- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
alexspyforever heeft wel vaker leuke challenges Martijnnn, dus wie wellicht dat hij in 2023 nog met iets leuks komt (geen druk AlexSpy
). En je mag natuurlijk altijd je eigen challenge verzinnen en starten; ik weet zeker dat er altijd deelnemers zullen zijn, wat er ook verzonnen wordt.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
147. Zomblies (2010)
Speelduur: 50 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 293 punten)
Thema - Zombies
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 5/16
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 2 = 117 punten
https://www.gbhbl.com/wp-content/uploads/2021/09/Zomblies-4.jpeg
Wow. Als ik het goed gelezen heb is dit een low-budget film met een budget van 5000 pond. Voor zo weinig zulk een film maken, is bewonderenswaardig. Het toont wel niets nieuws, maar is toch wel een aanrader.
3*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Dat kan, maar dan wel zonder Rose. En wat heb je dan aan een tweede deel met dat saaie ex vriendje nu als slachtoffer? Lijkt me een niet bijster interessante sequel. Het klopt dat het touwtje is doorgegeven, maar dat is juist het probleem van het einde. Wat wil je de film nu eigenlijk zeggen over traumaverwerking en hoe je ermee om moet gaan. Is de boodschap van de film dat de trauma die je hebt opgelopen toen je klein was, je hele leven lang meedraagt? Dat kan, maar waarom zou er dan een Smile 2 moeten komen?
Geld.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Ik weet dat deze challenge nog helemaal niet voorbij is maar zijn er meer van deze challenges? (Misschien iets minder lang
). Heb nu een aantal films gekeken die ik normaal nooit uit zou kiezen.
Ik weet dat 'mrklm' voor volgend jaar een 'Oscarfilm Challenge' heeft geïntroduceerd, wellicht is dat wel iets voor jou om in de gaten te houden (en ook voor anderen hier).
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
148. 3 Doors of Horrors (2013)
Speelduur: 44 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 295 punten)
Thema - NVT
https://i.ytimg.com/vi/sEiPbUyX6RI/maxresdefault.jpg
Een anthologiefilm met 3 Maleisische horror kortfilms. De eerste kortfilm "I miss you two" was zonder twijfel de beste. In "Horror mission" werd in het korte tijdsbestek het begrip bezetenheid uitgewerkt. Het 2de "Floating sun" vond ik iets minder.
2.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
149. Coming Out (2000)
Speelduur: 45 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 297 punten)
Thema - NVT
https://i.mydramalist.com/4kpJQc.jpg?v=1
Toch wel een grappig en eigenzinnig Zuid-Koreaans filmpje over een zus die opbiecht dat ze een vampier is. Enkele keren moeten lachen met bepaalde situaties. Dat einde met het broodje was hilarisch 
3*
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3220 stemmen
69. A Nightmare on Elm Street (1984)
RW: 1 punt (128 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten
R3 Thema: Teen horror (afgevinkt: 4, 10, 11, 15, 16, 22)
https://i.imgur.com/FQkDP88.jpg
Nieuw deel in de "Mijn man heeft deze horror classic nog niet gezien en dat is schandalig"-kijklijst.
A Nightmare On Elm Street is een film met een gigantische legacy en dat merk je direct. Er zijn talloze iconische momenten in de film, voornamelijk door de alweer strakke regie van Wes Craven. Dat de man gemist wordt staat buiten kijf. Hoewel de film met de tijd zijn engheid is verloren valt het niet te ontkennen dat dit een geweldige rit is. Freddy is een villain om U tegen te zeggen. Heather Langenkamp loopt daarentegen constant met een derp face rond.
3,5*
FTV: 2 punten (130 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten
R3 Thema: Slasher (afgevinkt: 4, 10, 11, 15, 16, 22, 23)
https://i.imgur.com/u2gMLUD.jpg
Een groepje kinderen pleegt per ongeluk een moord op een leeftijdsgenootje. Zes jaar later, op Prom Night, worden de tieners een voor een vermoord door een gemaskerde moordenaar uit op wraak. Waar hebben we dit nog gezien?
Prom Night is helemaal niet origineel maar wel kijkbaar. Dit vooral door de aanwezigheid van Jamie Lee Curtis die bijna elke film beter maakt. Ook Leslie Nielsen is altijd fijn om naar te kijken. De rest van de cast is niet erg opmerkelijk en het acteerwerk is vaak op het randje van lachwekkend. Toch valt er genoeg te genieten. Zo is de minutenlange disco-dansscène tussen JLC en Casey Stevens een traktatie en de climax op discomuziek is geweldig en campy. Ook zijn enkele kills nog wel interessant. Hier en daar wordt er wat leuks met de camera gedaan waardoor je in de lange opbouw toch wat te zien wat de moeite waard is. Het mysterie is bijna afwezig aangezien het al heel vroeg duidelijk is wie erachter zou kunnen zitten.
Pluspunt voor het fabulous glittermasker van de moordenaar.
2,5*
71. The Fog (1980)
FTV: 2 punten (132 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten
R3 Thema: Aquatic (afgevinkt: 4, 10, 11, 15, 16, 17, 22, 23)
https://i.imgur.com/BAzxCWc.jpg
Geesten van een 100-jarig scheepswrak die wraak komen nemen op het dorpje dat hun indertijd onrecht heeft aangedaan. Heerlijk old-school griezelen met deze van John Carpenter. Ook hier is Jamie Lee Curtis een meerwaarde. Ze wordt dit keer bijgestaan door haar iconische moeder Janet Leigh alsook Adrienne Barbeau, wiens stem zo kalmerend werkt doorheen de film. Ook werd ik verrast door Nancy Kyes, laatst gezien in het fenomenale Halloween, nu in een iets substantiëlere rol. Het tempo en onheilspellende sfeertje kabbelt even rustig als de mist die het stadje infiltreert. Geweldige score en mooie cinematografie. Carpenter doet het maar weer.
3,5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
150. Down to Hell (1997)
Speelduur: 47 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 299 punten)
Thema - Splatter/gore
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 3/5/16
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 3 = 118 punten
https://www.themoviedb.org/t/p/w500/7V7SF1gWOo28r5EfWMAmHGnBGSu.jpg
Blijkbaar de prequel van "Versus" die ik nog hier op de stapel heb liggen. Afgaand op dit kort en krachtig Japans filmpje, wordt het dan toch tijd dat ik die ga bekijken. Want dat beloofd.
3*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
79. El Santo contra las Mujeres Vampiro (Film, 1962)
aka Santo vs the Vampire Women
FTV - 2 punten (Totaal: 165 punten)
Zo slecht als de voorgaande recensenten vond ik het nu ook weer niet. De worstelscènes gaan misschien ietsje te lang door maar ik vond het wel een leuke throwback naar de periode dat ik zelf nog naar WWF wrestling keek zo een 30 jaar geleden al werd daar wel veel meer show verkocht. Het verhaal is simpel, een vampierkoningin moet voor een opvolgster zorgen en dat blijkt dus de dochter van een professor te zijn die 21 jaar wordt en op het punt staat om te trouwen. De fijnste scènes zijn eigenlijk de rituelen in de schuilplaats van de vampieren. De rituelen zelf zijn niet bijzonder, de setting en de sfeer zijn dat wel. Ik heb me ook niet verveeld en de de vampiervrouwen zijn erg mooi.
De held in deze prent is Mexicaans worstelaar Santo geboren als Rodolfo Guzman Huerta, die naast acteur ook professioneel worstelaar was sinds de jaren 30 (debuut op 17-jarige leeftijd!). Hij vocht onder verschillende namen, maar werd in de jaren '40 bekend en immens populair onder de naam Santo of El Santo, wat letterlijk de heilige betekent. Naast tal van films waarin hij het als held tegen slechteriken waaronder soms ook bovennatuurlijke zoal hier opnam, was er ook een comic reeks rond zijn figuur. Santo was op het moment van deze film al in de 40 maar dat is er niet aan te zien als je ziet hoe fluks hij beweegt. Worstelen was/is kennelijk nog veel populairder in Mexico dan in de USA.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik weet dat deze challenge nog helemaal niet voorbij is maar zijn er meer van deze challenges? (Misschien iets minder lang
). Heb nu een aantal films gekeken die ik normaal nooit uit zou kiezen.
Zoals Shaky al aangaf organiseer ik wel vaker challenges, al liggen de thema's of periodes niet op voorhand vast. Enkel de horrorchallenge doen we elk jaar zonder uitzondering steeds in de periode van oktober. Dit jaar zijn we er wel heel vroeg aan begonnen. Dat heb je natuurlijk met mensen die de rest van het jaar uitkijken naar deze challenge 
Ik kan natuurlijk altijd wel bevragen aan het eind waar er animo voor zou kunnen zijn. Bepaalde genres ga je mij wel niet voor kunnen porren (western, romcom, crime). Anderzijds heb ik nog wel eens zin in een trashchallenge ofwel sci-fi & fantasy.
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3220 stemmen
72. We're All Going to the World's Fair (2021)
FTV: 2 punten (134 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten
R3 Thema: Art/Slowburn (afgevinkt: 1, 4, 10, 11, 15, 16, 17, 22, 23)
https://i.imgur.com/Csniydy.jpg
Met een mooie poster als deze, een interessante premise en een titel die je vragen doet stellen zou je denken dat dit een leuke zit zal worden. Wel, dat was het helemaal niet. We're All Going to the World's Fair is een online challenge waarin spelers zelf verhalen verzinnen en aan role playing doen om het zo echt mogelijk te laten overkomen. Casey is echter de focus van de film en laat het nu net zijn dat ze dit spel iets te serieus neemt.
Er zou veel te zeggen kunnen zijn over deze film. Misschien gaat het over mental illness, het gevaar van online challenges of toch eerder over eenzaamheid in een wereld waarin iedereen virtueel met elkaar verbonden is. Het is echter geen van bovenstaande. Uiteindelijk is het een pretentieus vehikel dat niet snapt dat zijn concept niet meer dan een concept is. Er gebeurt echt bijna niks en het is voornamelijk staren naar een kind dat aandacht wil.
De horrortag is trouwens veel te ruim voor dit prulleding.
1,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Een duo 'lage landen'.
163. Duyster (2021)
FTV: 2 punten (totaal: 326 punten)
Categorie: n.v.t. (totaal: 18 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3 (volle kaart). Ronde 4 (volle kaart).
Ronde 5: nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22 & 23
https://i0.wp.com/filmbekeken.com/wp-content/uploads/2022/05/Schermopname-472.png?fit=1165%2C655&ssl=1
Found Footage uit België, het moet toch niet veel gekker meer worden
. Okay, okay, geen geweldige Found Footage, maar dat is ook niet zo gek gezien het gebrek aan ervaring en het feit dat dit subgenre niet bepaald in ons film-DNA zit.
Des te leuker om deze poging te zien.
De film vliegt de bocht uit wanneer de protagonisten in het verleden terechtkomen. Niet doen filmmakers, realiteit is het engste dat er is. Door er dit verzonnen horror-aspect aan toe te voegen haal je zoveel kracht uit het verhaal.
Een 6 is het zeker waard, halfje erbovenop als aanmoediging voor andere filmmakers om deze trend voort te zetten: 3,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Een duo 'lage landen'.
164. De Openbaring (2022)
FTV: 2 punten (totaal: 328 punten)
Categorie: n.v.t. (totaal: 18 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3 (volle kaart). Ronde 4 (volle kaart).
Ronde 5: nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22 & 23
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static.melkweg.nl/uploads/images/scaled/event_header/29167
Helemaal geen verkeerde horrorfilm uit Nederland, al lijkt de film wat richting te missen. Er worden heel wat verschillende balletjes / invalshoeken opgegooid en het lijkt vervolgens al die paden half te bewandelen waarbij de makers ter plekke lijken te beslissen welk pad het beste (gemakkelijkste) te bewandelen is. De film raakt zichzelf dan ook behoorlijk kwijt richting het einde. Aan Löw ligt het niet, die doet het prima. Voldoende vind ik het zeker wel: 3*.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
113 Backcountry (Film, 2014)
Speelduur: 92 minuten
FTV - 1+1= totaal 238+2-= 240
Thema's voltooid 23x2+23=69 punten
Ronde 3 Thema; Animal horror Afgevinkte nummers; 02/03/05/06/09/10/11/12/13/15/17/18/19/21/22/23
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzlmMmMzYjktYzUzNS00NmFmLTliZjMtNjJjNTJiZWEwNzY0XkEyXkFqcGdeQXVyMjQ0OTA1Nzc@._V1_.jpg
Standaard maar zeker niet slecht! Ach het bekende; stelletje gaat kamperen in de wildernis, hun relatie loop niet lekker en er is een oei...oei... creepy gast, voordat de natuur wreed werd. Uiteraard werd ook de gebaseerd op echte gebeurtenissen-kaart getrokken. Dit verhaal (die blijkbaar deze film inspireerde) was dat over Jacqueline Perry en Mark Jordan en deze waren al getrouwd en het is de man die overleeft, terwijl de vrouw degene die door de beer wordt gedood. Yup...alle clichés zijn aanwezig! Maar dat gezegd hebbende, de daadwerkelijke aanval en de verscheur scène zijn heerlijk schokkend en gruwelijk. Een aardige survival-film die niet echt veel nieuws doet, maar het desondanks toch spannend weet te houden.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
114 It! The Terror from beyond Space (Film, 1958)
Speelduur: 69 minuten
FTV - 1+1= totaal 240+2-= 242
Ronde 3 Thema; Space horror Afgevinkte nummers; 02/03/05/06/09/10/11/12/13/15/17/18/19/20/21/22/23
Soms behoorlijk dom, maar consequent sfeervolle SF-horrorcinema uit de jaren 50, die, samen met Bava's Terrore nello spazio (1965)waarschijnlijk invloed hadden op Ridley Scott's Alien (1979). Wat er gebeurt of hoe het verder moet aan boord van het kleine ruimteschip wordt vaak besproken tussen de bemanning. Ook laten ze meerdere handgranaten ontploffen in een raket? Ik weet het niet, jongens...Het houdt de alien echter niet tegen, niets lijkt het te stoppen. Tja het is een Marsman! Of beter gezegd een man in een rubberen pak...Ach het was best cool, ook al zag het er zeker ook een beetje cheesy uit!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
115 L'Occhio nel Labirinto (Film, 1972)
Speelduur: 69 minuten
FTV - 1+1= totaal 242+2-= 244
Ronde 3 Thema; Giallo Afgevinkte nummers; 02/03/05/06/08/09/10/11/12/13/15/17/18/19/20/21/22/23
https://image.tmdb.org/t/p/original/tdqYovoweaumkdXtFSThiaIjcqb.jpg
Gezien de titel, het jaar van uitgave en de posterkunst, zou je kunnen veronderstellen dat deze Italiaans-Duitse productie netjes in het giallo-genre past, maar in feite is het meer een soort vrouw-in-gevaar-film, die aan einde van de jaren '60 en begin '70 ook populair waren. Het is dus een twijfelachtig giallo-film en bezit sowieso minder stijl!
De film probeert een meer-strengige plot te weven die Julie's (Rosemary Dexter )zoektocht naar psychiater/ geliefde Luca Berti combineert met een misdaadverhaaltje over gangster Frank. Wat volgt is een quasi-reisverslag...wat Julie voert naar een pittoreske kustplaatsje en een villa met een commune voor excentrieke kunstenaars.
Terwijl Julie alle aanwezige onderzoekt en ondervraagt, onthullen ze via flashbacks (wat veel inhield dat er soft-erotische beelden waren te zien) dat vriendje Luca toch niet zo'n geweldige vent was.Toch is het nogal een ploeteren Er zijn een overvloed aan verdachte personages en een heleboel freudiaanse pseudo-gebabbel.
Tja de film had een mooie hoofdrolspeelster, de locatie van zonovergoten kustomgeving en een belachelijke twist. Maar het was vooral wachten op wat rood spul of paar doden die gingen vallen. En dat terwijl het start met een prachtig gefilmde, trippy moordscène op Luca. Helaas konden dus de leukere dingen in de film er niet voor zorgen dat dit met 90 minuten, voor mij voelde alsof het langer duurde. Minder boeiend dan ik eigenlijk verwachtte!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
116 Brides of Blood (Film, 1968)
Speelduur: 92 minuten
FTV - 1+1= totaal 244+2-= 246
Ronde 3 Thema; 60s horror Afgevinkte nummers; 02/03/05/06/07/08/09/10/11/12/13/15/17/18/19/20/21/22/23
https://image.tmdb.org/t/p/original/7OBoF89Af5K2ypEZH8P7BdolFWs.jpg
Dit was de eerste van de Blood Island-serie die de Filipijnse regisseur Eddie Romero, een drietal exploitatie/horrorfilm van eind jaren '60 Echter had regisseur de Leon er ook al één gemaakt in de jaren '50 en het plot lijkt erg daarop; monster op het eiland, seksueel gefrustreerde vrouw, liefdesdriehoek...
Het begint met ons kennis te laten maken met onze drie hoofdpersonen. Dr. Paul Henderson, zijn sletterige vrouw Carla en Jeff Farrell, een man van het Peace Corps arriveren op een tropisch eiland om de effecten van nucleaire straling te bestuderen. Radioactieve monsterchaos was tijdens het uitkomen van deze film eigenlijk al wanhopig verouderd! En toch werd dit een drive-in-hit! '
Dit kwam omdat er naast het oubollige verhaal er ook een stel exploitatie-elementen zijn toegevoegd (de film zat tussen de Hays-code en de introductie van het MPAA-classificatiesysteem) En deze zijn perfect verdeeld over de film! Die special effects zijn natuurlijk uitermate cheesy; Je krijg een man in een monsterpak te zien die naakte vrouwen aanvalt en verscheurd (van een geringe afstand zodat het niet te aanstootgevend was!). Er zijn verschillende scènes waarin boomwortels en takken zich uitstrekken om voorbijgangers te grijpen. "Argh! Het heeft mij!"
Tja low-budget; dus je ziet natuurlijk bijna schaamteloos de touwen van die de wraakzuchtige bomen of het touwtje van de vlinder/mot. Toevallig is daar ook een miljonair, in de vorm van Esteban op het eiland en als goede rijke filantroop houd hij er een heel stel dwergslaaf-bedienden eropna! Oh, oh, welk verdachte, hoe gemuteerd ook, zou er een sadistische seksuele interesse hebben in menselijke vrouwen? De verdekte naaktheid, effecten en bloed maakte de film misschien iets prikkelender, maar door het lage-budget is het naar hedendaagse maatstaven nog steeds tam!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
Speelduur: 88 minuten
FTV - 1+1= totaal 246+2-= 248
Ronde 3 Thema; 80s horror Afgevinkte nummers; 02/03/04/05/06/07/08/09/10/11/12/13/15/17/18/19/20/21/22/23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7572.jpg?cb=1385544465
Een maffe sciencefictionfilm uit de jaren '80 met een moordende robot aangedreven door babyhersenen en Kirk Douglas die naakt worstelt met Harvey Keitel. Maar misschien anders dan andere films was dit niet gemaakt voor vreemdheid. Wie kan je beter een (voor die tijd) modern ruimtehorror-epos laten regisseren dan de choreograaf en klassieke filmmaker van musicals?
Het plot draait om twee zogenaamd 'wetenschappers' de oude kerel Adam (Kirk Douglas) en de jonge blonde meid Alex (Farrah Fawcett) die op de derde maan van Saturnus (vandaar de titel) werken aan een project om de aarde van voedsel te voorzien. Alles gaar lekker in hun eigen technologische Garden of Eden, totdat Captain Benson (Harvey Keitel) arriveert met een intelligente robot.
Op het eerste gezicht klinkt dit als een volkomen redelijk recept voor een B-Sciencefiction-horrorfilm. Echter mondde de film uit van een klein budget naar één of andere poging met een flink budget. Het is dus geen film met een low-budget maar een relatief dure..(Ter referentie: het budget van Saturn 3 was in grote lijnen hetzelfde als dat van Alien van een jaar eerder. Het budget was zelfs hoger maar er werd gekort voor Raise the Titanic(1980) Hoewel het oorspronkelijke idee van de beroemde productieontwerper John Barry kwam, werd er behoorlijk wat aan versleuteld!
Door het budget zien de robot en vooral de sets, er inderdaad indrukwekkend uit! Alles in het station is bochtig en buisachtig. Bedieningspanelen zijn flitsend en ingewikkeld met een tiental knoppen en knipperende lichten. En de robot is prachtig vormgeven op dat bizarre Wall-E hoofd na! (huh? Waarom zou je een robot er gespierd uit laten zien?) Dit is niet je gebruikelijke robot: hij wordt bestuurd door de hersenen van een ongeboren baby en komt uit de "Demigod-serie", wat vrijwel het hele plot verraadt! Het probleem is dat Hector gewoon niet zo eng is...
Ondanks dat letterlijk elk aspect van deze film een gigantische puinhoop is, slaagt het erin interessant te zijn en een paar echt verontrustende momenten te produceren, zoals wanneer Hector Bensons hoofd in beslag neemt. Ook werd blijkbaar Harvey Keitel volledig nagesynchroniseerd omdat hij een te Amerikaans accent had! De bh-loze Fawcett blijft een damsel-in-distress maar vermaakt zich wel op een springerige manier.
Het werd niet bepaald een blockbuster en uiteraard zijn (geheel volgens verwachting) de critici niet enthousiast Nu is het inderdaad ook wel een beetje een gebrekkig film maar het is ook één van de eigenaardigheden van sciencefiction uit de jaren 80. En wie weet hoe Saturnus 3 zou zijn geëindigd als alles volgens plan was verlopen.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
118 Guzoo: Kami ni Misuterareshi Mono - Part I (Film, 1986)
Speelduur: 40 minuten
FTV - 1+1= totaal 248+2-= 250
Ronde 3 Thema; Shot on video Afgevinkte nummers; 02/03/04/05/06/07/08/09/10/11/12/13/14/15/17/18/19/20/21/22/23
Voor de horror-challenge moest ik nog (voor derde keer) een Shot-on-Video kijken en omdat deze tussen een YT-lijstje stond maar eens een Aziatische zelfgeproduceerde videobeelden gekeken! Oké ik heb bewondering voor de ambitie en inzet. Er is hier, ondanks het lage budget, een behoorlijk tentakelmonster dat rechtstreeks uit een campy jaren 50 B-film lijkt te zijn gestapt. Maar het is tammer dan de posterafbeelding suggereert. Nou … oké het is soms bloederig … en er is een gigantische nautilusschaaldier achtig ding. Het plot is irrelevant. Er zijn vier giechelende meisjes, die kaart spelletjes doen, opeens op vakantie gaan in een vakantiehuis waar de vrouw van het huis heel toevallig mysterieus onderzoek doet, ze lummelen en zwemmen wat rond in een zwembad en spiegels ontbreken in het huis of worden vernietigd. Gelukkig hangt er nog een grote spiegel, net voor de koelkast, waardoor de goedkope speciale effecten uit de kelder ze nog kan aanvallen! Belangrijkste advies van de film, ga nooit van huis zonder je fluit! Het script is eenvoudig, er is weinig actie, het acteerwerk is niet zo overtuigend, en de effecten zijn niet al te duidelijk in beeld maar het was niet eens een slechte manier om 40 minuten door te komen!
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV 2 punten ( totaal : 270 ) thema nvt
Thema klassement ( 23 x 2 ) = 46 + 23 = 69 + 23 +23 = 115 punten
Zo, wat was me dat voor een bizar, vreemd filmpje ! Het verhaal rond 5 meiden van een rockband die in een verlaten dorpje verzeild geraken, raakt kant noch wal. Ze komen in contact met rare, zombieachtige figuren die een wit spul over hun slachtoffers kotsen.
https://m.media-amazon.com/images/I/71xzZhB2-IL._SL1500_.jpg
Daarnaast loopt er nog een soort predator rond die iets heeft met die kotsende figuren want blijkbaar vormt dat overgeefsel parasieten in het menselijk lichaam.
Tof is ook dat die zombieachtige figuren de hoofden van mensen in de grond steken. Ja, heerlijke waanzin....maar ook heel chaotisch en antwoorden krijg je niet.
Beetje jammer, want er valt genoeg te beleven qua onzin en gore. Vermakelijke kotsfilm !
6,5/10
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2022/07/Pussycake-3.jpg
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
119 Suburban Gothic (Film, 2014)
Speelduur: 90 minuten
FTV - 1+1= totaal 250+2-= 252
Ronde 3 Thema; Comedy horror Afgevinkte nummers; 02/03/04/05/06/07/08/09/10/11/12/13/14/15/16/17/18/19/20/21/22/23
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY1NzY4MzU5N15BMl5BanBnXkFtZTgwNTQ3NDA5MzE@._V1_.jpg
Bovennatuurlijke mysteriekomedie met geen groot budget. Is het goed? Ik denk het niet. Is het vermakelijk? Hm gedeeltelijk! De komedie werkt niet, maar het kreeg wat charme door zijn overdreven buitenbeentjes-stijl Het acteerwerk is redelijk. Matthew Gray Gubler en Kat Dennings zijn allebei eigenzinnig leuk. De toewijding van de crew zorgt ervoor dat de film overeind blijft, maar het verhaal is nogal zwak. Ik had ook graag meer van de "horror" verhaallijn gezien, daar had absoluut meer van nodig! Lastig is het wel want er zijn wel een paar creatieve momenten. Maar aan de andere kant is het meanderend en gaat het nergens heen. Er zijn cameo's van Ray Wise, Sally Kirkland en Jeffrey Combs. De ziet snoepkleurige uit, wat een dik contrast is met de Gothic uit de titel... Het is niet goed, zelfs wat teleurstellend maar voor sommige kan dit nog licht amusant zijn.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Speelduur: 100 minuten
FTV
Thema: folklore ?
https://amplify.nabshow.com/wp-content/uploads/sites/12/2022/05/Men-Alex-Garland-FEATURED.gif
Jessie Buckley Is een goede actrice met als fysiek kenmerk een scheef mondje .Ze gaat steen vast voor niet doorsnee films / series . Ook dit A24 film project is geen uitzondering .de eerste helft is zij alleen in haar nieuwe huis . En verloopt traag maar toch redelijk fascinerend .maar dan staat er een man in de tuin en word het vreemd en stuk beter .
Maar het is het einde wat een mega groot WTF gehalte heeft en ik kan me niet voostellen dat je het einde begrijpt zonder het internet te raadplegen .
Maar het slot en de bijhorende beelden zijn echt fantastisch . Vies, en psychedelisch . En dat gaat blijkbaar samen .
Ik vond het een intrigerende kijk ervaring maar het gemiddelde van 3 * is in mijn ogen precies goed . Niet ieders cup of tea . Maar zeker de moeite waard . Nog een keer kijken zit er voor mij niet in . Wat het gemiddelde voor mij wat naar beneden haalt ! 3* .
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
151. The Transfiguration (2016)
Speelduur: 97 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 301 punten)
Thema - Elevated horror
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 1/3/5/16
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 4 = 119 punten
https://blasphemoustomes.com/wp-content/uploads/2020/10/the-transfiguration-1-1024x426.png
Vreemde film. En ik vraag me af of het nu een horror was of een sociaal drama. Het was in ieder geval vreselijk traag.
2.5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
139 The Blood Spattered Bride (1972)
FTV 2 punten ( totaal : 272 ) thema nvt
https://i0.wp.com/moviesandmania.com/wp-content/uploads/2012/06/blood-spattered-bride-pigeon-coup.png?ssl=1
Stijlvolle horrorprent met een surrealistisch tintje waarbij vooral de mooie fotografie en de prachtige setting opvallen. Er zitten een paar geweldige shots in de film zoals de droomsequentie waarbij Susan onder begeleiding van de vampier haar echtgenoot wil doden.
https://assets.mubicdn.net/images/film/43767/image-w448.jpg?1655301638
Een ander voorbeeld is de bizarre ontmoeting op het strand tussen de echtgenoot en een naakte vrouw die volledig in het zand zit verscholen. Ook de portretten in de kelder waarvan één schilderij het gezicht weg was had wel iets. Daarbij worden de vrouwelijke vertolkingen prima neergezet. Het jonge meisje speelt goed en de twee dames Maribel Martín en Alexandra Bastedo zijn beide mysterieus en mooi. Daarbij zijn ze ook naakt te zien.
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjQ3NmIxYTUtZDU0ZS00M2Y3LWJjYzQtNDA3MGI0OGMzMTNhXkEyXkFqcGdeQXVyMTE4MDg3NTIz._V1_.jpg
Het verhaal stelt niet zoveel voor en echt spannend wordt het niet. Voorspelbaar is het evenwel niet want de uitwerking naar het slot toe zou je toch wel anders verwachten. Beetje abrupt, maar ook wel ongewoon gezien het lot van het meisje. 6/10
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOGYwNGMwMTQtYTYyMi00ZjQ0LWE4YzktOWY1OTcxNDc5NjgxXkEyXkFqcGdeQXVyMTE4MDg3NTIz._V1_.jpg
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Een ander voorbeeld is de bizarre ontmoeting op het strand tussen de echtgenoot en een naakte vrouw die volledig in het zand zit verscholen.
Bij ons tegenover ligt een groot plein met speeltoestellen en daar ligt ook redelijk wat zand. Gisteren zag ik daar weer eens een man met een metaaldetector bezig en ik dacht "die zal wel weer opzoek zijn naar verloren voorwerpen". Maar waarschijnlijk was die dus opzoek naar vrouwen onder het zand. Ik moet daar ook maar eens een hobby van maken 
https://cdn2.aznude.com//alexandrabastedo/thebloodspatteredbride/alexandra_bastedo_d594e6.jpg
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
140 The Thing Below (Film, 2004)
FTV 2 punten ( totaal : 274 ) thema nvt
Het eerste half uur is een chaotische aaneenschakeling van introductie van de personages in combinatie met het verhaal en een wirwar van gebeurtenissen. Eénmaal dat de crew het platform op zee bereikt, krijg je wat meer vat en zou het spannender moeten worden. Helaas ook dan krijg je heel wat chaos in de vorm van hallucinaties van de verschillende crewleden die zowel familie als locaties van herinneringen gewoon kunnen terug zien, ook al zijn die mensen heel ver weg of zelfs dood. Die optiek is wel belachelijk. Maar de effecten zien er nog belachelijker uit voor een film uit de jaren 2000.
Het enige pluspunt is de aanwezigheid van de wellustige Glori-Anne Gilbert( daar zijn we weer
) die in een hallucinatie van een crewlid een stijlvolle, sexy striptease uitvoert waarbij haar grote mooie boezem getoond wordt.
Glori-Anne Gilbert -- The Thing Below (2004) | Scrolller
Wat later zou er nog een leuke striptease voorbij komen met Gianna Patton die er ook mag wezen, maar die scène wordt wel braafjes gehouden. 3/10
https://bilder.fernsehserien.de/epg/40b/40b28825aacf3ce1f8f97d79b622cd490bf6271e_b.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
152. Lake Placid 2 (2007)
Speelduur: 88 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 303 punten)
Thema - Animal horror
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3+4 Nr(s) 1-23 - Ronde 5 Nr(s) 1/3/5/13/16
Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 + 23 = 115 punten + 5 = 120 punten
https://www.alternateending.com/wp-content/uploads/2020/06/ukVmq7lxiY37iMkNFcRg2Bi9zkn.jpg
Nog maar pas het eerste deel gezien. En om eerlijk te zijn vond ik die film toch wel echt vermakelijk. Maar dit vervolg was gewoonweg om te huilen. Belachelijke humor. Irritante personages. En die speciale effecten ... mijn god wat was me dat. Te triest voor woorden. En toen dachten de makers: we zullen er ter compensatie wat blote tieten in smijten. 
Hopeloos.
0.5*
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
48. Die Schlangengrube und das Pendel (1967)
FTV: 2 - Totaal: 96
Thema: 60s horror - Totaal: 23 + 23 = 46 + 18 - afgevinkt 2e ronde: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15,, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23
https://horrorincorporatedproject.files.wordpress.com/2021/04/drsadism3.jpg?w=768
Leuke gotische horror met Christopher Lee als graaf Regula (what's in a name) die in zijn kasteel allemaal foute dingen doet. Film met een heerlijk macaber sfeertje,
3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
165. Sabretooth (2002)
FTV: 2 punten (totaal: 330 punten)
Categorie: nr. 13 Animal horror (totaal: 19 punten)
Ronde 5: nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22 & 23
Leuke cast voor deze niet geweldige film met bijzonder slechte CGI. De hele opbouw en het proberen te creëren van een bepaalde sfeer is nog niet eens zo slecht. Het stort helaas allemaal ineen bij de momenten die de hoogtepunten van een horrorfilm zouden moeten zijn. Alle slechte cijfers zijn wat mij betreft volledig logisch, maar ik heb me hier wel aardig mee kunnen vermaken dus ik ga 'm niet volledig afbranden met mijn cijfer: 2,5*.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
166. Taught in Cold Blood (2017)
FTV: 2 punten (totaal: 332 punten)
Categorie: nr. 15 Teen horror (totaal: 21 punten) ergens niet doorgeteld, maar 21 totaal is juist.
Ronde 5: nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22 & 23
Alweer de eerste / enige stem bij een horrorfilm op MovieMeter en dat is ook wel weer te begrijpen; obscure, semi-amateuristische productie die nou niet bepaald veel mensen enthousiast zal maken. Echter, de opzet van dit verhaal is uitstekend en de zorgvuldige opbouw inclusief een poging tot character development kan ik enkel toejuichen. De acteurs zijn (uiteraard) niet al te best en een volbloed horror zou ik dit ook niet noemen. Daarnaast is er werkelijk vanalles aan te merken op het productieproces. Kijk bv naar de belichting; ontzettend slecht. Om het over het geluid maar niet te hebben.
Maar goed, technische aspecten die voor mij niet voorop staan. Ik heb me wel geamuseerd met deze inhoudelijk leuke poging. 3*, maar ik zou 'm niemand hier aanraden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.