• 8.985.908 stemmen

The Walking Dead - Seizoen 10 (2019-2021)

Alternatieve titel: Walking Dead

IMDb beoordeling: 8,1 (1.076.850)

Ontwikkeld door: Frank Darabont

Met: Norman Reedus, Melissa McBride en Danai Gurira

Datum van release: zondag 1 maart 2020

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot The Walking Dead

Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln) wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James) en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Morgan en zijn zoon wat er aan de hand is.

Afleveringen Seizoen 10 (2019-2021)

1. 1. Lines We Cross

1 maart 2020 (51 minuten)

Het is lente. De gemeenschappen hebben te kampen met de nasleep van Alpha's afschuwelijke vertoon van macht. Ze respecteren de nieuwe grenzen, maar gaan over tot het vormen van milities.

2. 2. We Are the End of the World

13 oktober 2019 (44 minuten)

Een flashback brengt de oorsprong van Alpha en Beta aan het licht. Alpha wil dat Lydia harder wordt terwijl ze zich voorbereiden op het lopen met de doden. Intussen formeren de Whisperers hun kuddes.

3. 3. Ghosts

20 oktober 2019 (47 minuten)

De dreigende terugkeer van de Whisperers brengt een golf van paranoia teweeg in Alexandria. Intussen kampt Carol met de behoefte aan wraak.

4. 4. Silence the Whisperers

27 oktober 2019 (44 minuten)

De inwoners van Alexandria winden zich op over de Whisperers en reageren hun angstgevoelens af op Negan. In Hilltop krijgt de groep te maken met een onverwacht veiligheidsprobleem.

5. 5. What It Always Is

3 november 2019 (46 minuten)

Er verdwijnen voorraden uit Hilltop. Negan wordt door iemand uit Alexandria geadoreerd, en Ezekiel heeft een geheim.

6. 6. Bonds

10 november 2019 (45 minuten)

Carol en Daryl gaan samen op een missie, terwijl Siddiq worstelt om een mysterie op te lossen.

7. 7. Open Your Eyes

17 november 2019 (44 minuten)

Carol neemt te veel ruimte, iets waarbij Daryl zich ongemakkelijk voelt. Alpha en Beta hebben hun twijfels over iemand.

8. 8. The World Before

24 november 2019 (54 minuten)

Een ruzie zorgt voor spanningen in Oceanside, terwijl de Alexandrians aan een belangrijke missie beginnen.

9. 9. Squeeze

24 februari 2020 (45 minuten)

10. 10. Stalker

7 oktober 2019 (46 minuten)

11. 11. Morning Star

8 maart 2020 (45 minuten)

De Whisperers komen naar Hilltop. Na de ontmoeting van Daryl en Lydia met Alpha moeten de gemeenschappen beslissen of ze gaan vluchten of vechten.

12. 12. Walk with Us

15 maart 2020 (44 minuten)

Met de dreiging van de Whisperers, moeten de gemeenschappen samen komen en alles opofferen om de Whisperers voor eens en voor altijd het zwijgen op te leggen.

13. 13. What We Become

22 maart 2020 (50 minuten)

Goede mannen zijn schaars: Michonne gaat naar de basis met Virgil en stuit op enkele verrassingen, onder andere op sporen van het verleden en op nieuwe hoop.

14. 14. Look at the Flowers

29 maart 2020 (45 minuten)

Carol komt tot een akkoord, maar brengt wraak haar ook rust? Negan wil vasthouden aan de overeenkomst. Eugene trekt eropuit om zijn nieuwe contactpersoon te ontmoeten.

15. 15. The Tower

5 april 2020 (42 minuten)

Eugene, Ezekiel en Yumiko trekken op met Princess, een eenling met een machinegeweer. Is ze te vertrouwen? Negan spreekt Lydia terwijl een verpletterend gevaar groeit.

16. 16. A Certain Doom

4 oktober 2020 (44 minuten)

De overlevenden moeten snel handelen en met oude en nieuwe vrienden samenwerken om als overwinnaars uit de laatste brute strijd in de Whisperer War te komen.

17. 17. Home Sweet Home

28 februari 2021 (44 minuten)

De spanningen lopen op als Maggie bij terugkomst Negan ziet rondlopen. Later praat Daryl haar bij, maar een smeulende ontdekking zet alles op zijn kop.

18. 18. Find Me

7 maart 2021 (44 minuten)

Carol laat de zaak niet rusten en volgt Daryl, die op jacht is in het bos. Zijn hond vindt iets dat herinneringen oprakelt aan een hartverscheurend verleden.

19. 19. One More

14 maart 2021 (44 minuten)

Geloofsbeproevingen zijn aan de orde van de dag. Gabriel en Aaron bespreken de toestand van de wereld. Ze vinden voorraden, maar ontdekken ook nieuwe gruwelen.

20. 20. Splinter

21 maart 2021 (44 minuten)

Het leven schommelt tussen werkelijk en onwerkelijk - en ontsnappen lijkt binnen handbereik - wanneer gemaskerde troepen Princess, Eugene, Ezekiel en Yumiko opsluiten.

21. 21. Diverged

28 maart 2021 (44 minuten)

Gekwetst gaan Daryl en Carol ieder hun eigen weg: in Alexandria probeert zij zaken recht te zetten, hij ontdekt daarbuiten dat hij iets belangrijks heeft achtergelaten.

22. 22. Here's Negan

4 april 2021 (44 minuten)

De spanningen lopen op in Alexandria. Carol verbant Negan naar de blokhut. In afzondering kijkt hij met woede en spijt terug op het verleden en haalt een oude bekende op.

Gaan mensen dit nog volgen? Ik heb voor mezelf de moeilijke stap gemaakt tijdens vorig seizoen dat ik er volledig mee ging stoppen na seizoen 9 en daar hou ik me aan vast. Te eentonig, te slecht geschreven, teveel flauw drama, te lang op dezelfde locaties hangen.

Ben alleen wel benieuwd hoe men het nieuwe seizoen (en de spin-offs) beoordeelt nu ik gestopt ben. Als dit niet nog 10 jaar loopt wil ik ooit alles wat ik nog niet heb gezien proberen te kijken.

Kijkcijfers 'The Walking Dead' dramatischer dan ooit - SerieTotaal

Slechts 4 miljoen US kijkers

Ik vermoed dat de serie binnen 2 jaar morsdood is. Zou ook eens tijd worden.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

In het begin was het echt een toffe serie maar ben geloof ik ergens bij seizoen 8 ofzo ermee gestopt. Jammer dat het niet constant van een top niveau was.

The Oceanic Six schreef:

Ik heb de eerste aflevering opgenomen, maar niet dat ik er echt naar uitkijk.

Kijkcijfers 'The Walking Dead' dramatischer dan ooit - SerieTotaal

Slechts 4 miljoen US kijkers

Ik vermoed dat de serie binnen 2 jaar morsdood is. Zou ook eens tijd worden.

Kijkcijfers 'The Walking Dead' zijn dramatisch laag - SerieTotaal

Aflevering 2 is nog erger met 3,47 miljoen.

Vergeleken met vorig seizoen is zo’n 30 procent van de kijkers gestopt met het volgen van de overlevingsstrijd.

Maar:

De dramatische kijkcijfers zijn wel enigszins te relativeren. De serie is namelijk ook 48 uur voordat de afleveringen te zien zijn op televisie, ook te streamen op AMC Premiere. Daar zou de serie het nog helemaal prima doen, waarmee je dus ook kan stellen dat het kabelmodel zoals we dat nu kennen gewoon niet meer werkt.

Vooral dat laatste stuk is van belang. De serie Kidding bijvoorbeeld zou meteen afgevoerd worden mocht je op de live-cijfers af gaan. Toch duurde het niet lang of het tweede seizoen ging in productie. De conclusie is vooral, niemand kijk nog live tegenwoordig. Die cijfers blijven jaar na jaar kelderen. Enkel gloednieuwe hypes scoren nog hoog. Je kan eigenlijk zelfs stellen dat TWD desondanks nog behoorlijk wat live-kijkers heeft. En naast 'on demand' kijken, zijn er ongelooflijk veel kijkers via illegale wegen, die zijn niet te meten.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

• 2008 stemmen

Seizoen 10 is nog niet eens half en al 3 stemmen.....tss

NRT

Het is zowaar terug om aan te zien. Toch blijf ik sterke personages missen. Negan is dan weer wel prachtig om te zien.

avatar van LikeAJedi

LikeAJedi

Inmiddels is TWD zijn identiteit verloren, het gaat eigenlijk nergens meer over en dat vind ik erg jammer. In de eerste paar seizoenen ging het nog om het vinden van een cure voor deze epidemie. Inmiddels is dat al erg lang niet meer van belang al vanaf seizoen 5 niet meer, en sindsdien is de serie ook erg downhill gegaan. Het is denk ik wel tijd om er een eind aan te breien.

NRT

Vandaag begint het vervolg op FOX. Ik zal het er maar weer op wagen.

Ik ben nog steeds zó blij met mijn keuze te stoppen met kijken, waarbij s10 het eerste seizoen was. Anders had ik me naast dit ook weer gedwongen al die spin-offs te bekijken.

NRT

Matige eerste aflevering. Er was wel op bepaalde momenten spanning. Dat begon toen ze de oversteek moesten maken over die horde zombies. Het stuk waarin ze door die smalle gang moesten kruipen was zowaar nog spannender. Ik dacht even dat Jerry er aan ging. Voor de rest is was het ook opmerkelijk dat Negan en Alpha elkaar seksueel opzochten. Wel weer cliché dat ze de skins een voor een afmaken en dat er aan hun kant geen doden vallen.

NRT

Het niveau van de eerste seizoenen gaan ze waarschijnlijk nooit meer halen. Dat was fantastisch. Je keek toen naar een van de beste series ooit. Het niveau is echt gedaald, maar ondertussen heeft de serie wel een heropleving gemaakt. Het is terug echt degelijk. Negan: wat een rol toch.

NRT schreef:

TWD heeft nooit het niveau van een van de beste series ooit aangetikt. Nooit. Dan moet je echt goede series eens op gaan zetten. Het was wel ooit vermakelijk en spannend.

The Oceanic Six schreef:

Het eerste seizoen was echt goed.

avatar van jerome998

jerome998

De seizoensfinale wordt uitgesteld omdat de postproductie niet haalbaar is voor de geplande datum. Na twee hele interessante afleveringen (12 en 13) ben ik wel erg benieuwd naar wat gaat volgen.

avatar van El Duderino

El Duderino

mijnnaam schreef:

Nah, ze hebben gewoon besloten om voor groepsimmuniteit te gaan.

avatar van albabert1977

albabert1977

Hoe is dit seizoen? Ik ben zelf vergeten het op te nemen op fox, dus maar wachten op de Netflix release. Zelf vind ik het niveau steeds verder achteruitgegaan. Ze hadden beter, in plaats van weer een andere groep onderling afslachten, eens toe kunnen werken naar een zombie-vrij gebied/land waar ze heen moeten reizen. Waar een cure is.

avatar van albabert1977

albabert1977

The Oceanic Six schreef:

Dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening. Mijn vrouw en ik vinden dit één van de beste series wat we gezien hebben. Breaking bad, daar hebben wij 6 afleveringen van geprobeerd, maar dat heeft ons nooit geboeid. Terwijl dit de beste serie ooit is.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Vond het wel iets beter dan seizoen 9. Iets spannender, maar wel met een aantal irritante momenten. Denk aan het hele grot gebeuren, Carol die zo'n beetje de beste ontwikkeling heeft door gemaakt als personage, wordt in dit seizoen weer helemaal de grond in getrokken. Wat een domme keuzes maakt zij.. En al helemaal belachelijk dat die Skinheads oftewel The Whisperers gewoon tussen de zombies kunnen lopen alleen, omdat ze een masker hebben. Slaat nergens op. Zombies gaan niet af op uiterlijk, maar op geur en beweging. Verpest de serie vind ik.

Ondanks dat de seizoensfinale nog niet is gemaakt, toch al een beoordeling, want ik denk dat de finale niet meer zo veel gaat uitmaken. Ik verwacht niet veel bijzonders. Toch ben ik wel bereid om seizoen 11 nog te zien ook al waren de eerste 6 seizoenen het beste. Nu wil ik het ook kijken tot het bittere einde. Fear of the Walking Dead moet ik ook nog zien, maar ik hoor geen goede verhalen.

The Walking Dead stopt na elf seizoenen! | Superguide

Ze gaan eindelijk stoppen

5 jaar te laat, maar toch. Niemand die nog naar deze meuk keek.

Ik ben zelfs na seizoen 9 gestopt. Als seizoen 11 voorbij is ga ik nog wel seizoen 10 en 11 kijken. Vind het toch jammer dat ik anders een incomplete serie heb gezien.

De spin offs mogen ze houden, not interested.

avatar van hando_mm

hando_mm

Wat een teleurstellende seizoensfinale. Geef Maggie even de tijd om bij te praten en een confrontatie met Negan en als er een gemaskerd personage rondloopt dan moet hij zich onthullen en de onthulling moet een verrassing zijn anders hadden ze hem net zo goed geen masker kunnen opdoen.

avatar van Noud

Noud

In regards to season 11, Angela Kang said at this year' San Diego Comic-Con: "We're writing some stuff now and we'll see where it all lands." 24 episodes will premiere across the next two years, with 12 in 2021 and the final 12 episodes of the show's run in 2022.

Dikke doei...

Ik heb ooit eens de Walking Dead comic books gedownload. De serie loopt ver - ver achter op de comic books.

avatar van Cupido

Cupido

Heb er 15 afleveringen op zitten en heb wel respect voor het feit dat ze de horror, shock en suspens weer terug hebben gebracht vanaf s9 die compleet afwezig waren in s7 en 8. De zombiehordes zijn weer dreigender en de whisperers, hoewel op het randje van het pathetische soms, zijn een stuk duisterder, mysterieuzer en macaber dan de saviors bijvoorbeeld.

De stijgende lijn die is ingezet met seizoen 9 wordt hier gelukkig gehandhaafd, met slechts enkele afleveringen die minder boeiend zijn. Zo is aflevering 1, Lines We Cross, behoorlijk suf. Gelukkig komt het daarna snel goed, met flink wat spannende verhaallijnen, nare verrassingen en heel veel zombies. De aanwezigheid van bad guys The Whisperers onder leiding van Samantha Morton zorgt daarnaast ook nog steeds voor toegevoegde waarde. En zelfs Negan is dit seizoen te pruimen! Het moet niet gekker worden. Wel jammer dat het seizoen met de inmiddels beschikbare 16 afleveringen nog niet af schijnt te zijn; er komen blijkaar nog 6 afleveringen, ergens volgend jaar.

avatar van Noud

Noud

En dan te bedenken dat er nog zoveel verhalen uit de comic books gehaald kunnen worden.

Ik ga wel kijken omdat het 'moet'. Lees net dat seizoen 11 ook in de maak is.

avatar van lpjdamen

lpjdamen

Afgelopen maand maar eens een inhaalslag gemaakt. Tot en met aflevering vijftien gezien, omdat deze dus op Netflix staan. Het seizoen kent een aantal leuke afleveringen, maar het is verre van wat het ooit was. Geen enkel karakter weet te boeien, behalve Beta, Daryl, Negan en Michonne. En Michonne gaat uit de show na aflevering dertien. Wat het dan ook wel weer jammer maakt is dat karakters als Beta, Daryl en Negan enorme plot armor hebben, en er geen enkele spanning is wanneer ze in de problemen komen met een horde zombies, of een één-op-één gevecht voeren. Leuk om weer eens wat zombies te zien in het Walking Dead-universum, maar voor echt goede sensatie, drama en dat 'sausje' dat The Walking Dead zo leuk maakte tot aan seizoen 7 - hoewel Negan wel straalde in de laatste seizoenen - is The Walking Dead letterlijk zijn eigen naam gaan dragen. Een overleden show die voortbanjert op een lang vergane succesformule.

avatar van jerome998

jerome998

Na 5 matige 'extra' afleveringen toch nog een fijne voorbode voor seizoen 11! Here's Negan is zonder twijfel één van de beste afleveringen van de gehele serie. Aangezien seizoen 11 het finaleseizoen wordt zijn mijn verwachtingen toch weer redelijk hoog.

"The Walking Dead" Here's Negan (TV Episode 2021) - IMDb

avatar van John Milton

John Milton

Die een na laatste aflevering was hilarisch slecht, maar zoals jerome hierboven al aangeeft; de (atypische) season finale was erg sterk. Het verschil in schrijfwerk per episode is ontzettend groot, en sommige afleveringen of scenes zijn pure filler. Ik ga seizoen 11 zeker kijken, maar ik verwacht er niet veel van; de show is al zijn richting kwijt, lijkt het. Van die duidelijke season arcs die echt naar iets groots toewerken is al even geen sprake meer.

Tot ver over de helft leek dit seizoen een overtuigende 3.5 te halen. Het niveau van het vorige seizoen werd namelijk aangehouden. Tót die extra afleveringen kwamen, that is. Met uitzondering van de laatste aflevering rond Negan, voelden ze één voor één aan als overbodige fillers. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van de stand-alone episodes waarbij ze focussen op het avontuur van één iemand of een kleinere groep, maar dan moet het inhoudelijk ook iets toevoegen. En dat was hier zelden het geval, meer nog, het begon mij zelfs te irriteren. De twee episodes rond Daryl en Carol bijvoorbeeld. Waar gaat dit nog over? Wat voegen deze afleveringen toe?

Dat de personages veel te veel opgesplitst zijn en het al lang niet meer duidelijk is wie nu precies waar is en waarom ook weer ... Dat helpt niet natuurlijk. De focus is in die laatste episodes volledig zoek geraakt. En waar ze eigenlijk hoorden op te bouwen naar het aankomende hoofdverhaal, werd dat plots aan de kant gezet voor ... Tja, waarvoor eigenlijk? Het is niets dat er iets anders in de plaats kwam dat van belang was.

Uiteraard kijk ik het volgende seizoen. Hopelijk komt er terug meer sturing. Het is echter wel duidelijk dat dit dringend afgerond moet worden. 't Is op. Althans in de handen van deze schrijvers.