menu

Film / Algemeen / Star Wars Saga

zoeken in:
Ik kijk ze de komende weken zo:

Star Wars IV: A New Hope (originele bioscoopversie)
Star Wars V: The Empire Strikes Back (originele bioscoopversie)
Star Wars VI: Return of the Jedi (originele bioscoopversie)
Star Wars I: The Phantom Menace
Star Wars II: Attack of the Clones
Star Wars III: Revenge of the Sith
Star Wars IV: A New Hope (digitaal geremasterde versie)
Star Wars V: The Empire Strikes Back (digitaal geremasterde versie)
Star Wars VI: Return of the Jedi (digitaal geremasterde versie)
Star Wars VII: The Force Awakens

kappeuter (crew)
BBC - Culture - Why Star Wars should have stopped at just one film
All subsequent films undermined the stunning original, which teased viewers’ imaginations by not answering everything, writes Nicholas Barber.

Hoewel aan de late kant, wil ik toch nog even terugkomen op de discussie op de vorige pagina aangaande in welke volgorde deze films te bekijken. Op aanraden van een vriend heb ik de volgende volgorde aangehouden; 1-4-5-2-3-6-7-3.5 (ik moet die laatste twee overigens nog zien).

Verhaaltechnisch is deze volgorde zeer aan te raden, al kan ik begrijpen dat sommige mensen het vinden afdoen aan de magie van de oude drie delen. De afzonderlijke verhaallijnen komen zo echter wel goed uit de verf.

PS. Ik zou eigenlijk niemand willen aanraden de eerste drie delen te bekijken, heb me echt stierlijk verveeld. Maar goed, dat is mijn bescheiden oordeel.

kappeuter (crew)
Star Wars-tentoonstelling komt naar Nederland - AD.nl
De tentoonstelling Star Wars Identities komt naar Utrecht. De expositie is vanaf 30 september te zien in Cinemec in Utrecht, meldt organisator Mojo.
De tentoonstelling Star Wars Identities bevat originele rekwisieten, modellen, kostuums en illustraties uit de Star Warsfilms. Ook is er een interactief deel waarbij de bezoeker op zoek gaat naar zijn eigen identiteit. Volgens de organisatie is het een ‘unieke tentoonstelling met zo’n tweehonderd originele Star Warsrekwisieten, -kostuums en -tekeningen.
Bezoekers herontdekken de personages uit de films op een nieuwe manier en verkennen tegelijk hun eigen identiteit door middel van één simpele en diepzinnige vraag: What forces shape you? ’

Confusie
Het balletje blijft rollen.

Naar mijn idee het mooist mogelijke scenario.

Laat maar eens zien hoe deze jongens uit de voeten kunnen met dit universum, beslist niks mis mee.

Star Wars gaat de kant op van Star Trek, wat voor lading beeldmateriaal is daar wel niet door de jaren heen van op ons losgelaten, hoor je ook nooit iemand over klagen.

Van die aardappels met het kolossaal gelaat dat dan gelijk ligt te toeteren.

Maar dat is slechts mijn mening:

Stompzinnig kortzichtig de opvatting dat iets wat zoveel doet in de harten van zovelen niet in een permanent passioneel gedreven creatief proces zou kunnen belanden.

Ik kijk hoe dan ook onverminderd uit naar elke worp die deze aanhoudend heuglijke omstandigheid nog voor ons in voorziening heeft.

Star Wars geen wisse dood gestorven, voorlopig in levering bevredigend de bevrediging in leven springlevend.

Lucasfilm wil diverser team aan Star Wars-franchise laten werken | Filmtotaal filmnieuws

Laten we vooral voor meer diversiteit in ras en sekse gaan in plaats van dat we voor de meeste kwaliteit gaan

Zal mij allemaal me reet roesten. Ik ga straks gewoon lekker genieten van die Han Solo film.

kappeuter (crew)
Star Wars Obi Wan spinoff waarschijnlijk niet in de bioscoop - XGN.nl

Disney komt binnenkort met zijn eigen streamingdienst, en geruchten gaan dat een van de nieuwe Star Wars Spinoffs daar in première zal gaan. Naar alle waarschijnlijkheid gaat dat de Star Wars Obi Wan spinoff worden.
Na de minder succesvolle première van Solo: A Star Wars Story, zou de nieuwe spinoff van Obi Wan niet verschijnen in de bioscopen, maar op de nieuwe streamingdienst van Disney. Dit vertelt The Playlist in een verslag. De streamingdienst van het bedrijf komt laat volgend jaar uit, en zou een grote concurrentie moeten worden voor Netflix.

Overdaad schaadt. Het zijn gewoon te veel films.

Vroeger was het iets speciaals om naar de nieuwe Star Wars te gaan: één keer in de drie jaar, nu krijg je er ieder jaar één en dan ook nog een mindere variant van wat we al kennen. Dat gaat zich op den duur wreken.
Zo slecht was Solo niet eens, maar het voelt totaal niet meer als iets bijzonders aan, slechts de zoveelste film in een lange reeks en we gaan er de komende jaren nog zoveel meer krijgen, dus... tja!

Met hem miljoenen fans.

Maar ja, de ballen hebben om van de set te lopen had hij dan weer niet.

kappeuter (crew)
De haat van Star Wars-fans voor Jar Jar Binks dreef acteur Ahmed Best bijna tot zelfdoding. Hoe moet je omgaan met boze fans? | De Volkskrant

Acteur Ahmed Best deed onlangs een boekje open over de verwoestende invloed die het spelen van het gehate personage Jar Jar Binks in de Star Wars-films op hem heeft gehad. ’s Werelds lucratiefste filmfranchise worstelt namelijk met ‘toxic fandom’: boze fans die chronisch ontevreden zijn.

Confusie
The Mandalorian dus.

Nieuwtje komt net bij mij binnen.

Aankomende Star Wars serie.

Live action gast in een Boba Fett pak tussen episode zes en zeven in.

Lijkt me wel wat man.

Chainsaw (moderator)
geplaatst:
Berichten verplaatst naar Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)

Schitterende Skywalker saga trailer. Gemaakt door een fan, maar dat zie je er niet aan af. Kippenvel. The Skywalker Saga - Trailer - YouTube

Gast
geplaatst: vandaag om 02:03 uur

geplaatst: vandaag om 02:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.