• 10.581 nieuwsartikelen
  • 8.966.098 stemmen

The Ring (1927)

Drama | 86 minuten / 105 minuten (gerestaureerde versie)

Genre: Drama

Speelduur: 86 minuten / 105 minuten (gerestaureerde versie)

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Alfred Hitchcock

Met onder meer: Carl Brisson, Ian Hunter en Lillian Hall-Davis

Gesproken taal: Engels, Italiaans

Plot The Ring

"Two boxers compete for the love of a woman."

Professioneel bokser Bob Corby wordt, tijdens een bezoek aan een kermis, tot over zijn oren verliefd op de kaartjesverkoopster van een boksattractie. Het meisje op haar beurt is echter bevriend met "One-Round" Jack Sander, die bezoekers uitdaagt voor een gevecht dat hij nog nooit verloren heeft. Maar als hij Bob, aangemoedigd door het meisje, als tegenstander krijgt, dreigt Jack voor het eerst de handdoek in de ring te moeten werpen.

'One-Round' Jack Sander

Bob Corby

The Showman

Jack's Trainer

Fortune Teller (onvermeld)

Spectator (onvermeld)

Man-Dipping Attraction Worker (onvermeld)

avatar van Freud

Freud

Ik hou sowieso niet erg van stille films die serieus bedoeld zijn, maar deze vond ik echt ondermaats. Ik weet zelfs niet meer waar het over ging (iets met een bokser denk ik ) Het deed me gewoon niks, zoals alle boksfilms trouwens sinds is Raging Bull gezien heb, maar dat doet hier niet ter zake natuurlijk.

avatar van neo

neo

De filmwas toendertijd een succes, en waarom lijkt mij duidelijk Een voortslepend verhaal met kleine pogingen to humor bij de trouwerij. Zoals Freud al zei; stille fiilms de serieus proberen te zijn kunnen vaak nogal tegen vallen. Dit in tegenstelling tot humor productie die veel beter tot zijn recht komen. 1.5 sterren

avatar van jordidj1

jordidj1

Slechte film, te goed voor een 0.5, te slecht voor een 1.0.. Ik geef gewoon een 1.0.

Ik verbaas me over de lage waardering. Cinematografisch is het een mooie film. Er zitten prachtige sfeervolle shots in. Maar wat vooral opvalt is het tempo in de montage. Er zit dynamiek in.

Het is een beetje "Rocky 0" een kermisbokser weet zich op te werken tot het hoogste niveau en gaat een duel aan met zijn ontdekker. Centraal staat de motivatie: natuurlijk een vrouw. Hierboven is de film nogal nonchelant bekeken. Jammer want ondanks de stereotypen, die van alle tijden zijn, is dit nog steeds een onderhoudende boksfilm.

Wat ook opvalt in deze film is het prima spel van de vele figuranten, het meelevende publiek, in allerlei soorten: er is welzeker aan details gedacht.

De handdoek wapperende hulpen in de boksring.......echt met gevoel voor schoonheid opgenomen.

Ik proef hierboven toch een niet geringe onderschatting van de stomme film......stoomtijd van de (boks)film niet serieus nemen, je mag iets meer verwachten van een filmliefhebber ... .Jammer.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Mooi geschoten.

Na zijn debuut 'The Pleasure Garden' keert Hitchcock terug naar het thema vreemdgaan. Maar waar hij in die film dat thema wel bevredigend afrond, is dat hier niet het geval. Althans, mijns inziens. Vind het einde namelijk veel te gemakkelijk. Neen, dan heeft de schitterende regisseur wel betere stomme films gemaakt.

Toch is e.e.a. vermakelijk en onderhoudend en zien we duidelijk het vroege vakmanschap van de meester der suspense. Al is de suspense in dit filmpje natuurlijk niet aan de orde. Alhoewel, de scene met het armbandje in het achteraf hoekje..

Redelijk.

avatar van simonvinkie

simonvinkie

Mijn zesde Hitchcock is dit alweer. Ik besloot maar eens de vroegste film uit mijn Hitchcock collectie te kijken, The Ring dus. En het is duidelijk dat Hitchcocks eerste films zeker niet zijn beste films zijn. Kort filmpje dit, opzich erg mooi geschoten, maar de film heeft niet echt een hoog niveau. Erg saai verhaaltje, waar je naar een uur op ben uitgekeken. Redelijk vermakelijk is de film wel, het blijft natuurlijk een uitstekende regisseur, maar dit wordt toch echt zijn eerste onvoldoende voor mij

avatar van otherfool

otherfool

Teleurstellende Hitch, beetje saai. Standaard driehoeksverhouding en weinig visuele hoogstandjes, vergeleken met het bijkans perfecte Lodger uit hetzelfde jaar valt dit helemaal teniet. Soms wel fraaie shots maar erg boeiend is de materie helaas niet. 2 nipte sterretjes.

avatar van Spetie

Spetie

Een vroege Hitchcock, die duidelijk niet tot zijn betere werk behoord.

Het verhaal is nogal standaard en er gebeuren weinig opzienbarende zaken. Hier en daar zitten wel enkele mooi geschoten scenes, maar echt hoogstaand wordt het nooit. Gelukkig is het nog wel onderhoudend en vond ik het boksen zelf er best wel goed uitzien. Pas later werd Hitchcokc echt goed, hoewel hij ook wel een paar stomme films heeft afgeleverd, die duidelijk beter zijn dan The Ring.

De speelduur van de versie die ik zag was trouwens anderhalf uur en niet de 116 minuten, die hier en op IMDB worden vermeld.

avatar van lezertje

lezertje

Naar aanleiding van de première werd ‘The ring’ in ‘The Daily Mail’ omschreven als “De grootste productie ooit in dit land gemaakt”. Ook andere kranten wisten de film niet genoeg te prijzen. Tegenwoordig valt de film nauwelijks meer op. Het simpele verhaaltje over een driehoeksverhouding is in de loop van de filmgeschiedenis zo vaak verfilmd dat wij er nu niet meer warm en koud van worden en degradeert ‘The ring’ tot een van de minste die Hitchcock maakt in de periode van de zwijgende film.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Matige Hitchcock. Ik had in de kast nog steeds zo'n box staan met allerlei oude films van Hitch, waaronder en heel resem aan stomme films. Het werd nu toch maar eens tijd die te pakken, maar ik hoop niet dat deze een voorbode gaat zijn voor de rest. Nu en dan best fraai gefilmd met af en toe bijzondere shots, iets dat Sir Alfred wel vaker liet zien, ook in zijn latere films. Daarnaast is de man sowieso visueel ingesteld en weet met weinig intertitels toch zijn verhaal duidelijk te vertellen. Maar het geheel is ook gewoon een enorm saaie draak die me nergens wist te boeien en eigenlijk continu verveelde. Inhoudelijk niet, maar ook leek de film ellenlang te duren. Deels ligt dat er ook aan dat ik stomme films sowieso niet echt geschikt vind voor drama, deels ook gewoon aan het weinig bijzondere verhaal. 1,5*.

avatar van mrklm

mrklm

Voor zijn eerste film voor British International kreeg Hitchcock een groter budget en de vrijheid om samen met zijn vrouw Alma Reville het scenario te schrijven voor dit intelligent geschreven en uiterst vermakelijke romantische drama over twee boksers, gespeeld door Charles Brisson en Ian Hunter, die zowel binnen als buiten de (boks)ring strijden om de affectie van Mabel [Lillian Hall-Davis], die beide mannen op sluwe wijze bespeeld. Vol visuele symboliek, prachtige shots en voorzien van een prettig gevoel voor humor. De bokswedstrijden zijn bepaald niet slecht in scène gezet!