• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.061 films
  • 12.206 series
  • 33.976 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.001 gebruikers
  • 9.371.759 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#film 2-Sharknado 5: Global Swarming (2017) - MovieMeter.nlHorror/komedie

90 minuten

2017

FTV

"same shark different day "

De sci-fi channel brengt regelmatig onzinnige films uit , maar dit steekt er blijkbaar zo boven uit dat ze te bestellen zijn ,of op netflix te zien zijn.

Dat komt door heerlijke over de top scene's en de bij komende knipogen .

De makers nemen zich zelf niet serieus en de kijker ook niet .

Maar er valt genoeg te lachen , je moet er wel voor in de stemming zijn.

persoonlijk vond ik de eerste twee best leuk , daarna was de lol er een beetje af .

Er zitten meerdere referenties in naar o.a braveheart tot mission impossible .zelfs de nieuwe mad max moet er even aan geloven .

Hier gaat het er om ,waar de origin van de sharknado is begonnen , en waar anders dan london natuurlijk XD .

Wat valt te prijzen is het flinke tempo , binnen no time nog voor de begin credits is het al flink op gang .

En er valt genoeg te lachen, wat soms werkt en af en toe is het niet te doen.

Was er blijkbaar voor in de stemming want of je ergert je er aan of je laat de meligheid en actie scene's op je lachspieren werken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Woland ben het wel met je eens dat Poison for the Fairies weinig horror heeft eerder psychologisch, al zou ik het wel geen kinderfilm noemen. De premise is een beetje misleidend inderdaad, maar ik hou wel erg van deze film eerder dus als drama en niet zozeer als horror. Ik ben zelf van het principe als ik 3 tegenvallers achter elkaar heb gezien doe ik een re-watch van een film die ik goed vind Oh en John Milton kennende gaat ie nu wellicht de eerste 2 weken als een waanzinnige en hoor je hem daarna nauwelijks nog

MovieMind denk dat Leprechaun je beter zal bevallen. Er zijn ook wel wat domme karakters in, maar qua humor toch al minder onnozel dan Toxic Avenger en zeker qua verhaal een pak beter.

Volgende mensen wil ik vriendelijk vragen om bij hun volgende registraties op de volgende dingen te letten:

Boeikens en Noodless gelieve het jaartal van de film te noteren.

WardT gelieve een link naar de MM of imdb-pagina van de film op de titel te zetten, als je de url kopieert komt titel en jaartal in principe automatisch.

john mcclane 2 vermeld aub de speelduur van de film. Wizard of Gore is een cultfilm in de zin dat er voor dat jaar veel gore in zit en betere gore was er in die tijd ook niet dus vergelijken met latere is een beetje lastig (oneerlijk ook). Nu goed ik spreek uiteraard als HG Lewis fan en dit is een van mijn favoriete films van hem. Misschien dat de sequel van Blood Feast Blood Feast 2: All U Can Eat (2002) je meer zal liggen, hoger budget en de gore ziet er ondertussen al veel beter uit. Is mijn persoonlijke favoriet van Lewis.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

alexspyforever schreef:

Oh en John Milton kennende gaat ie nu wellicht de eerste 2 weken als een waanzinnige en hoor je hem daarna nauwelijks nog

Dat is mijn modus operandi

Woland

• 4796 berichten
  • 3816 stemmen

alexspyforever schreef:

Woland ben het wel met je eens dat Poison for the Fairies weinig horror heeft eerder psychologisch, al zou ik het wel geen kinderfilm noemen. De premise is een beetje misleidend inderdaad, maar ik hou wel erg van deze film eerder dus als drama en niet zozeer als horror. Ik ben zelf van het principe als ik 3 tegenvallers achter elkaar heb gezien doe ik een re-watch van een film die ik goed vind

Kinderfilm is misschien wat overdreven, inderdaad... En een rewatch, is eigenlijk ook wel een goed idee. Ik zal eens even gaan kijken wat ik op zal zetten

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

alexspyforever schreef:
(quote)

Gisteren toevallig zien liggen in de winkel, samen met nog 5 andere genoteerd om te zien of ik die misschien op de lijst kon zetten voor de challenge. Uiteindelijk toch niet op de lijst gezet. De enige die ik misschien van de genoteerde titels ga kijken is Infernal (2015) en Mal Nosso (2017). Stond verder nog op The Exorcism of Molly Hartley (2015) maar dat bleek een sequel, Curse of the Witching Tree (2015) en Ouija: Origin of Evil (2016) ook weer een sequel/prequel.

Mal Nosso a.k.a. Our Evil heb ik toevallig afgelopen maandag bij de Boekenvoordeel aan de gracht in Utrecht gekocht.
The Haunting & The Exorcism of Molly Hartley staan ook beide op mijn lijstje; The Haunting of Molly Hartley zouden we allebei dan inderdaad eerst moeten kijken.

En weet je zeker dat je Infernal wilt gaan zien? Scoort een 3,2 / 345 op IMDB.

Ouija: Origin of Evil is inderdaad de prequel op Ouija. Ik heb die vorig jaar in de bioscoop gezien, maar het zou dus prima zijn als je die eerst gaat kijken (omdat het einde ook aansluit op het Ouija). - Ik moet Ouija zelf wel nog zien; zag toevallig net dat ie vanavond op Net5 komt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Valak schreef:
(quote)

Mal Nosso a.k.a. Our Evil heb ik toevallig afgelopen maandag bij de Boekenvoordeel aan de gracht in Utrecht gekocht.
The Haunting & The Exorcism of Molly Hartley staan ook beide op mijn lijstje; The Haunting of Molly Hartley zouden we allebei dan inderdaad eerst moeten kijken.

En weet je zeker dat je Infernal wilt gaan zien? Scoort een 3,2 / 345 op IMDB.

Ouija: Origin of Evil is inderdaad de prequel op Ouija. Ik heb die vorig jaar in de bioscoop gezien, maar het zou dus prima zijn als je die eerst gaat kijken (omdat het einde ook aansluit op het Ouija). - Ik moet Ouija zelf wel nog zien; zag toevallig net dat ie vanavond op Net5 komt.

Ja Boekenvoordeel is die winkel waar ik de vermelde films had zien liggen (OK leuk om te weten die winkels zijn er dus in België en Nederland). Ik koop nauwelijks nog DVD's blind, maar omdat het regende dat het goot en mijn bus was er nog niet ging ik wat neuzen en plots lezen van horrorfilms en noteerde ik de titels. Meestal zijn die films niet veel soeps, nuja goed ik ben zo al niet erg voor de modernere horrors maar heel af en toe kan er nog wel eens iets verrassends leuk tussen zitten. Maar geen van de films werd ik bij verdere elaboratie echt wild van. Ja, ik heb gezien dat Infernal een lage score heeft wellicht niet veel soeps dus die wordt het pas als ik een beetje door mijn lijst heen ben (poster ziet er wel heel gaaf uit haha). Our Evil is blijkbaar een Braziliaanse film (kwam ik pas achter toen ik deze opzocht op Moviemeter). Als jij hem kijkt en het zou je bevallen, ga ik die misschien ook proberen als ik die ergens kan vinden.

Van Ouija heb ik tot nu toe weinig positiefs gehoord.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

#6 De Dødes Tjern (1958)

FTV - 76 minuten - Horror / Mystery

2 punten – 1 oktober 2017 (6 films, 11 punten)

https://i.imgur.com/QDJewqt.jpg

Beware of the currents of the lake. It’s dangerous to dream, stay awake.

The nix pretends to be asleep. Above him lilies gently sweep.”

Wanneer we de geavanceerde zoekfunctie op MovieMeter gebruiken en zoeken op het land Noorwegen en genre horror, dan krijgen we 24 titels, keurig in de twee decennia tussen 1997 en 2017. Død Snø (2009) en consorten. En daarboven prijkt dan in zijn eentje Lake of the Dead (1958), zoals hij in het Engels ook wel bekend is. Een zeer vroege uiting van Norror dus. En vermoedelijk een van de eerste horrorfilms over een groep mensen die gaat kamperen. Mijn vader is inmiddels met pensioen, en die was zeven toen dit uitkwam in Noorwegen. De Cabin in the Woods van onze grootvaders dan?

Niet helemaal. IMDb labelt De dødes tjern mijns inziens terecht als Horror, Thriller, Mystery, al ligt de nadruk wat mij betreft meer op dat laatste labeltje. Er is hier meer Bergman dan Carpenter. Meer Clouzot dan Hooper of Cunningham. Toch (of misschien wel juist), zo’n mysterie doordrenkt met een totaal andere sfeer dan je gewend bent, geschoten in contrastrijk zwart-wit op locatie, het trekt mij wel. Horny teenagers en geschifte moordenaars hoef je hier echter niet te verwachten. De still is wat dat betreft redelijk illustratief voor het soort 'actie' dat je kunt verwachten.

Hoe dan ook, het groepje vrienden dat hier een blokhut betrekt, hoort het verhaal dat vlakbij de oorspronkelijke eigenaar zijn zus en haar minnaar vermoord zou hebben, om zich vervolgens in het meer te hebben verdronken. En dat wie in zijn blokhut verblijft, gedoemd is om zijn lot te delen. Uiteraard is dat slechts het begin.

De dødes tjern is te snel afgelopen, en beklijft net niet helemaal genoeg voor die 4*. Maar ik vind het zeker leuk om zo’n oud Noors horrormysterie gezien te hebben.

3,5*

Collins

• 7294 berichten
  • 4307 stemmen

#3 Slugs, Muerte Viscosa (1988)

Horror

92 minuten

FTV: 2 (Totaal: 6 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18974.300.jpg?cb=1474470978

De meeste enge beesten zijn al wel eens gepasseerd in een film. De meeste heb ik ook wel voorbij zien komen, denk ik. Een naaktslak zat daar nog niet bij. Nu dus wel. Een naaktslak vind ik persoonlijk trouwens niet eng. Na het zien van de film kan ik zeggen dat de individuele naaktslak mij nog steeds geen angst aanjaagt. Een hele kudde daarentegen wekt nu wel enige weerzin op.

De regisseur slaagt erin om de slakken dusdanig te presenteren dat kijken zonder een gevoel van afschuw nauwelijks mogelijk is. Van een kudde zwarte slijmerigheid en slippende viezigheid raak je toch wat uit balans. Het closeup gekrioel gecombineerd met soppige geluiden doet toch wat. Eng zijn ze nu niet direct, maar vies en onappetijtelijk absoluut.

Het verhaal stelt niet veel voor. Een verzameling losse scènes waarin de kudde zich stort op vervelende slachtoffers. De aanvallen gaan gepaard met fijne sfx waarin gore en bloed floreren. Door deze interessante scènes heen beweegt zich steeds een opgewonden inspecteur die de wereld kond wil doen van het gevaar dat een kudde naaktslakken vertegenwoordigt. Hij wordt niet geloofd en vangt overal bot. Wel vermakelijk, maar tegelijkertijd erg simpel. Ondertussen doen de slakken hun ding. En dat is in het kort het povere verhaal.

De film heeft vaart en dat is maar goed ook, want zo is het mogelijk om niet te veel stil te staan bij vervelende personages, niet terzake doende scènes en het onlogische verhaal. De vaart en de indrukwekkende sfx zorgen voor lichte verteerbaarheid en goedwillende beschouwing.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

3. Noroi (2005) - 115 min. - RW

https://www.moviemeter.nl/images/cover/54000/54955.300.jpg?cb=1395079561

Blijft na een herziening nog steeds erg sterk, alleen een halfje er af. Toch nog steeds 4*

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3802 stemmen

The Autopsy of Jane Doe (2016) 86 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal 4 (2 films)

https://whoisdhillon.files.wordpress.com/2017/02/trailer-theautopsyofjanedoe-featured.jpg?w=800

Aangename kijkervaring, het begin is boeiend, later wordt het wat voorspelbaar. Het handjevol acteurs doet het prima en de effecten overtuigen voldoende.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

#7 La Maschera del Demonio (1960)

FTV - 87 minuten - Horror

2 punten – 1 oktober 2017 (7 films, 13 punten)

https://i.imgur.com/Z5v3NJm.jpg

You have no reason to fear the dead. They sleep very soundly.”

Ongelooflijk. Ik kijk sinds 1996 teveel films, en ben lang bekend met de naam Mario Bava. En toch komt dan dat moment dat je eindelijk die ene grote titel eens kijkt die je nog moest zien, en je erachter komt dat het überhaupt de eerste film is die je van de man ziet. Dat kán toch niet? Je moet toch… Huh? Wat?!

Het zij zo. La maschera del demonio ofwel Black Sunday, is mijn eerste Bava. Bizar, aangezien ik reeds jaren geleden gekwijld heb, over een niet te verkrijgen boek als Mario Bava : All the Colors of the Dark. Blijkbaar ga je er na enkele uren googelen en het herhaaldelijk zien van iemands films op lijstjes na verloop van tijd vanuit, dat je wel iets van diens werk gezien zal hebben. Niet dus. 'Een arts en zijn assistent wekken ongewild met een druppel bloed een heks uit de 17e eeuw tot leven. De heks en haar gemene bediende beginnen een bloedige campagne om het lichaam van de mooie afstammelinge van de heks te bezitten.' Ok dan.

En wat een verrassing krijg je dan. Een getraind cinematograaf die films heeft geschoten voor Roberto Rossellini, G.W. Pabst en Raoul Walsh, voor zijn eerste film en royaal tijdschema krijgt, en uit pure passie ervoor kiest om Nikolaj Gogols verhaal Viy te verfilmen. En dan als hommage aan de Universal horrors van de jaren dertig. Toevallig zag ik de Sovjet versie Viy (1967) tweeëneenhalf jaar geleden, en die schijnt trouwer te zijn. Maar zelfs wanneer ik Gogols verhaal wél had gelezen, beschouw ik films altijd als op zichzelf staande werken. En beide versies hebben wat mij betreft absoluut hun bestaansrecht, eens temeer ze zo anders zijn.

Prachtig geschoten, en met een memorabele hoofdrol van Barbara Steele, is Black Sunday een van die films die me doet realiseren dat ik met al die films die ik inmiddels heb gezien, nog zoveel te ontdekken heb.

Bava. Snel meer van zien.

4*

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

en ja, alexspyforever. Ik ben al best gaar. Maar ik was vrij

De rest van de week moet er weer gewerkt worden!

WardT

• 274 berichten
  • 3111 stemmen

alexspyforever schreef:

WardT had je op het einde van de horrorkarakter KO zien passeren maar had geen idee of je een grote horrorfan was.

Bedankt, ben over het algemeen qua berichten hier ook niet heel actief (zit meer op MuMe). Maar dit topic vind ik wel een erg leuk idee.

#2 A Nightmare on Elm Street (1984)

RW - 91 minuten - Horror / Thriller

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1078.300.jpg?cb=1378654484

Heb deze klassieker vroeger als tiener wel eens gezien, maar kon me er niet zo veel van herinneren. Eng is het niet meer naar hedendaagse standaarden, maar vermakelijk is het allemaal wel. Tempo zit er ook aardig en typisch jaren '80 suburb sfeertje. Het concept van Freddy is ook wel tof, maar ik vind hem iets te klunzig om echt angstaanjagend te zijn. Vooral het einde heeft een wat te hoog Home Alone-gehalte. Acteerwerk is ook echt heel pover. Toch heb ik me niet verveeld, dus een krappe 3* heb ik er wel voor over.

Woland

• 4796 berichten
  • 3816 stemmen

Koroshiya 1 (2001)

Japan

129 minuten, RW

1 punt (totaal 7 punten)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8a/Ichithekillerposter.jpg/220px-Ichithekillerposter.jpg

Ichi the Killer had ik een jaar of tien geleden ook al gezien, en ik kan me herinneren dat ik zowel onder de indruk was maar ook niet helemaal wist wat ik er mee moest. En ik moet zeggen, dat gevoel heb ik nog steeds een beetje. Ichi the Killer is een mangaverfilming, waar een extreem brute strijd in de Yakuza-wereld woedt en waar de hoofdrollen toch wel liggen bij de extreme psychopaat Kakihara, een sadistische (maar ook masochistische) enforcer die in veel van de meest brute martelingen een hoofdrol speelt, en bij Ichi zelf. Ichi is meer een soort van contactgestoorde Kick-ass figuur wiens rol vaak een beetje mysterieus is, maar waar de sukkeligheid vanaf straalt. Hoewel hij dan ook weer een levensgevaarlijke vechtmachine is. Maar het verhaal is niet zo heel belangrijk, er worden om allerlei duidelijke en onduidelijke redenen mensen gemarteld, vermoord en verkracht, maar waar dat allemaal toe leidde vond ik niet zo boeiend. En uiteindelijk is Ichi (voor mij in ieder geval) een aardig gefilmde explosie van geweld, sadisme, marteling, verkrachting en moord - maar dan wel op zo'n overdreven, cartooneske manier dat het wel weer grappig is en nauwelijks choquerend. Om daarna toch even aan je hoofd te krabben aangezien je net toch wel hebt gegrinnikt om de meest nare gruwelijkheden.

En toch blijf ik een beetje achter met een leeg gevoel. Ja, ik heb me best wel vermaakt, er zit rare humor in, het is ontzettend bruut en het is mooi gefilmd en prima geacteerd en zo, maar het was me toch te doelloos en gimmicky om er echt een topper van te maken. Stijlvolle zeeen van bloed (al zijn sommige special effects wel erg matig) en het meest groteske geweld, maar te over the top en cartoonesk naar mijn smaak. Dan vond ik Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu (2003) van Miike toch leuker. 3.0*

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Een van de films die ik 6 jaar in plastic in de dvd kast heb gehad, en inmiddels digitaal klaarligt. Op de een of andere manier een film die altijd op mijn radar heeft gestaan, maar waarvoor nooit een goed moment lijkt te zijn. Ik herkijk altijd Audition, zo blijkt, wanneer het bijna zover is.

That never helps.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#2 Leprechaun (1993) - 92 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4636.300.jpg?cb=1381051470

alexspyforever schreef:

MovieMind denk dat Leprechaun je beter zal bevallen. Er zijn ook wel wat domme karakters in, maar qua humor toch al minder onnozel dan Toxic Avenger en zeker qua verhaal een pak beter.

Dit was ook niet al te best, maar was altijd al benieuwd wat voor een filmpje het was en het beviel me inderdaad beter dan Toxic Avenger. Ach, voor een challenge is het leuk ze uiteindelijk eens gezien te hebben.

Op naar twee oude vertrouwden van me die me hopelijk wat meer zullen vermaken..

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#3. The Spirit Is Willing (1967) - 100 minuten - FTV

Zo hiermee heb ik het oeuvre van William Castle volledig (wat betreft zijn horror dan toch) afgewerkt. Deze was zonder meer de zwakste van de 3 resterende en geen aanrader.

https://3btheaterposterarchive.files.wordpress.com/2014/05/3_the-spirit-is-willing-six-sheet-1967.jpg

Eigenlijk kan ik het compleet eens zijn met Mac Hammer Fan, een van de zwakste producties van Castle. De humor is gewoon te flauw en de horror nog zwakker. Het verhaal had wel potentieel, maar werd op een belabberde manier uitgewerkt. Voelde meer als een familiefilm aan met vrij saaie personages. Behalve dan Jill Townsend die maar liefst 3 rollen op zich nam, knappe jonge dame ook.

En 100 minuten is ook veel te lang voor zo een film.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

#3 The Wolf Man (1941)

Horror

70 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 4+2= 6 punten)

http://www.ranthollywood.com/wp-content/uploads/2014/10/8D7A1E652E.jpg

"Even a man who is pure at heart, and says his prayers by night, may become a wolf when the wolfbane blooms and the autumn moon is bright."

Zo luid de zin die de rode draad vormt in deze film. En wat voor een film? Want als er één film is die qua sfeer zo perfect past bij de oktobermaand dan is het wel deze! De meeste tijd zien we namelijk Lon Chaney Jr. rondlopen in griezelige bossen terwijl het rondom hem mist. Oké voor mensen die nieuwere films gewend zijn kan de wolf-man er wat cheesy uit zien. Maar bedenk wel dat dit allemaal met de hand (Yak-haar) is gemaakt inclusief de transformatie die we zien. En dat de film onder de geldende censuur-code werd gemaakt. (vraag me toch af hoe hij eruit had gezien zonder censuur?) Terwijl er niet eens een heel hoog budget moet zijn geweest. Dan is dat in vergelijking met de CGI-weerwolven van nu wel heel wat anders! Make-up artiest Jack Pierce levert hier dus best goed werk af!

Anders dan bij andere monsters zoals Dracula of de Mummie, is de Wolf-man geen boosaardige schurk. Nee, hij is veel meer het tragische slachtoffer, wat hem uiteindelijk ook menselijker maakt. Hij weet dat hij moord maar kan dit niet voorkomen. En wordt daardoor gekweld door schuldgevoelens. Dat thema van goed en kwaad of tederheid en geweld zagen we ook bij Jeckyll en Hyde. Maar de Wolf-man heeft er nooit voor gekozen om zo te worden.

Het budget mag dan wel op B-film niveau zijn geweest, de cast was dat behalve! We zien louter sterren zo zijn daar Claude Rains (The Invisible Man, Casablanca) en oudgediende Ralph Bellamy (Ghost of Frankenstein) en Bela Lugosi.

Ook nu nog is deze zwart/wit film,een spannende en leuke horrorfilm. Hij is redelijk snel en zeker niet saai, er hangt een geweldige sfeer en de prestaties zijn sterk. Heerlijk.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

#4 Lake Alice (2017)

Horror

80 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 6+2= 8 punten)

http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/abandomedia/db/poster/db_posters_40591.jpg

Gatver dit was een soort van Hallmark-film met tja... horrorelementen kan je het eigenlijk niet eens meer noemen. De eerste 50 minuten zien we dan ook een gelukkige familie vader, moeder, dochter en schoonzoon. Die jongen en het meisje houden handjes vast, geven elkaar kusjes en natuurlijk is er ook een huwelijksaanzoek. Om dan nog een beetje spannend voor de dag te komen is er het laatste half uur iets wat op een home invasion lijkt. Die heeft natuurlijk weer alles te maken met romantiek. Ik kan ook geen één moment opnoemen dat ik iets leuks heb gezien. Dit was gewoon ronduit slecht!

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

#1 Dans Ton Sommeil (2010)

84 minuten

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/64000/64114.300.jpg?cb=1388057362

In Their Sleep is nogal underwhelming, en dat ben ik normaal gesproken op horror gebied niet gewend van de Fransen.

Eerste 40 minuten zijn gewoonweg saai. Het is niet spannend, eng of interessant. Personages weten ook bijna niet te boeien. En dat plotseling knalt de scene waar de titel van de film vandaan komt erin, en die is dan weer best wel indrukwekkend. Tweede gedeelte van de film is dan ook wat beter. Dat neemt niet weg dat het soms allemaal best wel (heel erg) dramatisch is, en dat de hoofdpersoon mateloos naïef is. Einde vond ik dan wel weer sterk.

Komt geen moment in de buurt van Franse horror films als Haute Tension, Ils, Martyrs of Frontieres. Vooral het eerste gedeelte is saai en niet indrukwekkend. Hier en daar wordt het even bruut, maar spannend of eng wordt het eigenlijk zelden.

3,0*

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Gisteren toevallig zien liggen in de winkel, samen met nog 5 andere genoteerd om te zien of ik die misschien op de lijst kon zetten voor de challenge. Uiteindelijk toch niet op de lijst gezet. De enige die ik misschien van de genoteerde titels ga kijken is Infernal (2015) en Mal Nosso (2017). Stond verder nog op The Exorcism of Molly Hartley (2015) maar dat bleek een sequel, Curse of the Witching Tree (2015) en Ouija: Origin of Evil (2016) ook weer een sequel/prequel. Into the Forest (2015) leek me ook wel interessant qua verhaal maar blijkt dan weer geen horror te zijn, misschien om later eens te kijken. John Milton jij hebt die gezien zaten er horrorelementen in volgens jou?

Incarnate was een gewone horrorfilm zoals 13 in een dozijn niet slecht maar ook niet om wild van te worden, de film is een rustig opwarmertje green room en ich seh ich seh waren stukken beter vooral de laatste heeft me echt verrast, Mal Basso (2017) lijkt me wel eentje om te willen zien,

Collins

• 7294 berichten
  • 4307 stemmen

#4 Graduation Day (1981)

Horror / Thriller

85 minuten

FTV: 2 (Totaal: 8 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22611.300.jpg?cb=1417343601

In navolging van MovieMind ook eens een film van het filmlabel Troma geprobeerd. Ik zag trouwens pas na afloop dat er Troma in het spel was. Dus eigenlijk gebeurde het per ongeluk. Het was bepaald geen geweldige ervaring.

Een ongeïnspireerde slasher die zich afspeelt op een standaard campus met standaard studentjes en dan ook nog eens niet onderscheidend en spectaculair is in het slashen. Een film zonder verrassingen.

Ook een film zonder enige spanningsopbouw en een film vol met scènes die los van het verhaal staan. Dat laatste is heel eigenaardig. Het is eigenaardig dat bepaalde gebeurtenissen in een scène geen opvolging krijgen of niet gelinkt zijn aan iets dat verderop in de film gebeurt, maar zomaar verbindingsloos bestaan. Ik vind dat slordig. Men schept een verwachting die vervolgens niet wordt ingelost. Wat is het nut van een scène die iets prijsgeeft over een personage zonder dat er in het verloop van de film iets mee gedaan wordt, vraag ik mij dan af. Verbinding geeft wat ronding aan de personages en kweekt emotionele betrokkenheid bij de kijker. Dat werkt zelfs in een film uit dit genre. Is hier dus niet aan de orde. Het oogt allemaal zo rommelig, zo zonder plan en zo onaf.

Net als de kills. Evenals de filmische inhoud zijn de kills zonder verrassingselementen. Ze zijn erg ongeïnspireerd uitgewerkt en bovendien slecht in beeld gebracht. Een slasher onwaardig.

Nee, ik werd hier niet warm van.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

The Atticus Institute (2015) - MovieMeter.nl

VS

Drama/horror

92min

FTV

4

1/10/2017

Vrij sterke horrorfilm die zich afspeelt in een wetenschappelijk onderzoekslabo dat mensen bestudeerd met paranormale gaven, tot er op een dag een vrouw binnen komt Judith Winstead , al snel blijkt dat ze iedere andere patiënt ver overtreft, de film is geschoten in een ware documentaire vorm, eerst dacht ik weer te zien naar weer eens een food age horrorfilm maar niks is minder waar, vrij aangenaam verrast bij deze film 3, 5* voor mij

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#3 Freddy vs. Jason (2003) - 97 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7411.300.jpg?cb=1447759745

Deze keer twee iconen uit het horror genre wat mij betreft. Was een hele tijd geleden dat ik iets gezien had van deze twee oude vertrouwden, en hoewel deze film niet echt top is kwam het weer heerlijk vertrouwd over. Freddy met zijn sarcastische insteek en Jason met zijn brute lompe houding zorgden zo nu en dan voor grappige momenten. Leuk om beide (en dat samen) weer eens te zien!

Het deuntje van Jason was ik helemaal vergeten en was ook weer een feest der herkenning.

Heb me er prima mee vermaakt!

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

The Changeling (1980) - MovieMeter.nl

Canade

Horror/mystery

107min

FTV

5

2/10/2017

Sterke spookhuis horrorfilm, de film zuigt van begin aan je volledige aandacht op, sfeer, muziek en decor maken van deze film af, echt genoten van deze film, dikke 4,5* voor mij

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

#5 Dead Man's Eyes (1944)

Horror / Mystery

64 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 8+2= 10 punten)

https://thetelltalemind.files.wordpress.com/2015/06/dead-mans-eyes4.jpg

Dead Man's Eyes is de derde film uit de Inner Sanctum Mysteries, een serie van zes low-budget films gemaakt door Universal en waarin Lon Chaney Jr. de hoofdrol speelt. Het is tevens de derde en laatste film die regisseur Reginald Le Borg voor de serie gemaakt heeft. Mijn eerste kennismaking met deze serie was Weird Woman (1944) Een film die zeker beter is.

Wederom draait het om twee verschillende vrouwen die beide verliefd zijn op Chaney. Zijn verloofde Heather Hayden en zijn schildersmodel Tanya Czoraki. Chaney wordt door een ongeluk blind en zijn schoonvader wil zijn ogen wel voor transplantatie aanbieden als deze dood gaat. Drie keer raden wie er dan vermoord wordt? De gehele film focust zich dan ook op dat moord-mysterie en tevens diende dit als horror-element. Het is trouwens vrij gemakkelijk om te raden wie nu de dader was. Ook horen we tijdens het denken als Chaney blind is een voice-over, iets wat niet echt goed werkte. En dan ging er nogal wat tijd zitten in waar de ogen van de schoonvader waren gebleven. Wat uiteindelijk de film degradeerde tot een klucht dan een echt spannende film. De cast deed het verder prima. Behalve het jaloerse schildersmodel Tanya een rol die gespeeld werd door B-actrice Acquanetta. Zij was een mooie verschijning maar verder was zij niet zo talentvol. Het kijkt nog wel lekker weg maar echt heel goed is het allemaal niet.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

Devoured (2012) - MovieMeter.nl

VS

Drama/horror

89min

FTV

6

2/10/2017

Een film die heel traag opbouwd naar een einde toe wat je compleet niet verwacht, 4* dankzij het sublieme einde

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5318 stemmen

4. The Shallows

2016

86 Min

FTV

http://www.sonypictures.com/movies/theshallows/assets/images/onesheet.jpg

Best goede Jaws variant.

Mooie Blake Lively zet, bijgestaan door Steven Seagull, een sterke act neer en de haai ziet er voor verandering t.o.v. de meeste genregenoten vrij goed uit.

Het plot is eerder mager en de inleiding vrij gevuld maar wat overblijft is een goed uur zeer sfeervol haai jaagt mens vermaak met een prima spanningboog en in een prachtige setting.

Ok, heel wat clichés weer en soms wat onbegrijpelijke momenten maar die Mogen de pret niet bederven. Grootste minpunt voor mij persoonlijk was het einde van de haai, dat was wel iets teveel bij de haren getrokken

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5318 stemmen

5. Wolf Cop

2014

79 Min

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98901.jpg?cb=1424618754

Als je Lou Garou heet moet je niet verwonderd zijn dat je ooit in een weerwolf verandert

Vooral kijken als comedy deze, ook als die niet altijd top is.

Het verhaal, rond een zeer mager plot, loopt vrij vlot, biedt voldoende actie en kent pas meer naar de tweede helft de te verwachten en best goed uitgewerkt gore momentjes. Goed onderhoudend en de korte speelduur is zo voorbij.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#4. Six She's and a He (1963) - IMDb aka Love Goddesses of Blood Island - 50 minuten - FTV

De originele versie zou 72 minuten moeten zijn, maar de meest complete versie die is teruggevonden is die van Something Weird Video van ongeveer 50 minuten. Deze staat dus niet op MovieMeter en dat vind ik geen verrassing noch een verlies.

http://2.bp.blogspot.com/-JwAlYatQNiI/U4oSQjSLLDI/AAAAAAAAChE/yzByDUYeXt4/s1600/blood_island_27.png

Toch leek het gebrek aan die 20 minuten geen groot verlies, want zelfs bij 50 minuten heeft de film nogal wat saaie momenten. Het voelt eigenlijk als een een nudie cutie maar geen naakt zelfs geen topless. Als kijker moet je je tevreden stellen met 6 dames die in bikini dansen en paraderen. Verhaal is simpelweg een astronaut die strandt op een eiland waar 6 mooie vrouwen (die zichzelf namen hebben gegeven uit de Griekse mythologie zoals Aphrodite en Pandora) hun eigen kolonie hebben gesticht. Mannen die er op een of andere manier zijn gestrand behandelen ze als slaven om te werken en voor seks. Verhaal stelt niets voor, de verleiding en "seksscènes" zijn oersaai. Het enige leuke is een martelscène die qua gore zelf iets verder lijkt te gaan dan HG Lewis Blood Feast uit hetzelfde jaar. Hadden ze hier nu een nudie van gemaakt gecombineerd met gore scènes a la Blood Feast, had er misschien een voldoende in gezeten. Maar absoluut geen aanrader niet voor de fans van nudies noch voor de gorehounds. 6,7 op imdb en elke review (ok het zijn er slechts 7) is lovend die mensen zijn ook snel tevreden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.