- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Trash Movie challenge
Trash Movie challenge
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Mogen we evt al beginnen met kijken, alexspyforever?
Registreren pas van 26e, I know. Maar ik wil er wel alvast iets inplempen nu.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Maar misschien bevallen sommige van deze titels wél beter terwijl je half aan het ijlen bent tussen de koortsdromen door, niet wetend of het nu de film is of je eigen bizarre koortsvisioenen?
Thanks maatie. Ik zou vanavond of morgen even kijken of ik wat ga aanslingeren, ik lig nu nog wel lekker hier
.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
Dan start ik voor februari maar eens een trash-maandje en dan pakken we daarna nog wat gemiste titels mee.
Trash Movie Challenge 2019, a list of films by wendyvortex Letterboxd
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Volgens mij is Nekromantik 2 (1991) ook dikke trash of niet?
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Mijn selectie voor dat optionele Blackjack Trash Label klassement:
http://i65.tinypic.com/b4him9.jpg
1. Something Weird Video: Il Boia Scarlatto (1965)
2. Troma: Class of Nuke 'em High Part II: Subhumanoid Meltdown (1991)
3. Grindhouse: Pink Flamingos (1972)
4. The Asylum: Mega Piranha (2010)
5. Seduction Cinema: The Lord of the G-Strings: The Femaleship of the String (Video 2003) - IMDb
6. Doris Wishman: Indecent Desires (1967)
7. Herschell Gordon Lewis: The Wizard of Gore (1970)
8. David Friedman: Two Thousand Maniacs! (1964)
9. Jean Rollin: La Nuit des Traquées (1980)
10. Jesus Franco: Vampyros Lesbos (1971)
11. Russ Meyer: Beyond the Valley of the Dolls (1970)
12. Uschi Digard: Up! (1976)
13. Darian Caine: Spiderbabe (2003)
14. Cannibalism: Cannibal Ferox (1981)
15. WIP: Caged (1950)
16. Emmanuelle: Emmanuelle (1974)
17. Nunsploitation: Alucarda, la Hija de las Tinieblas (1978)
18. Nazisploitation: Tras el Cristal (1987)
19. Hixploitation: Walking Tall (1973)
20. Blaxploitation: Sweet Sweetback's Baad Asssss Song (1971)
21. Drugsploitation: One Way Ticket to Hell (1955)
LET OP, DIT ZIJN GEEN TIPS! (ik moet ze nog zien, en sta niet in voor de kwaliteit, zoals wibro ondervond
)
Lijst op ICM: https://www.icheckmovies.com/lists/trash+movie+challenge/john+milton/
joolstein
-
- 10824 berichten
- 8910 stemmen
Volgens mij is Nekromantik 2 (1991) ook dikke trash of niet?
Zekers!! Daar zit genoeg Practical gore in en volgens mij is er geen CGI gebruikt! Dus zal dat samen met de aanwezige nudity een film zijn die 7 punten oplevert voor het Trash-klassement. Geen punten voor turkey(onder 5,0) want hij staat nog wel op 5,4
joolstein
-
- 10824 berichten
- 8910 stemmen
Nee, klopt! Maar ook een film met alleen maar CGI mag echter dan zijn er minder punten te verdienen.
Zandadder
-
- 2595 berichten
- 3079 stemmen
Ik doe graag mee als het nog kan.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik doe graag mee als het nog kan.
Je hoeft je niet vooraf in te schrijven. Een eerste registratie geldt als deelname en dan zal je in de klassementen worden opgenomen.
6 Start en einde
Registraties kunnen vanaf aanstaande zaterdag 26 januari. Een einddatum heb ik niet bepaald, dat kan nog worden afgesproken.
Geen probleem dus! lees de rest lekker op je gemak zou ik zeggen 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Uiteraard Zandadder we hebben geen haast.
John Milton jazeker mag je al beginnen met kijken zolang je maar wacht tot zaterdag met registreren. En als je tegen Cannibal Ferox opziet om te kijken, kan ik begrijpen. Als je Cannibal Holocaust hebt gezien tja Ferox is maar een slap afreksel en zonde van de tijd naar mijn mening. Er zijn er betere. Bovendien hoef je niet de grafische toer op te gaan, elke film met een kannibalenthema telt ook als je van dat kannibalisme weinig tot niets te zien krijgt. Dit is een beter alternatief vind ik
Schiave Bianche: Violenza In Amazzonia (1985)
Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968) jammer genoeg niet, die staat momenteel op 7,0
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Het is de bedoeling dat je films gaat kijken? In dat geval heb ik geen interesse. K. O. had me wel leuk geleken, maar dit soort dingen heb ik simpelweg geen tijd voor. Succes en bedankt voor de uitnodiging.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Het is de bedoeling dat je films gaat kijken? In dat geval heb ik geen interesse.

Of niet wanneer je het gevoel hebt dat je 'moet'?
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik heb al vast geprobeerd een van de films uit het lijstje van John Milton te bekijken; Beyond the Valley of the Dolls . Helaas heb ik er na pakweg 35 minuten de brui aan moeten geven. Vreselijke film, niet om aan te zien. Dat voorspelt dus weinig goeds mochten alle trash films in die richting gaan.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik heb al vast geprobeerd een van de films uit het lijstje van John Milton te bekijken; Beyond the Valley of the Dolls . Helaas heb ik er na pakweg 35 minuten de brui aan moeten geven. Vreselijke film, niet om aan te zien. Dat voorspelt dus weinig goeds mochten alle trash films in die richting gaan.

Hoe dan ook, de 2 die ik vanavond gezien heb waren 1,5* en 2,5*, dus gedeelde smart Wibro.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Haha, sorry wibro 
Al denk ik niet dat het anders afgelopen zou zijn met Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965), de enige die ik je van die man verder aan had kunnen raden, simpelweg omdat ik niet meer van hem heb gezien (al heb ik tien van zijn films op gekopieerde dvd's ergens). En zoals je hieronder in Wolands bericht leest, kun je Motorpsycho! ook wel overslaan.
Maar je kunt dat hele Blackjack Trash Label klassement achterwege laten he, Wibro. Alleen kijken waar je zin in hebt en als het telt voor de challenge, dan telt het, en anders maar niet. Of als je wel specifiek voor die categorien iets wilt kijken desnoods even trailertje kijken voor een stukje, om je de echte pruts te besparen?
Woland, leuk lijstje op ICM, best ruim
Maar je bent dan ook een grotere Schlockliefhebber dan ik, verwacht ik.
Tien van gezien, en ik vond Ms .45 en Mother Joan of the Angels daarvan de beste titels. Benieuwd welke jij echt goed gaat vinden. Mother Joan was de enige die ik goed zou durven noemen (4*), maar het zou me ook niet erg verbazen als jij die juist weer met een zesje afdoet, á la First Reformed. We'll see.
Paar overlap in onze watchlist zie ik. Altijd leuk.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3815 stemmen
Ha, ik ga die lijst zeker niet helemaal afwerken, en sommige categoriëen zijn nog helemaal niet vertegenwoordigd. Het is meer een verzameling kandidaatfilms, en dan vind ik MM wel weer handig om daar een beetje keuzes in te maken en om namen niet te vergeten. Paar films waar ik stiekem wel naar uitkijk, maar ook een hoop films waar ik met grote vrezen voor vrees. Interessant wordt het in ieder geval.
Ik ben ook vast begonnen - Russ Meyer's Motorpsycho! was helaas niet zo best (maar beter dan Faster Pussycat), Abel Ferrara's Ms. 45 is wel vrij behoorlijk..
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
wibro dit soort films is niet voor iedereen weggelegd. Russ Meyer behoort dan nog tot de populairdere exploitation. Tot nu toe heb ik van de man alles gezien tot en met het jaar 1967. Verder ook nog Up! heel lang geleden. Faster Pussycat is blijkbaar een fan favorite, maar ik vond het niet goed. Sterke vrouwen ja ok, maar het was meer vrouwen die zich als stoere venten wilden gedragen. Vooruitstrevend was dat wel voor zijn tijd maar sexy of entertaining vond ik het niet. Meyer lijkt ook steeds dezelfde setting te gebruiken: ergens in de stoffige country, hillbillies, haar in de boter tussen man en vrouw, komt een ander in het spel, gekke sprongen in de tijdlijn. De fans lopen blijkbaar hoog op met zijn camerawerk. Persoonlijk vind ik het flets en weinig verrassend. Geef mij dan maar een Wishman die echt wel amateuristisch was met de camera en zwakke acteurs vaak met voice over maar met gekke en doch spitsvondige concepten zoals penistransplantatie die blijkbaar nare gevolgen heeft (The Amazing Transplant), seksuele vooddo (Indecent Desires) of een vrouw die haar borsten werkelijk als wapens gebruikt (Deadly Weapons) is het niet verwonderlijk dat ik daar toch veel meer sympathie voor heb.
Dat ik van Russ Meyer zijn nudies zoals the Immoral Mr Teas en Wild gals of the Naked West nog het leukste vond zegt dus heel veel. Misschien kan je die eerder proberen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Met een gemiddelde van 3,9 (een turkey dus) hoef je je dat niet eens af te vragen 
Exploitation zie ik er zelf niet direct in. Maar het kijken levert je sowieso 5 punten op voor het trashklassement.
Tuurlijk is dat exploitation. 1 van de 'beroemdere' Star Wars ripoffs (zoals o.a. Battle Beyond The Stars en Message From Space). Exploitation is 'uitbuiting' en daar vallen dus ook alle films onder die goedkoop wilden meeliften op het succes van bepaalde films en genres. Dus ook spaghettiwesterns en eurocrime plus Star Wars, Alien, Mad Max en Escape From New York ripoffs etc.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
En verder vind ik dit wel een leuk initiatief; ik ga mijn kastjes napluizen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik zie in Tras El Cristal trouwens geen nazisploitation. Gewoon echt een goede film.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen

Of niet wanneer je het gevoel hebt dat je 'moet'?
Dat laatste. Ik kijk wanneer ik behoefte heb 
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Dan kijk je toch wanneer je zin hebt
. Denk niet dat er een probleem is als je gewoon lekker actief bezig bent en maar een paar films kijkt. Je eindigt dan niet hoog in het klassement maar goed, met tegenstanders als Joolstein is het moeilijk om eerste te worden
..
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
ja, dat klinkt al beter. Eerst kwam dat zo over van je kijkt niet graag films en dan zit je op een filmsite 
Aan de andere kant ik had al wel een vermoeden dat dit je niet zo gaan aanspreken maar ik kon maar proberen. Je hebt er altijd wel zoals Collins of John Milton die dan toch een motivatie vinden om mee te doen of om uit de comfortzone te stappen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik zie in Tras El Cristal trouwens geen nazisploitation. Gewoon echt een goede film.
Die zou nog op de valreep kunnen met 6,9 op imdb. Ik heb er zelf ook eentje op mijn lijst die zo juist nog kan: Coffy (1973). Maar het is de bedoeling om de films die over het algemeen niet worden beschouwd als toppers hier een kans te geven vandaar het uitsluiten van films vanaf 7,0. Als we natuurlijk allemaal zelf konden interpreteren wat toppers zijn dan was er geen beginnen aan 
Ik heb zelfs turkeys in mijn collectie die ik echt wel goed vind.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
ja, dat klinkt al beter. Eerst kwam dat zo over van je kijkt niet graag films en dan zit je op een filmsite 
Aan de andere kant ik had al wel een vermoeden dat dit je niet zo gaan aanspreken maar ik kon maar proberen. Je hebt er altijd wel zoals Collins of John Milton die dan toch een motivatie vinden om mee te doen of om uit de comfortzone te stappen.
Ik ga graag uit mijn comfort zone, maar alleen wanneer ik daar de tijd en zin voor heb 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Die zou nog op de valreep kunnen met 6,9 op imdb. Ik heb er zelf ook eentje op mijn lijst die zo juist nog kan: Coffy (1973). Maar het is de bedoeling om de films die over het algemeen niet worden beschouwd als toppers hier een kans te geven vandaar het uitsluiten van films vanaf 7,0. Als we natuurlijk allemaal zelf konden interpreteren wat toppers zijn dan was er geen beginnen aan 
Ik heb zelfs turkeys in mijn collectie die ik echt wel goed vind.
Okay!. Eens. Maar ik maakte dat statement niet omdat ik die film toevallig goed vind; de film heeft gewoon weinig tot niets met nazisploitation/exploitation van doen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zozo ga ik dan toch de eerste zijn om te registeren. Ik dacht dat John Milton snel zijn geziene films ging droppen, niet dus.
Een echt plan heb ik niet maar dacht laat ik met degene beginnen met het laagste gemiddelde uit mijn lijst:
gemiddelde imdb: 2,2
Algemeen: 72 minuten - FTV (72 + 7 = 79 punten)
Trash elementen: turkey - exploitation (5 + 1 = 6)
https://i2.wp.com/www.attackfromplanetb.com/wp-content/uploads/2014/05/wildwomen1.gif
Met een gemiddelde van 2.2 op imdb en een reputatie van een van de slechtste films ooit gemaakt moest ik al geen hoge verwachtingen koesteren; toch is deze film zeker niet zonder amusementswaarde; Op zich is het verhaal wel leuk bedacht al is het dan weer clcihé dat de aantrekkelijke mannen en vrouwen verfijnd zijn en de lelijke brutaal. De film is toch zijn tijd vooruit met vrouwen die zeer goed hun mannetje kunnen staan al werkt de actie eerder op de lachspieren dan spannend te zijn; Het is geen straf om de mooie dames te zien en de locaties zijn leuk. Helaas is het verhaal zwak en niet bijster interessant om 70 minuten te boeien. Hadden ze er een nudie van gemaakt zou het nog leuker zijn geweest, maar daar was het wellicht nog net iets te vroeg voor.
Dit is meteen een voorbeeld hoe een registratie zou kunnen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Argg ik zet nét mijn pc aan.
Denk leuk, nog steeds de eerste, en ploep! Daar verschijnt je registratie