• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.263 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.897 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

29 [REC] 4: Apocalipsis (Film, 2014)

96 min.

RW ( 1 punt )

Puntentotaal : 52

Subgenre : /

Subgenre klassement : 25 punten

waardering : 3,5*

https://img.rgstatic.com/content/movie/b89713ea-675f-4dea-90a3-e8e01f2566d4/backdrop-1920.jpg

Ook dit laatste deel weet nog volop te entertainen en dit is vooral te danken aan de locatie ( boot ) en de gore.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

Noodless schreef:

[REC] 4: Apocalipsis (Film, 2014)

Fijn dat deze weer even op mijn radar komt door dit spelletje. Ik heb deel 4 nog steeds niet gezien, wordt toch eens tijd. Helaas niet op een streamingsdienst zie ik.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

10. Hit and Run (Film, 2009) - MovieMeter.nl

https://static.kino.de/wp-content/uploads/2015/08/hit-and-run-2009-film.jpg

FTV 2 punten

Totaal aantal punten = 20 punten

Subgenre: 30. Crime Horror

Themaklassement: 10 punten

Afgevinkte thema's: 16, 18, 19, 21, 22, 28, 30, 54, 69, 75.

2.5*

Best vermakelijk. Het ziet er allemaal wat goedkoop uit, en het duurt (te) lang voordat het echt spannend wordt. Maar het is allemaal best sfeervol en de acteurs doen het goed. Het bloederige einde zelfs zeer sterk gedaan.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

12. The Curse of the Mummy's Tomb (Film, 1964)

80 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 22 + 2 = 24

Thema: 58. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror

Themaklassement: 12 punten

https://gbhbl.com/wp-content/uploads/2017/04/The-Curse-of-the-Mummys-Tomb-Pic-5.jpg

Kennelijk de 2de mummiefilm uit de Hammer stal (de vorige heb ik niet gezien). De film neemt de tijd om de karakters te introduceren en toe te werken naar de onthulling van de mummie uit de sarcofaag. Naar jaren 60 normen zag die er wel OK uit. De mummie actie valt een beetje tegen en ook het einde vond ik een anticlimax, maar daar tegenover stond wel een rijke oud Egypte setting en zelfs enkele grafische momenten. Toch fijner dan die originele mummiefilm van Universal. En ja Noodless die Jeanne Roland was zeker niet mis

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

8. The Pope's Exorcist (2023)

103 minuten

FTW (2 punten)

Puntentotaal: 11 + 2 = 13 punten

Subgenre: 31 (Demons / Devils / Possession)

Themaklassement: 8 punten

https://decider.com/wp-content/uploads/2023/08/the-popes-exorcist-ending-explained-netflix.jpg?quality=75&strip=all&w=1200

Deze Horror / Biografie film heb ik gisteren gekeken i.v.m. de "Horrorfilm Challenge", want anders had ik hem waarschijnlijk links laten liggen omdat ik er geen hoge verwachtingen van had (geldt tegenwoordig helaas voor vrijwel alle nieuwe horrorfilms die uitkomen). Het is inmiddels een halve eeuw geladen dat de dit jaar overleden regisseur William Friedkin met "The Exorcist (1973)" een nieuwe norm zette voor de bovennatuurlijke horrorfilm en daar kan deze "The Pope's Exorcist" op geen enkele wijze aan tippen. Deze film heeft ook niets te maken met de film uit 1973.

Russell Crowe speelde ooit in Oscar winnende films en "The Pope’s Exorcist" hoort zeker niet in dat rijtje. Ondanks dat hij in een carrière dip zit, doet hij op een leuke manier zijn best om Gabriel Amorth een warme uitstraling te geven, met een rauw randje. Zo drinkt hij alcohol voor het exorcisme en maakt hij flauwe grapjes omdat demonen schijnbaar moppen haten.

Er zijn al tientallen films waarin duiveluitdrijvingen centraal staan en op dat gebied heeft "The Pope’s Exorcist" dan ook helemaal niets nieuws te bieden. Dat het hoofdpersonage is gebaseerd op een echte duiveluitdrijver uit Vaticaanstad en sommige gebeurtenissen gebaseerd zijn op de verhalen die Gabriele Amorth in zijn boeken heeft geschreven, zouden de film een stuk boeiender en spannender kunnen maken. Maar het nadeel is dat de horrorfilm nooit echt onder je huid kruipt en nooit echt boeiend, spannend of eng wordt, hoewel er wel aan aantal creepy momenten inzitten.

Dit is vooral te wijten aan het verhaal dat we we inmiddels al vaker hebben gezien, maar ook aan de minder overtuigende speciale effecten (zoals groter wordende monden) die grotendeels met behulp van een computer op het scherm zijn getoverd. Wat dat betreft mis ik tegenwoordig de horroreffecten van de jaren 70, 80 en 90 films die zonder computer zijn gemaakt en die veel meer effect hebben dan degene gemaakt met een computer en het komt het realisme ook niet ten goede. Visueel (inclusief de kleuren) gezien mocht de film er overigens best wezen, want de beelden van de abdij en natuurlijk van het beeldschone Rome, zijn een lust voor het oog.

De onbedoeld grappige scènes maken "The Pope’s Exorcist" eigenlijk nog een best vermakelijke slechte film. En dat de film niet heel slecht is, is ook te danken aan Russell Crowe die de rol van Gabriele Amorth meer dan uitstekend speelt en dat zelfs met een Italiaans accent. Maar het blijft lastig om hem los te koppelen van de rollen die hij eerder heeft gespeeld.

Peter DeSouza-Feighoney als Henry deed het opzicht verdienstelijk, maar hij kon niet echt een vuist slaan als de bezeten Henry, zoals de jonge Linda Blair dat destijds in "The Exorcist" wel uitstekend deed.

https://media.tenor.com/sXq8z33YGiIAAAAd/demonic-eyes-the-popes-exorcist.gif

Verder deed Daniel Zovatto het nog verdienstelijk als priester Esquibel en de kleine grapjes en chemie tussen hem en Russell Crowe, waren best leuk en goed. Omdat hij al vroeger een relatie had met de vrouw Adella (Carrie Munro), krijgen we zelfs nog wat naaktheid (in twee scènes) te zien in de vorm van borsten.

https://cdn2.aznude.com//5cc4841bb9ef4ba9b55fbd4e3c37ec42/5cc4841bb9ef4ba9b55fbd4e3c37ec42.jpg

https://cdn2.aznude.com//0bb766c76cd741e58a6cc1307a0808d7/0bb766c76cd741e58a6cc1307a0808d7.jpg

En verder is het natuurlijk leuk om de legendarische Franco Nero in de rol van paus te zien. Hij speelde in een aanzienlijk aantal spaghettiwesterns en met name in de jaren 70 was hij populair in Italië.

"The Exorcist" is nog steeds de spannendste en engste horrorfilm waarin een duiveluitdrijving centraal staat. En we weten inmiddels dat deze klassieker gewoon niet te evenaren of te overtreffen is. Wat misschien in dit geval "The Pope’s Exorcist" gelijk ook de das omdoet. "The Pope’s Exorcist" komt te vaak onbedoeld grappig uit de hoek of grijpt het naar clichés van "The Exorcist" en andere vergelijkbare horrorfilms. Russell Crowe doet zijn best en maakt deze film vooral nog het kijken waard, maar ook hij kan niet in zijn eentje deze film niet naar een voldoende tillen.

madmadder

• 371 berichten
  • 3057 stemmen

6. Zombi 2 (1979)

91 minuten

FTV (2 punten)

Totaal: 12 punten

Subgenre: 85. Zombies & Infected (1 punt)

Themaklassement totaal: 6 punten

Beoordeling: 3,5*

https://www.themoviedb.org/t/p/original/qvtXG94ffqy2m6MuvtSg9MOpKwU.jpg

Zombiefilms zijn denk ik mijn minst favoriete horror-subgenre. Op geen enkele manier raken zombies aan mijn persoonlijke angsten. Dat betekent dat er een flinke bak gore en/of humor voor nodig is om me te kunnen laten genieten van dit soort films.

Qua gore zit het altijd wel goed bij Fulci, al had hij wat betreft kwantiteit nog wel wat hoger in mogen zetten voor mij. En er zitten best grappige scenes in (zombie vechtend met een haai wtf ), maar om deze film nou hilarisch te noemen gaat me ook weer wat ver.

Vanwege enkele vrij memorabele scenes kan ik er uiteindelijk alsnog een heel kleine 3,5* aan kwijt, maar ik vond de andere twee films die ik van Fulci zag wel nog een stuk beter.

7. Pearl (2022)

102 minuten

FTV (2 punten)

Totaal: 14 punten

Subgenre: 11. 2020s Horror (1 punt)

Themaklassement totaal: 7 punten

Beoordeling: 3,5*

https://www.themoviedb.org/t/p/original/a6SnT3uD5kCrCNkNwng8FmXJXZf.jpg

Van X heb ik echt enorm genoten, en ook deze origin story mag er zijn. Genoten van Mia Goth als gestoorde jongedame die steeds verder de grenzen van het betamelijke oprekt (het einde is ook echt heerlijk haha). Daarnaast leuke speelse dwarsverbanden tussen deze en X en sowieso zitten er best wat grappige momentjes in. Ondanks dat het een simpel verhaaltje is, doen Goth en Ti West er genoeg mee om boeiend te blijven. Gewoon erg leuk deze.

Next stop: Final Exam (1981)

robertinho

• 1514 berichten
  • 2944 stemmen

10. No One Will Save You (Film, 2023)

93 minuten

FTV

Puntentotaal: 20

Een soort Signs x A Quiet Place x Last Man Standing. Begon goed, kakte heel snel in.

madmadder

• 371 berichten
  • 3057 stemmen

8. Final Exam (1981)

89 minuten

FTV (2 punten)

Totaal: 16

Subgenre: 56. North American Horror (1 punt)

Totaal themaklassement: 8

Beoordeling: 2*

https://www.themoviedb.org/t/p/original/ifiQ1bvp59n9gecEFIfp77gVwKw.jpg

Nu hebben slashers al niet echt het imago hoogstaand te zijn, maar dit was al helemaal flauwekul. Natuurlijk zit er een zekere vermakelijkheid in irritante studenten die één voor één afgeslacht worden, maar alles eromheen, inclusief de kills zelf, was zo enorm ondermaats. De pacing, het acteerwerk, de compleet onlogische gebeurtenissen, de killer, het was allemaal van een bedroevend niveau.

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hier toch nog wel van kunnen genieten, maar voor mij was het helaas niet zo'n film die zo slecht is dat-ie stiekem wel weer leuk wordt. Nee, dit was gewoon slecht.

Next stop: All Hallows' Eve (2013)

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Horrorchallenge Film 24:

A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge (Film, 1985) - MovieMeter.nl

https://cdn.panampost.com/wp-content/uploads/2021/10/Freddy.jpg

Speelduur: 87 minuten

FTV (2 punten)

PUNTENTOTAAL : 48

Subgenre 69. Slasher horror

Themaklassement: 24 punten

Aanrader voor ander horror challengers:

Een prima sequel waarbij een jongen genaamd Jesse komt wonen in het huis waar het eerste gedeelte afspeelde. Sinds hij daar woont krijgt hij nachtmerries waarbij fred hem wilt laten moorden. Jesse schreeuwt elke keer wakker wat ik hilarisch vind aangezien het zo overdreven is en niet van hem.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

13. The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-up Zombies!!? (Film, 1964)

80 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 24 + 2 = 26

Thema: 27. Camp / Kitsch Horror

Themaklassement: 13 punten

https://64.media.tumblr.com/5631e98caf41487360c275b8147fd231/984d9b03bdc35338-55/s540x810/4380ec343251a84bde467ac3c1490a750672de66.gif

Tja een wel heel bijzondere titel die nooit echt die naam waar maakt. Er gaan wel mensen dood maar die komen niet terug tot leven. De zombies waar ze op doelen zijn wellicht de verminkte (enkel in hun gezicht) mensen die we pas naar het einde toe wat prominent in beeld zien en wat actie ondernemen. zijn ze ongelooflijk raar, nouja dat valt nog best mee, de vervormingen zien er gewoon vreselijk belachelijk uit en zo overduidelijk nep. De film is ondanks een vrij korte speelduur ook langdradig en saai eerder een excuus om wat exotische dansen van schaars geklede dames te laten zien en wat kermisattracties (een rollercoaster oa) en wat andere showbizz stuff zoals een moppentapper. Waarzeggerij mag natuurlijk ook niet ontbreken. Er is wel een plot en wat karakters maar die doen er uiteindelijk niet echt toe. Terecht een turkeyscore, Manos was niet eens zo slecht als deze.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

30 Trapped (Film, 1982)

95 min.

FTV ( 2 punten )

Puntentotaal : 54

Subgenre : 22 Backwoods / Rednecks / Hillbillies

Subgenre klassement : 26 punten

waardering : 3,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzQ4NjU2MWMtMmVmMC00NzNhLWJhNjktMDIxMmYzZGZjMDYxXkEyXkFqcGdeQXVyMTI4MTk2NzMz._V1_.jpg

Op zoek tijdens de horrorchallenge naar subgenre i.v.m. Backwoods / Rednecks / Hillbillies kwam ik uit bij deze thriller/horror die je toch wel tegenkomt in horrorlijstjes met dit bepaald thema. Eigenlijk nooit eerder van gehoord en moet zeggen dat deze wel goed is bevallen. Het gegeven is leuk en de film is tot het einde spannend. Er is verrassend veel aandacht voor andere personages en hun handelingen want de focus ligt niet alleen bij die 4 studenten. Ook een paar leuke kills zoals de dood door een antenne en de climax mag er ook wezen. Henry Silva is perfect gecast als de leider van de Hillbillies. Er is ook wat naakt te zien in de openingsscène en naderhand wanneer Silva ontdekt dat zijn vrouw Amy (Danone Camden) vreemd gaat. Ook één van de studenten nl. Diana (Gina Dick) komt in een hachelijke situatie terecht waarbij ze even naakt te zien is. Prima film ! 7,5/10

https://www.thespinningimage.co.uk/cultfilms/images/13655.jpg

joolstein

• 10841 berichten
  • 8930 stemmen

26 The Blood Beast Terror (1968)

88 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 50+ 2 = 52 punten

5. 1960s Horror

Sub-genre puntentotaal: 25 +1=26

Waardering 2,5*'

Mama Cumberbatch;

https://kinolorber.com/userFiles/uploads/films/the-blood-beast-terror/BloodBeastTerror_Still_6.jpg

Weinig geslaagde poging van Tigon British Film Producties om een Hammer-lookalike te maken....Maar dit is duidelijk Hammer niet. Het uitgangspunt is een soort detective/mystery-verhaal. Detective/ Inspecteur Quennell van Scotland Yard moet in de negentiende eeuw een reeks moorden onderzoeken die zijn gepleegd, dit leidt naar Dr. Carl Mallinger een professor in de entomologie en zijn dochter Clare.

Goh zouden die er iets mee te maken hebben? Tja... verrassingen zijn er niet! Wel veel toespelingen op insecten, en met name op de ‘were-mot’ of doodshoofdvlinder, (ja die nachtvlinder uit The Silence of the Lambs) die direct duidelijk maken wat de omgeving onveilig maakt. Behalve dan voor de personages die tijdens het onderzoek vooral wat rondhangen en socializen met andere gasten. Er was zelfs een scene waarin er een toneelstuk werd opgevoerd...? Hm Roger Cormans low-budget The Wasp Woman (1959) deed de dingen toch veel beter dan!

Het is pijnlijk duidelijk dat de film is verlengd met extra scènes die weinig tot geen invloed hebben op de plot.om het maar op te vullen tot een meer acceptabele speelduur. Om nog maar te zwijgen van de aanwezigheid van Roy Hudd in twee scènes als een niet-genoemde mortuariumverzorger, die niets van waarde toevoegt, inclusief zijn bedoelde humor. Ook het nauwelijks waargenomen titelwezen was uiteindelijk niet zo heel bedreigend. maar als het beest de vorm van dochter “Clare” aannam zag je actrice Wanda Ventham Zij is de moeder van Benedict Cumberbatch! Onhandig en niet geslaagd maar de slechtte van Peter Cushing was het zeker niet!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8930 stemmen

27 Birth/Rebirth (2023)

98 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 52 + 2 = 54 punten

37. Creepy Kid(s) Horror

Sub-genre puntentotaal: 26 +1=27

Waardering 3,5*'

https://mlvyvmcvgyiy.i.optimole.com/w:auto/h:auto/q:mauto/f:best/https://substrateradio.com/wp-content/uploads/2023/08/birth-rebirth-trailer.jpg

Zwangerschaps- en moederschapshorror met een Frankenstein-twist. De gevolgen van het spelen van God en de ethiek van medische vooruitgang vanuit een feministisch perspectief. Deze film draait om twee verschillende vrouwen: Alleenstaande moeder Celie, is verpleegster op de kraamafdeling van een ziekenhuis In hetzelfde ziekenhuis is Rose (Marin Ireland) daarentegen een emotieloze Patholoog die geïsoleerd werkt en leeft met een fixatie voor de dood. Plotseling slaat voor Celie's zesjarige dochter Lila een tragedie toe, dat beide vrouwen naar elkaar leidt.

Alhoewel de film enkele verontrustende en grafische scènes laat zien, zijn deze niet bedoeld om te schokken. Er zijn onderweg een paar scenes waarbij Lila's regeneratie uit de hand lijkt te lopen die de horror-kant uit lijken te gaan maar het is ook niet echt een monsterverhaal. Het is dan ook geen horror maar meer een medische thriller. Maar het maakt het zeker geen slechte film!

De film is dus vooral een karakter-gedreven en weigert om de personages te beoordelen. Het zijn gebrekkige en gecompliceerde mensen die keuzes maken om te beschermen en te behouden wat het belangrijkst is. Beide actrices leveren zeer geslaagde vertolkingen. De sfeer die ontstaat is treurig, met gedempte kleuren van ziekenhuis-lijkenhuis-groen. Goed einde, en voor het grootste deel te overtuigen en medeleven te genereren.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8930 stemmen

28 Deadly Manor (1990)

86 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 54 + 2 = 56 punten

8. 1990s Horror

Sub-genre puntentotaal: 27 +1=28

Waardering 3*' waarbij ik twijfel aan 3,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOGU5MmRlNGUtYjU3MS00MmE3LWIwOTYtMmYxM2Q4NGY5NzE2XkEyXkFqcGdeQXVyOTc5MDI5NjE@._V1_.jpg Slasher in Amerikaanse stijl van de Spaanse José Ramón Larraz, Je weet hoe het gaat...Een weekend vol plezier verandert voor zes twintigers Euh... tieners ( inclusief hun verplichte onnozele stoner-maatje) in een nachtmerrie vol bloedige terreur. Een mysterieuze lifter...een lekke band en een afslag het bos in, doet ze belanden bij een verlaten landhuis. De hele film voelt aan als iets dat begin jaren tachtig is gemaakt en qua verhaal is niet heel bijzonders maar eigenlijk wel best vermakelijk. Veel moordscènes bevat de film niet, er is weinig bloed en de kills zijn niet zo heel opwindend, wel is er nog wat naaktheid. Als je niet weet wat je nog meer met het midden van een script moet doen, gooi er dan een droom-seksscène in, toch? Wat de film helpt, is een vleugje vreemdheid. Een autowrak als heiligdom, doodskisten in de kelder, talrijke foto's van een mooie vrouw aan de muur, een steeds groter wordende scheur, een plakboek met lijken of constante redeneringen van de personages waarom ze in huis zouden moeten blijven. Door die vreemde inspanningen werd dit eigenlijk een best plezierige film waar ik op de een of andere manier geen hekel aan kan krijgen.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8930 stemmen

29 La Luz en el Cerro (2016)
85 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 56 + 2 = 58 punten
76. Thriller/Suspense Horror
Sub-genre puntentotaal: 28 +1=29
Waardering 3*'
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/63KFrhyRFPBQokMh9xslTkyZuZL.jpg
Na de dood onder vreemde omstandigheden van een herder in de Peruaanse Andes, raken lokale slechteriken, een agent en twee Metalheads die in een mortuarium werken, betrokken bij een mysterie. Sfeervol en de locatie van Peru is niet alledaags. Maar het bovennatuurlijke gevoel van onbehagen worden verspild aan meer alledaags einde over hebzucht van de mensheid.naar een Inca-schat, die niet eens vervloekt was Wel zie je aardig wat leuke viezigheid in het mortuarium! Wat meer achtergrond over de folklore of mythe had ook fijner geweest. Tjonge en die koppen van de Alpaca's zijn eng! Vermakelijk en zeker geen slechte film!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8930 stemmen

30 Apokawixa (2022)

120 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 58 + 2 = 60 punten

28. Comedy / Parody Horror

Sub-genre puntentotaal: 29 +1=30

Waardering 2*'

https://bi.im-g.pl/im/c9/a3/1b/z28980681AMP,-Apokawixa-.jpg

Veel te lang en verveeld. Een breed scala aan karakters wordt opgevoerd maar alleen twee meisjes in een zij-plot waren sympathiek. Deze teleurstellende film wil verder van alles zijn, in het begin krijg je wat commentaar over de hedendaagse tijd (jongere tijdens covid-19, milieu) dan ga je over op een reis naar en 'Project X' feest zelf en uiteindelijk krijg je een confrontatie met de ‘geïnfecteerde’. Maar die zombies zien er goedkoop uit en van een over-de-top bloederige climax was ook geen sprake! De zombies komen pas in de laatste 38 minuten opdagen en deze film duurt 2 uur...Tja plus men spreekt van een komedie maar erom lachen kon ik ook niet. Al kan dat natuurlijk ook een cultureel-dingetje zijn aangezien deze film Pools was. Half puntje meer voor het vegetarische Emo-zombiemeisje!

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Horrorchallenge Film 25:

The Seasoning House (Movie, 2012) - MovieMeter.com

https://www.moviemeter.com/images/cover/86000/86762.jpg?cb=1384004430

Speelduur: 89 minuten

FTV  (2 punten)

PUNTENTOTAAL : 50

Subgenre 81. War Horror

Themaklassement: 25 punten

Heftig verhaal waarbij een jonge vrouw wordt ontvoerd bij haar huis als haar familie wordt vermoord. Ze belandt als bediende in een vrouwenhandel huis vlakbij de oorlogsgebied waar ze zelf moet zien te overleven. Het verhaal intrigeerde mij wel maar hij hield mij niet de hele film vast.

madmadder

• 371 berichten
  • 3057 stemmen

9. All Hallows' Eve (2013)

82 minuten

FTV (2 punten)

Totaal: 18 punten

Subgenre: 17. Anthology Horror

Totaal themaklassement: 9 punten

Beoordeling: 2,5*

https://www.themoviedb.org/t/p/original/46dwge4YHlrh7nPaonLCIT0Vd8J.jpg

Ze worden niet echt door een groot publiek gewaardeerd, maar ik ben dus best wel een liefhebber van de twee Terrifier films (vooral de tweede vond ik echt geweldig). All Hallows' Eve is de voorloper van de Terrifier reeks en bestaat uit verschillende verhalen die allemaal op de één of andere manier om de mij inmiddels bekende Art the Clown draaien, een compleet geschifte en gewelddadige clown die mensen op de meest gruwelijke manieren laat lijden.

Het niveau van de verhalen wisselt nogal, vooral in het begin waren de verhalen nogal middelmatig, maar het venijn zit hem duidelijk in de staart. Het een-na-laatste verhaal (en ook de langste voor mijn gevoel) is heerlijk bloederig en komt het dichtst in de buurt bij wat we kennen van de Terrifier-films. Bovendien is het einde dat aan het steeds terugkerende verhaal (vrouw past op twee kinderen, ze vinden een videoband die iemand in de tas van het jongetje gestopt heeft en op die videoband zijn de korte verhalen te zien, wanneer de kinderen op bed liggen moet de vrouw haar eigen angsten zien te beteugelen) gebreid wordt best lekker.

Al met al te wisselvallig voor een voldoende, maar genoeg genietbaars dat me doet verlangen naar Terrifier 3.

Next stop: The Slumber Party Massacre (1982), maar dat wordt pas morgen na werk, want nu even lezen en Boer Zoekt Vrouw kijken.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

39. Slotherhouse (2023)

93 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 78

Subgenre: 28. Comedy Horror (Voltooid: 1-18, 23, 28 45-63)

Themaklassement: 39 punten

https://cdn.30nama.com/cover/30618188_30NAMA.webp?1693804969

Een slasher... Met een luiaard die losgaat op Sorority studentes!

Soms is een idee (en de trailer) zo belachelijk, dat je de film juist wilt zien. Zoals bij Cocaine Bear, of Sharknado. Slotherhouse valt voor mij in die categorie, gelijk bij de aankondiging hoopte ik dat hij rond oktober te zien zou zijn in verband met de horrorchallenge. En gelukkig is dat zo, want de januari 2024 release die ik hier op MovieMeter zie is ruim te laat voor de challenge. Het viel me op dat het een USA / Servië co-productie is, wat je niet dagelijks ziet. Maar de film is ook opgenomen in Belgrado, zo blijkt. Geen moment gemerkt.

Regisseur Matthew Goodhue is mij totaal onbekend, ik zie dat joolstein een van de drie mensen is die zijn debuut Woe (2020) wel heeft gezien.Voor de cast geldt eigenlijk hetzelfde. Nu zijn a-listers zeker bij een film als deze totaal onnodig, dus het was juist leuk om Slotherhouse zonder enige verwachtingen te kijken. Lisa Ambalavanar bleek bovendien een sympathieke hoofdpersoon.

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/51b3dc8ee4b051b96ceb10de/b64b3c8a-6c51-46d0-aec6-fc5ace85180b/Screen+Shot+2023-08-02+at+9.07.24+AM.jpg

Is Slotherhouse dan ook goed? Allerminst, maar dat moet volgens mij ook niet de verwachting zijn. Wel is het een film zonder pretenties en die precies weet wat het is, en die daar zonde gêne mee aan de haal gaat. Hij is belachelijk, weet dat, en heeft van meet af aan besloten daar lol in te hebben. En de film schroomt niet om compleet over de top te gaan, nog vóór hij een uur bezig is. Als je daarin mee kunt gaan is Slotherhouse juist een vermakelijk anderhalf uurtje. Als je kritisch gaat kijken alsof het een serieuze film is, zal er beduidend minder plezier te beleven vallen.

3,2* - Trailer - Interview

joolstein

• 10841 berichten
  • 8930 stemmen

John Milton schreef:

Een slasher... Met een luiaard die losgaat op Sorority studentes!

Soms is een idee (en de trailer) zo belachelijk, dat je de film juist wilt zien.

Jaaa, hier is ie ook binnen gehaald want hoe verzin je het...een luiaard als killer

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ik heb hem ook METEEN na het binnenhalen bekeken (en de Hong Kong horror komedie die ik had gepland uit de kijklijst geknikkerd), want hier wilde ik de eerste recensie natuurlijk over schrijven, dat snap je

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

6. Cobweb , 2023

FTV

Speelduur : 88 minuten

Subgenre : ?

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNmNiYzI2YTMtYWVlMi00N2M3LTgzM2YtZDViYzAzNzdmNDcwXkEyXkFqcGdeQWpnYW1i._V1_QL75_UY281_CR0,0,500,281_.jpg

Prima horror die niet voorspelbaar was voor mij .'

de speelduur was lekker kort en pittig net als het kapsel van mijn tante gerrtudis .

Niks mis mee . Maar word geen klassieker vrees ik .

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Horrorchallenge Film 26:

Ku Bei (Film, 2021) - MovieMeter.nl

https://static.wixstatic.com/media/1a1e31_543d0576fb0443e0ad131cd28fadba54~mv2.jpg/v1/fit/w_820%2Ch_720%2Cal_c%2Cq_80,enc_auto/file.jpg

Speelduur: 99 minuten

FTV (2 punten)

PUNTENTOTAAL : 52

Subgenre 26. Canniballism

Themaklassement: 26 punten

Wauw omg! Een hele grafische film uit Taiwan over een virus dat iedereen bloedlustige maniaken maakt. Als je van splash & gore houdt, is dit zeker een film voor jou!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

audio. Goed he. Vond ik ook zo'n verrassing!

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Dat ziet er heel cool uit, die heb ik ook in de kijk lijst gepropt. Heb ik ook direct een film uit Taiwan te pakken

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4894 stemmen

30. Sadako (2019)

99 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 60

Subgenre: 20. Asian Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 20 + 23 + 27 + 44 + 46 + 52 + 63 + 65 + 76 + 83)

Themaklassement: 29 punten

Eigen rating: 2*

https://i.ytimg.com/vi/Li1Y70MvsYg/maxresdefault.jpg

Ik heb meer dan 20 jaar geleden de eerste "Ringu" film gezien en vond die dus gewoonweg meesterlijk. Blijkbaar zijn er naderhand nog een hele resem vervolgen gemaakt (Snel een Google search : "The franchise includes eight Japanese films, two television series, eight manga adaptations, three English-language film remakes, a Korean film remake, and two video games: The Ring: Terror's Realm and Ring: Infinity (both 2000)."). Spijtig genoeg (of gelukkig) heb ik er daar geen enkele van gezien. En in deze "Sadako" wist ik al snel dat er een link lag naar deze "Ringu" films. Maar het was zonder de spanning en de engheid van deze eerste. Om eerlijk te zijn vond ik het eigenlijk nogal slaapverwekkend en saai.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2944 stemmen

11. Life (Film, 2017)

99 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 22 punten

Dertien in een dozijn. Allemaal al een keer eerder gezien.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

40. The Queen of Spades (1949)

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 80

Subgenre: 38. European Horror (Voltooid: 1-18, 23, 28, 38, 45-63)

Themaklassement: 40 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780/vdiBSHhIUjdy32yf3cSoMl3SNUo.jpg

Degelijk brits filmpje, maar zelfs ik vond dit geen horror. Beetje saai ook.

3*

Tanguy

• 455 berichten
  • 2054 stemmen

5. https://www.moviemeter.nl/film/4264]Xtro (Film, 1982)

84 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 10

Subgenre: 14 - Aliens

Themaklassement: 5/85

Rating: 3.5*

Xtro is een Brits horrorfilmpje met een haast onnavolgbaar plot en zeer matig acteerwerk. Gek genoeg vond ik het wel hartstikke leuk en waren de horrorscenes verrassend goed. Er gebeurt van alles en ondanks dat het plot rammelt aan alle kanten, kijkt het best vlot weg. Het matige acteerwerk stoort mij niet, en de alien is fraai vormgegeven. De film is van korte duur, wat mij betreft een aanrader.

[url=https://ibb.co/0hGRD6N[/url]

Thema’s afgevinkt: 14, 17, 42, 72, 74

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

robertinho schreef:

11. Life (Film, 2017)

99 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 22 punten

Dertien in een dozijn. Allemaal al een keer eerder gezien.

Echt ? Bij een RW kan ik het me voorstellen . Maar mijn ftv was echt genieten .vooral de gore in de ruimte was dik . En het wezen vond ik fascinerend . Het einde verdiende ook dikke pluim .

Maar kon ook aan je stemming liggen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.