• 8.557.468 stemmen

Genre: Thriller / Horror

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Chris W. Mitchell

Met onder meer: Victor Löw, Leny Breederveld en Monic Hendrickx

IMDb beoordeling: 6,2 (32)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Plot De Openbaring

Aan het begin van de coronauitbraak in januari 2020 trekt Jacob (Victor Löw) in bij zijn alleenstaande moeder (Leny Breederveld). Jacob is doodsbang dat zijn moeder het virus oploopt, dus gaat hij met haar in volledige quarantaine, tot de pandemie weer ‘voorbij’ is. Intussen moet zijn zus Magda (Monic Hendrickx) lijdzaam toezien hoe Jacob naarmate hij zich meer afsluit van de buitenwereld, ook steeds meer zijn grip op de realiteit verliest.

image

kappeuter (crew films)

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Vanaf 23 december in de bioscoop (Gusto Entertainment)

Opnames zijn vorige week afgerond. Producent is Mr. Horror Jan Doense, altijd leuk. Als dit evenveel bezoekers gaat trekken als De Poel vrees ik voor het ergste, maar die vond ik erg leuk dus ik ben hier hoe dan ook benieuwd naar.

avatar van MRDammann

MRDammann

Ik vond De Poel best wel interessant, dus ben hier ook benieuwd naar.

avatar van de grunt

de grunt

Een rol op het lijf geschreven van Löw

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Horror?? Moest de Poel dat ook niet voorstellen?

kappeuter (crew films)

mcdaktari schreef:

Horror?? Moest de Poel dat ook niet voorstellen?

De distributeur heeft bij de pagina van Filmdistributeurs Nederland thriller / horror ingevoerd.

Een psychologische thriller/horror denk ik.

Officiële site: https://www.deopenbaringfilm.com

avatar van wess16

wess16

Hier ben ik erg benieuwd naar!

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 23 december in de bioscoop (Gusto Entertainment)

De filmdistributeur is gewijzigd. Film Events zal de film in mei 2022 uitbrengen in de bioscoop.

avatar van ZAP!

ZAP!

BlueJudaskiss schreef:

...Producent is Mr. Horror Jan Doense, altijd leuk...
Daar heb ik toch wat leuke tot zeer leuke titels op dvd aan te danken. Samen met het beloftevolle plot en dito cast kan dit zomaar wat worden... benieuwd.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2059 berichten

prima cast, goeie recensies bij de voor premiere, maar daarna is het tot nu toe redelijk stil geworden, en draait hij maar in aantal bioscopen tot nu toe

Ben benieuwd !

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Redelijk geslaagde thriller/horror over godsdienstwaanzin. Speelt ten tijde van de coronacrisis, maar had ook in andere tijden kunnen spelen. Het idee lag al jaren bij Löw en Mitchell op de plank.

Verwacht niet iets heel uitbundigs, maar het sterke spel van vooral Breederveld en de wat spaarzaam (te spaarzaam wat mij betreft) ingezette Hendrickx maakt veel.
Löw speelt wat te zwierig, doet me toch altijd denken aan een Nederlandse versie van Nicolas Cage.

avatar van RocketRon8

RocketRon8

kappeuter schreef:

Een psychologische thriller/horror denk ik.

Officiële site: https://www.deopenbaringfilm.com

Heb de film gisteren gezien, laat dat horror maar achterwege, dat zag ik nergens in terug. Beetje thriller misschien op het einde in de laatste scène. Het personage Jacob vind ik geweldig gespeeld door low.

avatar van Banjo

Banjo

Nou ik heb me 92 minuten niet verveeld dat is dan weer het knappe van zo'n film.

Maar het had van mij nog wel wat meer inhoud mogen hebben een paar andere twisten of zo..

avatar van 93.9

93.9

Aardig gedaan, maar geen hoogvlieger.

avatar van Banjavi

Banjavi

Heerlijk… genoten hiervan. Een echte zwart wit film…

Er zal een groep zijn die helemaal oneens is … en een groep die het er wel mee eensis…

Gewoon leuk vermaak…

avatar van pasta_bolo

pasta_bolo

93.9 schreef:

Aardig gedaan, maar geen hoogvlieger.

Bepaald niet. Vond hem eigenlijk bijzonder slecht en uitermate voorspelbaar. Het was voor mij al vrij duidelijk hoe dit zou eindigen. En dat zeg ik als iemand die doorgaans totaal niet doorheeft waar het naartoe gaat met dit soort films. Had iets heel anders verwacht van deze film.