Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965)

Alternatieve titels: The Mankillers | Pussycat | Faster Pussycat... Kill! Kill! | Faster Pussycat! Wham! Bang! | Faster, Pussycat! Go! Go!

Actie / Misdaad

geregisseerd door Russ Meyer
met Tura Satana, Haji en Lori Williams

Drie wilde nachtclubdanseressen in drie snelle auto's nemen vrij van hun baantje in een stripclub om op het moordpad te gaan. Ze kidnappen de vriendin van één van hun slachtoffers en verschuilen zich op de afgelegen ranch van een aan een rolstoel gekluisterde man en zijn twee zoons.

avatar van DVD-T
Heerlijk exploitation filmpje. Best toffe actie gezien het jaar waarin deze film gemaakt is. De dialogen liepen gesmeerd en waren fijn om aan te horen en ook de dames mochten er zijn. Mijn eerste film van Russ Meyer en meteen de volle score. Echt genoten van deze film. 5*

Dan moet je de andere films ook maar eens kijken van Russ Meyer want veel van zijn films waren best leuk om naar te kijken en deze vond ik niet eens de beste van Russ Meyer.

Deze film zal toen waarschijnlijk anders bekeken zijn dan nu door de retrocult- cq Tarantino- e.d. liefhebbers. Retro is immers nu pas retro. Vreemd hoe zoiets kan lopen.

Los van de retro-om-de-retro haalt het qua acteerwerk, geweld,actie, bloot niet het bij wat we vrij terloops tegenkomen anno 2014. Een mooi voorbeeld van andere zaken die aan film te bekijken zijn.

Zeker zien, vanwege de insteek van Meyer in die tijd (zoals vechtende vrouwen in een film anno 1965 en de keuzes die het lowbudgetwerk met zich mee brengen), vooral als je wat meer met film zelf hebt en niet alleen een popcorneter bent.

Goldenskull schreef:
Redelijk filmpje die me nog het meest aan Death Proof deed denken.

Geweldig

avatar van Spetie
Grappig om te zien, dit vermakelijke niemendalletje. Ik moet toegeven dat Meyer oog had voor mooie dames en ze daarnaast ook nog eens op een mooie manier in beeld weet te brengen. Tarantino heeft hier ook zeker inspiratie uit gehaald.

Faster, Pussycat! Kill! Kill! straalt echter ook een bepaalde coolheid uit. Soms is het ronduit fout, soms wat saai, maar over het algemeen vermaakt het wel. De dialogen zijn bij vlagen grappig en de setting is alleraardigst.

Ik zou de film een halve ster meer gegeven hebben, als het einde anders geweest was. In een film als deze hadden de vrouwen natuurlijk moeten zegevieren en niet de boerenknul. Maar verder is het aangename kennismaking met Meyer en zal in in de toekomst zeker nog wel eens een filmpje van hem gaan zien vermoed ik.

avatar van yeyo
Spetie schreef:

Dat is de satirist in Meyer Meeste van zijn films eindigen met de triomf van 'small time USA'. Het gezond, heilzaam 'all american' koppel wint van alle verderfelijke onmensen die hun driften niet onder controle kunnen houden.

avatar van Mr_Mephisto
Tarantino, maar dan in de sixties.
Een van de pot gerukt verhaal, rondborstige dames, snelle wagens, vlotte dialogen en bijwijlen gemene actie: Faster, Pussycat! is een film die zichzelf niet al te serieus neemt, maar wel een hoog "cool"-gehalte heeft. Dat maakt het des te prettiger om te kijken.

Russ Meyer maakte hele slechte films en in principe is 'Faster, Pussycat! Kill! Kill!' daar geen uitzondering op. Het verhaal van deze sexploitation-movie is belachelijk, het acteren superslecht en de manier waarop het vrouwenlichaam wordt gebruikt om de aandacht vast te houden lijkt op misogynie. En toch: het werkt. Uiteindelijk zijn het de mannen die de grootste sukkels zijn in deze 'Thelma & Louise' avant-la-lettre. De popmuziek-connectie ligt er ook dik boven op (met bijv. The Cramps die de titelsong van The Bostweeds coverden) en onwillekeurig vergaap je je toch aan de rondborstige heldinnen die daarvoor geen siliconen nodig hadden. Het valt allemaal net de goede kant op en levert zonder meer Meyer's beste werk op.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Ik verwachtte een zo slecht dat het leuk wordt cult-filmpje, maar slecht was dit toch allerminst, met stijlvolle beelden, maffe dialogen en een aangename jazzy soundtrack, vooral in het begin, en natuurlijk imposante vrouwen- de meest rondborstige was wel de minst aantrekkelijke en als ze weer eens een keel opzette was dat reden het volume snel weer terug te draaien, maar de andere twee waren leuk, en screen presence hadden ze sowieso wel alle drie.

Echt heel geweldig vond ik het echter ook weer niet, en dit schijnt de beste te zijn van Russ Meyer. Ik ben op zich nog wel benieuwd naar Mudhoney en Motorpsycho, en de samenwerking met Ebert (omdat ik dat altijd zo'n aparte combi vond), maar haast heeft het niet.

Meest zinnige onzin film die ik heb gezien. Niet bekend met het werk van Meyer, maar naar deze cult film was ik al jaren nieuwsgierig dus in uiterste wanhoop onlangs de dvd vanuit de uk gekocht, en deze week maar eens bekeken. Het is wat er belooft wordt: een ode aan het geweld in vrouwen, en het resultaat is een behoorlijk enerverende actiefilm met gewelddadige, rondborstige dames die worden omringd door erg domme mannen. Iedereen heeft een vlekje op zijn ziel in deze film maar opmerkelijk dat dit niet resulteert in een naargeestig sfeertje. We weten nu in elk geval waar Tarantino door is geïnspireerd. Iets minder expliciet wat betreft geweld en humor zoals we van Tarantino zijn gewend, maar voor de rest een toch wel opvallend stijlvol werk van een regisseur die waarschijnlijk in de verkeerde tijd is geboren. Een must see movie bedoeld voor iedereen die zich volwassen voelt, zullen we maar zeggen.

Goeie film over drie stoere meiden die werken in een stripclub en een dag samen op pad gaan. De drie hoofdpersonages waren destijds ongetwijfeld hun tijd ver vooruit (ook alle drie goed gecast). Leuke one-liners en ook de afgelegen woestijn-setting werkt prima hier. Het geheel komt na ruim 50 jaar nog niet echt gedateerd over.

avatar van alexspyforever
Voordat ik Meyer zijn zwart/wit exploitatiefilmpjes af zou schrijven moest ik toch deze hebben gezien die kennelijk op de meeste waardering en populariteit kan rekenen. Het begint allemaal wel aardig met een korte scène in een go-go dancers club waarna de 3 dames u raadt het nooit de stoffige country intrekken (ok Russ kan je nu werkelijk niets anders verzinnen?). Het zal ongetwijfeld wel wat geweest zijn in 1965 stoere meiden die handgemeen niet schuwen en zich als halve mannen gedragen. Buiten wat decolleté tonen deze dames ook niets (natuurlijk want dan kon de film niet meer serieus worden genomen hé) dus qua eye candy was op die blonde en de ontvoerde chick niet veel soeps (Santana en Haji vond ik zelfs onaantrekkelijk). Het thema van vrijgevochten vrouwen die niet met zich laten sollen was denk ik de bedoeling van deze prent maar uiteindelijk is enkel het karakter van Santana een tough bitch, de andere 2 meelopers. Eendimensionale karakters, slap verhaal, slaapverwekkende dialogen, af en toe wat handgemeen en vooral veel gebekvecht. Dus wedereom veel blabla weinig boem boem. Niet dat ik een pure actiefilm had gewild, maar ik vraag me af wat Meyer nu precies beoogde met deze film. Dat hij wel degelijk serieuze film kon maken, veronderstel ik.
Veel creativiteit in verhaal, karakters of concepten heb ik nog niet kunnen ontdekken in zijn films, maar dat zal wel aan mij liggen.