatar van JacoBaco
Een traditie om bekende acteurs in een Stormtrooper pak te stoppen? Daniel Craig moest er in VII aan geloven... En in VIII (vermoedelijk) Tom Hardy.

avatar van kleintje 2
Ze zijn nog waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe prinses leia. Dat zal zeker wel lastig worden.

avatar van Graaf Machine
Leuk. Is die last jedi dan Luke, of zal het Rey blijken te zijn/worden. Spannend hoor...

avatar van horizons
Optimus 'the last knight' Prime keurt de titel goed.

avatar van krosnicky
kleintje 2 schreef:

Carrie Fischer had net de opnames afgerond dus is ze nog voledig te zien in epi 8

avatar van Naomi Watts
Die titel. Cringe-worthy.

krosnicky schreef:

Da's dan goed nieuws, maar hoe zit het met Episode IX?

avatar van Donkerwoud
Simpel en rechtlijnig, zoals het bij de franchise past. Geen wereldtitel, maar dat hoeft bij deze serie niet.

AHWA
Uitstekende titel. Zo veel zin in. Beste film van het jaar, no doubt. Alleen wel vervelend dat Jedi nu op twee films slaat. Duurt weer langer met uitspreken

avatar van mjk87
Ach ja, met The Force Awakens waren ze al afgestapt van een bepaalde logica in de titels, dus kon me vrij weinig boeien wat de nieuwe zou worden. Klinkt ergens wel duister, iets dat een middenstuk best mag zijn. Wel jammer dat dit nu al de tweede film is (nar Return), dan liever iets anders.

avatar van krosnicky
kleintje 2 schreef:

Da's dan goed nieuws, maar hoe zit het met Episode IX?

avatar van kleintje 2
Geen idee maar ze hebben ook al gezegd dat ze geen CGI Carrie gaan doen dus Leia zal waarschijnlijk sterven of uit de films geschreven worden [/quote]

Dat zullen de fans niet echt leuk vinden, maar als het moet dan moet het.

avatar van mjk87
Jedi in de titel is dus meervoud. Star Wars: The Last Jedi Gets Teaser Images, “Jedi” in Title Revealed As Plural :: Movies :: News :: Star Wars :: Paste - pastemagazine.com

Bijkomend effect is hopelijk dat men niet meer rept over Jedi's.

avatar van Nicholas
Del Toro's personage heeft de naam DJ gekregen; Dark Jedi?

avatar van Nicholas
Hele mooie poster. Trailer was wel aardig.