Si Wang Ta (1981)

Hongkong
Actie

geregisseerd door See-Yuen Ng, Sammo Kam-Bo Hung en Corey Yuen
met Bruce Lee, Tai Chung Kim en Jang Lee Hwang

Een jonge vechter is uit op wraak nadat zijn broer is vermoord. Hij baant zich een weg door een toren vol vechters, om de moordenaar van zijn broer te vinden.

kArIzMa_TuRk
Goeie Bruce Lee film, heb me erg vermaakt.
Hij was echt een goeie man. (Rust In Vrede bro)
ik geef * * *

slechte film.
dat is niet eens bruce lee

mc ninja schreef:
slechte film.
dat is niet eens bruce lee

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Waar Game Of Death al tenekrommend slecht was maar nog enigszins vermakelijk vanwege The Tower Of Death scenes met Lee (scenes die hij zelf niet sterk genoeg had bevonden, maar er was niets anders meer) en het kleine beetje passie voor de meester die die film nog trachtte uit te stralen, is dit de zoveelste Bruceploitationfilm. Nog meer verknipte scenes met Lee. Dit werk lijkt overigens wel op de film die Lee uiteindelijk zelf had willen schieten maar nooit de kans voor kreeg. Het verhaal (The Tower Of Death) had hij namelijk al wel geschreven en de eindscenes had hij, weliswaar zelf afgekeurd, al opgenomen (zie Game Of Death: de gevechten met de echte Lee in het gele trainingspak). Er zou nog een lange reeks Bruceploitationfilms volgen... Zeer matig.

avatar van asheng
ja klopt. de eindscene van de eerste deel hoort volgens mij idd als eind scene voor deze film. of terwijl, als ik het goed heb, is claude vandoor gegaan met de opnames van bruce voor zijn versie van game of death. en see yuen is vandoor gegaan met de script van bruce voor zijn versie. bad bad bad. geen wonder dat chuck norris en bruce li (weet niet hoe die in echt heet) absoluut niet mee wou werken aan deze films.

het zijn niet eens leuke films geworden....

avatar van Phantasm
Tsja, wat moet je hier van zeggen, ondanks de negatieve berichten van deze film, vond ik het toch wel vermakelijk, de gevechten aan het einde waren toch nog vrij goed.

OM het verhaal en het acteren hoef je deze film niet te kijken want dat is gewoon niet goed maar voor wie van mooie gevechten houdt is deze film een aanrader, vooral het eindgevecht is erg goed! deze film beoordeel ik dan ook alleen op de gevechten en daar gaat het immers ook hoofdzakelijk om bij dit soort films!
qua gevechten zeker 3,5 ster waard!

avatar van Karl van H.
Die leeuw

Dit moet zonder meer de meest amateuristisch gemaakte film zijn die ik ooit heb gezien. De futuristische-à-la-seventies eindset (mét willekeurige kartonnen dozen!) vormt designtechnisch een dieptepunt: moordzuchtige lampjes! De eerste helft kon ik nog wel door de vingers zien vanwege de aanwezigheid van Bruce Lee zelf - altijd goed voor melige ophemeling -, maar zodra er een pop naar beneden valt bij het redden van een lijkkist (!) begint de film duidelijk naar de bodem te zoeken. Het tragische is dat die bodem zeer, zeer diep ligt, en de (kartonnen) lift naar beneden zich uiterst traag beweegt.

Maar ik heb wel kunnen lachen!

melchior7
In deze Game of Death zit Bruce lee er niet in..
Bijvoorbeeld op het begin zie je volgensmij iemand tegen nog iemand vechten en dan zie je Bruce lee kijken en thee drinken. Alleen die scene was al van Enter the Dragon. En eerst dacht ik ook dat dit een BruceLeefilm was maar je zag alleen de broer van Billy Lo.. Bobby Lo dus. Deze film vond ik zo slecht.. Ik had eerder verwacht dat dit een BruceLeefilm was i.p.v zo'n film. En het verhaal was ook stom inmekaar gezet. In 3 scenes heb ik toch nog wel kunnen lachen.. O.A in die toren. 1*

____________________________________________________
finalman: volgens imdb wel, sommige fragmenten komen uit Game Of Death en werden nooit gebruikt, vandaar. Eigenlijk moet het vermeld staan als archive footage op imdb, als je trivia leest onderaan bij imdb.

Nou imbd praat gewoon zoveel onzin.. Dat is dus niet zo.

dominion
Zware tegenvaller.

Gelukkig dat hij maar 2,50 was anders was het ook nog zonde voor mijn geld.
Jammer dat Bruce Lee er niet in zat dat was nou juist wat ik had gehoopt dus daarom viel hij nou juist tegen .
Het is ook erg oneerlijk dat ze op de hoes zetten dat deze film met Bruce is terwijl dat helemaal niet zo is dus dan heb ik gewoon mijn geld verspild voor dat geld kochte ik liever een film die echt met Bruce is .
Alleen sommige gevechten waren dan nog wel amusant vooral die met die monnik.
Die seks scene vond ik dan wel walgelijk want dat wijf zag er niet uit.
En die High-Tech toren lijkt net alsof hij uit Godzilla vs. Megagodzilla komt .
Dus de effecten zagen er ook nog eens niet uit.
Was een onnodig vervolg van de meesterlijke Game of Death.

davez
Prachtige leeuw haha

Vroeger vond ik dit zo teleurstellend toen bleek dat Bruce er niet inzat. Wist ik veel dat hij al dood was... Uiteindelijk nog vermakelijk maar het 2de deel van de film vind ik toch te slecht.

avatar van Phantasm
Deze film vandaag herbekeken en ik vind het nog steeds prima vermaak.

Niet best.

Had er ook geen hoge verwachtingen van, al was dit wel een film die doorheen de jaren enige status gekregen had. Met Sammo Hung én Corey Yuen als regisseurs en Woo-ping Yuen als actie regisseur toch een film die qua namen aanspreekt. Yuen Biao komt ook nog even voorbij trouwens, voor de oplettende kijker.

Maar lastig te vinden, vooral als je de Cantonese versie wil. Ik ben al geen al te grote film van de Bruce Lee films en om dit dan nog met één of andere brakke Engelstalige dub te kijken, dat zag ik niet meteen zitten. Geduldig afgewacht dus en na jaren eindelijk de kans gekregen op deze in originele versie te kijken.

Beetje rare opzet, dat zeker. Wat oude en/of ongebruikt beeldmateriaal van Lee om het verhaal op gang te brengen, dan een dramatisch slechte death scene om dan over te schakelen op het échte hoofdpersonage. Njah, dat het geen kwaliteitsproductie zou zijn dat wist ik vooraf al.

Maar ze maken het hier toch echt wel bond. De pop aan de helikopter, de leeuw en het brakke decor op het einde ... het is allemaal wel érg goedkoop. Van enige kwaliteit die de grote namen in zich hebben ook amper wat te merken, zelfs de gevechten waren niet de meest boeiende.

Blij dat ik hem gezien heb, maar dan eerder omdat ik hem eindelijk af kan strepen. Geen goeie film.