Benedetta (2021)

Alternatieve titel: Blessed Virgin

Frankrijk / Nederland
Biografie / Drama

geregisseerd door Paul Verhoeven (I)
met Virginie Efira, Daphné Patakia en Charlotte Rampling

Italië, eind vijftiende eeuw. De pest, ofwel de Zwarte Dood, heeft voor veel dood en verderf gezorgd. Een vrouw, Benedetta Carlini genaamd, besluit om zich in een klooster te treden als novice in het dorpje Pescia, Toscane. In staat tot het verrichten van wonderen op jonge leeftijd heeft haar aanwezigheid een grote en blijvende impact op de rest van de gemeenschap.

avatar van Earth
Letterlijke tekst van Soeteman: "Nee! NIET mijn scenario.Ik heb mij van het geheel gedistantieerd". Over het artikel in het AD zegt hij: het rammelt.

Kortom, slecht artikel van het AD. Hij kan toch ook geen afstand nemen van een film die hij niet heeft gezien en waarvan hij het script NIET heeft geschreven.

avatar van chiel
De film komt pas in 2020 uit vanwege heupoperatie Verhoeven, volgens Volkskrant.

avatar van Earth
Maak er dus maar 2020 van...helaas.

avatar van dionj
Earth schreef:
Maak er dus maar 2020 van...helaas.

Helaas, maar de postproductie periode zou ook wel vrij kort zijn voor Cannes 2019 denk ik. Als Paul in juni gerevalideerd heeft, kan hij zich volledig op de postproductie richten.

dionj schreef:

Was erg krap geweest ja, maar goed, nu heeft hij alle tijd.

avatar van Earth
Ik ben benieuwd of het echt gaat lukken om op Cannes vertoond te worden.

avatar van tbouwh
Ik ben benieuwd of er überhaupt iets in Cannes vertoond wordt.

avatar van John Milton
Ik ben benieuwd of het me nog iets doet wanneer dat niet langer het geval zou blijken te zijn dit jaar.

Redelijk murw gebeukt met dat soort nieuws afgelopen week.