Thor: Ragnarok (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Taika Waititi
met Chris Hemsworth, Cate Blanchett en Tom Hiddleston

Thor zit gevangen aan de andere kant van het universum. Hij moet in een race tegen de klok proberen om naar Asgard terug te keren om Ragnarok te stoppen. De vernietiging van zijn thuiswereld en het einde van de beschaving van Asgardian liggen nu in handen van een almachtige nieuwe bedreiging, de meedogenloze Hela.

TMP
Verrassend luchtige en frisse film, deze derde Thor film. Ondertussen zijn er wel erg veel Marvel films uitgekomen in relatief korte tijd, zodat de verzadiging een beetje toeslaat, maar deze film is wel de moeite waard. De interactie tussen Thor en Loki is altijd wel aardig, zo ook hier. Verder ook leuke bijrollen, onder meer voor Hulk. Tegenstander Hela komt niet heel erg denderend uit de verf, maar omdat deze film zichzelf qua verhaal niet al te serieus lijkt te nemen, is dat niet zo erg. Het plot is overigens wel best gedegen en onderhoudend genoeg.

Wat een tegenvaller. Ik hou van superheldenfilms, jaja...beetje een nerd ben ik wel.
Maar de hoeveelheid ontzettend flauwe humor in deze film vond ik verschrikkelijk.
Haalt de spanning volledig uit de film en heb meer het idee dat ik naar een comedy aan het kijken ben.
Hoop niet dat Marvel deze trend doorzet.

avatar van Bakema NL
Best leuke film. Maar de Marvel characters verdienen meer.
De hele sf setting voelt misplaatst bij Thor in Asgard. Dit moet een stevige voet hebben in de Noorse Mythologie en niet in Star wars.
Er is genoeg gezegd ook over Elba als Heimdall....Noors...blank...niet op zijn plek dus, boeit niet of het een goed acteur is of niet....amper in beeld ook nog, rol had een nobody ook kunnen doen. Krijgen we hier ook nog eens black Valkyrie....hoe geloofwaardig, niet dus. We zien een glimp van de 'echte' Valkyrie, de blonde die sterft in die herinneringsscene. Maar ja, niet pc genoeg, we moeten een diversiteitsquotum halen natuurlijk. Daarom ook nog even zo'n Aziaat in beeld ergens in een scene....hoppa, weer eentje afgetikt, strontvervelend. Belangrijk voor het verhaal? Nee. Toch strontvervelend. Noorse mythologie.....blank. Zijn er altijd mensen die gaan zeuren dat dat niks uit maakt, niet belangrijk voor het verhaal.....klopt, maar het is onlogisch en wordt bewust gedaan....krampachtig. En ok, laten we meegaan in die sjw mensjes en het is oh zo belangrijk.....hoeveel blanken liepen er in Wakanda rond? .....ik wacht.....oh ja, was de bad guy natuurlijk . Zou ook niet logisch zijn, dat is een geisoleerd Afrikaans land, nogal logisch dat er geen blanke te bekennen is. Dubbele standaarden dus, gewoon vervelend en opzichtig krampachtig.
En de humor blijft te geforceerd lollig in de Marvel films, zouden ze eens mee moeten kappen. Ook een Jeff Goldblum vond ik hier niet lollig, want hij speelde Jeff Goldblum, geen Grandmaster.
En dan nog Ragnarok. Had aub Mangog gedaan en geen Hela. Maar ach, als je dan toch pc bezig bent ga je natuurlijk liever voor een sterk vrouwelijk personage...zucht. En natuurlijk is zij de dochter van Loki, niet van Odin.
En met Mangog had je een perfect opstapje naar Thanos, konden ze zo rechtstreeks uit de comics overnemen.

Ach ja, vermakelijke film weer, er wordt weer wat geknokt en lollig gedaan over een flinterdun verhaal en voor de gemiddelde filmbezoeker lijkt dat genoeg te zijn. Deze characters verdienen echter gewoon meer. Nergens komen de films ook maar in de buurt van de comics......en ik bedoel niet de comics van de laatste 10 tot 15 jaar van Marvel, want die komen op zichzelf nog niet half in de buurt van alles dat eerder kwam.

avatar van K. V.
De Thor verhalen zaten redelijk ver, maar ik heb me er toch goed mee kunnen amuseren. In het begin was de humor nogal krampachtig, maar gelukkig werd het wel beter.
De film zag er ook weer uitstekend uit en verder was de cast goed op dreef.
Ondanks de lange speelduur verveelde hij ook niet.
Vond het een prima film.

avatar van martijn011
Ben allang de draad kwijt van alle verhaallijnen van de grote hoeveelheid Marvel films die verschijnen, maar kan me er toch meestal goed mee vermaken.
Zo ook deze derde Thor-film, waarin opvalt dat er bewust gekozen is voor een komische noot. Iron Man heeft meestal de lach aan z'n kont hangen, de rest is behoorlijk serieus. Maar meteen in de openingsscène valt op dat Chris Hemsworth ook grappig uit de hoek kan komen. De film kent een groot aantal geslaagde grappen, ook moet gezegd worden dat de cast erg goed op dreef is.

Loki is één van m'n favoriete personages, ook nu weer voegt hij echt iets toe met z'n geraffineerde streken.
Cate Blanchett als Helda is overtuigend als villain, alleen heeft ze niet heel veel screentime. Sowieso is het verhaal ondergeschikt aan de humor en het visuele aspect, want dat moet gezegd worden, het ziet er geweldig kleurrijk uit.
Ruim voldoende, één van de betere Marvels en sowieso de beste Thor-film.

avatar van jippie2010
Helaas, 1 van de minste Marvels die ik heb gezien.
De film lijkt haast een karikatuur van zichzelf te worden,
waarbij de humor over the top is en het nergens vernieuwend wordt.
Alles is natuurlijk verder ik in orde, de film is technisch goed gemaakt.
Daarom een krappe voldoende, maar laten ze me teleurgesteld achter. *3.0

avatar van El ralpho
Kneel for the Marvel universe

Het Marvel universum gaat hard, enorm hard. Thor: Ragnarok is slechts een van de vele successen die Marvel de laatste jaren behaald heeft. Ook dit derde deel van de god van de donder is weer vermakelijk. Wel blijf ik me bij alle Marvel films storen aan de momenten waarbij het om grote veldslagen gaat en aan de enorme overdaad aan CGI die hier eigenlijk standaard bij komt kijken. Daarnaast moet het allemaal ook binnen de perken blijven vanwege de 12+ rating bij de meeste Marvel titels. Ook wanneer iemand bijvoorbeeld doorboord wordt door een speer zie je dus geen druppel bloed. Ik blijf dit toch altijd storend vinden.

Dit derde deel in de Thor reeks is op zijn sterkst tijdens de opzet, en de creatieve manier waarop godin van de dood Hela verslagen wordt. Al kreeg ik wel een deja vu naar het eindgevecht uit Doctor Strange. Het gevecht tussen Thor en de Hulk is ook tof gedaan en Sakaar is een wereld die echt ademt en leeft en geloofwaardig overkomt. Daarnaast vond ik Hela een redelijk goed neergezette schurk en een stuk sterker dan de gemiddelde Marvel villain.

De humor is helaas niet altijd geslaagd te noemen. Vooral bepaalde types zijn leuk neergezet door onder meer Jeff Goldblum en Tessa Thompson, maar hier staan ook weer missers tegenover zoals Skurge (Karl Urban ) en Korg (Taika Waititi). Ik kreeg vaak het idee dat Ragnarok voor eenzelfde benadering als de Guardians of the Galaxy probeerde te gaan, maar de regisseur slaagt hier lang niet altijd in. Het is dan ook doodzonde dat James Gunn het derde deel van Guardians niet gaat regisseren, maar goed, dat verder ter zijde..

Deze Marvel productie doet wat hij moet doen en voldoet weer aan de verwachtingen. Je weet ongeveer wel wat je van Marvel kunt verwachten, wat zowel de kracht als de zwakte van de onderneming is. Vooral de veldslagen ken ik daarbij nu onderhand wel, maar het blijft interessant om te zien welke richting Marvel uit wil gaan.

avatar van Thampon
luka1978 schreef:
Hoop niet dat Marvel deze trend doorzet.

Vond en vind ik er zelf ook van, goed voor een publiek van 10 tot 13 jaar!

avatar van misterfool
Wat minder ergerlijk serieus dan de vorige Thor-film. Een beetje als Guardians of the Galaxy, inderdaad. Best aardig; goed voor een avond popcornvermaak.

avatar van johan_sb2
Saai en nodeloos veel flauwe grappen die geen van allen mij deden lachen. Die hele marvel films liggen mij niet denk ik.
Had hoop voor deze film omdat deze anders zou zijn maar helaas. Hoop geouwehoer, standaard actie scenes en vervelende lijntjes naar al die andere marvel films. Zou fijn zijn als deze films eens wat minder de kassa's deed rinkelen zodat ze weer eens creatief worden in hollywood met dit soort superhelden films. Als je één marvel gezien hebt heb je ze gewoon allemaal gezien.
Man wat zou ik graag weer een superheld film zien met de kwaliteit van Nolan. Al deze films mogen nog niet in de schaduw staan daarvan. Dit zijn niet meer dan duurgemaakte b-films

avatar van DragQueen
De Marvel-films vliegen je om de oren tegenwoordig. Gelukkig is dit ook weer een meer dan onderhoudend vervolg uit de reeks van Thor. Met het verhaal zit het wel goed, evenals met het acteerwerk van de cast en de geboden actie en special effects. 3,5 Ster.

Ben helemaal niet zo'n fan van de Marvel films maar deze film vond ik toch echt leuker dan de rest door de humor die erin zit.
Ik heb me wel vermaakt en door de positieve ervaring ook andere Marvel films zoals de Avengers bekeken maar die vond ik toch een stukje minder. Hopelijk hebben de volgende delen ook wat meer humor, dat is positief voor de waardering, tenminste dat vind ik

avatar van Lovelyboy
Onlangs nog een discussie met iemand gehad over Guardians of the Galaxy. Diegene vond GotG te flauw voor woorden maar vond deze film veel en veel beter en leuker. Heb gisteren met verbazing Thor zitten te kijken en viel eigenlijk van mijn stoel betreffende de overeenkomsten met GotG. De humor is en bij tijd en wijlen net zo flauw, het ontbreken van een verhaal, de parallel wat mij betreft tussen Groot en dat stenen ding in Thor.

Maar goed dat is tussen hem en mij, terug naar de film. Aardig sfeertje met bij tijd en wijlen muziek die erg jaren '80/ Bladerunner aan doet, niet gek eigenlijk, zelfs wel apart te noemen. Er leuk natuurlijk Led Zeppelin. Verder ziet het er super uit, vooral Cate Blanchett in haar strakke outfit. Redelijk tot aardige humor van Hiddlestone en het gekissebis tussen Thor en Hulk. Vond vooral de beelden van de Walkure's die Hela aanvielen er erg mooi uitzien, super mooi. Verder vooral gewoon stripboek/superhelden vermaak. Leuk maar geen superfilm.

avatar van Shadowed
Leuk.

Gek genoeg nog geen Thor of Thor: The Dark World gezien, maar toen dit in iMax uitkwam wilde ik hem eigenlijk niet missen. Ik kon het overigens allemaal prima volgen en had ik niet veel tijd nodig om te begrijpen wat de personages waren.

Effecten zien er weer top uit, visueel is het ook allemaal prima gedaan. Mooie effecten gecombineerd met lekker lange actie scenes. Vooral Hemsworth als the arrogante Thor is een genot om te volgen en qua humor is het dus ook niet echt mis.

Vermakelijke film die met zijn 130 minuten helemaal nergens te lang aanvoelt en blijft boeien. Toch wel cruciaal voor een Marvel film dat.

avatar van Rodger
Wel aardig. meer ook niet.
Ook sommige humor was wel leuk..
voor een keer,.. Prima
2.5 **

avatar van Gang_Star
Net iets leuker dan zijn voorganger, al verschilt de reeks nauwelijks wat niveau wat mij betreft. Wel een wat (te) lange speelduur, maar de rol van Bruce Banner/ The Hulk vergoed het nodige. Vooral deze actiescenes zijn vermakelijk, evenals de confrontatie tussen Thor en The Hulk. Voldoende actie, wat humor, visueel gezien best mooi. Redelijk derde deel, niet meer maar ook niet minder.

Niet de beste marvel film maar wel heel vermakelijk!

avatar van Wilfred Zweverink
Tja, wat zal ik hier nou eens van vinden. Ben altijd wat ambivalent over de Marvel interpretatie van de Germaanse mythologie. Te plat, te lollig, te Hollywood. Puberkijkvoer.

Ze zijn heel duidelijk nog meer de humoristische, zeg maar melige kant op gegaan, veelkleurig is het ook, als de strips uit de jaren '70, met veel actie en flauwe sexueel getinte grappen uiteraard, en Thor, de God van de Donder (en Bliksem) die van een stungun knoopcel batterij al onderuit gaat... Ahem.

Met een flinke dosis relativering en een reuze korrel zout is het verder allemaal best te pruimen, prachtige SFX en CGI, reusachtige wolven, brandende hellebeesten, het komt allemaal in sneltreinvaart voorbij, met her en der best aardige grappen en een nette cinematografie, al met al verrast het nergens, maar blinkt het ook nergens in uit.

Zet daar nog even wat semi gevoelige scenes over de stervende Odin naast, en enter de immer imponerende Cate Blanchett, die toch een fraaie maar wat tweedimensionale godin van de dood neerzet, slechts omdat het script niet meer toelaat. Is toch jammer. Heimdal mag altijd een onsje meer, mag ook wat sterker.

Jeff Goodblum schmiert wel erg lekker, ik ga Independence Day maar weer eens kijken, dat is wel een memorabele film.

Dit niet.

avatar van Freespirit2
Weer een heerlijke film van Marvel kunnen afstrepen.
De humor vind ik zo leuk! Heb me dus vermaakt.....

avatar van Basto
Ik heb dit na 20 minuten uit gezet. Geen idee waar ik naar zat te kijken. Wat kroegpraat omgeven door een soort videogame? Nee, dat hele Marvel universe doet me echt helemaal niks.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Thor is eigenlijk het sufste personage uit de hele MCU. Zijn twee solofilms zijn nog steeds de slechtste hoofdstukken uit de hele franchise, zijn schurk in The Dark World is met stipt de domste schurk van het hele stel en zelfs in de best geslaagde Avengers avonturen lijkt men vaak niet te weten wat men met hem aanmoet. Zo ging hij in Age of Ultron maar in bad in een grot. Of zoiets. Wel werd tijdens die Avengers films duidelijk dat Thor het beste werkt als hij het allemaal niet te serieus neemt, met humor komt deze Shakespeare-teksten brabbelende vent het beste uit de verf. Dus wie haal je dan aan boord voor een derde Thor film? Juist, de man achter What We Do in the Shadows, Hunt for the Wilderpeople en Eagle vs Shark.

Ik was na het vertrek van Edgar Wright bij Ant-Man bang dat Marvel geen regisseurs met een eigen handtekening wilde hebben. Maar gelukkig bewijst Thor: Ragnarok het tegendeel, de film voelt als een rasechte Taika Waititi film en lijkt totaal niet op de voorgaande Thor films. En gelukkig maar, zeg. Deze derde Thor zit vol met felle kleuren, rockmuziek, allerlei cameos en met een hoop heerlijke en hilarische lulligheid zoals alleen Taika Waititi dat kan. Want wie bedenkt anders een gigantisch rotsmonster met een lullig Kiwi-accent. Laat het maar aan Waititi over om Thor af te stoffen en in één klap hem het leukste en meest geestige personage uit de hele MCU te maken. Tony Stark zou jaloers kunnen zijn op een film als dit, het is even geleden dat zijn solofilms zo leuk waren.

Thor: Ragnarok leunt nogal op Chris Hemsworth, die met deze film bewijst een ongelofelijk goede komische timing te hebben. Dat werd in eerdere MCU films nooit echt duidelijk, maar de man is hier hilarisch. Maar Ragnarok heeft meer te bieden, zo bevat de film met de dronken Valkyrie één van de leukste bijrolfiguren in een superheldenfilm, is het gemekker tussen Hulk en Thor erg geestig en kent de film met Cate Blanchett één van de tofste schurken uit de MCU. En dat wil wat zeggen, want MCU heeft nogal moeite om fatsoenlijke schurken neer te zetten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over droogkloot Jeff Goldblum. Maar goed, hij is ook gewoon Jeff Goldblum. En daar is niets mis mee.

Thor: Ragnarok zit propvol grappen, met de meest hilarische slapstick die je in jaren hebt gezien. Het moment dat Bruce Banner zelfverzekerd uit het vliegtuig springt om de Hulk te worden en dan snoeihard op de brug belandt is bijvoorbeeld geweldig. Maar het zijn vaak de meest simpele dingen die vooral goed werken. Neem Thor, die geen houding weet aan te nemen als hij Valkyrie wil aanspreken. Of z'n fantastische slangen-anekdote. Thor: Ragnarok is plezier met de hoofdletter P. De gevechtsscènes zijn spectaculair, maar zelfs die zijn om te lachen. De gehele film kun je met een grijns op je gezicht kijken. Het is fijn dat een film als dit naast Captain America: Winter Soldier kan bestaan, beide enorm verschillend, maar van enorm hoge kwaliteit. Die diversiteit van het MCU bevalt me wel, dat is beter dan een hoop matige eenheidsworst. Thor: Ragnarok behoort wat mij betreft bovenaan het lijstje van de films van Marvel tot dusver.

4 sterren.

Twee sterren, en dat is louter alleen voor de kleurrijke beelden en de goede speciale effecten.
Want verder is deze film voor mij toch wel een teleurstelling.
Ben een liefhebber van de Marvel films, zolang het avontuurlijke actiefilms blijven en geen comedy's zoals deze film.
Het stoorde me enorm, de flauwe grappen, de ene na de andere, zelfs de cameo van Stan Lee was oersaai, terwijl ik daar anders altijd naar uitkijk.
Als men dit ook bij andere films gaat toepassen dan hoeft het voor mij echt niet meer, ik heb me met deze film totaal niet vermaakt, ondanks de aanwezigheid van een van mijn favoriete actrices Cate Blanchett.
Gelukkig was er nog één pluspunt aan de film, tweemaal Immigrant Song van Led Zeppelin, een ware verademing in een voornamelijk saaie en slechte film !!!

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Berichten verplaatst naar Taika Waititi

Het schijnt dat Tarantino - liefhebber van Marvel films - dit een van de allerbeste vindt. Vond zelf
deze in ieder geval stukken beter dan de 2 voorgaande Thor films. Bij een goed geconstrueerd
verhaal (De vele ontwikkelingen en personages doorheen de film sluiten met speels gemak vrijwel
naadloos aan) en fijne actiescenes, zorgen humor en spanning voor een aangenaam evenwicht.
Al de rollen ook prima ingevuld, met Hemsworth voorop met geregeld een aanstekelijk optimisme,
Mark Ruffalo als een hilarische Hulk, Cate Blanchett uitstekend als overambitieus kreng, Jeff Goldblum
die er verrukkelijk op los schmiert...
De hoeveelheid humor (De vermeende flauwe hoedanigheid ervan vond ik ook best wel meevallen),
wordt kennelijk door sommigen niet in dank afgenomen, maar bood mij juist dat extra kijkplezier.
De lach had in ieder geval niet de overhand, en er is volgens mij niks mis met af en toe gekrulde
mondhoeken.

de eerste twee waren goed maar deze neen het begon met batman tegen superman de film op zich niet zo slecht maar goede tegen goede neen dan weer het zelfde kaptein amerika tegen iron man nu de hulk tegen thor vroeg mij af was dat een marvel superhelden film van thor de god van de donder? of was dat een komedie film. man sorry maar deze film vond ik alles behalve goed. sommige scene waren wel redelijk maar dan begon het echt op een komedie te lijken thor word zijn haar afgeknipt wat ik stom vind door weer eens een stuk waarin die man komt die de marvel films maakt. dan moet hij vechten tegen de hulk de hulk komt uit dat bad naakt en dan de commentaar van thor. gewoon een echte waarboel thor een oog kwijt en korthaar thor laat hem gevangen nemen. de machtige thor machtig? snap het wel het zijn films voor kinderen oke maar dat waren die er voor toch ook? ziet u nog thor nu zonder zijn lang haar ik niet meer hoor. hopelijk zullen de volgende films of indien ze opnieuw thor maken toch wel wat serieuzer zal zijn dan dat. op roten tomatoes krijgt deze film 5 sterren ik kan mij er in geen geval zo veel waarde wagen aan deze film. ik vraag mij ook eigenlijk af waarom die filmakker en schrijver van de superhelden telkens overal zijn gezicht moet laten zie?