• 8.298.543 stemmen

Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)

Actie / Avontuur | 131 minuten
3,41 1.508 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titel: Mission: Impossible 5

Geregisseerd door: Christopher McQuarrie

Met onder meer: Tom Cruise, Simon Pegg en Rebecca Ferguson

Releasedatum: 30 juli 2015

Plot Mission: Impossible - Rogue Nation

"Desperate Times. Desperate Measures."

Het bijzonder efficiënte doch destructieve Impossible Mission Force (IMF) van Ethan Hunt wordt door de bureaucraten van Washington, waaronder het hoofd van de CIA, ontbonden. Maar Hunt stelt toch zijn team samen om een schimmige organisatie bekend als "The Syndicate" en diens ongrijpbare leider te pakken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Prime Minister of the United Kingdom

Janik "Bone Doctor" Vinter

avatar van rfickel

rfickel

Gisteren gezien in bios Scheveningen. Topfilm! Beste film uit de serie! Veel vaart, veel actie, goed verhaal en kijkt heerlijk weg ondanks lengte van de film. Een van de beste films van 2015 dusver...!!!

avatar van egelhunter

egelhunter

Ik vind het geweldig weer dat ze er lekkere spanning in bepaalde scenes kunnen bouwen, zoals nu in de opera in wenen. Ook leuke onwerkelijke technische snufjes. Ook de motor en bmw scene is geweldig in beeld gebracht. Heerlijke actie. Valt wel weer erg op dat BMW deze film flink sponsort

Verder de zwembadscene ook heerlijk spannend. En die meid mag van mij terugkomen in deel 6.

Tom Cruise is inmiddels de 50 gepasseerd. Maar daar is niks van te zien die gast kan nog jaren mee als Ethan Hunt. Op naar deel 6.

Goede weekendopening ook met 50 miljoen in usa en canada alleen al. Cruise kan weer cashen dit jaar.

avatar van brawljeff

brawljeff

DVD-T schreef:
Briljante zet wel om de vliegtuigscene meteen aan het begin te zetten . Daarmee hebben we dan een van de beste momenten uit de film ook al gehad.

Vond je? Ik vond de motor-, onderwater- en operascènes toch wel een stuk indrukwekkender. Inderdaad wel een briljante zet.

avatar van DVD-T

DVD-T

brawljeff schreef:

één van de beste momenten. Vond jou aangehaalde scenes ook goed, met als toppunt de achtervolging scene zoals ook beschreven in mijn review :

DVD-T schreef:
Zeker het eerste gedeelte is erg solide. Een opera scene die een Hitchcock feel wil weergeven, en daarin ook zeker geslaagd is. De Impossible opgave is ook weer erg leuk waarin Hunt een tijdje mag zwemmen en de Marocco achtervolging is er eentje die de boeken in gaat als een van de meest snelle achtervolging ooit. Misschien nog wel beter dan de veel geadverteerde scene met het vliegtuig die ook al erg goed was.

Timing en choreografie in de achtervolging scene is nagenoeg perfect. En dan die snelheid die ze behalen op de snelwegen. Geweldig stuntwerk.

avatar van etherman

etherman

Waarschijnlijk is dit een serie die echt gewoon goed blijft. Echt knap om er weer een feest van de maken met onze Cruise!

nog niet gezien maar zal wel weer net als altijd beter worden dan james bond

Ja, dat vindt hij:

MI 2: 3,5*

Skyfall: 2*

John Milton

Hehe, dat had ik natuurlijk zelf kunnen doen, maar ipadderend met een wijntje op het balkon sloeg de luiheid wat toe

Wel fascinerend, ik dacht dat (praktisch) iedereen het daar toch wel over eens zou zijn. Still learning every day, zo blijkt maar weer. Jammer dat hij niet ook op de Bourne films gestemd heeft, daar zou ik dan wel weer benieuwd naar zijn geweest.

avatar van jollyrogers

jollyrogers

Er veel en goede actie, kijkt heerlijk weg. zeker een aanrader als je van heftige actiefilms houdt!!

avatar van koeliebali

koeliebali

Wederom een goede film uit de mission impossible reeks. Zoals altijd veel actie, humor en leuke gadgets. Voor de liefhebber (zoals ik) zeker een aanrader. Misschien wel de beste tot nu toe.

John Milton schreef:

the bournes vind ik helemaal een drama. ik heb ze alle 4 gezien. wat een flut serie. casino royale moet ik nog bekijken

Lewis-06 schreef:

Meh. Ik weet niet of dat echt moét als ik je zo hoor

Meh. Ik weet niet of dat echt moét als ik je zo hoor

ik heb m wel een keer kwartiertje gezien op tv, ik vond hem wel interessant eerlijk gezegd omdat het niet echt op een james bond film leek.

John Milton

Dat klopt, na de Bourne series wilden ze een reboot. More gritty, more human en wat meer down to earth. Je kunt het altijd proberen, maar als je Bourne flut vindt, weet ik niet of je daar wel warm van wordt.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

De scene dat hij aan het vliegtuig hangt, wat je meteen in het begin van de trailer ziet, die stunt heeft Tom Cruise zelf gedaan. Hij zit natuurlijk wel met stalen kabels vast, maar toch. Die hebben ze uiteraard mooi weggewerkt, maar toch een vette stunt om zo aan een vliegtuig te gaan hangen.

avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

Altijd? Vind jij Mission Impossible 2 beter dan Casino Royale of Skyfall?

Ja , ik vind dat wel ja. mi2 was zelf mijn favo!

johnhendrikos schreef:

Ja , ik vind dat wel ja. mi2 was zelf mijn favo!

Zo zie je maar, in hoeverre smaken kunnen verschillen... Blijft mooi!

avatar van GGG

GGG

Wederom heerlijke film in deze "serie"! Wederom erg genoten van verhaal, acteer werk, actie en humor. Aanrader! Hopelijk komt er nog een deel...;)

avatar van Lansiertje

Lansiertje

Volledig mijn ding deze MI ROGUE NATION. Spannend (en grappig, met dank aan Simon Pegg) tot het laatste shot, bij momenten wordt je bijna letterlijk meegenomen achter op de motor samen met Ethan Hunt, heerlijk stuntwerk en prachtig in beeld gebracht. Het is natuurlijk over de top, maar van een special agent mag je wel iets meer verwachten dan van Jan met de pet.

avatar van thunderball

thunderball

Deze vanmiddag in Antwerpen gaan zien.

Erg vermakelijke en adrenaline opwekkende film, wellicht zelfs het beste vervolg van de reeks, alhoewel ik het origineel uit 1996 nog altijd het beste op de oude Tv-serie vind lijken.

Film heeft een aantal erg goede actiescènes met als hoogte punt de autoachtervolging, die vervolgens door gaat als een nog meer opwindende motorachtervolging. Dit hoort toch wel tot het beste wat ik op dit gebied heb gezien.

Cruise is -ondanks dat hij al een paar jaar geleden 50 jaar is geworden- nog steeds top fit en de jaren lijken eigenlijk ook nog niet heel veel invloed op hem te hebben gehad. Wellicht dus dat er nog een volgend deel in zit.

Simon Pegg is altijd wel grappig met zijn droge opmerkingen en heeft inmiddels, sinds dat hij voor het eerst mee ging doen in het derde deel, een vaste plaats in het MI team.

Rebecca Ferguson voldeed als spionne annex concurrente van Cruise, maar echt geweldig mooi of sexy (wat ik regelmatig over haar hoor) vond ik haar niet. Geef mij maar Paula Patton uit de vorige film.

Sean Harris als de main villian was vooral erg weird, vooral zijn zachte stem was redelijk irritatieopwekkend, maar was op zich wel goed en vrij origineel.

De rest van de cast vond ik minder: Renner blijf ik een boerenpummel vinden met hoegenaamd geen charisma (een soort derderangs Daniel Craig), Ving Rhames aanwezigheid was vrij overbodig, want had nauwelijks wat te doen.

De score was ook weer met lekker veel Lalo Schifrins M.I. theme en ook regelmatig korte flarden van The Plot theme, dus wellicht een aanschaf op cd waard.

Kortom: erg goed deel uit deze serie en zeker een aanrader als zomeractieblockbuster.

Laat ik eens royaal zijn: een acht, ofwel vier sterren.

avatar van schumacher

schumacher

Topfilm is het vh begin tot het einde, der zit echt tempo in die film. , love it.

Geen saai geleuter, topacteurs ook enz...

Gewoon gaan kijken.

avatar van mjk87

mjk87

Echt origineel kan je het niet noemen; ergens aan het eind als de bom net niet afgaat heb je alle clichés wel kunnen afstrepen, maar och wat geeft, want deze film is goed beschouwd vooral een dikke vijf kwartier pure fun en vervolgens nog drie kwartier een wat mindere herhaling van zetten.

Want dat is de film. Eéntje die vol gas begint en eigenlijk een uur lang zo doorgaat, met mooie locaties, een heerlijke scène in de opera waar de bombastische dramatiek van Puccini goed wordt gebruikt, een meer dan fantastisch achtervolging per motor - zelden liet men een beter gevoel van snelheid tot je komen- en een aantal originele punten: Cruise aan een vliegtuig, Cruise in een onderwaterkluis. Eigenlijk is dit geen doorlopende film maar een reeks van set pieces achterelkaar gemonteerd. Die actie overigens is over het algemeen ook prima gefilmd (soms iets te veel close up) en weet ook heerlijk te knallen. Dat het vooral het oude fijne stuntwerk is met weinig cgi helpt mee in dat gevoel.

Maar goed, in de laatste drie kwartier (die nog prima te kijken zijn) zakt het tempo en zijn alle beste momenten wel geweest. De actie dan is een zoveelste schietscène die nooit meer dat gevoel van het eerste deel weet te geven. Het is allemaal niet slecht, maar voelt wat duf aan na die sprankelende eerdere scènes. Ook een twist of twee te veel helpt hieraan mee, dat je het wel gelooft. Cruise verder speelt prima, Pegg is vooral het eerste uur vervelend en Alec Baldwin is als altijd een imposante verschijning. 3,5*.

avatar van -jack_sparrow-

-jack_sparrow-

film reviews in 100 woorden: Mission Impossible - Rogue Nation (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be

Rogue Nation is een waardige bijdrage aan de Mission Impossible-serie en bevat de beste elementen uit vorige films: de opwindende actiescènes, een interessant team met hier en daar een vleugje humor en natuurlijk de “onmogelijke missies”, toch valt deze serie nooit in herhaling en voelt ook dit gedeelte fris en verrassend aan. Tom Cruise was uiteraard wederom fantastisch, maar ook Simon Pegg en Rebecca Ferguson deden het niet onaardig. Ondanks het enorm hoge tempo was deze film best lang, toch voelt geen enkele specifieke scene langdradig of overbodig aan. MI5 is een goed onderhouden zomerblockbuster met alles erop en eraan.

avatar van soom

soom

Ik schreef eerder deze week, dat ik Hadewych niet goed vond, met Mannenharten het recentst in mijn geheugen. Maar het menselijk geheugen is raar.. Ik vond haar dus wel leuk in Moordwijven. Het schommelt een beetje met haar. Het bruggetje hierbij, is dat ik dat ook bij en met Tommy Cruise heb. Hij was goed in het verleden met minima 2 en maxima 5 films. Maar ik raak de gedachten aan dat hele Scientology gedoe niet kwijt. Als er ook maar iets engs is in deze wereld, dan is het wel om te zien wat mensen drijft en wat ze allemaal wel niet, of juist wel, doen... Maar enfin, ook al schreeuwt Tom elke seconde Scientology, hij is toch het grootste deel wel goed, natuurlijk. Hij laat zijn 50+ torso door het beeld rennen, daarbij geholpen door een sublieme mr. Pegg en aanverwanten. Het beginstukje voordat de begintitels in beeld komen: Machtig adrenaline-opbouwend. Het is solide, precies op de juiste momenten weet het te amuseren en dan weer spanning op te roepen. Grote filmproducties als deze, eisen best wel iets van de acteurs, en dat zie je er ook aan af.. Leuk, maar ik zou graag wel willen dat dit het einde is voor Ethan. Ik kruis mijn vingers..

avatar van broncode

broncode

Zwaar teleurgesteld in deel 5 van deze franchise.

Ja het zit allemaal goed in elkaar en genoeg snufjes aanwezig die het leuk maken

Maar de eindscene vond ik behoorlijk tegen vallen en naar mijn mening niet goed genoeg voor een actiefilm.

Voor mij blijft deel 4 nog steeds het hoogtepunt van deze serie gevolgd door deel 3.. .

avatar van filmkul

filmkul

Heerlijk vijfde deel. Vanaf minuut 1 dendert de film over het scherm in een razend tempo. Al bij de openingsscene zit je met je adem ingehouden te kijken. Het verhaal is best aardig. Zeker aan het begin wordt gedachte aardig op de proef gesteld. Het camerawerk is prima wat zich met name laat blijken bij de motor achtervolging. Cruise en zijn maten zetten prima rollen neer. Ferguson is een aangename verrassing, Harris een prima smeerlap.Toppertje. 4.0/4.5

avatar van johnwick420

johnwick420

Super Geweldig verhaal genoten van deze film actie super goed voor mij krijg die 4,5 Ster SUPER SUPER SUPER MOVIE

avatar van Nyazzin

Nyazzin

Prima film! Vanmiddag erg genoten. Gave actie en alles vliegt in een mooi tempo voorbij.

avatar van cor1946

cor1946

Heerlijke film met veel actie, daar hou ik van. Alle films gezien nu wachten op James Bond.