Genre: Biografie / Drama
Speelduur: 131 minuten
Oorsprong:
Frankrijk / België / Nederland
Geregisseerd door: Paul Verhoeven
Met onder meer: Virginie Efira, Daphné Patakia en Charlotte Rampling
IMDb beoordeling: 6,7 (25.296)
Gesproken taal: Frans, Latijn en Duits
Releasedatum: 14 oktober 2021
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via meJane
- Bekijk via NPO Start Plus
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via NLZIET
- Bekijk via CANAL+
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
Plot Benedetta
Italië, eind zeventiende eeuw. De pest, ofwel de Zwarte Dood, heeft voor veel dood en verderf gezorgd. Een vrouw, Benedetta Carlini genaamd, besluit om als novice in te treden in een klooster in het dorpje Pescia, Toscane. In staat tot het verrichten van wonderen op jonge leeftijd heeft haar aanwezigheid een grote en blijvende impact op de rest van de gemeenschap.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,7 / 25296)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Immodest Acts: The Life of a Lesbian Nun in Renaissance Italy (BoekMeter)
- Benedetta (MusicMeter)
- Koop op iTunes voor € 6,99
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Bekijk via NPO Start Plus
- Kijk op meJane
- Kijk op Canal Digitaal
- Kijk op NLZIET
Acteurs en actrices
Sœur Benedetta Carlini
Soeur Felicita, l'abbesse
Bartolomea
Alfonso, le Nonce-messager
Alfonso Cecchi
Sœur Christina
Paolo Ricordati
Midea Carlini, la mère de Benedetta
Giuliano Carlini, le père de Benedetta
Soeur Jacopa
Reviews & comments
AniSter
-
- 1970 berichten
- 1512 stemmen
Ik vond er weinig goeds aan. De verwachtingen waren gewoon te hoog, zoals deze film in het nieuws is geweest. Het kwam bij mij over als een toneelspel met een belabberd slecht decor en met amateur-acteurs, een beetje het low-budget idee. Verhoeven heeft toch véél betere films gemaakt. Het plot van Benedetta, gebaseerd op een historische non-fictie roman, viel me tegen: de rol van de kerk in die periode kennen we inmiddels wel; wat dat betreft wordt er niets nieuws verteld. Op Rampling, die best goede rollen heeft gespeeld, ben ik ook uitgekeken. Helaas, ik ben aan het zoeken naar iets positiefs maar kan er even niet op komen. Toch nog 1,5* van mij, vanwege de dochter van moeder overste: who was the 'father'?
SaintNick
-
- 175 berichten
- 43 stemmen
Jammer, voor Verhoeven et al. Maar ik sla deze even over, want weer een film van Christendom bashen is lekker makkelijk weer. Heb maar eens de ballen dat ´andere´ nóg meer repressieve geloof te bashen, de Islam. Nee? Dat dacht ik al. Dat durf je dan weer niet. Lafaard.
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Jammer, voor Verhoeven et al. Maar ik sla deze even over, want weer een film van Christendom bashen is lekker makkelijk weer. Heb maar eens de ballen dat ´andere´ nóg meer repressieve geloof te bashen, de Islam. Nee? Dat dacht ik al. Dat durf je dan weer niet. Lafaard.
Roy Rogers
-
- 16 berichten
- 27 stemmen
Benedetta, Virginie Efira, is Delphine in Le grand Bain (19 nov. op NPO3)
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Geile lesbische nonnenporno! Vijf sterren!
Nou, oké. Toch maar een echte review tikken dan. Benedetta is de nieuwste film van Paul Verhoeven, die in zijn loopbaan er niet voor schuwde om tegen heilige huisjes te schoppen en te shockeren en bij Benedetta doet hij het nu letterlijk en figuurlijk.
Ik wist ook niet dat dit verhaal was gebaseerd op een waargebeurd verhaal, waardoor het slot voor mij nog verrassend was dat Benedetta niet op de brandstapel de dood vond. Was op zich een passend slot geweest voor dit tragische verhaal waarin een non met lesbische gevoelens in een tijd leefde en bij een gelovige plek was waar hier geen ruimte voor was en dat is dan nog de nette versie, want naast een erotisch drama is dit ook gewoon een aanklacht tegen de Katholieke kerk wat Verhoeven ons toont. De kerk die er niet voor schuwt om met martelen, verraad en bedriegerij hun doelen te bereiken. Er zitten wel sterke boodschappen in die de film aan de kijker geeft en kritiek op het geloof is er zeker een van. Maar de hoofdmoot blijft het verhaal van Benedetta die steeds verder gaat om haar seksualiteit te ontdekken en dat is op zich al boeiend genoeg. Verhoeven stopt er de nodige erotische spanning en sfeer in die echt overtuigen dankzij de twee mooie vrouwen. Jammer dat deze film slechts bekend staat vanwege de scené met het Mariabeeldje, want Benedetta is wel meer dan dat.
Het is een boeiende, iets te lang durende film in een prima setting en met een goede cast. Een resultaat waar Verhoeven tevreden over kan zijn.
3,5*
james_cameron
-
- 5971 berichten
- 9108 stemmen
Een flinke miskleun van Paul Verhoeven, deze middeleeuwse versie van Showgirls. Al was die heel wat leuker. Hier vooral veel malle, dik aangezette toestanden rond een lesbische non (Virginie Efira) die allerlei onbestendige visioenen heeft en voor controverse binnen haar klooster zorgt. Veel naakt, dat wel, maar het kan de kitscherige en onhandige aanpak van het toch al flinterdunne materiaal niet goedmaken. Verhoeven's regie laat daarnaast flink te wensen over.
filmkul
-
- 1870 berichten
- 1872 stemmen
Aardig drama. Het verhaal is best boeiend en confronterend. De uitwerking is wat dubbel. Aan de ene kant is het een historische film en aan de andere kant lijkt het soms op een toneelstuk en ziet het er allemaal net iets te gelikt uit. Maar de film blijft boeien tot het eind en bevat een aantal pittige scenes, zowel op erotisch als gewelddadig vlak. Het acteerwerk is erg goed, zeker van beide hoofdrolspeelsters. Visueel zoals gezegd soms wat houterig, maar de make-up daarentegen is erg sterk. 3.5
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Niet onaardig. Film duurde wel wat lang en was daarom soms best wel saai. Komt ook omdat te veel scènes zich afspeelden in het klooster. Hoe kun je daar nou in willen verblijven? Maar ja, we hebben het over eind 17e eeuw waar de RK kerk nog zeer veel macht had. Verblijf in een klooster was voor een vrouw nu eenmaal een roeping. Je leven in dienst stellen voor God. Maar genoeg hierover. Van dat vrome gedoe moet deze film het voor mij niet hebben maar hoofdzakelijk van de scènes die zich in zonden afspeelden en dat waren de erotische scènes en die waren zeer mooi. Kan ook gezegd worden van de zeer gewelddadige droomscènes van Benedetta. Zij tilden deze toch wel typische Verhoeven film ver boven het gemiddelde heen. Dikke voldoende dus deze erotisch prent van Verhoeven. Ik heb wel mindere Verhoevens gezien.
3,5*
mjk87 (moderator films)
-
- 13292 berichten
- 3906 stemmen
Ik heb deze film anderhalf keer gezien. De eerste keer na een halfuur wilde de vriendin weg, ze vond het vreselijk. Enkele weken later ben ik zelf nog een keer gegaan. Het is geen wereldfilm, maar wel typisch Verhoeven: puberaal en plat, maar ook met een strak tempo, vermakelijk en ook best oké. Vooral de sfeer is prima getroffen, je voelt de zware houten deuren haast en Verhoeven heeft goed gekeken naar Bergman's The Seventh Seal en heeft zelfs het Dies Irae uit die film overgenomen. Maar de film wil af en toe ook gruwelijk zijn om het gruwelijk zijn, en dat maakt de film eerder bespottelijk dan overdonderend. Jammer, want dat heeft Verhoeven allemaal niet nodig. Ik heb wel verder wel vermaakt, maar niet verwonderd. 3,0*.
blurp194
-
- 4479 berichten
- 3567 stemmen
Ach nouja ’tis Verhoeven maar he.
En er is wel duidelijk te merken dat hij een dagje ouder wordt, want hoewel hij nog steeds op tenen trapt is hij toch wel een tikje milder dan voorheen. Wellicht bedoeld als contrepoint tegenover de berichten van misbruik in de kerk die we dagelijks in de krant lezen - en nouja, wie denkt dat er in een nonnenklooster ooit alleen maar gezongen is is voor mij misschien wat al te naïef. Laat het maar aan Verhoeven over om dat dan smeuiig in te kleuren - want ja, alle opmerkingen over dat hij de puberteit nooit voorbij gekomen is raken natuurlijk dicht aan de waarheid. Maar dat wisten we ook al langer.
Verder weinig aan de hand, vind ik. Aardig gespeeld, af en toe leuk over the top, en leuk om Rampling nog eens te zien in een rol die haar mooi past. Dat is het ook wel zo’n beetje. En behalve het gebrek aan controversie ook verder niet zo’n heel bijzondere film, als ik eerlijk ben. Je kan dan allerlei diepere lagen gaan zoeken, maar ik moet de afwas nog doen.
Arnie
-
- 1074 berichten
- 1829 stemmen
Tegen beter weten in de nieuwe Verhoeven gezien. Waar ik Elle nog wel interessant vond, is Benedetta een gemakzuchtige tentoonstelling van platitudes over religie, macht en seks. De ideeën die bijvoorbeeld De filosoof erin ziet met een aantal slim gevonden tegenstellingen en symboliek houden de film nog net overeind qua entertainment, maar erg diepgaand vond ik ze zeker niet. Verhoeven biedt niets nieuws, en toont vooral weer eens zijn bekende obsessies. Zelfs de gemeend provocatieve scènes komen niet erg goed uit de verf; je ziet alles mijlenver aankomen. Het is of hij altijd minstens tien jaar achter de maatschappelijke en culturele ontwikkelingen aanhobbelt, dat vond ik ook het geval in bijvoorbeeld Zwartboek, waar hij 60 jaar na de Tweede Wereldoorlog nog meende te moeten stellen dat het onderscheid tussen de goeden en slechten niet altijd zwart-wit is. Zo dus ook in Benedetta, waar we de rol van macht en kerkpolitiek in religie voorgeschoteld krijgen. Te makkelijk en te laat om relevant te zijn.
Hij blijkt ook filmisch lui geworden, met cameravoering en regie middelmatig op zijn best. Onderhoudend verhaal dus in een leuke middeleeuwse setting, maar niet meer dan dat.
SaintNick
-
- 175 berichten
- 43 stemmen
coumi
-
- 1391 berichten
- 11671 stemmen
Eén van de mindere films van Paul helaas, kom met pijn en moeite niet verder dan een nipte voldoende. Een film vol met thema's en stijlen die de regisseur na aan het hart liggen en hij heeft de valkuil om dan iets meer afstand te houden niet kunnen omzeilen. Gevolg een biografie die erg ongeloofwaardig is en wel erg de stempel van de persoonlijke obsessies van Verhoeven meekrijgt. Een te lange en ineffectieve film bovendien, onevenwichtig is het juiste woord denk ik. En thematiek welk voor de regisseur belangrijk is hoeft dit niet voor de kijker te zijn, iets wat Verhoeven zich onvoldoende realiseerde. Moet wel gezegd dat het vakmanschap er in de regievoering van af knalt, je krijgt constant het gevoel mee hier naar bijna ouderwets belangrijke cinema te kijken. Daarnaast verveelde ik me geen moment omdat Verhoeven een meester is in entertainen, maar ergens halverwege(waarschijnlijk na de zoveelste seksscène) krijg je toch de gedachte dat dit gewoon een lege film is. De casting was wel perfect, de twee jonge dames in de hoofdrol zijn zeer bewust gekozen, meer fotomodellen dan potentiële kloostervriendinnen(het oog wil ook wat) en het moet gezegd dat de normaal onderkoeld acterende Rampling hier heel gemotiveerd lijkt. Maar al met al: Nuns on the Run was leuker.
Filmkriebel
-
- 8947 berichten
- 4130 stemmen
Ik vond het net een sterke film. Hopelijk ziet het publiek iets verder dan de provocatieve beeldtaal van Verhoeven en neemt men niet al te veel het vieze woord "exploitatie" in de mond. Benedetta was een op zijn minst controversiële en ambiguë figuur die vast zat tussen haar spirituele roeping en de vleselijke geneugten van het aardse bestaan. De film wil geen antwoord bieden of ze een oplichtster was of de spreekbuis van Christus en zaait liever verwarring met diverse scènes. Haar visioen van een christus aan het kruis die vrouwelijke geslachtsdelen heeft, of Benedetta die na overlijden terug tot leven komt en een beschrijving van het hiernamaals geeft , of de zelfmoord van zuster Christina, smeken de kijker om hier even bij stil te staan. Of is het Satan zelf die bezit neemt van Benedetta en de gelovigen op de proef stelt? Het is minstens een vraag om te overwegen. Niet de makkelijkste van Verhoeven.. maar het heeft me helemaal weten te boeien en bleef in mijn hoofd doormalen. Het mysterie blijft compleet.
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Sukkel. Ik ben niet eens christen.
Filmkriebel
-
- 8947 berichten
- 4130 stemmen
Hij is niet eens Christen maar noemt zichzelf wel SAINT Nick.
Alathir
-
- 2067 berichten
- 1589 stemmen
Prima film weer van Paul Verhoeven. Zo van die films over het geloof kunnen meevallen maar ze kunnen zeker ook tegenvallen. Deze valt erg mee. Ik snap op zich wel dat er kritiek op geuit wordt vanuit de christelijke hoek. Hier en daar wordt het bijna een parodie. Toch vind ik het een knap verhaal en was ik eigenlijk de ganse film geboeid. Virginie Efira en Daphne Patakia hebben een goede chemie in hun ietwat vreemde lesbische relatie. Ik moest soms zelfs lachen. De gebeurtenissen op zich brengen mysterie in de film en dat maakt het helemaal af. Boeiende film die een keer wat anders brengt dan 10x hetzelfde van Marvel tegenwoordig.
scorsese
-
- 11781 berichten
- 10191 stemmen
Goeie film over een non in een klooster die een realtie krijgt met een andere vrouw in het klooster. De film speelt zich af in het begin van de 17de eeuw en het ziet er allemaal prima uit. Een aantal goeie scenes, en er worden flink wat themas aangesneden waarbij subtiliteit ver te zoeken is. Niet zijn beste film, maar het is Paul Verhoeven weer gelukt om een provocerende en controversiële film af te leveren.
stinissen (crew films & series)
-
- 22196 berichten
- 66792 stemmen
Een grote teleurstelling en dat komt voorral door de aankleding van de film de kleren kwamen rechtstreeks uit het atelier. Te nieuw te kleurig precies als in een theater stuk, en daar leek het dus ook een theater voorstelling.
Filmkriebel
-
- 8947 berichten
- 4130 stemmen
Eén van mijn beste vrienden vond Benedetta maar niks en noemde het kitsch. Ik begrijp niet goed wat kitsch te maken heeft met deze film maar we zijn nog altijd even goede vrienden
mcdaktari
-
- 6289 berichten
- 0 stemmen
Dat is weer een hele aardige film van Verhoeven. De film kijkt lekker weg, maar je word er ook wel kwaad van als je ziet hoe het geloof omging met de bevolking. Het zijn altijd al smeerlappen geweest en dat zijn het nog steeds. Wat dat betreft zal het nooit veranderen. Dat is voor mij altijd een hele grote reden geweest om me niet aan te sluiten bij dat zooitje. Paul Verhoeven laat het heel mooi en duidelijk zien hoe het geloof te werk ging.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Benedetta heeft vorig jaar wat stof doen opwaaien in de conservatieve filmwereld, maar wie daar doorheen prikt wacht een behoorlijk slimme film van Verhoeven, gebaseerd op iemand die echt heeft bestaan. De film lijkt allemaal wat over de top, maar wanneer je in de historie van deze vrouw duikt en de documenten die hierover bestaan, dan lijkt alles nogal on point te zijn. De vrouw die het verhaal hierover het boek heeft geschreven is dan ook betrokken geweest bij deze film. Over de wonderen die verricht zijn kan je natuurlijk met een hedendaagse, wetenschappelijke blik genoeg zeggen. Maar dat is het filmelement.
De film an sich heeft best een zwaar thema, maar Verhoeven weet dit op een dusdanige manier te verpakken dat het luchtig voelt. Waar de film vooral in slaagt is het neerzetten van Benedetta. Het blijft toch een mysterieuze vrouw waarvan je niet 100% kan zeggen dat ze de boel bedondert of niet. De Stigmata lijkt in eerste instantie oprecht te zijn, maar daarna zijn er ook veel aanwijzingen dat ze de boel faket. Verhoeven laat goed in het midden wat het nou precies is. Je ziet weinig echt explicitief in beeld gebracht, waardoor je als kijker ook continu aan het denken wordt gezet en je aan het twijfelen wordt gebracht.
Verder kan je natuurlijk altijd je vraagtekens zetten over het gebruik van naakt, maar gevoelsmatig weet Verhoeven de juiste toon te zetten door mensen gewoon te laten zijn zoals ze zijn. Geen strategisch geplaatste dekens of gewaden. What you see is what you get. En tegelijkertijd voelt de productiewaarde wel erg hoog en voelt Benedetta erg Hollywoodiaans aan. Al moet ik wel zeggen dat actrices in de hoofdrol wisselend zijn van niveau, maar een gevierd actrice als Charlotte Rampling is toch eigenlijk nooit slecht?
Erg vermakelijk en de ophef is erg overdreven. Toch is het wel fijn dat zijn films buzz veroorzaken, want anders verdwijnen dit soort films in de vergetelheid.
3,5*
Rotterdam@1
-
- 671 berichten
- 319 stemmen
De obsessie en fixatie van Verhoeven zelf, is deze film. Voer voor psychologen, dus weinig aan.
Graaf Machine
-
- 7978 berichten
- 1045 stemmen
Eén van mijn beste vrienden vond Benedetta maar niks en noemde het kitsch. Ik begrijp niet goed wat kitsch te maken heeft met deze film maar we zijn nog altijd even goede vrienden
Eigenlijk kan ik die omschrijving prima begrijpen. De film is sensatiegericht, en heel erg gladjes vormgegeven. Zoals de beste kitsch dat ook is. Het oogt sierlijk, maar heeft geen diepere inhoud.
Dat betekent natuurlijk niet dat het niet mooi en aantrekkelijk kan zijn. Jeff Koons is een meester in kitsch, maar heeft er ook veel succes mee.
Filmkriebel
-
- 8947 berichten
- 4130 stemmen
Ik denk dat het vooral hier is dat we in mening verschillen want ik vind Benedetta net wel een diepere betekenis hebben. Verhoeven doet dat op zijn eigen aparte manier (noem het gerust kitscherig) maar als je ernaast kijkt zal je met de film weinig kunnen vrees ik. Ik kon de innerlijke verdeeldheid/strijd van Benedetta tussen haar vleselijke zintuiglijke bestaan als mens en haar spirituele roeping enorm voelen doorheen enkele scènes. Ze leek deze twee uitersten aan elkaar te willen koppelen.
DjFrankie
-
- 3001 berichten
- 3097 stemmen
Goeie film die blijft boeien de volledige 2 uur.
Tijdsbeeld is ook mooi neergezet
Ebenezer Scrooge
-
- 1997 berichten
- 3019 stemmen
In werkelijkheid is Benedetta nimmer tot de brandstapel veroordeeld. Dat Verhoeven het verhaal ietwat naar zijn eigen hand zet vind ik niet erg, deed hij ook al met De Vierde Man en dat pakte prima uit. Men wist in die tijd eigenlijk niet goed wat men met deze kwestie aan moest, heb ik uit het boek begrepen. Sodomie was strafbaar in de zeventiende eeuw, maar betrof homoseksualiteit tussen mannen, niet tussen vrouwen.
Verhoeven heeft ooit gezegd, ergens in de jaren negentig, dat als hij een film over Jeanne D'Arc ging maken hij de hoofdrol zou laten spelen door Geena Davis. Zo zag hij de Maagd van Orléans voor zich. Het grappige is dat Virginie Efira dezelfde ronde gezichtsstructuur heeft als Geena Davis. Ook Renée Soutendijk had/heeft zo'n rond gezicht. Een genot om naar te kijken trouwens die Efira, wat ook geldt voor haar tegenspeelster Daphné Tapakia. En niet te vergeten Charlotte Rampling die als abdis weer eens schittert in haar eenvoud.
Veel vrouwelijk schoon, mooie erotische scènes, naakt zonder enige gêne gepresenteerd, bij Verhoeven geen vrouwen die met het laken om zich heen uit bed stappen of plukken schaamhaar die net buiten beeld vallen. Ik zou de erotiek van Verhoeven zeker niet als 'puberaal' typeren, eerder als 'volwassen', ongedwongen en vrij. Ik vond het een verademing om weer eens zoveel naakt in een film te zien.
Het kijkgaatje is een verwijzing naar Psycho, maar ook naar het sleutelgat in De Vierde Man. Verhoeven die zijn eigen werk plagieert, het zal niet de eerste keer zijn. Hoorde ik daar niet even de omineuze klanken uit De Vierde Man of iets wat er op leek in elk geval?
Erg fraai vond ik het stukje met de slangen, prachtig gefilmd, en Jezus met een zwaard: oei! Hadden ze voor de rol van Jezus nou echt niet even een iets knappere man kunnen strikken? Ik bedoel, het hoeft geen Alain Delon te zijn, maar deze Jezus was wel erg gewoontjes.
De ophef rond het Mariabeeldje is op z'n zachtst gezegd hysterisch, vooral als je bedenkt dat in een latere scène in de film iemand vaginaal wordt gepenetreerd en toegetakeld door een zogeheten 'kwelpeer', een martelwerktuig dat in de Middeleeuwen werd ingezet bij vrouwen die werden beticht van blasfemie en het verspreiden van leugens. Ook homoseksuelen werden bewerkt met dit werktuig. Gek genoeg hoorde je daar niemand over.
Fantastische eindscène op het dorpsplein als Benedetta haar stigmata toont aan het toegestroomde volk dat zich vervolgens tegen de aanwezige machthebbers keert, met name het moment waarop een vrouw uit het publiek naar voren stormt en tot drie keer toe insteekt op de pauselijke gezant.
Wederom een geweldige film van Verhoeven met zoals we van hem gewend zijn sterke vrouwenrollen.
MrSaverX
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Een goede verfilming van een waargebeurd verhaal..de verhaallijn boeit van de eerste minuut tot de laatste.
Tevens het tijdsbeeld is zeer goed neergezet.
Mij mening een goede film van Paul Verhoeven.
eldorado
-
- 358 berichten
- 4786 stemmen
Waarom moeten die films van Verhoeven toch altijd ordinair zijn.
Nu te koop
Dvd
€ 10,99
KopenBlu-ray
€ 15,99
KopenBlu-ray • Import geen NL ondertiteling • Dvd
€ 9,99
KopenGerelateerd nieuws
Paul Verhoeven-biopic 'Benedetta' vanaf vandaag te huur op Lumière
Bekijk ook
Sorry We Missed You
Drama, 2019
87 reacties
The Velvet Underground
Documentaire / Muziek, 2021
13 reacties
Asa ga Kuru
Drama, 2020
12 reacties
Lian Lian Feng Chen
Drama / Romantiek, 1986
8 reacties
King Richard
Biografie / Sport, 2021
47 reacties
Verdens Verste Menneske
Drama / Komedie, 2021
84 reacties
Gerelateerde tags
italiëzelfmoordnongebaseerd op boekgebaseerd op een waargebeurd verhaallesbische relatieprocesmartelenmother superiorlhbtconvent (nunnery)plaguenunsploitation 17e eeuwflagellationpeep hole 15th centurylesbian romancevisions loose adaptation
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.