Mijn Series +

The Walking Dead - Seizoen 10 (2019-2020)

Alternatieve titel: Walking Dead

Drama / Horror

ontwikkeld door Frank Darabont
met Norman Reedus, Melissa McBride en Danai Gurira

Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln) wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James) en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Morgan en zijn zoon wat er aan de hand is.

1. Lines We Cross
  14. Look at the Flowers
  15. The Tower
  16. A Certain Doom

avatar van The Oceanic Six
Gaan mensen dit nog volgen? Ik heb voor mezelf de moeilijke stap gemaakt tijdens vorig seizoen dat ik er volledig mee ging stoppen na seizoen 9 en daar hou ik me aan vast. Te eentonig, te slecht geschreven, teveel flauw drama, te lang op dezelfde locaties hangen.

Ben alleen wel benieuwd hoe men het nieuwe seizoen (en de spin-offs) beoordeelt nu ik gestopt ben. Als dit niet nog 10 jaar loopt wil ik ooit alles wat ik nog niet heb gezien proberen te kijken.

Kijkcijfers 'The Walking Dead' dramatischer dan ooit - SerieTotaal

Slechts 4 miljoen US kijkers

Ik vermoed dat de serie binnen 2 jaar morsdood is. Zou ook eens tijd worden.

avatar van theo79
In het begin was het echt een toffe serie maar ben geloof ik ergens bij seizoen 8 ofzo ermee gestopt. Jammer dat het niet constant van een top niveau was.

The Oceanic Six schreef:

Ik heb de eerste aflevering opgenomen, maar niet dat ik er echt naar uitkijk.

Kijkcijfers 'The Walking Dead' dramatischer dan ooit - SerieTotaal

Slechts 4 miljoen US kijkers

Ik vermoed dat de serie binnen 2 jaar morsdood is. Zou ook eens tijd worden.

Kijkcijfers 'The Walking Dead' zijn dramatisch laag - SerieTotaal

Aflevering 2 is nog erger met 3,47 miljoen.

Vergeleken met vorig seizoen is zo’n 30 procent van de kijkers gestopt met het volgen van de overlevingsstrijd.

Maar:

De dramatische kijkcijfers zijn wel enigszins te relativeren. De serie is namelijk ook 48 uur voordat de afleveringen te zien zijn op televisie, ook te streamen op AMC Premiere. Daar zou de serie het nog helemaal prima doen, waarmee je dus ook kan stellen dat het kabelmodel zoals we dat nu kennen gewoon niet meer werkt.

avatar van Esteban
Vooral dat laatste stuk is van belang. De serie Kidding bijvoorbeeld zou meteen afgevoerd worden mocht je op de live-cijfers af gaan. Toch duurde het niet lang of het tweede seizoen ging in productie. De conclusie is vooral, niemand kijk nog live tegenwoordig. Die cijfers blijven jaar na jaar kelderen. Enkel gloednieuwe hypes scoren nog hoog. Je kan eigenlijk zelfs stellen dat TWD desondanks nog behoorlijk wat live-kijkers heeft. En naast 'on demand' kijken, zijn er ongelooflijk veel kijkers via illegale wegen, die zijn niet te meten.

avatar van silhoupin
Seizoen 10 is nog niet eens half en al 3 stemmen.....tss

avatar van Dorstigjimmyke
Het is zowaar terug om aan te zien. Toch blijf ik sterke personages missen. Negan is dan weer wel prachtig om te zien.

avatar van LikeAJedi
Inmiddels is TWD zijn identiteit verloren, het gaat eigenlijk nergens meer over en dat vind ik erg jammer. In de eerste paar seizoenen ging het nog om het vinden van een cure voor deze epidemie. Inmiddels is dat al erg lang niet meer van belang al vanaf seizoen 5 niet meer, en sindsdien is de serie ook erg downhill gegaan. Het is denk ik wel tijd om er een eind aan te breien.

avatar van Dorstigjimmyke
Vandaag begint het vervolg op FOX. Ik zal het er maar weer op wagen.

avatar van The Oceanic Six
Ik ben nog steeds zó blij met mijn keuze te stoppen met kijken, waarbij s10 het eerste seizoen was. Anders had ik me naast dit ook weer gedwongen al die spin-offs te bekijken.

avatar van Dorstigjimmyke
Matige eerste aflevering. Er was wel op bepaalde momenten spanning. Dat begon toen ze de oversteek moesten maken over die horde zombies. Het stuk waarin ze door die smalle gang moesten kruipen was zowaar nog spannender. Ik dacht even dat Jerry er aan ging. Voor de rest is was het ook opmerkelijk dat Negan en Alpha elkaar seksueel opzochten. Wel weer cliché dat ze de skins een voor een afmaken en dat er aan hun kant geen doden vallen.

avatar van Dorstigjimmyke
Het niveau van de eerste seizoenen gaan ze waarschijnlijk nooit meer halen. Dat was fantastisch. Je keek toen naar een van de beste series ooit. Het niveau is echt gedaald, maar ondertussen heeft de serie wel een heropleving gemaakt. Het is terug echt degelijk. Negan: wat een rol toch.

Dorstigjimmyke schreef:

TWD heeft nooit het niveau van een van de beste series ooit aangetikt. Nooit. Dan moet je echt goede series eens op gaan zetten. Het was wel ooit vermakelijk en spannend.

The Oceanic Six schreef:

Het eerste seizoen was echt goed.

avatar van jerome998
De seizoensfinale wordt uitgesteld omdat de postproductie niet haalbaar is voor de geplande datum. Na twee hele interessante afleveringen (12 en 13) ben ik wel erg benieuwd naar wat gaat volgen.

avatar van El Duderino
LikeAJedi schreef:

Nah, ze hebben gewoon besloten om voor groepsimmuniteit te gaan.

Hoe is dit seizoen? Ik ben zelf vergeten het op te nemen op fox, dus maar wachten op de Netflix release. Zelf vind ik het niveau steeds verder achteruitgegaan. Ze hadden beter, in plaats van weer een andere groep onderling afslachten, eens toe kunnen werken naar een zombie-vrij gebied/land waar ze heen moeten reizen. Waar een cure is.

The Oceanic Six schreef:

Dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening. Mijn vrouw en ik vinden dit één van de beste series wat we gezien hebben. Breaking bad, daar hebben wij 6 afleveringen van geprobeerd, maar dat heeft ons nooit geboeid. Terwijl dit de beste serie ooit is.

Vond het wel iets beter dan seizoen 9. Iets spannender, maar wel met een aantal irritante momenten. Denk aan het hele grot gebeuren, Carol die zo'n beetje de beste ontwikkeling heeft door gemaakt als personage, wordt in dit seizoen weer helemaal de grond in getrokken. Wat een domme keuzes maakt zij.. En al helemaal belachelijk dat die Skinheads oftewel The Whisperers gewoon tussen de zombies kunnen lopen alleen, omdat ze een masker hebben. Slaat nergens op. Zombies gaan niet af op uiterlijk, maar op geur en beweging. Verpest de serie vind ik.

Ondanks dat de seizoensfinale nog niet is gemaakt, toch al een beoordeling, want ik denk dat de finale niet meer zo veel gaat uitmaken. Ik verwacht niet veel bijzonders. Toch ben ik wel bereid om seizoen 11 nog te zien ook al waren de eerste 6 seizoenen het beste. Nu wil ik het ook kijken tot het bittere einde. Fear of the Walking Dead moet ik ook nog zien, maar ik hoor geen goede verhalen.