Indecent Desires (1967)

geregisseerd door Doris Wishman
met Sharon Kent, Trom Little en Michael Alaimo

Zeb vindt een barbiepop in een vuilnisemmer. Daarna ziet hij An naar het werk gaan met haar vriend Babs. Zeb bedenkt zich plots dat An wel erg veel lijkt op de pop. Wanneer hij terug thuis komt begint hij de pop te strelen... en Ann voelt het! Een soort voodoo dus. Maar wanneer Zeb hoort dat Ann een verloofde heeft, wordt hij erg kwaad en verbrandt de pop, waardoor Ann gek wordt.

Meneer Bungel
Grotestadsseks'sprookje'. Alles wordt al duidelijk in het plot hierboven en de film kabbelt vooral erg rustig voort met een uitstekende creep als poppenliefhebber en een appetijtelijke Sharon Kent als voodoo-victim. Af en toe wat zinloze intermezzi met haar vriendin moet je op de koop toenemen - best te doen - maar dan heb je ook wat. De lekkere soundtrack maakt het af. Kudos, Doris Wishman!

3,0*. -edit- ach nee, meteen maar 3,5*.

avatar van alexspyforever
Een Wishman exploitatiefilm die tot de betere behoort, ik zou zeggen de 2de beste na A Taste of Flesh. Het is eigenlijk wel een interessant concept dat hier wordt toegepast (een zeldzaamheid in haar oeuvre) met name voodo met een seksueel tintje. De protagonisten zijn zoals in elke Wishman film geen echte acteurs, maar maken er het beste van. Ik denk zelfs dat de creep van dienst zelfs geen enkel woord zegt in de hele film, hetgeen ook niet echt nodig is. Het blijft uiteindelijk vrij braaf, weinig seks (en dat vind ik op zich niet erg want die is meestal toch saai gebracht), iets meer bloot dan wat we gewoon zijn van haar (als we haar nudistenfilms buiten beschouwing laten). Goed voor wat het was, maar zoals vaak valt Wishman in herhaling en worden scènes (vooral van de beste vriendin van An, Babs) erin gestopt die het verhaal niet echt voorthelpen maar gewoon om aan de vereiste duur te geraken.