Thor: Ragnarok (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Taika Waititi
met Chris Hemsworth, Cate Blanchett en Tom Hiddleston

Thor zit gevangen aan de andere kant van het universum. Hij moet in een race tegen de klok proberen om naar Asgard terug te keren om Ragnarok te stoppen. De vernietiging van zijn thuiswereld en het einde van de beschaving van Asgardian liggen nu in handen van een almachtige nieuwe bedreiging, de meedogenloze Hela.

Film Pegasus schreef:
Terwijl de weg van DC stevig slingert van links naar rechts omdat ze niet goed weten waar naar toe, is Marvel veilig recht door aan het rijden. DC heeft daardoor stevig missers en enkele goeie ideeën, maar Marvel heeft ook niet bepaald topfilms door zo braaf te blijven. Vergiet niet dat ze ook in het begin enkele baggerfilms gemaakt hebben. En zeker de solo films van Thor vallen daar onder. Bij dit 3e deel valt het gelukkig goed mee.

De personages zijn wat volwassener geworden, nu de humor nog. Het mag natuurlijk wat luchtiger zoals gaten in kaas horen. Maar nog meer lucht en er is geen kaas meer. Iets waar bvb ook het enorm overroepen Guardians of the Galaxy mee te maken heeft. Thor mag opnieuw rekenen op enkele collega's om de franchise samen te houden. Het lijkt wel Studio 100 in 't groot. Thor doet dit keer iets aan

zelfrelativering en het verhaal valt goed mee. Ook een keer een vijand die leuk is om te zien. Kom je zelden tegen bij Marvel. Een aangename blockbuster dus en de beste uit de Thor-reeks. Al moet je daar
niet veel moeite voor doen.

nou ik vind juist deze helemaal nergens op slaat ( het is geen garden of the galaxy ) juist deel 1 en 2 kan ik heel erg waarderen gewoon nog origineel enzo. maar dit kan nog lang niet tippen aan deel 1 en 2 zo slecht en blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt

[quote]Ajax&Litmanen1 schreef:
Hulk like raging fire. Thor like smouldering fire.

Ja, leuk! Erg leuk! Afgelopen weekend meteen in de bioscoop gezien, na de erg leuke trailers. Nooit gedacht dat een Thor film nog eens 1 van de hoogtepunten van Marvel zou worden, want de voorgaande 2 delen waren nogal grauw en vrij oninteressant. Beiden staan op 3*, wat vrij laag is bij de films van Marvel, een filmuniversum waar ik nu al bijna 10 jaar enorm veel plezier aan beleef. Gelukkig zag Marvel schijnbaar ook in dat Thor bepaald niet een paradepaardje van de groep was en hebben ze het roer flink omgegooid. Alles op de humor en een kitscherige look. En wat werkt dat uitstekend zeg. 1 van de grappigste superheldenfilms die ik in jaren heb gezien.

Er zit een verhaal in, maar eigenlijk is dat vooral een kapstok om van de ene naar de andere belachelijke scène te gaan. In positieve zin. Cate Blanchett doet het niet slecht als schurk Hela, maar dat deel vond ik nou niet al te boeiend. Het zijn Thor en Hulk die de show stelen, samen met de Grandmaster, Korg en absoluut ook Loki. Thor is normaal wat saai, maar dat het nu goed zat merkte je meteen al in het begin als hij vastgeketend zit. En het was ook enorm leuk om Hulk weer te zien. Ik ben bekend met het rechtenprobleem van Marvel, waardoor hij geen eigen film kan krijgen, maar erg vaak zat hij ook niet in een groepsverhaal de afgelopen jaren. Hier krijgt hij gelukkig de nodige screentime en dat pakt goed uit. Heerlijke interactie tussen hem en Thor. Verder zit de film vol met cameo's van bekende Marvel helden en van bekende acteurs die gewoon even een klein momentje pakken, erg tof. Het tempo ligt daarmee hoog en in bijna elke scene gebeurt er dan ook wel wat leuks.

Neem daarbij de al genoemde kitscherige look, de fijne soundtrack en uiteraard zeer goede special effects en er valt nauwelijks wat slechts te noemen. Misschien dat de film toch wel wat lang duurde voor zo'n simpel verhaal, had misschien een kwartiertje korter gekund en de grote finale op Asgard voelde ook een tikje clichématig aan, maar dat stoorde bepaald niet. Op deze manier kijk ik nog meer uit naar alles wat gaat komen, vooral de Avengers-film van volgend jaar.

deel 1 e 2 waren goed en origineel. maar dit slaat nergens op slechte deel van de serie op dit moment

Ajax&Litmanen1 schreef:

Welke clichés stoorden je zo dan? Volgens mij is dit 1 van de meest frisse superheldenfilms van de laatste jaren. Alleen het slot was een beetje simpel, maar daarvoor had je al ruim anderhalf uur heerlijk verrassend vermaak gehad.

juist de slecht deel van thor zal je bedoelen. 1 en 2 kan ik nog waarderen maar dit slaat nergens op. over the top en die humor alleen al

avatar van Kondoro0614
“I choose to run towards my problems, and not away from them. Because's that what heroes do.”

Ik heb Thor een langere tijd niet hoog in mijn vaandel zitten, de films interesseerde mij vrijwel nergens en ik vond hem als superheld eigenlijk steeds minder erop worden. Toen ik hoorde dat er een nieuwe Thor uit kwam was ik benieuwd maar ik heb mijn zinnen nergens echt hoog op gezet. De nieuwe Thor moest me nog maar verassen aangezien de andere delen me vies tegen vielen. Toen ik de nieuwe Thor aanzette vond ik hem nog niet spectaculair verbeterd dan de voorgaande delen, de stukken vielen soms in het herhaling maar je kan wel merken dat het komische gehalte van de film steeds hoger begint te liggen, de film trekt je wel aan en dat was goed.

De film startte met het introduceren van een paar nieuwe karakters en daaruit kun je misschien opmaken dat men probeert het gehalte van ‘Guardians of the Galaxy’ proberen te halen aangezien we nu ook met ‘wezens’ leren omgaan. Zo vond ik ‘Korg’ zo’n typische wezen (wel geinig dat Taika Waititi hem zelf heeft ingesproken) die ik nogal gekloond voor succes te maken in deze film. Al vind ik het al lange niet zo irritant dan de vorige versies en is de film stukken beter, en dat meen ik serieus.

De film kent een leuke cast. Chris Hemsworth is natuurlijk geknipt voor de rol als ‘Thor’ en ik blijf het de beste acteur voor deze rol vinden, hoe dan ook. Chris speelt in deze film weer uitstekend zijn rol als ‘Thor’ maar toch merk je wel dat er veel druk gelegd word op het komische punt van ‘Thor’ en dan vind ik vooral dat de film er overdreven op ligt. Alhoewel ik soms erg heb moeten lachen om de grappen van ‘Thor’ of op zijn uitingen vond ik niet alles geslaagd. Tom Hiddleston vind ik nog steeds niet geslaagd, en ik kan maar niet wennen aan deze acteur. Toch is zijn rol zo langzamerhand niet meer voor de koude kunsten weggelegd, Loki zou nooit mijn favoriete schurk zijn in superhelden wereld, en dat blijft een feit. Al kan Tom redelijk acteren, ik vind zijn personage nergens fijn bij. Ik vond zelf vooral de komst van ‘Hela’ wel leuk, maar het maakt alles redelijk cliché. Cate Blanchett speelde haar rol prima en de rol van ‘Hela’ heeft ze goed op haar genomen maar ik vond dat Marvel eerder de keuze had moeten leggen op het feit dat we wat meer informatie hadden over ‘Hela’, nu komt het allemaal een beetje apart over en vind ik het allemaal maar niet lekker lopen. Surtur vond ik ook wel erg gaaf.

“Allow me to introduce myself. My name is Korg. I'm kind of like the leader in here. I'm made of rocks, as you can see, but don't let that intimidate you. You don't need to be afraid, unless you're made of scissors! Just a little Rock, Paper, Scissors joke for you”.

Dan vind ik toch dat Taika Waititi hier een mooi werkje heeft neergezet, waarvan ik in het begin niet echt bepaald over te spreken was maar het einde had een mooi uitzicht, zelfs zo goed dat ik alweer zin heb in de volgende film. Het besluit om andere ‘Avengers’ in de film te stoppen vond ik nog lange niet erg, en zeker de bijrol van ‘Hulk’ vond ik gewoon geslaagd.

Het verhaal begon aardig geslaagd, waarbij we zien dat ’Thor’ vast gehouden word door ‘Sulfur’ wie Asgaard wil vernietigen. Thor weet na een tijdje vrij te komen waarbij hij een gevecht aangaat met Sulfur en deze verslaat. Eenmaal thuis aangekomen merkt hij iets eigenaardigs op. Heimdall staat niet op zijn plek en hij reageerde ook al niet op Thor toen hij naar huis wou komen. Thor werd verteld dat Heimdall nu voortvluchtig is van Asgaard en wanneer Thor aankomt in de stad ziet hij dat er een toneelstuk is opgebouwd van hem en Loki waarbij Loki dood ging. Wanneer hij merkt dat Odin niet zichzelf is komt hij er achter dat het Loki is en dat Odin (hun vader) er niet meer is, Loki heeft hem naar aarde gebracht bij een verzorgingstehuis die net op dat moment werd afgebroken.

Terwijl de twee hun vader zoeken ontmoeten ze Dr. Strange die de twee gaat helpen met het zoeken naar hun vader. De dokter weet namelijk waar hij is en dat is in Noorwegen (dacht ik) waar ze hem voor het laatst zullen ontmoeten. Odin komt te overlijden en ze komen kort daarna in aanmerking met ‘Hela’ de eerste kind van Odin die de twee even waarschuwt dat ze dood en verderf gaat zaaien. Wanneer ze met haar gaan vechten verliest Thor zijn hamer (die maakt Hela kapot) en ook een deel van zijn cape. Loki roept Heimdall op om ze terug te halen naar huis wat mislukt en Hela gaat mee die de twee uit de straal beukt en zelf naar Asgaard reist om dit over te nemen. Loki en Thor komen terecht op Sakaar waar Thor word gebruikt als een soort ruimte Spartaan en hij komt oog in oog te staan met de Hulk.

Na het gevecht verzint Thor een plan om te ontsnappen en hij wilt graag wat mensen mee nemen, om onder andere Hela te verslaan en Asgaard terug over te nemen. Eenmaal aangekomen op Asgaard lijkt het allemaal wat anders te gaan dan dat ze gehoopt hadden en ze roepen Sulfur op om Asgaard te vernietigen zodat Hela haar krachten onder andere kwijt raakte. Thor, Loki, Korg en de anderen vliegen weg met een deel van de bevolking om zich ergens anders te gaat settelen.

Wat er gebeurt is in de tussen tijd dat Loki en Thor op Sakaar leefden was dat Hela de leiding nam over Asgaard. Ze vermoordde de bewakers en ze richtte dood en verderf aan over Asgaard. Ook laat ze zien hoe het ‘vroeger’ was en ze roept soldaten uit de dood om zo de leiding te krijgen over Asgaard en zo de negen rijken te vernietigen. Ook werd Thor zijn haar er ondertussen afgeknipt op Sakaar waar hij totaal niet blij mee was

“A creepy old man cut my hair off!”

Ja, ik ben opzich wel fan van dit derde deel van Thor al vond ik de keuze om zijn hamer kapot te maken erg slecht, en dat haalt gelijk de leukigheid van zijn ‘Superhelden’ imago eraf. Al om al heb ik gewoonweg prima genoten van deze film, ik heb gelachen en me prima vermaakt. Ik ben bang dat er nog een vierde deel komt aan het einde te zien, hopelijk word hij net zo goed maar als Loki dan weer dood gaat moet hij ook dood blijven!

avatar van Smugmarty
Geweldige Marvell met stoere karakters en goeie actie.
De rol van Hulk krijgt echt een verdiepingsslag en er komen in hoog tempo nieuwe figuren en intergalactische volkeren om de hoek kijken met elk hun eigen stijl en inbreng zoals dit destijds ook zo mooi in de Star Wars reeks werd vastgelegd...
Participatie van een paar andere helden zoals de Docter Strange doet het geheel goed en geeft je het gevoel dat Marvell "all around" is.
Love it.

Wat een irritante chick die "Valkerey-griet" maar haar openingsscene met de fles drank is onvergetelijk
al vond ik de keuze om zijn hamer kapot te maken erg slecht,

klopt maar hij is ook niet de god van Hameren
Ooh en voor ik het vergeet>>>> Led Zeppelin - Immigant Song >> kicks als

avatar van jorriroosen
Mondragon schreef:
Helaas krijg dit soort prut ook hier al 3,5 ster dus afgaan op moviemeter is ook al niet meer mogelijk.
. Sinds wanneer is het gemiddelde van een film een afspiegeling van je eigen smaak. Precies deze beredenering heeft er toe geleid dat ik niet meer mee doe aan het geven van cijfers. Het zegt namelijk niets en het vereenvoudigd een film tot een simpele verdeling tussen 0 en 5. Kijk naar argumenten en niet naar cijfers. Verder heb ik mij prima vermaakt en was dit eigenlijk best een verassing. Met de andere marvel film Ben ik al lang mee gestopt.

avatar van tattoobob
Ragnarok....toch wel de leukste samen met deeltje een uit deze trilogie.
De Marvel films zijn de laatste tijd erg achteruit gegaan vind ik ...het werd een beetje een chaos en niet meer uitdagend om naar te kijken.
Juist door een regisseur als Waititi hiervoor aan te nemen waardoor de boel bijna een parodie op zichzelf lijkt heeft Marvel maar vooral Thor mijn aandacht weer.
What We Do in the Shadows (2014) is trouwens een van de leukste komedie's van de laatste jaren dus dat deze man talent heeft is al bewezen.

Thor:Ragnarok is een heerlijke superheroe film die zichzelf niet te serieus neemt....goede flauwe en droge humor heeft mij een heerlijke filmavond bezorgt.

avatar van Kondoro0614
Smugmarty schreef:

klopt maar hij is ook niet de god van Hameren

Daar heb je gelijk in, alleen is het beeld van Thor zonder hamer moeilijk weg te krijgen van mijn netvlies. Ik mis gewoon iets, alsof die in zijn blote leuter door de film aan het rennen was alleen had hij zijn broek nog aan.

avatar van TheManInBlack
Deze film vind ik een stuk vermakelijker dan de vorige twee Thor films. Dit deel blijft boeiend tot het einde, heb mij in ieder geval niet verveeld. Visueel gezien een mooi spektakel, net als met de gevechten. Cast doet het ook prima, goed acteerwerk. In dit deel zit wel veel meer humor dan in de vorige twee delen, humor pakte niet altijd bij mij goed uit. Net als in alle andere Marvel films is de soundtrack weer uitstekend.

avatar van suspectD
Echt een geweldige film. Goeie actie maar ook vermakelijke humor. Heb soms wel echt even moeten lachen inplaats van een binnenpretje.
But the strongest avanger blijft toch the Hulk
Van mij een 4,0

avatar van Noodless
Tja, ik vond hem tegenvallend. Het enige pluspunt en voor mij de film enigszins redt, was de aanwezige humor. Maar het verhaal kon me totaal niet boeien. De actiescènes zien er misschien wel tof uit, maar helaas kwam ik op geen enkel moment in het verhaal. Te veel personages, helden bij elkaar werkt bij mij ook niet zo goed. Toegegeven de held Thor is niet echt een favoriete held van mij. Integendeel zelfs.
Al die negatieve puntjes verklaart mijn matige score. 5/10

Dit derde deel in de Thor-reeks ligt al een paar weken bij mij op de plank, maar omdat ik zag dat de film circa twee uren duurde, heb ik hem even links laten liggen (op films die langer dan twee uren duren, ben ik niet meer zo happig op), tot gisteravond (ik heb nu namelijk een aantal dagen verlof). Omdat ik geen voorstander ben van flinke veranderingen, was het wel even schrikken voor mij wat er in dit deel allemaal gebeurt met Thor, en doel ik natuurlijk op het vernietigen van zijn magische hamer, het afknippen van zijn lange haren (gedaan door stripauteur Stan Lee, in het rolletje van kapper) en het verliezen van een oog.

Ik ben er tot heden ook nog niet uit of dit nu wel zo'n goede zet is, want hoe gaat men nu verder met de andere superhelden, ondergaan die straks ook zo'n flinke metamorfose ? Want zelfs Hulk is in deze film eigenlijk niet meer de Hulk die ik ken (komt nu kinderachtig over). Groen is hij gelukkig wel nog en hij is ook nog steeds heel sterk

In dit verhaal verliest Thor (Chris Hemsworth) zijn magische hamer in een gevecht met een almachtige nieuwe bedreiging, namelijk de meedogenloze Hela (Cate Blanchett), oftewel Godin van de dood, en wordt hij gevangen genomen aan de andere kant van het universum en wel op de afval planeet "Sakaar". Het wordt voor hem een race tegen de klok om op tijd terug te komen in "Asgard", om Ragnarok (verwoesting van "Asgard" en het einde van de beschaving) te stoppen, die nu in handen ligt van Hela. Hiervoor moet Thor alleen eerst een dodelijke gladiator strijd overleven, waarbij hij recht tegenover voormalig bondgenoot en mede-Avenger de Incredible Hulk komt te staan.

Buiten dat Thor de nodige veranderingen ondergaat in dit verhaal, geldt dat ook nog voor andere dingen in dit verhaal en dus zet regisseur Taika Waititi een nieuwe koers in. Zo staat deze film betiteld als een "Actie / Avontuur" film (wat beiden ook wel klopt), maar een "Actie / Komedie" film is misschien meer van toepassing, want je wordt in deze film doodgegooid met flauwe humor en deze is zeker niet altijd even geslaagd. En doel doel ik o.a. op de flauwe en kinderachtige humor m.b.t. de naam van de planeet "Asgard", die in dit verhaal zowel "Aarsgard" als "Aarsgat" wordt genoemd en omdat regisseur Taika Waititi waarschijnlijk iets heeft met anussen, wordt een bepaald gat (waar men doorheen moet) ook nog eens "De anus van de duivel" genoemd.

Veel van deze flauwe humor valt ook regelmatig in de herhaling, waardoor het al snel niet meer leuk is. Dat men wat meer humor heeft toegevoegd is zeker niet slecht (is zelfs verfrissend voor de Thor-reeks), maar bij de hoeveelheid (om de paar minuten) plaats ik wel de nodige vraagtekens en het wordt nu ook wel een beetje kinderachtig (of probeert men soms om een nieuwe doelgroep te bereiken ?). Persoonlijk had ik het al na de tien minuten durende opening (toen had Thor nog zijn magische hamer en zijn lange haren) gehad met de flauwe humor en hoopte ik dat het alleen maar bij de opening bleef, maar dat was dus niet het geval en is dus gedurende het hele verhaal van toepassing (o.a. bij een opgevoerd toneelstuk, waarbij we korte gastoptredens zien van van de bekende acteurs Matt Damon, Luke Hemsworth en Sam Neill en dat als Loki, Thor en Odin).

De actie (o.a. het gevecht met de grote demon Surtur, die op het einde terugkeert en dan allesvernietigend is en tevens zien we Thor dan voor het laatst vechten met zijn magische hamer) in combinatie met het fraaie nummer "Immigrant Song" van de legendarische Engelse rockband "Led Zeppelin", mocht er overigens wel wezen gedurende deze opening, die tevens de toon zet voor de rest van het verhaal.

Omdat het eenvoudige verhaal veel luchtiger en komischer is geworden, deed het me regelmatig denken aan bepaalde "Star Wars" films (o.a. omdat het verhaal zich grotendeels afspeelt op de afval planeet "Sakaar" en daar ook ruimtevoertuigen van toepassing zijn) en natuurlijk ook aan beide "Guardians of the Galaxy" films, die vol zitten met flauwe en droge humor. Hoewel het verhaal misschien niet zoveel voorstelt, weet het gelukkig wel nog te vermaken en zit er ook de nodige bombastische actie in (o.a. het leuke gevecht tussen Thor en Hulk in de gladiatorenarena) en ziet het er visueel (inclusief verbluffende special effecten) gezien natuurlijk allemaal schitterend uit. En twee keer luisteren (bij het begingevecht en het eindgevecht) naar het fraaie nummer "Immigrant Song", is natuurlijk ook bepaald geen straf.

De verschillende personages zorgen er overigens ook voor dat ik deze film nog vermakelijk vond, want gedurende het verhaal komen we veel oude bekenden tegen uit het Marvel Universum zoals natuurlijk Thor, Loki (Tom Hiddleston) en Heimdall (Idris Elba), die min of meer tot het meubilair behoren m.b.t. de Thor-reeks, maar ook de Hulk (Mark Ruffalo) en Doctor Strange (Benedict Cumberbatch). De laatste heeft overigens maar een minimale rol in het verhaal en is alleen eventjes te zien tijdens de opening. Opzicht deden ze het allemaal wel leuk en heeft Hulk dit keer ook een grotere rol en praat hij zelfs best veel. Maar zoals eerder gezegd, komt hij dit keer wel wat kinderachtig over.

Ook zien we de nodige nieuwe personages, zoals de zekere Grandmaster (de baas op de planeet "Sakaar"), die zowel leuk als flauw gespeeld werd door Jeff Goldblum en dan op een manier zoals hij dat alleen kan. De nieuwe meedogenloze bedreiging Hela (dochter van Odin, met een constant sardonische glimlach op haar gezicht) wordt gespeeld door Cate Blanchett en zij genoot er zichtbaar van en het is voor haar ook leuk om weer eens in een wat luchtigere film te mogen spelen. Tessa Thompson zien we als nieuwkomer in de rol van 142-Scrapper / Valkyrie (die aan de drank is), die deel uitmaakt van het team (noemen zich dan "The Revengers") van Thor en degene die ook deel uitmaakt van het team van Thor is de van steen en volledig CGI-gemaakte gladiator Korg met zijn insecten vriendje Miek.

Korg is ook de leukste nieuwkomer (met de stem van regisseur Taika Waititi) en heeft ook de leukste humor. Het commentaar van deze stenen gladiator is gortdroog en heerlijk verfijnd door het Nieuw-Zeelandse accent dat totaal niet bij zijn uiterlijk past. Ook zien we nog Karl Urban in de rol van Skurge (die overloopt naar de vijand, maar die zich op het einde weer bedenkt en dan lekker schietend tekeer gaat met twee geweren, die als naam hebben "Ver" en "Woesten", want als je ze bij elkaar brengt, dan "verwoesten" ze ) als nieuwkomer, maar omdat hij uiteindelijke doodgaat (gedood door Hela, die uiteindelijk gedood wordt door Surtur), zien we hem niet meer terug in een eventueel vervolg.

De laatste 20 minuten van het verhaal zijn behoorlijk spectaculair en zit vol met actie (o.a. een gevecht tussen Hulk en de grote wolf Fenris) en het einde vond ik best goed en misschien ook wel verrassend, want ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de planeet "Asgard" vernietigd zou worden. Wat dat betreft wordt er dus afscheid genomen met al het vertrouwde in de Thor films, want ook Odin (Anthony Hopkins) gaat met pensioen (beter gezegd gaat dood en dat in Noorwegen) en Jane Foster (Natalie Portman) komt niet eens voor in het verhaal (ze zijn namelijk uit elkaar).

Na het einde volgen er nog twee korte scènes (eentje met Thor en Loki en de andere met Grandmaster), maar die voegen eigenlijk niets toe m.u.v. dat er nog een nieuw deel zal komen, of het moet al betrekking hebben op de nieuwe "Avengers" film "Infinity War (2018)", die over een paar maanden uitkomt en die ik eigenlijk ook in de bioscoop wil gaan bekijken.

Al met al is dit zeker een vermakelijke (zeker vanwege de actie, het visuele gedeelte en de cast) Thor film om naar te kijken, maar met de overdreven veel flauwe humor ben ik eerlijk gezegd niet zo blij (mag in een eventueel vervolg wel wat minder van mij) en dat geldt min of meer ook voor alle veranderen m.b.t. Thor, want een Thor zonder lange haren en magische hamer, mag zich eigenlijk geen Thor meer noemen. Misschien gaat hij vanaf nu dan ook "God of Thunder" (van bliksem moest hij het nu hebben, alsook van zijn vuisten) heten i.p.v. Thor.

avatar van Smugmarty
Kondoro0614

Hilarisch okay okay hij ziet er inderdaad beetje onthamerd uit

Degene die met zijn blote leuter in deze film rondloopt is Hulk

avatar van ambrosini
Marvel movies beginnen steeds meer een humor kant te krijgen en dat zie je ook in deze film weer terug.

Thor met een funky onderwerp is zeker een aanrader

In de aanloop naar Infinity war moest ik wat marvel schade inhalen : maar liefst 5 marvelfilms die ik nog moe zien en u was het de beurt aan het derde deel van Thor: Wat een film eigenlijk is dit de beste marvel die ik tot nu toe heb gezien heb ben btw meer fan van DC maar ja na al hun zwakke films. Bon meer over deze film deze zit vol met humor maar ook wel leuke cameo's van oa Matt Damon en Stan lee voor de rest heb ik me niet geërgerd aan de plotgaten maar je weet toch al hoe deze ging aflopen maar toch een dikke 4.0

avatar van JacoBaco
ambrosini schreef:

Dat wisselt. Black Panther is wel weer iets serieuzer. En de nieuwe Avengers zal tevens geen actie/komedie zijn.

Ik blijf me verbazen over de negatieve reacties. Alles zit erin: een waargebeurd verhaal, acteurs die een waargebeurd verhaal en emotie kiezen ipv een veel te hoog salaris, een regisseur die denkt, sorry verdient, een Oscar te winnen met dit orginele en goed doordacht script. Producers die er enkel geld in hebben gestoken vanwege de historische correctheid en waarde. in 1 woord: Oscar-materiaal. Giga-Mega fantastisch. Voor je het weet vliegen de vlammen uit je reet!

Pfff... minste van de drie, met name door de hit-and-miss humor en vre-se-lijke planeet in elk opzicht Sakaar.

een 8,0 op imdb.. mijn hemel.

Wat een schijtfilm, irritante humor, een verhaal waar geen touw aan vast te knopen is, alleen maar groene scherm actie...

avatar van clubsport
Tja wat moet ik hier nou weer van denken , de overload aan humor gaat soms ten koste van de stoerheid van de hoofdpersonen en dat word nog erger als er weer eens zonodig een stoere female character
( dat begint zolangzamerhand het irritantste cliche te worden in de moderne actie en komediefilms) aan de cast word toegevoegd die de mannen eerst maar eens moet laten zien dat ze zoveel cooler en beter is .

Soms is de humor leuk maar vaak ook niet echt en ik vind het te vaak te nadrukkelijk een kinderachtige stempel op de film drukken .
De actie is aardig maar weer van het cgi niveau lekker makkelijk en lekker snel geschoten , dit zien we eigenlijk al jaren in grote blockbusterfilms , de laatste keer dat ik echt onder de indruk was van special effects in een grote film was in the matrix .

avatar van debbietino
Na wat zeer slechte recensies hieronder even weer een goed bericht m.b.t. deze film. Ik vind ‘m fantastisch. Meerdere keren echt hard moeten lachen (van mij mag de humor dus zeker blijven) en de ook genoten van de actie scenes.
Misschien niet de beste film van Marvel maar bij mij komt deze zeker in de top 5 van alle Marvels tot nu toe. Black Panther niet meerekenend want die moet ik nog zien.

Eindelijk een geslaagde Thor film. De veel te serieuze toon en de grauwe en saaie visuele stijl is hier gelukkig overboord gezet. De benadering om er meer een avonturenfilm van te maken die zichzelf niet serieus neemt werkt goed; Thor is beter op zijn plaats (prima, humorischtisch rol van Hemsworth) en de bijrollen zijn leuk. Het is en blijft natuurlijk onzin allemaal, gelukkig weten ze dit eindelijk op waarde te schatten.

avatar van macrobody
Je weet wat je kan verwachten met deze film en je krijgt precies dat. Snap dan ook niet dat je deze film een halve ster kan geven. Waren je hersens dan al die tijd op vakantie en was je volkomen verrast met deze film?
Geen idee. Ik vond 'm zelf iets boven verwachting.

Hou wel van Marvel films,maar wat een schijt humor zat hier in zeg!

avatar van FlorisV
Ik was erg bang voor een soort Guardians of the Galaxy (die ik vreselijk irritant en flauw vond) en daarom heb ik deze maar overgeslagen toen hij in de bios kwam. Gelukkig is het alleszins meegevallen en heb ik me goed kunnen vermaken. Nu is het zeker niet allemaal om te schaterlachen maar voor elke mislukte grap zit er ook wel een goeie in. Hij ziet er ook fris uit: de film is misschien wel de meest bonte en kleurrijke van alle Marvel films.

Blanchett is een geile feeks en schmiert er vrolijk op los. Karl Urban weet ook wat toe te voegen omdat je je toch verplaatst in zijn karakter. Loki heeft misschien net iets te weinig te doen maar Hiddleston is altijd genietbaar met die vertolking. Het schamele bijrolletje van Idris Elba had echter niet gehoeven en met het Valkyrie karakter had ik helemaal niets (met als enige lach-of-ik-schiet gimmick: ze zuipt veel). Persoonlijk vind ik het sowieso niet zo passend voor figuren uit de Noorse mythologie om gespeeld te worden door donkere acteurs (je laat de rollen in Black Panther immers ook niet allemaal door blanken spelen) maar in dit geval waren ze ook niet genoeg uitgewerkt. Sam Neill heeft ook al zo'n piepklein rolletje in het begin waardoor je je afvraagt wat hij in die film doet. En waar bleef Doctor Strange in de rest van de film? Echt weer zo'n nodeloze toevoeging om hem maar eventjes te laten zien, helemaal niet nodig. Maar goed...

Hoe dan ook een smakelijk tussendoortje en met gemak de beste Thor film tot nu toe.

avatar van FlorisV
Theunissen schreef:
Degene die met zijn blote leuter in deze film rondloopt is Hulk

Als Zack Snyder hem had gefilmd had je die groene knots zo op het scherm zien bungelen! Nu bleef het bespaard tot Thor's netvlies (waar het nog wel een tijdje in gebrand zou blijven).

2 uur schitterend vermaak.Hoe ze het allemaal kunnen maken! Muziek in deze film in combinatie met mijn 5.1 B&W luidsprekers is fenomenaal.

kathmandu schreef:

En dan geef je een 0,5?