- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
18 The Old Dark House (Film, 1932)
72 minuten
FTV ( 2punten )
Puntentotaal : 34
Subgenre : 2. 1930s Horror
Subgenre klassement : 17 punten
waardering : 2,5*
https://www.framerated.co.uk/frwpcontent/uploads/2018/05/olddarkhouse11.jpg
Het verhaal wist mij helaas niet te boeien, maar de setting en de sfeer is hier wel heel sterk. Het oude donkere huis is qua setting een topper dankzij de aanwezige storm, de kamers die alleen belicht zijn met wat kaarsjes en de zeer merkwaardige rare personages. Uiteindelijk stelt het hele verhaal rond een rare familie echter teleur ondanks deze positieve punten. Het Saul/ David Bijbelverhaal werkte niet echt en echt spannend wilt het niet worden. 5/10
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
121 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 6
Subgenre: 68. Single Location / Locked in a Room Horror
Themaklassement: 3 punten
Eigen score: 3.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w300/s15olg5LwRqTjgDd5KIfVXhcoqs.jpg
Wilde ik eigenlijk vorig jaar al zien, maar raakte pas echt geinterresseerd nadat ik Blood & Gold van dezelfde regisseur zag eerder dit jaar. Erg vermakelijke film over wat terroristen die een vliegtuig kapen, een van de passagiers heeft echter een wel heel aparte bloedziekte.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 19:
Livide (Film, 2011) - MovieMeter.nl
https://fr.web.img3.acsta.net/r_512_288/medias/nmedia/18/88/85/00/20043465.jpg
Speelduur: 88 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 38
Subgenre 44. Gothic Horror/Urban Gothic Horror
Themaklassement: 19 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Nadat er is besloten om in te breken bij een oude vrouw in een coma door de net aangenomen woonbegeleider en 2 vrienden ivm geldproblemen( dat mij bekend voor kwam, zie mijn vorige review) komen ze vast te zitten in een Gotisch huis vol curiosa en vinden ze haar grote geheim.
Ik had andere verwachtingen bij deze film. Voornamelijk de genre dacht ik dat het wat meer Fantasy zou zijn. Het decor en vooral de ballerina waren een mooi gegeven en toch een vrij uniek verhaal. Maar na de 'mottenscene' snapte ik het niet meer waarom en hoe.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
95 minuten
RW (1 punt)
Puntentotaal: 8 + 1 = 9 punten
Subgenre: 26 (Cannibalism)
Themaklassement: 6 punten
https://i.pinimg.com/736x/3d/57/a9/3d57a9dda520a0aa8f1f69698d4f1dcb.jpg
Dat is het betere werk 
Bijna precies tien jaar geleden, 5 oktober 2013, zag ik deze "Cannibal Holocaust" voor het eerst, waar ik ondanks de gore en naaktheid maar weinig aan vond en dat kwam mede door de vele onnodige dierenmishandeling. Nu ik "Cannibal Holocaust" herzien heb, blijf ik het nog steeds geen geweldige film vinden en dat geldt eigenlijk voor vrijwel alle kannibalenfilms die ik gezien heb (hoger dan 3,5* heeft volgens mij geen enkele kannibalenfilm van mij gekregen). Toch heb ik me er nu wat meer mee vermaakt en krijgt de film ook een hogere waardering van mij.
"Cannibal Holocaust" komt uit de koker van de Italiaanse regisseur Ruggero Deodato en staat bekend als de meeste bekende en beruchtste kannibalenfilm. De naam alleen al moest vanwege het tweede woord een bepaalde snaar raken bij het publiek. Ook probeerde de makers de kijkers te overtuigen dat de film echt was en dat het viertal (waarin het in deze film draait) echt vermoord is door kannibalen. In de jaren 80 was dat misschien nog enigszins geloofwaardig, maar tegenwoordig natuurlijk niet meer. Na een rechtszaak en wat bewijzen had de film al maximaal kunnen profiteren van de hype en groeide het uit naar een klassieker.
https://cdn1.aznude.com/francescaciardi/cannibalholocaust/Ciardi-Cannibal-Holocaust_741968.jpg
Los van het vele vrouwelijk naakt (Francesca Ciardi en veel kannibalen vrouwen), er valt overigens ook redelijk veel mannelijk naakt te zien en dat niet alleen van kannibalen mannen, een aantal seksscènes, een aantal verkrachtingsscènes, vele moorden (waarvan een aantal gruwelijk), modderscènes met vrouwelijke slachtoffers en een ranzige herkauwde pap die wordt opgegeten, vond ik er nog steeds niet veel aan, hoewel de verhaallijn best goed is.
https://i.redd.it/6ounk6p4fsv91.jpg
Wel zit er helaas veel dierenmishandeling in, die stuk voor stuk echt zijn. Ze voegen niets toe en zijn compleet overbodig. De muskusrat, de afslachting van een schildpad (die veel te lang duurt), het in tweeën hakken van een slang, het afschieten van een vastgebonden varken en het scalperen van een aapje om de hersenen op te eten.
"Cannibal Holocaust" is bloederig, choquerend (althans voor tere zieltjes), bevat naaktheid en zit vol gore. Voor de meesten is dat voldoende en als kijker weet je ook dat het maar een film is en dat het dus maar gespeeld is. De film heeft gezien de unieke verhaalvertelling en de "shock value" nog steeds kijkwaarde, maar ik vind de film nog steeds niet geweldig. De film krijgt ook veel puntenaftrek van mij en dat natuurlijk vanwege de onnodige dierenmishandeling.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Dit heeft toch niets met Horror te maken ondanks dat dictator Augusto Pinochet een slecht persoon was. Op Moviemeter staat deze film betiteld als een "Komedie / Drama" en op "IMDb" staat de film vermeld als een "Comedy / Fantasy / History".
Daarom vraag ik me ook af wat eigenlijk de richtlijnen zijn voor films die betiteld mogen worden als een horrorfilm? Dit is ook niet de enige film waarbij ik mijn bedenkingen heb.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
16. Penumbra (Film, 2011)
90 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 32
Subgenres: 10. 2010s Horror (Voltooide subgenres 1-10, 13, 19, 27, 28, 58, 80)
Themaklassement: 16 punten
Eigen rating: 3.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/70000/70411.jpg?cb=1397065037
Best een interessante film, al had ik dat halverwege niet verwacht. Het is een soort van Argentijnse Polanski, waarin een Spaanse vrouw in Argentinië een huis probeert te verkopen, en het zal niet verbazen, er gebeuren rare dingen in dat huis en dan vooral een sekte die rond een zonsverduistering rites inclusief moorden uitvoert. Maar voor het daadwerkelijk interessant wordt zijn we al ruim over de helft, met een eerste drie kwartier die vooral heel veel (telefoon)gesprekken bevat en slechts op momenten interessant wordt. Gelukkig maakt de tweede helft een hoop goed, waarin daadwerkelijk de sekte eaan bod komt en het daadwerkelijk dreigend wordt. Weet niet helemaal wat ik van het einde moet denken, maar ik rond 'm naar boven af, en dat had ik gezien de eerste helft niet aan zien komen.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Dit heeft toch niets met Horror te maken ondanks dat dictator Augusto Pinochet een slecht persoon was. Op Moviemeter staat deze film betiteld als een "Komedie / Drama" en op "IMDb" staat de film vermeld als een "Comedy / Fantasy / History".
Daarom vraag ik me ook af wat eigenlijk de richtlijnen zijn voor films die betiteld mogen worden als een horrorfilm? Dit is ook niet de enige film waarbij ik mijn bedenkingen heb.
Heb de film niet gezien, maar IMDb geeft ook horror aan (bij genres). Voor mij is het criterium een horrorlabel op danwel MM, danwel IMDb.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
17. Willy's Wonderland (Film, 2021)
88 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 34
Subgenres: 11. 2020s Horror (Voltooide subgenres 1-11, 13, 19, 27, 28, 58, 80)
Themaklassement: 17 punten
Eigen rating: 2.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1128000/1128399.jpg?cb=1611987635
Mja, niet heel leuk. Nicolas Cage heeft de laatste jaren z'n niche gevonden als over-the-top acteur in rare horrorfilms, en hoewel dit in Mandy en Colour Out Of Space wat mij betreft prima lukte, is dat zowel hier als in Renfield niet zo'n succes. Het is natuurlijk al een maf concept, met levend geworden moordzuchtige animatronische poppen en uiteraard wat slachtvee wat ingereden wordt. En Nicolas Cage als zwijgzame one man army. Maar het is nergens echt leuk, al zijn sommige van de gore en effecten nog wel aardig, en het is vooral heel erg gezocht. De film probeert heel hard cult te zijn, met die poppen, met Cage die een film lang geen wooord zegt, met die energiedrankjes en dat suffe dansje bij de pinballmachine. Ik was er ruim voor tijd al klaar mee, en dan duurt de film al niet zo lang.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Heb de film niet gezien, maar IMDb geeft ook horror aan (bij genres). Voor mij is het criterium een horrorlabel op danwel MM, danwel IMDb.
Oké, het staat daar inderdaad onderaan bij "Genres", ik had alleen bovenaan gekeken. Dan staat die film er ook terecht op 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
Ik heb zelf ook moeten dubbelchecken, want de enige horror die erin zit is een hoofd dat tot pulp geslagen wordt, een paard dat onthoofd wordt, uitgesneden harten die de blender ingaan en als smoothie gedronken worden en die paar vampieren.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Barbarian is Bevallen. Alleen het eerste kwartier was even doorkomen. 4*
Ik geloof dat ik nu 2 punten heb.
Eli, 2019 is mijn 2e inzending. Leuke film, 3,5*. De film is bovendien relatief kort dus de fanatiekelingen, en dat zijn er nogal wat, kunnen hem nog snel meepakken. Ik heb in ieder geval 4 punten in de pocket en daarmee ben ik volgens mij aardig in de race voor de rode lantaarn of de poedelprijs.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
21. Hellraiser: Bloodline (Film, 1996)
85 Minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 42
Subgenre: 8. 1990s horror
Themaklassement: 21 punten
Eigen score: 2.5*
Voelt ondanks de korte speelduur toch wel als een lange zit. Dankzij een aantal toffe scene's en oneliners nog twee en halve ster. Nja echt matig is het ook niet, het tempo ligt overall gewoon te laag. Verder vooral geinig om Adam Scott te zien hier.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
18. Shadow in the Cloud (Film, 2020)
83 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 36
Subgenres: 12. Action Horror (Voltooide subgenres 1-13, 19, 27, 28, 58, 80)
Themaklassement: 18 punten
Eigen rating: 2.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1132000/1132147.jpg?cb=1625261323
Ondanks dat ik Chloe Grace Moretz wel kan waarderen, zeker sinds Kick Ass, was dit een nogal zware zit. Het basisconcept wordt in de intro al duidelijk, en ook iets wat ik al ken vanuit een oeroude Disney-short: de Gremlin, een monstertje wat vliegtuigen saboteert. De film valt duidelijk uiteen in twee delen, en eigenlijk konden beiden me niet zo heel erg boeien. Deel een is eigenlijk Moretz die opgesloten in haar turret van een gevechtsvliegtuig de seksistische praatjes van haar medevliegers aan moet horen, en af en toe met visuals van zowel de gremlin als van Japanse vijandelijke vliegers. De beperkte setting, de geforceerde praatjes, het kon me allemaal niet zo interesseren. In deel twee maakt het ook z'n actie-pretenties waar, maar niet dat dat nou een verbetering oplevert. De gremlin ziet er nog wel aardig uit, maar sommige CGI-delen van Moretz buiten het vliegtuig zijn niet best, en de actie waarbij Moretz de meest overdreven actiescenes ondergaat is niet bepaaald mijn ding. Uit een vliegtuig vallen, op een ander vliegtuig vallen, en terugstuiteren het luik in, serieus? Maar het is in ieder geval een verandering om een keer wat anders te zien dan exact dezelfde locatie met één persoon in beeld.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 20:
The Invisible Man (Film, 2020) - MovieMeter.nl
Speelduur: 125 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 40
Subgenre 79. Universal Horror( Universal Studio's)
Themaklassement: 20 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Een tip: lichten en telefoon uit bij deze film. Deze heeft in het begin al heel veel subtiele elementen die je al snel over het hoofd ziet als je aan het kijken bent.
Deze remake gaat over een vrouw die na een emotionele en fysieke geweldadige relatie een nieuw start moet maken maar iedereen denkt dat ze gek is nadat het gevoel heeft dat iemand haar pest die je niet kan zien.
Dit is niet de verhaalstijl die ik normaal gesproken leuk vind. Films als Fractured of Flightplan waarin niemand de personage gelooft wat er gebeurt en voor min heel frustrerend is. Maar vooralsnog vind ik het wel een goede film en zeker kijkwaardig.
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2941 stemmen
FTW: 2 pnt
Totaal: 4 punten
Speelduur: 86 minuten
Subgenre: psychologische horror, Indie/mumblecore
Ook deze film zal bij veel horrorliefhebbers niet door de keuring komen. Nergens gore of bovennatuurlijke elementen. Twijfel zelf achteraf ook, Maar ik heb m van een andere horrorchallenge lijst en ik durf m wel te verdedigen als psychologische horror, waarin we langzaam verdwijnen in de angsten/depressie/psychose van hoofdpersoon Catherine. Eerste uur was taai, twee zeer onsympathieke vriendinnen die maar doorzeuren, maar kroop daarna toch wel onder de huid doordat duidelijk wordt dat Catherine een onbetrouwbare verteller is en haar waanbeelden het overnemen. Creepy soundtrack en fenomenale Elisabeth Moss doen de rest.
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2015/08/queen-of-earth-6.jpg?w=600&h=337&crop=1
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2941 stemmen
3. Invasion of the Body Snatchers (Film, 1978) - MovieMeter.nl
FTW: 2 pnt
Totaal: 6 punten
Speelduur: 115 min
Subgenre: 70’s, aliens
Lekkere typische jaren ‘70 klassieker. Tempo iets te traag en te weinig echt spannende momenten, maar vond de special effect van de ‘peulen/dubbelgangers’ wel goed gedaan. Nu maar eens op zoek naar een hardcore horror waar op zijn minst toch wat bloed in voorkomt als volgende keuze, al is voor mij juist de breedte van het genre ook de charme, voor ieder wat wils.
3*
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
76 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 64
Subgenre: 62. Revenge Horror (Voltooid: 1-12, 23, 45-63)
Themaklassement: 32 punten
https://i.ibb.co/zFLcx5M/lemon.jpg
Onwetend als ik ben was ik er niet bekend mee, maar Yotsuya Kaidan is kennelijk een van de bekendste Japanse spookverhalen. Het oorspronkelijk verhaal werd in 1825 geschreven als een Kabuki theaterstuk, en vanaf daar werd het verhaal snel bekend, getuige dit schilderij uit 1836. Wanneer de Ronin Lemon met iemand anders wil trouwen, wordt zijn vrouw Oiwa door zijn hand gruwelijk verminkt en vermoord, om vervolgens als een Onryō (wraakgeest) terug te keren. Hell hath no fury like a woman scorned.
Hoewel de film op MovieMeter geen al te indrukwekkende score heeft, haalde hij de top 200 Japanese Films lijst van het toonaangevende Kinema Junpo magazine. Regisseur Masaki Mori zet de schaakstukken rustig op het bord, om de verhoudingen tussen alle karakters duidelijk aan te geven, en net toen ik dacht waar blijft de horror nu, legt de film rond de 40e minuut zijn kaarten op tafel. Dat lijkt mee te vallen, maar mijn kopie duurde slechts 76 minuten. Gelukkig is dat laatste half uurtje wat mij betreft de rustige start prima waard.
https://i.ibb.co/gWn9crZ/lemon2.jpg
Ik lees dat de invloed van Yotsuya Kaidan verder rijkt dan rechtstreekse, al dan niet lossere adaptaties, en ook reeksen als Ju-on schatplichtig zijn aan Tsuruya Nanboku IV's oorspronkelijke verhaal uit de 19e eeuw. De film kijkend, kan ik me daar wel iets bij voorstellen; de manier waarop deze wraakgeest telkens terugkomt op de meest onverwachte plaatsen in huis en buiten, is iets dat je ook bij die franchise terugziet.
Fijn kort revenge horrortje uit Japan.
3,4*
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
75 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 66
Subgenre: 13. African horror (Voltooid: 1-13, 23, 45-63)
Themaklassement: 33 punten
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTYzNzQ4NTU0MV5BMl5BanBnXkFtZTcwMjcyMzc4Mw@@._V1_.jpg
Het was even zoeken dit jaar naar een horror uit Afrika, al is dat deels mijn eigen schuld omdat ik er meteen bovenop spring als ik er eentje zie. Aanraders als Gaia (2021) & Saloum (2021) had ik daardoor al gezien. Toen viel mijn oog op The Unforgiving (2010), het debuut van From a House on Willow Street (2016) regisseur Alastair Orr. The Unforgiving is een Zuid-Afrikaanse horror met 4* van Onderhond en FillumGek, en 3,5* van Sinterklaas. Oh ja, en een rinkelende 3,6 uit 10 op IMDb. De vraag was dus in welk kamp ik zou vallen...
Twee overlevenden van een aanval door een seriemoordenaar worden ondervraagd door een detective. De film gaat afwisselend heen en weer tussen de scènes van de ondervraging, en hun gevangenschap ergens onder een snelweg buiten Johannesburg. Langzaam komen de puzzelstukjes bij elkaar voor de ontknoping in de derde akte, maar The Unforgiving is geen narratief huzarenstukje dat je kijkt voor het indrukwekkende plot. Dit is een puur genrewerkje van een debuterend regisseur, die met durf en zelfvertrouwen zijn visie ongeremd (de film is zoals onderhond opmerkt bepaald niet subtiel) op het scherm lijkt te kwakken. For better or worse. De gelijkenis met Saw is snel gemaakt, maar een kloon is de film wat mij betreft zeker niet.
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTk3MzE1MzY3NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNDcyMzc4Mw@@._V1_.jpg
Regisseur Alastair Orr verhuisde naar Johannesburg voor een carrière in de filmindustrie en werkte zich op in de postproductie, waar hij talloze muziekvideo's, tv-programma's en reclamespots monteerde. Omdat hij het beu was om altijd aan andermans projecten te werken, financierde hij zijn eerste film, The Unforgiving, in 2010. Met een microbudget van slechts $5000 is de film een prestatie op zich, het kan niet anders gezegd. Bloed en andere prosthetic effecten zien er prima uit. Het acteerwerk daarentegen is weer iets ondermaats, en of de washed out digital look van de film, en de shaky cam close-ups met snelle montage je bevallen, zal helemaal van de kijker afhangen.
Ondanks dat niet alles optimaal werkt, is The Unforgiving allesbehalve een slecht debuut, zeker gezien de zeer beperkte middelen. De horror en het geweld komen goed over, en met 75 minuten is het geen onoverkomelijke investering qua tijd, mocht het niet bevallen. Ook wat mij betreft is de 3,6 op IMDb dus een (forse) onderwaardering.
3,2*
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
8. Christmas Bloody Christmas (Film, 2022) - MovieMeter.nl
https://www.framerated.co.uk/frwpcontent/uploads/2022/12/christmasbloody01.jpeg
FTV 2 punten
Totaal aantal punten = 16 punten
Subgenre: 69. Slasher Horror
Themaklassement: 8 punten
Afgevinkte thema's: 16, 19, 21, 22, 28, 54, 69, 75.
3*
Haha, dit was genieten. Ik snap de lage gemiddelden wel, maar dit was zeer vermakelijk. Belachelijk en fout, met veel gevloek, bloed en een killer robot. Happy christmas! Riley Dandy is ook wel een beetje mijn droomvrouw in deze film.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
22. Doctor X (1932)
76 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 44
Subgenre: - (Voltooide subgenres 1 t/m 19 + 23 + 27)
Themaklassement: 21 punten
Eigen rating: 1.5*
https://prod-images.tcm.com/Master-Profile-Images/doctorx1932.128.3.jpg
Deze stond nog te wachten op mijn PLEX. Ik had het nog wat langer moeten laten wachten, want echt schitterend was dit nu ook weer niet. Met horror heeft het sowieso niet veel te maken. Een flauw detective verhaal waarbij Doctor X met behulp van onbegrijpelijke experimenten erachter wil komen wie van zijn collega-wetenschappers de effectieve dader is. Vanzelfsprekend is het in zo'n oude films de gewoonte dat degene waar het bijna onmogelijk is dat het de dader is, dat die uiteindelijk de gezochte moordenaar is. Meest irritante van de film: die flauwe reporter die van zijn eigen denkt dat hij humoristisch is, maar het in feite in de verste verte niet is
Gelukkig duurde de film niet lang!
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Gefeliciteerd trouwens John Milton met het behalen van 31 films. In 6 dagen. Slak
.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
8. Christmas Bloody Christmas (Film, 2022) - MovieMeter.nl
(afbeelding)
FTV 2 punten
Totaal aantal punten = 16 punten
Subgenre: 69. Slasher Horror
Afgevinkte thema's: 16, 19, 21, 22, 28, 54, 69, 75.
3*
Haha, dit was genieten. Ik snap de lage gemiddelden wel, maar dit was zeer vermakelijk. Belachelijk en fout, met veel gevloek, bloed en een killer robot. Happy christmas! Riley Dandy is ook wel een beetje mijn droomvrouw in deze film.
(afbeelding)
Deze was inderdaad best tof. Beter dan ik dacht.
EDIT:
In mijn herinnering is die leuker dan ik toen vond lees ik nu 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
23. Gorgo (1961)
78 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 46
Subgenre: 52. Monster / Giant Creature Feature / Mutants (Voltooide subgenres 1 t/m 19 + 23 + 27 + 52)
Themaklassement: 22 punten
Eigen rating: 2.5*
https://1.bp.blogspot.com/-J1UgngFORvE/UoxPv35kCJI/AAAAAAAAulo/pS7zxG6iNaw/s1600/gorgo11.jpg
Oubollige monsterfilm uit de jaren 60 die overduidelijk inspiratie gezocht heeft bij films zoals "Godzilla". Of The Beast from 20,000 Fathoms die ik overigens een stuk beter vond. Ik vind het wel eens plezant om zulke amusante oude monsterfilms te kijken. Het ziet er allemaal ongelofelijk nep uit. En het is ook lachen geblazen als je telkens weer tussen de in paniek weglopende menigte enkele individuen ziet die schaterlachen. Ze hebben zich blijkbaar kostelijk geamuseerd bij de opnames. Ook was het merkwaardig om te zien hoe de straaljagers hun raketten afvuurden bij heldere hemel en de raketten aankwamen in het pikkedonker. Ach, gelukkig was dit ook weer een kort filmpje. Kort amusement dus 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
34. Fire in the Sky (1993)
109 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 68
Subgenre: 14. Aliens (Voltooid: 1-14, 23, 45-63)
Themaklassement: 34 punten
https://i.ytimg.com/vi/hhBEhnjL1as/maxresdefault.jpg
Het is niet uit te sluiten dat ik tot de voorbereiding van deze challenge nooit van Fire in the Sky (1993) gehoord had. Het staat me in elk geval niet bij. Hoe dan ook leek het een uitgelezen keuze voor het sci-fi horror subgenre, met een houthakker uit Arizona die schijnbaar 5 dagen lang door Aliens wordt ontvoerd, als hij en zijn buddies in het bos langs de weg plots een fel rood licht zien, en een object in de lucht. Travis loopt er naartoe en wordt plotseling door stralen de lucht in verplaatst om vervolgens levenloos op de grond te blijven liggen. Overtuigd dat hij morsdood is (en doodsbang) slaan zijn maten op de vlucht. De autoriteiten verdenken de groep dat ze iets met Travis' vermissing te maken hebben.
Regisseur Robert Lieberman, die afgelopen zomer aan kanker overleed, heeft een hoop afleveringen geregisseerd van serie die ik heb gezien (The Expanse, Nikita, Dexter, The X-files), maar het is de eerste film die ik van zijn hand zie. Met een jonge Robert Patrick en Henry Thomas, en de tegenwoordig meer als regisseur bekend staande Peter Berg.
https://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Fire-in-the-Sky-1993-1-1200x526.jpg
Met name de scènes dat Travis wakker wordt in de UF0 in een soort Pod en in contact komt met de Aliens waren erg goed gedaan. We zien dat niet vaak zo uitgebreid als hier. Maar vooral de scènes dat dat ze hem weer grijpen en in bedwang houden op een operatietafel, om vervolgens allerlei narigheid uit te halen. De film zelf vind ik misschien niet geweldig, maar die scènes zijn bijzonder memorabel.
3,5*
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Gefeliciteerd trouwens John Milton met het behalen van 31 films. In 6 dagen. Slak
.
John Milton is een horrorslakje! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
75 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 10
Subgenre : 57. Occult & Witchcraft (Voltooid: 1, 40, 51, 57, 80)
Themaklassement: 5
(afbeelding)
Verbazingwekkend hoe coherent en mooi deze film is gezien hoe het aan een extreem snel tempo blijft van stijl en onderwerp blijft muteren met elementen van o.a. The Hands of Orlac, Frankenstein, Eyes without a Face. Het is een prachtige gothic horror film met alles van satan aanbiedende heksen, moord, operatie, possessie, wraak etc. Niet veel zin om alles prijs te geven, dit is gothic horror van de bovenste plank, mag misschien in theorie niet uniek zijn maar combinatie van al de verschillende elementen maakt het zijn eigen ding.
John Milton deze is eigenlijk een must see, vind ik echt een geweldige Mexicaanse horror, wellicht de beste.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen

John Milton is een horrorslakje!
(afbeelding)
Ocharme Miss Milton als ze dit op haar dak krijgt...
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2014/09/Fiend-Without-A-Face-photo-5.jpg
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
John Milton deze is eigenlijk een must see, vind ik echt een geweldige Mexicaanse horror, wellicht de beste.
Ja, net als jij ben ik ook wel gecharmeerd door Mexhorror. Gaat op de bonuslijst voor als ik mijn subgenres af mocht krijgen. Met dit zieke tempo lukte dat wel, maar dat houd ik natuurlijk niet oneindig vol. En anders komt het daarna, wil hem hoe dan ook graag zien.
Ben wel benieuwd wat jij van Misterios de Ultratumba (1959) vindt.
Hoever kom jij op deze lijst alexspyforever: Mexican Horror, a list of films by Jarrett * Letterboxd
Ik twintig exact. genoeg te ontdekken nog dus 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
8. La Vergine di Norimberga (Film, 1963)
aka Horror Castle
86 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 14 + 2 = 16
Thema: 45. Haunted House Horror
Een gothic horror die ik heb gezien onder de titel Horror Castle. Deze is toepasselijker dan de officiële The Virgin of Nuremburg. Het verhaal is simpel, het spookt in het kasteel, de geest van een beul uit de 16de eeuw zou er rondwaren. Moet het vooral hebben van de setting en de griezelige sfeer. Er zijn zelfs enkele bloederige scènes eentje waarbij een meisje een val waarin een rat zit op haar gezicht krijgt geplaatst. Leuk voor een keertje.
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.