- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Star Wars Saga
Star Wars Saga
_Se7en_
-
- 2041 berichten
- 1777 stemmen
Dat dacht ik nou ook.
Laat Star Wars voor wat het is. Ik denk dat 3D niets toe gaat voegen. Het is sowieso de vraag of het wel goed lukt om (zeker de oude) films goed in 3D om te zetten.
Volgens mij heeft George Lucas een James Cameron-complex.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De laatste drie delen waren al niet best, zal in 3D vast nog minder worden. Net zo'n slecht idee als het inkleuren van zwart wit films wat mijn betreft.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2629 stemmen
Is dat ooit gebeurd dan? Klinkt nog onnozeler dan dit.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
ik zou eerder zeggen: kom op met de Star wars Blurays!!!
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Ieder decenium heeft een Starwars hype nodig. Dus de jaren 10 die nu gaan volgen zullen in het teken staan van episode 1 tot 6 in 3D en dat is voor oude rotten als ik wel leuk, maar voor de tieners onder ons geweldig! In de jaren 20 zullen 7 8 9 ook wel gemaakt worden, let maar eens op!
Verder denk ik niet dat Lucas NOG meer geld nodig heeft. Dus dit is weer iets waar hij gewoon enorme zin in heeft. Maar dat is mijn bescheiden mening. Please geen hatemail!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Veel plezier ermee dan. 
Moet toegeven dat het wel knap is van Lucas hoe hij zijn serie weet uit te melken. Bijna net zo knapnals Disney, die ook al hun oude films steeds opnieuw on top of mind weet te krijgen.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
En komen de films in de herfst van 2011 niet op blueray uit?
Wedden dat ze dan eerst in de gewone versies uitkomen,
vervolgens een jaar of wat later als special editions en daarna nog eens een keer in 3-D. 
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Dit lijkt me een saaie actie zeg...verzin dan op z'n minst iets nieuws.
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Ieder decenium heeft een Starwars hype nodig. Dus de jaren 10 die nu gaan volgen zullen in het teken staan van episode 1 tot 6 in 3D en dat is voor oude rotten als ik wel leuk, maar voor de tieners onder ons geweldig! In de jaren 20 zullen 7 8 9 ook wel gemaakt worden, let maar eens op!
Verder denk ik niet dat Lucas NOG meer geld nodig heeft. Dus dit is weer iets waar hij gewoon enorme zin in heeft. Maar dat is mijn bescheiden mening. Please geen hatemail!
Of er in de jaren 20 nog films komen betwijfel ik Wim, Lucas is ook niet meer de jongste.
Ik denk dat het opzich wel wat kan worden ik bedoel er zit nog 2 jaar tussen en in 2 jaar kan heel veel gebeuren.
_Se7en_
-
- 2041 berichten
- 1777 stemmen
Oeps, heb ik helemaal overheen gekeken
.
Wat mij betreft mag dit dan best verplaatst worden of een slotje erop of zo.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Of er in de jaren 20 nog films komen betwijfel ik Wim, Lucas is ook niet meer de jongste.
Als we iets geleerd hebben van Episode 1 to 3 is het dat je Lucas NIET nodig hebt om die films te maken. Ik bedoel de scripts zijn klaar en als het Starwars consortium een degelijke regisseur aansteld voor iedere film komt dat vast wel goed!
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Ik heb zo mijn twijfels maar de tijd zal het leren 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Er gaan dus geruchten dat Lucas drie nieuwe Starwars films gaat maken. 
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Word er al niet een aantal jaar gediscusseerd over het feit of er wel of geen starwars 7, 8 en 9 komt?
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Lucas heeft vaak gezegd dat hij het niet zou doen.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Bedankt voor de reacties.
Vraag me trouwens wel af wat de bedoeling was van regisseur G.Lucas toen hij de eerste triologie maakte.
Wist hij toen ook al dat er een prequel zou komen of is deze gemaakt met commerciele doeleinden?
Als je de films 1,2,3 eerst bekijkt en dan 4,5,6. zal je wel van een koude kermis thuiskomen wat betreft special effecten....
Dus jij vindt de special effects in Episode I,II en III goed? Enorm brakke CGI die de Suspension of Disbelief ernstig doorbreekt. Filmmakers, inclusief George Lucas, waren vroeger veel innovatiever als het op Special Effects aankwam. Nu gooien ze er een hoop nep-uitziende CGI in en dan is het wel best. Als kijker ZIE je ook dat het CGI is, maar het schijnt niemand te boeien. Star Wars en eerder nog 2001, A Space Oddyssee, zijn enorm knap gemaakt en zien er stukken 'echter' uit dan al die 'moderne' CGI-meuk.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Suspense of Disbelief
Dat is een beetje je favoriete spreuk aan't worden geloof ik.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Ja, is mijn buzzword van de dag 
Maar geef toe, alle grote actie blockbusters van Hollywood van de afgelopen 17 jaar hebben CGI (begon met Jurrasic Parc). Maar waar er in JP nog niet heel veel shots zaten (die er overigens behoorlijk echt uitzagen) zit Phantom Menace er vol mee, waaronder een van de hoofrolspeler, Jar Jar, die er best nep uitziet. Het past er gewoon niet in.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Ja, is mijn buzzword van de dag 
Maar geef toe, alle grote actie blockbusters van Hollywood van de afgelopen 17 jaar hebben CGI (begon met Jurrasic Parc). Maar waar er in JP nog niet heel veel shots zaten (die er overigens behoorlijk echt uitzagen) zit Phantom Menace er vol mee, waaronder een van de hoofrolspeler, Jar Jar, die er best nep uitziet. Het past er gewoon niet in.
JarJar was een vent in een pak, zoals ik hoorde tenminste
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Het hele CGI gebeuren is ook nog steeds in ontwikkeling, en wordt steeds beter (zie Gollum in LotR). Maar had Lucas dan nog 10 jaar moeten wachten om de prequel trilogie te maken? Verder vind ik de Yoda in de eerste delen er net zo nep uit zien als in de laatste drie. Of het nou de muppet of de CGI versie betreft.
Ik denk dat de verrassing van de eerste trilogie gewoon onmogelijk kan worden geevenaard, en dat er daarom zo gezeurd wordt over de prequel trilogie. Ik denk als je alle zes de films laat zien aan een jonge filmkijker zonder voorkennis, ze de nieuwe films er zelfs beter uit vinden zien.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Een beetje kostuum-designer had dat best (Jar Jar als man in een pak) kunnen realiseren. Dat ze een man hebben gebruikt om bewegingen te tracken voor de animaties geloof ik best.
Wat Yoda betreft: ik zie liever een pop dan CGI. Een pop bestaat in de echte wereld, ja OK, het is een pop, maar een CGI Yoda bestaat niet in de echte wereld. Mijn hersenen willen eerder geloven dat een pop van Yoda echt is, dan een CGI versie van Yoda. En Yoda was alleen maar CGI in II en III omdat ie zo nodig moest vechten van Lucas. Twee totaal overbodige 'oh kijk eens wat cool: Yoda vecht'-scenes.
We roepen allemaal dat het zo ongelooflijk zonde en onbegrijpelijk is dat er een derde van Franz Lang's Metropolis verloren leek te zijn gegaan, maar ondertussen juichen we het wel toe dat Lucas zijn originele trilogie vernietigt. Aanvankelijk maakte hij de special edition om eindelijk zijn visie te voltooien, en voor de DVD versie maakte hij verdere aanpassingen om het meer een geheel te maken. Rare jongen, ik had die aanpassingen in de prequels gemaakt. Had Hayden Christensen lekker bruine lenzen gegeven in plaats van de ogen van Sebastian Shaw blauw te maken. Om maar niet te spreken over het feit dat ze Christensen's hoofd over dat van Shaw hebben geplakt bij de festiviteiten na het vernietigen van de Death Star in VI, alsof Anakin ineens niet ouder is geworden. Valt me nog mee dat Lucas Ewen McGregor en Christensen niet 'oud' heeft geschminkt en ze digitaal in de oude films heeft geplakt. Maar goed de Blu-rays zijn nog niet uit. Wat niet is, kan nog komen.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Wat Yoda betreft: ik zie liever een pop dan CGI. Een pop bestaat in de echte wereld, ja OK, het is een pop, maar een CGI Yoda bestaat niet in de echte wereld. Mijn hersenen willen eerder geloven dat een pop van Yoda echt is, dan een CGI versie van Yoda.
Anders krijg je natuurlijk een beetje last van Suspense of Disbelief. 
Lucas heeft over de jaren heen van heel veel mensen te horen gekregen dat ze Yoda graag in actie willen zien, aangezien hij zo'n beetje de meest legendarische Jedi was. En zo zijn er nog veel meer verzoeken geweest waar Lucas naar geluisterd heeft. Daar is i.m.o. niet veel mis mee.
We roepen allemaal dat het zo ongelooflijk zonde en onbegrijpelijk is dat er een derde van Franz Lang's Metropolis verloren leek te zijn gegaan, maar ondertussen juichen we het wel toe dat Lucas zijn originele trilogie vernietigt. Aanvankelijk maakte hij de special edition om eindelijk zijn visie te voltooien, en voor de DVD versie maakte hij verdere aanpassingen om het meer een geheel te maken. Rare jongen, ik had die aanpassingen in de prequels gemaakt. Had Hayden Christensen lekker bruine lenzen gegeven in plaats van de ogen van Sebastian Shaw blauw te maken. Om maar niet te spreken over het feit dat ze Christensen's hoofd over dat van Shaw hebben geplakt, alsof Anakin ineens niet ouder is geworden. Valt me nog mee dat Lucas Ewen McGregor en Christensen niet 'oud' heeft geschminkt en ze digitaal in de oude films heeft geplakt. Maar goed de Blu-rays zijn nog niet uit. Wat niet is, kan nog komen.
Wat je hier allemaal zegt is gewoon jou persoonlijke mening, en daar heb je gewoon recht op. Persoonlijk juich ik het toe dat een man die het plan had om 9 films te maken dat ook doet. Het nieuwtje is er wel van af, maar wat er overblijft is toch de nieuwsgierigheid naar hoe het verder gaat, (of hoe het gegaan is) en dat resulteerd niet in top 250 films, maar net daar onder.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Als ie dan toch naar zijn fans aan het luisteren is, laat 'em dat geld wat ie gaat verdienen met de 3D versies eens steken in het restaureren van de originele bioscoopversies van Stars Wars IV - VI.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2931 stemmen
Tja, zullen ongetwijfelt mensen zijn die daar op zitten te wachten. Maar Star Wars is wel de laatste film die ik op blu-ray zou willen zien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom? Zo enkel niet de SE moeten zijn.