Furious Seven (2015)

Alternatieve titels: Fast & Furious 7 | Fast and Furious 7 | Furious 7

Verenigde Staten / Japan
Actie / Misdaad
137 minuten / 140 minuten (extended cut)

geregisseerd door James Wan
met Vin Diesel, Paul Walker en Michelle Rodriguez

Nu Owen Shaw is uitgeschakeld door Dominic Toretto en zijn crew, is Shaw's broer Deckard Shaw uit op wraak. Na de dood van Han, is ook Dominic uit op wraak. Samen met zijn crew en "Mr. Nobody" gaan ze op zoek naar een hackprogramma genaamd 'God's Eye', om zo achter Deckard's locatie te kunnen komen en hem uit te schakelen.

avatar van Iron Maiden
Een film kan niet voor jou zijn, maar vaak is er toch nog wel sprake van enige kwaliteit met bijv. het camera of acteerwerk.

avatar van Willy Wartaal
Daar heb je gelijk in, maar 2 sterren voor een film die je het niet eens waard vindt om af te kijken is gewoon erg veel. Niet stemmen is misschien wel de beste optie. Twee sterren is meer dan dat ik Furious 6 heb gegeven en hetzelfde aantal als ik Fast Five gaf. Ik vind persoonlijk dat alleen het eerste deel écht de moeite waard was. Voor vermakelijke actie kijk ik liever andere films, deze serie is ontspoord en niet vermakelijk meer voor mij.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Als er nu één genre is dat het niet van realisme moet hebben is het toch wel dergelijke actieblockbusters. Mag het ietsje meer zijn? Uiteraard!

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm met een vleugje fantasie, maar okee, hoort erbij, de acteurs vond ik allemaal prima, niets mis mee. Leuke afsluiter was het stukje van wijlen Paul Walker. ( R.I.P. ).

Heb zelf niks met F&F, ooit eens een stukje gezien en de reeks gelijk afgeschreven. Echter toch laten overhalen door het vrouwtje om naar de bios te gaan...

Moet zeggen dat ik genoten heb! Wellicht dat ik (ooit) de andere delen toch maar eens ga bekijken.

Einde hebben ze mooi in elkaar gezet, leuk dat ze Paul Walker's personage in deze reeks in leven hebben gehouden. Goed nummer ook van Wiz en Charlie, dat blijft je bij.

avatar van loreen
Wat een goede film mooie autos veel acties jammer dat Paul Walker laatste film was
de einde was heel goed gemaakt

avatar van The Director
THE BEGINNING: Monster in the Closet 1986 THE END: Furious 7 2015 (30/11/2013)
RIP Paul Walker
5 sterren voor jouw.

Het begin is een videoclip met lekkere muziek en slow-motion beelden van schaarsgeklede dames. En dan gaat het lekker los met vette actie. De films lijken inderdaad steeds beter te worden. Het is mooi dat er terug wordt gegrepen op de vorige 6 delen. Maar daar zitten ook wat haperingen. Terug naar Tokyo waar Lucas Black wel erg snel ouder wordt, is jammer. En wat is er met het hoofd van Jordana Brewster gebeurd?

avatar van filmkul
Weer een lekker deel uit de Furious reeks. Het verhaal slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, maar daar draait het niet om. Gewoon verstand ver onder nul en genieten van de vette actie en stunts. Het tempo is erg hoog en de film vliegt letterlijk en figuurlijk voorbij. De film bevat fraaie beelden die over de hele wereld geschoten zijn. Het einde is een mooi eerbetoon aan de overleden Walker. 4.0

avatar van Film Connoisseur
Furieus in het tonen van over-the-top actie!

Dit keer nam James Wan het stokje over om dit bombastische, actievolle en vooral uitzinnige film te produceren. En ik moet zeggen, dat is Wan prima gelukt. Al waren er wel wat op en aanmerkingen. Het is alweer het zevende deel van deze reeks en in mijn opinie, mocht regisseur Lin verder gaan. James Wan heeft prima films gemaakt zoals The Conjuring, daarom verraste het mij dat uitgerekend hij deze film ging regisseren. De beste man heeft getoond dat hij prima films kan maken waarin sfeer en suspense belangrijke onderdelen vormen in zijn producties, maar een nonsense actiefilm met een paar grote namen waarvan enkele niet echt goed kunnen acteren? Ach, what the hell waarom ook niet?

Iedereen weet wat voor impact deze film heeft, het is tenslotte de laatste film van Paul Walker. Het feit dat de film voor zo'n 80% afgerond was voordat Walker verongelukte, hebben de makers van deze film dwarsgezeten. Niet alleen vanwege het verlies van Walker, maar ook hoe ze Walker in dit zevende deel konden verwerken. Niet alle scenes waren opgenomen maar toch wilden Iedereen de film afronden mét Walker erin. De oplossing; twee broers van Walker en wat facial cgi. En ik moet zeggen, dit heeft uitstekend uitgepakt.

Maar er is wel een dingetje. Iets wat me heeft gestoord gezien het feit dat dit de laatste film van Walker is, en dat is de 'bijrol' die Walker had. In de vorige delen kwam Walker sterk naar voren als de main character samen met Diesel. Dat is helaas in dit deel compleet anders. Zo jammer.
Daarnaast heeft dit deel wellicht de beste bad guy ever, Jason Statham! Maar hij komt vrij passief over en speelt de rol op de automatische piloot. De potentie was skyhigh, helaas raakte de film net het betonnen balkon van mijn appartement, één hoog.

Diesel komt nog steeds over als de brullende, musculiene Toretto waarvan iedereen houdt. De man kan niet goed acteren, maar deze rol past ontzettend goed bij hem. Mannen die auto's op kunnen tillen en parkeergarages in puin kan laten vallen, zijn het baasje moet Wan gedacht hebben.
Ja je leest het goed, deze film bevat zoveel nonsense beelden dat het lachwekkend wordt. En die over the top actiescenes zijn al ruim ingezet bij de vorige delen. Maar dit deel.....pffff.

Normaal gesproken ben ik niet flauw in het oordelen van actiefilms, ze bestaan puur voor het hersenloze vermaak. En ingaan op realisme bij dit soort films is teveel van het goede. Maar toch vond ik het jammer dat deze film niet hetgeen bracht wat ik had verwacht. De film bevatte een verhaal wat zo overdreven belachelijk was. Dit verklaart de bijrol van Statham eigenlijk wel. Actie is prima, maar overdreven. Geinige one-liners maar meer ook niet. Tjah..

Het beste stuk van de film was het einde, het eerbetoon aan Paul Walker. Prachtig gemaakt met een fijn nummer, een waardig einde en een eerbetoon die elke fan zal onthouden.

Walker verdient de 5 sterren, de film 2,5.

avatar van Anyaamsreob
Pijnlijk einde.. de hele film door dacht ik "hoe zullen ze dit afsluiten" wat eigenlijk de kijkervaring wel verpestte. Wel slim bedacht.

Uitgemolken tot op het bot, en er komt nog een 8e deel aan....

avatar van GGG
GGG
For Paul! Erg genoten en wat knap werk na het helaas wegvallen van Paul. Super genoten...

avatar van Movie Jim
Geweldige film.

Ik vind de Fast and furious films niet uitgemolken.

Ik vind ze allemaal stuk voor stuk beter worden.

Deel 7 van Fast and furious vind ik sowieso de beste uit de reeks.

Veel actie en spanning.

Ik ben wel blij dat er een 8ste deel en 9de deel aan komt.
Ik ben op de hoogte van deze informatie omdat Universal studios
dit bekend heeft gemaakt mede door het grote succes van de Fast and
furious films

Weer van 't zelfde, vooral overdreven.
Het is een hype omdat het Paul Walker zijn laatste film is.
Deel 8 sla ik maar over.

avatar van Tommy De Vito
Jammer, jammer en nog eens jammer. Zo leuk en vooral 'erg goed' waren de laatste 2 delen. Maar dit deel, oei..

Om te beginnen is het verhaal naar mijn mening dit keer erg vergezocht. Als het verhaal al niet stevig op de poten gezet wordt, dan is de actie vaak onzinnig. Het bleef helaas niet bij onzinnige actie maar vooral om de 'neppe', overdreven en 'zwaar over the top' actie. In de voorgaande delen was dit heel af en toe het geval, maar dit deel slaat er zo in door, dat het een grote afbreuk doet aan de hele serie. Ik was van mening dat de voorgaande twee delen, tot de beste actiefilms horen van de laatste paar jaar (samen met The Dark Knights). Natuurlijk een kluis die door de straten van Rio stuitert is ook niet realistisch. Maar de special-effects en het visuelegedeelte waren beter, waardoor het minder opviel. Bij dit deel hoef je, je ogen niet op scherp te zetten om te zien hoe computeractig bepaalde (actie) scenes waren. Denk aan: explosie van het huis van Toretto in het begin van de film, auto die door gebouwen vliegt in Dubai, tot het instorten van de garage in één van de laatste scenes.

Hoe meer er gesloopt wordt, hoe meer actie, deste meer special-effects des te leuker en beter de film wordt, zal deze reggiesseur blijkbaar hebben gedacht. Helaas meneer, dit is je niet gelukt. In tegendeel. Nooit eerder had ik er zo opgelet, maar Vin Diesel is absoluut geen goede acteur te noemen. Boos en stoer kijken haast de hele film. Natuurlijk zit dat ook in zijn rol verwerkt, maar los van dat, mag het stukken beter als het neer komt op overtuiging. Los van dat vind ik het heerlijk om naar Diesel te kijken, hij straalt toch ook wel weer wat uit, zoals bij de vectscenes bijvoorbeeld. Tja en dan Paul Walker. Erg jammer dat hij er niet meer is en de eerbetoon scene was wel perfect en mooi.

Toch moet ik toegeven als je, je verstand op nul zet is het echt wel een vermakelijk film. Tyrese zorgt weer voor de nodige en luchtige humor en de locaties zijn mooi. En wat ik al eerder genoemd heb, het einde van de film (eerbetoon aan Walker) heeft toch iets wat je even stilmaakt, waardoor ik op een score uitkomt van 3*!

avatar van IH88
Erg lekkere actiefilm, maar toch een stuk minder dan fast five en ook deel 6. De actiescènes gaan nu wel erg 'over the top' en op één of andere manier stoorde ik me er deze keer aan. Normaal heb ik niet zo'n probleem met grote belachelijk uitgevoerde actiescènes (Mission Impossible 4, fast five, alle Marvelfilms, heerlijk!), maar hier ergerde ik me eraan.

Een ander minpunt was de rol van jason Statham. Na een heerlijke introductie doet hij vrij weinig en komt soms een actiescène invliegen en verdwijnt net zo makkelijk weer. Het gevecht tussen Torreto en Shaw was vrij kort, en hij wordt redelijk makkelijk uitgeschakeld.

Pluspunten zijn gelukkig in de meerderheid. De chemie binnen de groep is uitstekend en alle acteurs nemen het gelukkig niet te serieus. Vooral de man/vrouw op man/vrouw gevechten zijn uitstekend gedaan. In de weinige scenes dat hij meespeelt, steelt 'The Rock' de show. Ook het tribute aan Paul Walker is mooi gedaan. Een 7.

avatar van Dick Starbuck
Een heerlijke film. Lekker over de top en mooi einde. Zo'n film moet in de bios zien en gelukkig geen 3D. Deel 5 blijft toch 't beste...

avatar van xaid
durra072 schreef:
Uitgemolken tot op het bot, en er komt nog een 8e deel aan....
en toch heb je 7 delen gekeken en je gaat deel 8 dan ook zien

avatar van DiDa
Wow, check het boxoffice resultaat tot nu toe:

All Time Worldwide Box Office Grosses - boxofficemojo.com

avatar van 606
Movie Jim schreef:
Ik ben wel blij dat er een 8ste deel en 9de deel aan komt.
Ik ben op de hoogte van deze informatie omdat Universal studios
dit bekend heeft gemaakt mede door het grote succes van de Fast and
furious films
Waar heb je dat gelezen ? ik dacht dat 7 een afsluiter was ? en wat doen ze dan met de tweelingbroer van Walker ?

avatar van mjk87
Heet de film nu ineens Furious Seven?

avatar van Richard_Voorhees
Ik moet eerlijk toegeven dat ik na Tokyo Drift deze filmreeks uit het oog verloren was, maar werd gisteravond bijzonder verrast door dit werkje.
Het verhaal is simpel en zelfs als je de voorgaande films niet hebt gezien (wat bij mij dus het geval was), heb je de draad van het verhaal al vrij snel te pakken. In het kort gaat het er dus om dat Statham's personage wraak wil nemen op wat Diesel's personage en zijn crew zijn broer hadden aangedaan (waarschijnlijk in eerdere gebeurtenissen uit een voorgaande film).
Daarnaast blijkt Diesel's dotje nog geheugenverlies te hebben opgelopen door een ongeluk en heeft Walker's personage moeite om zich aan te passen aan het gezinsleven.
Wanneer Statham's explosieve personage verschijnt zijn de poppen aan het dansen.
Geen originele verhaallijn dus, maar ik kon het hele idee achter God's Eye wel waarderen.
Het acteerwerk is best aardig en een beetje van het niveau wat je mag verwachten. Ook Kurt Russell wist voor wat vermaak te zorgen in zijn bijrol.
Een dergelijke film draait natuurlijk het meest om de actiescenes en daar hebben we in deze film geen gebrek aan. Flitsende actiescenes met veel brullende motoren en blaffende geweren. Wat ik echter nog het meest memorabele vind zijn de hand-to-hand scenes. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het gevecht tussen Statham en Johnson en vond ik het wel tof dat Rodriguez het op moest nemen tegen UFC vechtster Ronda Rousey.
Gewoon een lekker vlotte actiefilm waarmee je jezelf geen seconde verveelt.

ok eindelijk deze 7 gezien....hm tegenvaller, begin is nog wel aardig , maar vanaf het moment dat er autos van toren naar toren vliegen....., statham,is klasse,maar als bad guy, heb er moeite mee....
nee deze 7 is zeker niet de beste van de serie

Much ado about nothing, maar wel toffe knokpartijen, alleen wat te weinig maar all by all dus wel ok.

avatar van ibendb
Nooit een fan geweest van de F&F-reeks, maar laatst heb ik de box gekocht en ze allemaal eens gekeken en voornamelijk Fast Five en Furious 6 waren geweldig. En Furious 7 zet de toon alleen maar verder. Het is geweldig dat de films zich nu minder focusen op racen en meer op actie. Veel scènes in dit deel zijn dan ook over the top, maar memorabel.

Ik denk dat, moest Paul Walker nog leven, de film geen zo'n succes zou geweest zijn. Ze hebben wel een enorm goed eerbetoon aan hem gemaakt. Met name de laatste scène is een echte tearjerker. Hoe ze de échte Walker gecombineerd hebben met stand-ins en CGI is geweldig, want ik had continu het gevoel dat ik naar hem aan het kijken was. De rest van de cast is zoals gewoonlijk weer op dreef. Vooral om dat jij als kijker, maar ook de acteurs zelf, de personages allang kent. Dwayne Johnson komt niet zo veel voor in de film, maar dit stoort net niet.

De actie is, zoals door velen al vermeld, erg onrealistisch. Maar draaien deze films niet om. Als iemand me vraagt over Furious 7, praat ik direct over de auto die door drie gebouwen rijdt. Het hoeft niet geloofwaardig te zijn om een indruk na te laten. Nog een geweldig stuk was wanneer Michele Rodriguez vocht met Ronda Rousey. Who doesn't love a good old-fashioned bitch fight? Soms had ik m'n buik wel vol van de actie. Zo kon dat stuk met de drone gehalveerd worden. Duurde veel te lang.

Al bij al, toch wel de beste uit de reeks (tot nu toe). 4*

avatar van JohnWilliams
Dwayne Johnson tilt deze film omhoog, wat een heerlijke rol speelt hij hier toch weer!

avatar van avdj
Na het gedrocht Furious 6 was ik bijna mijn geloof in de serie verloren maar de recensies voor het zevende deel waren positief. Ook het gegeven dat er een andere regisseur achter de knoppen plaatsnam heeft ervoor gezorgd dat ik de nieuwste F&F ‘gewoon’ weer in de bioscoop ben gaan kijken. Een dikke maand na de release, dat dan weer wel, toch was de zaal vrijwel afgeladen, de voortekenen waren dus goed.

Al snel bleek dat de aanstelling van Wan de serie goed heeft gedaan: er is namelijk weer een centrale rol voor de auto’s. Ook de vele knipogen naar voorgaande delen (de opstijgende musclecar van Dom, de blauwe GT-R van Walker etc.) bewijzen dat de regie alle registers heeft opengetrokken om de film te laten aansluiten op het eerdere werk.

Natuurwetten zijn er nog steeds om genegeerd te worden, toch hadden de vliegende auto’s wel wat, zeker in Dubai. Ook de gevechten tussen Diesel en Statham waren bijzonder vermakelijk. En toch kan ik niet aan de indruk ontsnappen dat er een betere film in had gezeten. Het hele gedoe rond God’s Eye en de ontelbare ontploffingen in LA waren voor mij toch teveel van het goede. De manier hoe de crew ontsnapt aan de helikopter van de bad guys was lachwekkend te noemen. Ook vond ik de serieuze gesprekken erg klef en in de herhaling vallend.

Overigens maak ik een hele diepe buiging voor de manier hoe Paul Walker in de film is verwerkt. De CGI is fantastisch, niemand die het verschil zal zien tussen de eerder opgenomen scenes en degene waarin zijn broers verwerkt zijn. Als je goed kijkt lijkt de lichaamshouding niet helemaal overeen te komen maar het belangrijkste, namelijk de gezichtsuitdrukkingen, waren top. Sowieso vond ik de computeranimatie in de actiescènes stukken beter dan in het vorige deel.

Kortom, het gaat de goede kant op maar met een dergelijk budget moet er nog meer mogelijk zijn.

Lijkt me een hele mooie film.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)